W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków

RSS
Sprawa: Wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków
Kategoria: geodezja i kartografia
Jednostka: Wydział Geodezji i Kartografii

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
44-335 Jastrzębie-Zdrój al. Józefa Piłsudskiego 60
tel. +48 32 4785 100, fax. +48 32 4717 070

Godziny pracy: poniedziałek, wtorek, środa od 7:30 do 15:30
czwartek od 7:30 do 17:00
piątek od 7:30 do 14:00

Data aktualizacji
04-01-2023

Karta informacyjna nr G-05
Wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków

Podstawa prawna
1.   Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
2.   Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji.
3.   Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.

Wymagane dokumenty
1.  Wypełniony formularz wniosku o nazwie „EGiB”, określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji – załącznik nr 1 do karty.
2.  Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis).

Jednostka odpowiedzialna
Wydział Geodezji i Kartografii – Referat Grodzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej 
i Kartograficznej
Budynek B, III piętro, pokój B360,
tel. 32 4785 268

Opłaty
1.    Wysokość opłaty za sporządzenie i wydanie wypisu i/lub wyrysu z ewidencji gruntów i budynków ustalana jest zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne i utrwalana w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO).
2.    Opłatę pobiera się przed wydaniem dokumentu.
3.    Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
W przypadku złożenia pełnomocnictwa podlegającego opłacie skarbowej wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej, albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
4.   Opłaty w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto Urzędu Miasta przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie Banku Spółdzielczego w Jastrzębiu-Zdroju na parterze budynku Urzędu Miasta.

Dla użytkowników modułu „Obsługa wniosku o udostępnienie materiałów pzgik (wypisy, wyrysy, zbiory danych)” w serwisie Portal PZGiK (https://geodezja-jastrzebie.geoportal2.pl/) dostępna jest szybka płatność elektroniczna za zamówione dokumenty, obsługiwana przez Paybynet.

Numer konta bankowego Urzędu Miasta:
Bank Spółdzielczy w Jastrzębiu-Zdroju
96 84700001 2001 0017 6125 0002

Kasa czynna w godzinach:
poniedziałek, wtorek, środa 7:30-15:30,
czwartek 7:30-17:00,
piątek 7:30-14:00. 

 
Termin i sposób załatwienia
1.  Sprawa załatwiana jest niezwłocznie.
2.   Wypisy zawierające dane podmiotów ewidencyjnych udostępnia się na żądanie:

-     właścicieli oraz osób i jednostek organizacyjnych władających gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany wypis;
-     innych podmiotów, które wykażą interes prawny w tym zakresie.

3.   Wniosek można złożyć: 

a)  w postaci dokumentu elektronicznego

-     z wykorzystaniem modułu „Obsługa wniosku o udostępnienie materiałów pzgik (wypisy, wyrysy, zbiory danych)” w serwisie Portal PZGiK (https://geodezja-jastrzebie.geoportal2.pl/)
(wnioski uwierzytelnione profilem zaufanym),
-     na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej – ePUAP jako załącznik do pisma ogólnego do podmiotu publicznego (wnioski podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnione profilem zaufanym);

b)  w postaci papierowej
-     w siedzibie Urzędu Miasta w Wydziale Geodezji i Kartografii, pok. B360,
-     w siedzibie Urzędu Miasta w kancelarii ogólnej, pok. A020,
-     za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój:
al. Józefa Piłsudskiego 60, 44-335 Jastrzębie-Zdrój.

4.   Zamówione dokumenty odbiera się po uiszczeniu przez wnioskodawcę należnej opłaty, utrwalonej w Dokumencie Obliczenia Opłaty, który można:

-     pobrać samodzielnie na koncie użytkownika w ramach obsługi wniosku w serwisie Portal PZGiK,
-     otrzymać drogą elektroniczną na adres e-mail wynikający z wniosku,
-     odebrać osobiście w Wydziale Geodezji i Kartografii, pok. B360

5.   Termin odbioru materiałów zamówionych w postaci papierowej należy uzgodnić z pracownikiem Wydziału Geodezji i Kartografii obsługującym zamówienie - telefonicznie lub za pośrednictwem poczty e-mail. 

6.   Zamówione dokumenty mogą zostać wydane wnioskodawcy:
a)  w postaci dokumentu elektronicznego
-     do pobrania na koncie użytkownika w ramach obsługi wniosku w serwisie Portal PZGiK,
-     poprzez wysyłkę na skrzynkę kontaktowej ePUAP wnioskodawcy,
-     poprzez wysyłkę na adres e-mail wnioskodawcy podany we wniosku;

b)  w postaci papierowej
-     w siedzibie Urzędu Miasta w Wydziale Geodezji i Kartografii, pok. B360,
-     za pośrednictwem operatora pocztowego na adres wskazany we wniosku.

7.   W przypadku nieuiszczenia należności wynikającej z DOO w terminie 30 dni od jego doręczenia, wniosek uznaje się za wycofany, a sprawa administracyjna zainicjowana przez złożenie wniosku staje się bezprzedmiotowa i zostaje zakończona.

Tryb odwoławczy
1.   W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych dokumentów lub wysokości należnej opłaty, Prezydent Miasta Jastrzębie-Zdrój wydaje decyzję administracyjną.
2.   Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
3.   Wniesienie odwołania od decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłaty nie wstrzymuje udostępnienia dokumentów, pod warunkiem uiszczenia opłaty w wysokości ustalonej w zaskarżonej decyzji.
4.   W przypadku gdy w wyniku rozpatrzenia odwołania lub ponownego rozpatrzenia sprawy na skutek wyroku sądu administracyjnego wysokość opłaty zostanie zmniejszona, nadpłata podlega zwrotowi wraz z odsetkami ustawowymi.

Załączniki:

Klauzula informacyjna
pdf, 516 kB
Wytworzył: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 04.01.2023
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 20.03.2023 10:03
Liczba pobrań: 65
Wytworzył: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 05.07.2023
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 06.07.2023 07:03
Liczba pobrań: 238
Odpowiedzialny za treść: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 18.11.2019
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 18.11.2019 12:12
Ostatnio zaktualizował: Katarzyna Abrahamczyk
Data ostatniej aktualizacji: 06.07.2023 07:04
Liczba wyświetleń: 4986
Drukuj Zapisz do PDF
wersje

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.