W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego

RSS
Sprawa: Wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego
Kategoria: geodezja i kartografia
Jednostka: Wydział Geodezji i Kartografii

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
44-335 Jastrzębie-Zdrój al. Józefa Piłsudskiego 60
tel. +48 32 4785 100, fax. +48 32 4717 070

Godziny pracy: poniedziałek, wtorek, środa od 7:30 do 15:30
czwartek od 7:30 do 17:00
piątek od 7:30 do 14:00

Data aktualizacji
30-06-2022

Karta informacyjna nr G-12
Wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.


Wymagane dokumenty

1. Wypełniony formularz wniosku (załącznik nr 1 do karty).
2. Dowód wniesienia opłaty skarbowej, jeśli dotyczy.
3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis).

Jednostka odpowiedzialna
Wydział Geodezji i Kartografii
Budynek B, III piętro, pokój 361B,
tel. 32 4785 280

Opłaty

1. Wysokość opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia - 17 zł.
2. Opłaty nie wnosi się w przypadkach przewidzianych w ustawie o opłacie skarbowej.
3. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa.

Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

4. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.

Numer konta bankowego Urzędu Miasta:
Bank Spółdzielczy Jastrzębie-Zdrój
96 84700001 2001 0017 6125 0002

Kasa czynna w godzinach:
poniedziałek, wtorek, środa 7:30-15:30,
czwartek 7:30-17:00,
piątek 7:30-14:00.

5. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.

Termin i sposób załatwienia
1. Zaświadczenie wydaje się w oparciu o dane archiwalne zgromadzone w ewidencji gruntów i budynków.
2. Wniosek o wydanie zaświadczenia realizowany jest w terminie do 7 dni.
3. W przypadku braku możliwości wydania zaświadczenia o żądanej treści wydawane jest postanowienie Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój o odmowie wydania zaświadczenia.
4. Wniosek można złożyć:
-  w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta,
- przesyłając pocztą tradycyjną,
-   Elektroniczną Skrzynką Podawczą na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl) za pomocą pisma ogólnego do podmiotu.

5. Zaświadczenie o posiadaniu gospodarstwa rolnego może zostać doręczone:
- za pośrednictwem operatora pocztowego na adres wskazany we wniosku,
- drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP,
- na adres e-mail wnioskodawcy podany we wniosku.

Tryb odwoławczy
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej służy zażalenie do Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Jastrzębia-Zdroju, który to postanowienie wydał. 


Przetwarzanie danych osobowych
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informuję, że:


1. Informacje dotyczące administratora danych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych, wynikających z wniosku o wydanie zaświadczenia o posiadaniu gospodarstwa rolnego, jest Gmina Miasta Jastrzębie-Zdrój reprezentowana przez Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój, z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, al. J. Piłsudskiego 60. Może się Pani/Pan z nim kontaktować w następujący sposób:
· listownie na adres siedziby administratora: 44-335 Jastrzębie-Zdrój, al. J. Piłsudskiego 60
· e-mailem: miasto@um.jastrzebie.pl
· telefonicznie: 32 47 85 100

2. Inspektor ochrony danych - IOD
W sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym przez Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój inspektorem ochrony danych (IOD) w następujący sposób:
· listownie na adres siedziby administratora: 44-335 Jastrzębie-Zdrój, al. J. Piłsudskiego 60
· e-mailem: iod@um.jastrzebie.pl

3. Cel przetwarzania Pani/Pana danych oraz podstawy prawne
Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w celu spełnienia obowiązku ustawowego polegającego na prowadzeniu ewidencji gruntów i budynków, w tym udostępnianiu informacji na podstawie danych ewidencyjnych w formie zaświadczeń. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie Rozdziału 4 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne i Działu VII Kodeksu postępowania administracyjnego.

4. Odbiorcy danych osobowych
nie dotyczy

5. Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane (przechowywane) w aktach sprawy przez 5 lat po realizacji wniosku (kategoria archiwalna B5).

6. Przysługujące Pani/Panu uprawnienia
Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymywania ich kopii (prawo dostępu do akt sprawy postępowania administracyjnego uregulowane w art. 73 i art. 74 Kodeksu postępowania administracyjnego)
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)

7. Obowiązek podania danych
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym (art. 63 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego)   i warunkuje realizację wniosku.

8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

Załączniki:

Odpowiedzialny za treść: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 30.06.2022
Opublikował w BIP: Anna Chmielowska
Data opublikowania: 30.06.2022 11:00
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 74
Odpowiedzialny za treść: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 30.09.2021
Opublikował w BIP: Ksenia Marzańska
Data opublikowania: 04.11.2014 11:29
Ostatnio zaktualizował: Ksenia Marzańska
Data ostatniej aktualizacji: 16.02.2023 13:52
Liczba wyświetleń: 713
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.