W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zmiana w operacie ewidencji gruntów i budynków

RSS
Sprawa: Zmiana w operacie ewidencji gruntów i budynków
Kategoria: geodezja i kartografia
Jednostka: Wydział Geodezji i Kartografii

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
44-335 Jastrzębie-Zdrój al. Józefa Piłsudskiego 60
tel. +48 32 4785 100, fax. +48 32 4717 070

Godziny pracy: poniedziałek, wtorek, środa od 7:30 do 15:30
czwartek od 7:30 do 17:00
piątek od 7:30 do 14:00

Data aktualizacji
30-06-2022

Karta informacyjna nr G-06

Zmiana w operacie ewidencji gruntów i budynków

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków

Wymagane dokumenty
1. Wypełniony formularz wniosku 

- wniosek o zmianę danych ewidencyjnych z podaniem rodzaju wnioskowanej zmiany wraz z uzasadnieniem (zał. nr 1) oraz dokumenty (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) stanowiące podstawę do dokonania aktualizacji danych w ewidencji gruntów i budynków 

2. Wniosek powinien zostać złożony przez wszystkich współwłaścicieli / współużytkowników wieczystych / współwładających nieruchomości objętej wnioskiem (nie dotyczy zmian danych podmiotów ewidencyjnych). 

3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis).

Jednostka odpowiedzialna
Wydział Geodezji i Kartografii
Budynek B, III piętro, pokój 358B,
tel. 32 4785 278

Opłaty
1. Złożenie wniosku jest wolne od opłat.

2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa.

Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej. 

3. W przypadku złożenia pełnomocnictwa podlegającego opłacie skarbowej wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej, zwany dalej „dowodem zapłaty", albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.

4. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.

Numer konta bankowego Urzędu Miasta:
Bank Spółdzielczy Jastrzębie-Zdrój
96 84700001 2001 0017 6125 0002

Kasa czynna w godzinach:
poniedziałek, wtorek, środa 7:30-15:30,
czwartek 7:30-17:00,
piątek 7:30-14:00

Termin i sposób załatwienia
1. Zmiany w ewidencji gruntów i budynków wprowadza się niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania dokumentów uzasadniających dokonanie zmiany.

2. Wniosek można złożyć:
-   w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta,
-   pocztą tradycyjną,
-   Elektroniczną Skrzynką Podawczą na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl) za pomocą pisma ogólnego do podmiotu.

3. Jeśli zmiany objęte wnioskiem podlegają aktualizacji z urzędu, dokonuje się je w drodze czynności materialno-technicznych, w pozostałych przypadkach wydaje się decyzję administracyjną o wprowadzeniu zmiany lub odmowie wprowadzenia zmiany.

4. Dane ewidencyjne aktualizuje się z urzędu na podstawie:
-   przepisów prawa,
-   wpisów w księgach wieczystych,
-   prawomocnych orzeczeń sądu, a w przypadkach dotyczących europejskiego poświadczenia spadkowego - orzeczeń sądu,
-   ostatecznych decyzji administracyjnych,
-   aktów notarialnych,
-   aktów poświadczenia dziedziczenia oraz europejskich poświadczeń spadkowych,
-   zgłoszeń dotyczących zmiany sposobu użytkowania budynku lub jego części, o których mowa w art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, do których właściwy organ nie wniósł sprzeciwu,
-   wpisów w innych rejestrach publicznych,
-   dokumentacji geodezyjnej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

5. O dokonanych zmianach w danych ewidencyjnych zawiadamia się, w terminie 14 dni od dokonania zmiany:
-   organy podatkowe - w przypadku zmian danych mających znaczenie dla wymiaru podatków: od nieruchomości, rolnego i leśnego;
-   wydział ksiąg wieczystych właściwego miejscowo sądu rejonowego - w przypadku zmian danych objętych działem I ksiąg wieczystych;
-   właściwe podmioty ewidencyjne - w przypadku, gdy zmiana została dokonana na podstawie wniosku lub w trybie czynności materialno - technicznej wyłącznie na podstawie dokumentacji geodezyjnej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego i dotyczyła:
·  pola powierzchni działki ewidencyjnej,
·  rodzaju lub pola powierzchni użytków gruntowych,
· rodzaju budynku,
·  numeru działki ewidencyjnej.

6. Korespondencja może zostać doręczona:
-  drogą elektroniczną poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl),
- pocztą tradycyjną,
-   na adres e-mail wnioskodawcy, który wyraził zgodę na przekazywanie korespondencji drogą elektroniczną.

Tryb odwoławczy
1. Odwołanie przysługuje w przypadku wydania decyzji administracyjnej.
2. Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

Przetwarzanie danych osobowych
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informuję, że:


1. Informacje dotyczące administratora danych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych, wynikających z treści wniosku – zgłoszenia zmian danych ewidencji gruntów i budynków, jest Gmina Miasta Jastrzębie-Zdrój reprezentowana przez Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój, z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, al. J. Piłsudskiego 60. Może się Pani/Pan z nim kontaktować w następujący sposób:
·  listownie na adres siedziby administratora: 44-335 Jastrzębie-Zdrój, al. J. Piłsudskiego 60
·  e-mailem: miasto@um.jastrzebie.pl
·  telefonicznie: 32 47 85 100

2. Inspektor ochrony danych - IOD
W sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym przez Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój inspektorem ochrony danych (IOD) w następujący sposób:
·  listownie na adres siedziby administratora: 44-335 Jastrzębie-Zdrój, al. J. Piłsudskiego 60
·  e-mailem: iod@um.jastrzebie.pl

3. Cel przetwarzania Pani/Pana danych oraz podstawy prawne
Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w celu spełnienia obowiązku ustawowego, polegającego na prowadzeniu ewidencji gruntów i budynków w systemie teleinformatycznym i w formie tradycyjnej w postaci zbioru dokumentów uzasadniających wprowadzenie zmian w ewidencji. Pozyskane dane osobowe przetwarzane będą na podstawie Rozdziału 4 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne i rozporządzenia wykonawczego.

4. Odbiorcy danych osobowych
Strony i uczestnicy postępowania administracyjnego w sprawie zmiany w ewidencji gruntów i budynków.

5. Okres przechowywania danych
Pozyskane dane osobowe będą przetwarzane (przechowywane) w systemie teleinformatycznym wieczyście, dokumentując stan ewidencji na dowolną datę, a w formie tradycyjnej przez okres 10 lat po dokonaniu zmiany danych wynikających ze zgłoszenia (kategoria archiwalna BE10).

6. Przysługujące Pani/Panu uprawnienia
Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymywania ich kopii
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)

7. Obowiązek podania danych
Podanie danych osobowych we wniosku (co najmniej imię, nazwisko, adres) jest wymogiem ustawowym (art. 63 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego) i warunkuje realizację wniosku.

8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

Załączniki:

Odpowiedzialny za treść: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 30.06.2022
Opublikował w BIP: Anna Chmielowska
Data opublikowania: 30.06.2022 10:58
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 107
Odpowiedzialny za treść: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 18.11.2019
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 18.11.2019 11:31
Ostatnio zaktualizował: Ksenia Marzańska
Data ostatniej aktualizacji: 16.02.2023 13:51
Liczba wyświetleń: 1637
Drukuj Zapisz do PDF