W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego oraz podatku od środków transportowych. Podatek od środków transportowych- zgłoszenie powstania lub ustania obowiązku podatkowego, korekty w trakcie roku podatkowego

RSS

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
44-335 Jastrzębie-Zdrój al. Józefa Piłsudskiego 60
tel. +48 32 4785 100, fax. +48 32 4717 070

Godziny pracy: poniedziałek, wtorek, środa od 7:30 do 15:30
czwartek od 7:30 do 17:00
piątek od 7:30 do 14:00

Data aktualizacji 30.03.2023

Karta informacyjna nr PO-3-2

Dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego  oraz podatku od środków transportowych.
Podatek od środków transportowych- zgłoszenie powstania lub ustania obowiązku podatkowego, dokonywanie korekt podatku w trakcie roku podatkowego

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12.01.1991 o podatkach i opłatach lokalnych.

Wymagane dokumenty
Formularze deklaracji na podatek od środków transportowych (DT-1) z załącznikiem (DT-1A) są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa finansów https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/formularze/ (przekierowanie do formularzy)
 
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Podatków i Opłat  Referat Podatków i Opłat, pokój 261B, telefon +48 32 47 85 281

Miejsce składania dokumentów
- Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój, Kancelaria Ogólna, pokój 020, budynek A, parter,
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl) za pomocą pisma ogólnego do podmiotu

Opłaty
Brak

Termin i sposób załatwienia
Samoopodatkowanie. W przypadku niezłożenia deklaracji bądź nieprzyjęcia deklaracji przez organ podatkowy decyzja jest wydawana bez zbędnej zwłoki – nie później niż 1 miesiąc od złożenia wniosku (w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy).

Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii Urzędu Miasta). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Uwagi
W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy – Ordynacja podatkowa).W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Kancelarii Urzędu Miasta, sekretariacie wydziału lub biurze prowadzącym sprawę.

Załączniki:

Wytworzył: Aleksandra Strzemecka
Data wytworzenia: 30.03.2023
Opublikował w BIP: Ksenia Marzańska
Data opublikowania: 30.03.2023 14:45
Liczba pobrań: 42
Odpowiedzialny za treść: Aleksandra Strzemecka
Data wytworzenia: 30.03.2023
Opublikował w BIP: Ksenia Marzańska
Data opublikowania: 30.03.2023 13:41
Ostatnio zaktualizował: Ksenia Marzańska
Data ostatniej aktualizacji: 30.03.2023 14:46
Liczba wyświetleń: 168
Drukuj Zapisz do PDF
wersje