W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Nazewnictwo ulic

RSS
Sprawa: Nazewnictwo ulic
Kategoria: geodezja i kartografia
Jednostka: Wydział Geodezji i Kartografii

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
44-335 Jastrzębie-Zdrój al. Józefa Piłsudskiego 60
tel. +48 32 4785 100, fax. +48 32 4717 070

Godziny pracy: poniedziałek, wtorek, środa od 7:30 do 15:30
czwartek od 7:30 do 17:00
piątek od 7:30 do 14:00

Data aktualizacji
31-01-2022

Karta informacyjna nr G-11

Nazewnictwo ulic

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
2. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.

Wymagane dokumenty
1. Złożenie wniosku wskazującego przedmiot wniosku (ulicę, plac, skwer, rondo itp.) wraz z uzasadnieniem potrzeby nadania im nazwy oraz ewentualną propozycją nazwy.

2. W przypadku drogi wewnętrznej w rozumieniu ustawy o drogach publicznych wymagana jest pisemna zgoda wszystkich właścicieli terenów, na których droga ta jest zlokalizowana.

3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty skarbowej.


Jednostka odpowiedzialna
Wydział Geodezji i Kartografii
Budynek B, III piętro, pokój 361B,
tel. 32 4785 280

Opłaty
1. Wniosek jest wolny od opłat.
2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
3. W przypadku złożenia pełnomocnictwa podlegającego opłacie skarbowej wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej, zwany dalej "dowodem zapłaty", albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.


Numer konta bankowego Urzędu Miasta:
Bank Spółdzielczy Jastrzębie-Zdrój
96 84700001 2001 0017 6125 0002

Kasa czynna w godzinach:
poniedziałek, wtorek, środa od 7:30 do 15:30
czwartek od 7:30 do 17:00
piątek od 7:30 do 14:00


Termin i sposób załatwienia
1. Wnioski są opiniowane na posiedzeniach Zespołu ds. Nazewnictwa Ulic i Numeracji Porządkowej Budynków, będący ciałem doradczym powołanym w zarządzeniu Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój.

2. Pozytywnie zaopiniowane wnioski podlegają dalszym konsultacjom z udziałem właściwych Zarządów Osiedli i Rad Sołeckich.

3. Po zakończeniu konsultacji Zespół rekomenduje przygotowanie projektu uchwały rady miasta w sprawie nadania nowej lub zmiany istniejącej nazwy.

4. Uchwała o nadaniu nazwy podejmowana jest przez radę miasta w terminach wynikających z harmonogramu pracy urzędu i rady miasta oraz przepisów prawa. 


Tryb odwoławczy
1. Każdy, czyj interes prawny lub uprawnienie zostały naruszone uchwałą podjętą przez organ gminy w sprawie z zakresu administracji publicznej, może - po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia - zaskarżyć uchwałę do sądu administracyjnego.

2. Skargę na uchwałę, o których mowa w pkt.1, można wnieść do sądu administracyjnego w imieniu własnym lub reprezentując grupę mieszkańców gminy, którzy na to wyrażą pisemną zgodę.

3. Wezwanie do usunięcia naruszenia interesu prawnego lub uprawnienia można złożyć w każdym czasie, po wejściu uchwały lub zarządzenia w życie.

4. Uprawnionym do udzielania odpowiedzi na wezwanie o usuniecie naruszenia interesu prawnego lub uprawnienia jest jedynie organ, którego uchwała było przedmiotem wezwania, a nie jego przewodniczący.

5. Skargę na uchwałę - po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia interesu prawnego lub uprawnienia - należy złożyć w terminie do 60 dni od dnia złożenia wezwania, ale nie później niż 30 dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie.

6. Wniesienie skargi podlega opłatom sądowym.

Przetwarzanie danych osobowych
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informuję, że:


1. Informacje dotyczące administratora danych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasta Jastrzębie-Zdrój reprezentowana przez Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój, z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, al. J. Piłsudskiego 60. Może się Pani/Pan z nim kontaktować w następujący sposób:
· listownie na adres siedziby administratora: 44-335 Jastrzębie-Zdrój, al. J. Piłsudskiego 60
· e-mailem: miasto@um.jastrzebie.pl
· telefonicznie: 32 47 85 100

2. Inspektor ochrony danych - IOD
W sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym przez Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój inspektorem ochrony danych (IOD) w następujący sposób:
· listownie na adres siedziby administratora: 44-335 Jastrzębie-Zdrój, al. J. Piłsudskiego 60
· e-mailem: iod@um.jastrzebie.pl

3. Cel przetwarzania Pani/Pana danych oraz podstawy prawne
Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w celu wymiany korespondencji w związku z wysłanym przez Panią/Pana pismem, e-mailem, wnioskiem, formularzem lub inną formą kontaktu w związku z wszczynaną lub kontynuowaną przez Panią/Pana sprawą.

4. Odbiorcy danych osobowych
nie dotyczy

5. Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane (przechowywane) wieczyście (kategoria archiwalna A)

6. Przysługujące Pani/Panu uprawnienia
Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu:
·  prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymywania ich kopii
·  prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych
·  prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)

7. Obowiązek podania danych
Podanie danych osobowych we wniosku (co najmniej imię, nazwisko, adres) jest wymogiem ustawowym (art. 63 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego) i warunkuje realizację wniosku.

8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

Odpowiedzialny za treść: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 30.09.2021
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 18.11.2019 11:43
Ostatnio zaktualizował: Ksenia Marzańska
Data ostatniej aktualizacji: 16.02.2023 13:51
Liczba wyświetleń: 309
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.