W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie,
w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,
że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
Dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego oraz podatku od środków transportowych. Podatek od środków transportowych- zgłoszenie powstania lub ustania obowiązku podatkowego, korekty w trakcie roku podatkowego
Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój 44-335 Jastrzębie-Zdrój al. Józefa Piłsudskiego 60 tel. +48 32 4785 100, fax. +48 32 4717 070
Godziny pracy: poniedziałek, wtorek, środa od 7:30 do 15:30 czwartek od 7:30 do 17:00 piątek od 7:30 do 14:00
Data aktualizacji 30.03.2023
Karta informacyjna nr PO-3-2
Dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego oraz podatku od środków transportowych. Podatek od środków transportowych- zgłoszenie powstania lub ustania obowiązku podatkowego, dokonywanie korekt podatku w trakcie roku podatkowego
Podstawa prawna Ustawa z dnia 12.01.1991 o podatkach i opłatach lokalnych.
Miejsce składania dokumentów - Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój, Kancelaria Ogólna, pokój 020, budynek A, parter, - Elektroniczna Skrzynka Podawcza na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl) za pomocą pisma ogólnego do podmiotu
Opłaty Brak
Termin i sposób załatwienia Samoopodatkowanie. W przypadku niezłożenia deklaracji bądź nieprzyjęcia deklaracji przez organ podatkowy decyzja jest wydawana bez zbędnej zwłoki – nie później niż 1 miesiąc od złożenia wniosku (w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy).
Tryb odwoławczy Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii Urzędu Miasta). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy – Ordynacja podatkowa).W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Kancelarii Urzędu Miasta, sekretariacie wydziału lub biurze prowadzącym sprawę.