W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Prezydent Miasta

 

Anna Hetman - pokój 114APani Anna Hetman - Prezydent Miasta Jastrzębie-Zdrój
  
telefon: 32 4785 220,
  fax. 32 4717 070
  e-mail: prezydent@um.jastrzebie.pl

Usytuowanie:

 

Prezydent Miasta urzęduje w budynku „A”,
na I piętrze, pokój 114 A

 

Adres Urzędu:

 

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
al. Józefa Piłsudskiego 60
44-335 Jastrzębie-Zdrój

 

 

 


Anna Hetman ur. 24.07.1962 roku. Mężatka, ma dwóch synów. Jest magistrem pedagogiki specjalnej – oligofrenopedagogiki, logopedą i terapeutą. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu zarządzania i organizacji. Od 23 lat jest związana ze środowiskiem osób niepełnosprawnych jako nauczyciel, a od 2002 roku dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych nr 10 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Jastrzębiu-Zdroju. Wielokrotnie była nagradzana m.in. nagrodą Ministra Edukacji Narodowej, Kuratora Oświaty i Prezydenta Miasta.

W 2014 roku uzyskała honorowy tytuł profesora oświaty – najwyższy stopień awansu zawodowego nauczycieli. Anna Hetman kształci młode kadry pedagogiczne na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych. Publikuje dla środowisk związanych z oświatą.

W kadencji 2010-2014 była radną Sejmiku Województwa Śląskiego. W Sejmiku pracowała w Komisji Budżetu, Skarbu i Finansów, Komisji Polityki Społecznej i Ochrony Zdrowia, Komisji Edukacji, Nauki i Kultury, Doraźnej Komisji ds. Organizacji Pozarządowych, Doraźnej Komisji „Kapituła Odznaki Honorowej za Zasługi dla Województwa Śląskiego”. Jest członkiem Parafialnej Rady Funduszu Stypendialnego przy Parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa oraz działaczką wielu organizacji pozarządowych.

Zakres działania i kompetencji Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój:

Do zakresu działania i kompetencji Prezydenta należy, w szczególności:

1) reprezentowanie Miasta i Urzędu na zewnątrz,

2) kierowanie bieżącymi sprawami Miasta i Urzędem,

3) składanie jednoosobowo oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżących spraw Miasta,

4) wydawanie zarządzeń w zakresie wynikającym z przepisów prawa,

5) wydawanie indywidualnych, szczególnych poleceń dla pracowników Urzędu, dotyczących wykonywania zadań Miasta,

6) wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,

7) upoważnianie innych pracowników Urzędu do wydawania decyzji administracyjnych z zakresu  administracji publicznej,

8) upoważnianie Zastępców Prezydenta, Sekretarza i Skarbnika do wykonywania zadań dotyczących Miasta w imieniu Prezydenta,

9) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego i pracodawcy samorządowego wobec pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych będących samodzielnymi pracodawcami samorządowymi, w tym także ich zatrudnianie i zwalnianie oraz współdziałanie ze zwierzchnikami kierowników i służb i inspekcji jeśli przepisy szczegółowe tak stanowią,

10) nadzorowanie wykonywania zadań miasta wynikających z przepisów prawa przez komórki Urzędu, miejskie jednostki i zakłady budżetowe, miejskie służby, straże i inspekcje,

11) nadzorowanie prac w zakresie zapewnienia sprawnego funkcjonowania w mieście szkół,

12) przedszkoli i innych placówek oświatowych,

13) nadzorowanie prac w zakresie informacji, promocji i polityki gospodarczej Miasta,

14) zarządzanie przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie,

15) realizacja zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym, przygotowaniami obronnymi   państwa,

16) obroną cywilną, ochroną informacji niejawnych, ochroną przeciwpożarową,

17) nadzorowanie prac w zakresie wykonywania przez Miasto zadań w zakresie tworzenia, upowszechniania  i rozwoju kultury, sportu i turystyki;

18) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad wydziałami, biurami oraz samodzielnymi stanowiskami Urzędu:
a) Edukacji,
b) Dialogu Społecznego,
c) Informacji, Promocji i Współpracy Zagranicznej
d) Kontroli i Audytu Wewnętrznego,
e) Kultury, Sportu i Turystyki,
f) Strategii, Rozwoju i Obsługi Inwestora,
g) Strażą Miejską, Zarządzaniem Kryzysowym i Sprawami Obronnymi,
h) Biurem Miejskiego Rzecznika Konsumentów,
i) Biurem ds. Zarządzania Jakością,
j) Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta ds. Osób Niepełnosprawnych,

19)  sprawowanie nadzoru na jednostkami organizacyjnymi Miasta:
a) Placówkami oświatowymi oraz wychowawczymi,
b) Miejskim Zespołem Obsługi Szkół i Przedszkoli,
c) Miejską Biblioteką Publiczną,
d) Miejskim Ośrodkiem Kultury,
e) Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji;

20) sprawowanie zwierzchnictwa nad Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego;

21) wprowadzanie zmian do niniejszego regulaminu.

 

 

Wytworzył: Rafał Stelmaczonek
Data wytworzenia: 15.10.2014
Opublikował w BIP: Monika Dudacy
Data opublikowania: 15.10.2014 14:41
Ostatnio zaktualizował: Ksenia Marzańska
Data ostatniej aktualizacji: 15.03.2019 10:26
Liczba wyświetleń: 126637
Drukuj Zapisz do PDF