W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Podział nieruchomości

RSS
Sprawa: Podział nieruchomości
Kategoria: geodezja i kartografia
Jednostka: Wydział Geodezji i Kartografii

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
44-335 Jastrzębie-Zdrój al. Józefa Piłsudskiego 60
tel. +48 32 4785 100, fax. +48 32 4717 070

Godziny pracy: poniedziałek, wtorek, środa od 7:30 do 15:30
czwartek od 7:30 do 17:00
piątek od 7:30 do 14:00

Data aktualizacji
30-06-2022

Karta informacyjna nr G-09

Podział nieruchomości

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości.
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku (załącznik nr 1 do karty) wraz z załącznikami:
1. dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości
2. wypis z rejestru gruntów oraz kopia mapy ewidencyjnej – aktualne oryginały
3. wstępny projekt podziału (3 egz. w oryginale), z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami (podziały dokonywane niezależnie od ustaleń planu miejscowego)
4. protokół z przyjęcia granic nieruchomości
5. wykaz zmian gruntowych
6. wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w ewidencji gruntów i budynków jest inne niż w księdze wieczystej
7. mapę z projektem podziału przyjętą do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (5 egz.) - dokument może zawierać treść zał. 5 i 6

8. pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis). Pełnomocnictwo jest zwolnione z opłaty (art. 2 ust.1 pkt 1 litera h Ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej). 

Jeżeli jest wymagane wyrażenie opinii (postanowienia) Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój o zgodności proponowanego podziału z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, wniosek należy uzupełnić (załącznik nr 2 do karty) o dokumenty wymienione jako załączniki nr 4-7 do wniosku, po uzyskaniu pozytywnej opinii oraz po przyjęciu do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dokumentacji z czynności przyjęcia granic nieruchomości (geodezyjnego operatu pomiarowego).

W przypadku podziałów niezależnych od ustaleń planu, załączniki nr 1-7 do wniosku (z wyjątkiem załącznika nr 3) składa się jednocześnie z wnioskiem o podział po przyjęciu do PZGiK geodezyjnego operatu pomiarowego.

 

Jednostka odpowiedzialna
Wydział Geodezji i Kartografii
Budynek B, III piętro, pokój 361B,
tel. 32 4785 280

Opłaty
nie dotyczy

Termin i sposób załatwienia
1. Wniosek można złożyć:
-  w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta,
-  pocztą tradycyjną,
-  Elektroniczną Skrzynką Podawczą na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl) za pomocą pisma ogólnego do podmiotu.

2. Postanowienie opiniujące zgodność proponowanego podziału z ustaleniami planu miejscowego wydaje się do 14 dni od złożenia kompletnego wniosku (załączniki nr 1-3 do wniosku)

3. Pozytywna opinia upoważnia do opracowania projektu podziału, po przeprowadzeniu odpowiednich prac terenowych, przez uprawnioną jednostkę wykonawstwa geodezyjnego.

4. Decyzję zatwierdzającą podział wydaje się do 14 dni od dnia złożenia przez stronę dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej opracowanej przez uprawnioną jednostkę wykonawstwa geodezyjnego (załączniki nr 4-7 do wniosku).

5. Postępowanie prowadzi się bez zbędnej zwłoki. Termin załatwienia sprawy zależy w szczególności od przebiegu procedury podziałowej prowadzonej przez geodetę uprawnionego, działającego w imieniu wnioskodawcy.

6. Ostateczna decyzja stanowi podstawę wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków.

7. Korespondencja w sprawie może zostać doręczona:

-  drogą elektroniczną poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl),

-  pocztą tradycyjną,

-  na adres e-mail wnioskodawcy, który wyraził zgodę na przekazywanie korespondencji drogą elektroniczną.

Tryb odwoławczy
1. Na opinię wydaną w formie postanowienia służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego złożone za pośrednictwem Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój w terminie 7 dni od jej doręczenia.

2. Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego złożone za pośrednictwem Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój w terminie 14 dni od jej doręczenia.

Uwagi
1. Podziały nieruchomości przeznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na cele rolne lub leśne, w wyniku których powstają działki gruntu o powierzchni > 0,3000 ha, zamawia się bezpośrednio u uprawnionej jednostki wykonawstwa geodezyjnego.

2. Przed złożeniem wniosku o podział zaleca się konsultację z geodetą uprawnionym lub kompetentnym pracownikiem Wydziału Geodezji i Kartografii w sprawie zastosowania odpowiedniego trybu załatwienia sprawy.

3.  Działki gruntu wydzielone - zgodnie z planem miejscowym - pod drogi publiczne w postępowaniu prowadzonym na wniosek właściciela / użytkownika wieczystego przechodzą, z mocy prawa, na własność odpowiedniej jednostki samorządu terytorialnego (drogi gminne na rzecz gminy) z dniem, w którym decyzja zatwierdzająca podział stała się ostateczna.

4. Odszkodowanie ustala się i wypłaca w odrębnym postępowaniu, prowadzonym na wniosek dotychczasowego właściciela, w Wydziale Mienia i Nadzoru Właścicielskiego Urzędu Miasta.

Przetwarzanie danych osobowych
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informuję, że:

1. Informacje dotyczące administratora danych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych, wynikających z wniosku o podział nieruchomości, jest Gmina Miasta Jastrzębie-Zdrój reprezentowana przez Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój, z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, al. J. Piłsudskiego 60. Może się Pani/Pan z nim kontaktować w następujący sposób:
· listownie na adres siedziby administratora: 44-335 Jastrzębie-Zdrój, al. J. Piłsudskiego 60
· e-mailem: miasto@um.jastrzebie.pl
·  telefonicznie: 32 47 85 100

2. Inspektor ochrony danych - IOD
W sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym przez Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój inspektorem ochrony danych (IOD) w następujący sposób:
· listownie na adres siedziby administratora: 44-335 Jastrzębie-Zdrój, al. J. Piłsudskiego 60
· e-mailem: iod@um.jastrzebie.pl

3. Cel przetwarzania Pani/Pana danych oraz podstawy prawne
Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w celu spełnienia obowiązku ustawowego polegającego na prowadzeniu spraw z zakresu podziałów nieruchomości gruntowych.

4. Odbiorcy danych osobowych
Strony postępowania w sprawie o podział nieruchomości. 

5. Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane (przechowywane) w postaci akt postępowania administracyjnego wieczyście (kategoria archiwalna A).

6. Przysługujące Pani/Panu uprawnienia
Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu:
· prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymywania ich kopii (prawo dostępu do akt sprawy postępowania administracyjnego uregulowane w art. 73 i art. 74 Kodeksu postępowania administracyjnego)
· prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych
· prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)

7. Obowiązek podania danych
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym (art. 97 ustawy o gospodarce nieruchomościami; art. 63 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego) i warunkuje realizację wniosku.

8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

Załączniki:

Odpowiedzialny za treść: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 30.06.2022
Opublikował w BIP: Anna Chmielowska
Data opublikowania: 30.06.2022 11:03
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 121
Odpowiedzialny za treść: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 30.06.2022
Opublikował w BIP: Anna Chmielowska
Data opublikowania: 30.06.2022 11:03
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 131
Odpowiedzialny za treść: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 30.09.2021
Opublikował w BIP: Ksenia Marzańska
Data opublikowania: 24.08.2005 14:35
Ostatnio zaktualizował: Ksenia Marzańska
Data ostatniej aktualizacji: 16.02.2023 13:52
Liczba wyświetleń: 2118
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.