W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Aktualizacja klasyfikacji gleboznawczej gruntów

RSS
Sprawa: Aktualizacja klasyfikacji gleboznawczej gruntów
Kategoria: geodezja i kartografia
Jednostka: Wydział Geodezji i Kartografii

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
44-335 Jastrzębie-Zdrój al. Józefa Piłsudskiego 60
tel. +48 32 4785 100, fax. +48 32 4717 070

Godziny pracy: poniedziałek, wtorek, środa od 7:30 do 15:30
czwartek od 7:30 do 17:00
piątek od 7:30 do 14:00


Data aktualizacji
30-06-2022

Karta informacyjna nr G-08

Aktualizacja klasyfikacji gleboznawczej gruntów



Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
3. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane dokumenty
1. Wniosek strony o przeprowadzenie postępowania w sprawie klasyfikacji gleboznawczej gruntów wraz z uzasadnieniem (załącznik nr 1 do karty)
2. Dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej
3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej

Jednostka odpowiedzialna
Wydział Geodezji i Kartografii
Budynek B, III piętro, pokój 358B,
tel. 32 4785 278

Opłaty
1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej: 10 zł.
2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.

Numer konta bankowego Urzędu Miasta:
Bank Spółdzielczy Jastrzębie-Zdrój
96 84700001 2001 0017 6125 0002

Kasa czynna w godzinach:
poniedziałek, wtorek, środa od 7:30 do 15:30
czwartek od 7:30 do 17:00
piątek od 7:30 do 14:00

Termin i sposób załatwienia
1. Postępowanie prowadzi się bez zbędnej zwłoki. Termin załatwienia sprawy zależy w szczególności od przebiegu czynności klasyfikacyjnych wykonywanych przez upoważnionego klasyfikatora.
2. Starosta (prezydent miasta na prawach powiatu) przeprowadza postępowanie klasyfikacyjne z urzędu lub na wniosek.
3. W postępowaniu prowadzonym na wniosek organ prowadzący postępowanie, odnosząc się do wniosku, zawiadamia strony o wszczęciu postępowania, wskazując klasyfikatora upoważnionego do przeprowadzenia czynności klasyfikacyjnych, lub odmawia wszczęcia postępowania, jeśli nie ma uzasadnienia przeprowadzenia klasyfikacji albo z wniosku wynikają przesłanki do przeprowadzenia postępowania z urzędu.

4. Aktualizację klasyfikacji gruntów przeprowadza się z urzędu, na koszt Skarbu Państwa, w przypadku gdy następuje trwała zmiana profilu glebowego lub sposobu użytkowania gruntu rolnego spowodowana przyczynami nieleżącymi bezpośrednio po stronie właściciela (użytkownika), takimi jak: scalenie i wymiana gruntów, rekultywacja, melioracja, planowe zalesienie, wystąpienie klęsk żywiołowych, a także dla nieruchomości stanowiących zasób nieruchomości Skarbu Państwa.

6. Korespondencja w sprawie może zostać doręczona:

-   drogą elektroniczną poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl),
-   pocztą tradycyjną,
-   na adres e-mail wnioskodawcy, który wyraził zgodę na przekazywanie korespondencji drogą elektroniczną.

7. Koszty postępowania prowadzonego na wniosek ponosi wnioskodawca.

Tryb odwoławczy
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Przetwarzanie danych osobowych
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informuję, że:

1. Informacje dotyczące administratora danych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych, wynikających z wniosku o aktualizację klasyfikacji gleboznawczej gruntów, jest Gmina Miasta Jastrzębie-Zdrój reprezentowana przez Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój, z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, al. J. Piłsudskiego 60. Może się Pani/Pan z nim kontaktować w następujący sposób:

· listownie na adres siedziby administratora: 44-335 Jastrzębie-Zdrój, al. j. Piłsudskiego 60
· e-mailem: miasto@um.jastrzebie.pl
· telefonicznie: 32 47 85 100

2. Inspektor ochrony danych - IOD
W sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym przez Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój inspektorem ochrony danych (IOD) w następujący sposób:

· listownie na adres siedziby administratora: 44-335 Jastrzębie-Zdrój, al. J. Piłsudskiego 60
· e-mailem: iod@um.jastrzebie.pl

3. Cel przetwarzania Pani/Pana danych oraz podstawy prawne
Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w celu spełnienia obowiązku ustawowego (prowadzenie spraw z zakresu gleboznawczej klasyfikacji gruntów). Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne i rozporządzenia wykonawczego wydanego na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy.

4. Odbiorcy danych osobowych
Strony postępowania w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.

5. Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane (przechowywane) w postaci akt postępowania administracyjnego w trakcie prowadzenia sprawy i przez okres 10 lat po jej zakończeniu (kategoria archiwalna BE10).

6. Przysługujące Pani/Panu uprawnienia
Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do akt sprawy postępowania administracyjnego uregulowane w art. 73 i art. 74 Kodeksu postępowania administracyjnego
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)

7. Obowiązek podania danych
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym (art. 63 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego) i warunkuje realizację wniosku.

8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

Załączniki:

Odpowiedzialny za treść: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 30.06.2022
Opublikował w BIP: Anna Chmielowska
Data opublikowania: 30.06.2022 11:05
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 59
Odpowiedzialny za treść: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 30.09.2021
Opublikował w BIP: Ksenia Marzańska
Data opublikowania: 01.04.2005 09:31
Ostatnio zaktualizował: Ksenia Marzańska
Data ostatniej aktualizacji: 16.02.2023 13:52
Liczba wyświetleń: 1588
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.