Wydział Podatków i Opłat
Naczelnik:
Aleksandra Strzemecka - pokój 255B
Telefon: 324785344,
e-mail: astrzemecka@um.jastrzebie.pl
fn@um.jastrzebie.pl
Referat Księgowości Podatkowej –
pokój 252B,
telefon – 32 4785 259
Referat Egzekucji – Kierownik
Barbara Rudzka - pokój 166B,
telefon – 32 4785 285.
Referat Podatków i Opłat - Kierownik
Marek Siekaniec - pokój 261B,
telefon – 32 47852 81,
Usytuowanie wydziału:
Wydział Podatków i Opłat mieści się w budynku „B” na II piętrze.
Zajmuje pokoje: 252B – 256B, 258B i 261B – 262B.
Adres Urzędu:
Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
al. Józefa Piłsudskiego 60
44-335 Jastrzębie-Zdrój
Godziny przyjmowania interesantów:
od poniedziałku do środy - od godz. 7:30 do 15:30,
czwartek - od godz. 7:30 do 17:00,
piątek - od godz. 7:30 do 14:00.
Zakres kompetencji:
Do zadań Wydziału Podatków i Opłat należą sprawy dotyczące podatków, opłat lokalnych i innych należności Urzędu, kontroli podatkowej, prowadzenie rachunkowości, egzekucji administracyjnej, zbiorczych sprawozdań dotyczących pomocy publicznej dla przedsiębiorców, w szczególności:
- prowadzenie całości spraw z zakresu obsługi finansowo - księgowej jednostki budżetowej Urząd Miasta dotyczących dochodów z tytułu podatków i opłat oraz innych należności, w szczególności:
a) kontrola formalno – rachunkowa otrzymywanych dokumentów księgowych,
b) dekretacja dowodów księgowych,
c) prowadzenie ksiąg rachunkowych, w tym między innymi ksiąg głównych, pomocniczych,
d) dzienników, zestawień, wykazów składników aktywów i pasywów,
e) sporządzanie sprawozdań budżetowych, bilansu, rachunków zysków i strat, zestawienia zmian funduszu,
f) przygotowywanie okresowych informacji wynikających z prowadzonej ewidencji księgowej,
g) dokonywanie uzgodnień finansowych z wydziałami Urzędu,
h) przyjmowanie i rozliczanie należności,
i) windykacja należności,
j) przeprowadzanie inwentaryzacji metodą uzgodnienia sald i weryfikacji,
k) archiwizacja dokumentacji finansowo - księgowej, - prowadzenie całości spraw związanych z egzekucją administracyjną należności pieniężnych, w tym:
a) dokonywanie egzekucji administracyjnej,
b) prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych,
c) dokonywanie zabezpieczeń należności,
d) sporządzanie sprawozdawczości i informacji, - rozliczanie inkasentów i poborców,
- rozliczanie podatku od towarów i usług:
a) prowadzenie ewidencji sprzedaży i zakupu, sporządzanie cząstkowych deklaracji VAT dla Urzędu Miasta,
b) sporządzanie zbiorczych deklaracji VAT, informacji podsumowujących i plików JPK_VAT Miasta, - prowadzenie obsługi zwrotu podatku akcyzowego, w tym między innymi:
a) przyjmowanie wniosków o zwrot,
b) przygotowywanie decyzji,
c) rozliczanie,
d) dokonywanie zwrotu, - gromadzenie, analiza i kontrola danych źródłowych dotyczących podatków i opłat lokalnych, opłaty skarbowej w tym w szczególności informacji i deklaracji podatkowych,
- ustalanie wysokości podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego,
- prowadzenie postępowania podatkowego w tym w szczególności przygotowywanie:
a) postanowień, wezwań,
b) decyzji,
c) innych pism związanych z prowadzonymi postępowaniami, - prowadzenie ewidencji podatkowej,
- dokonywanie kontroli podatkowych,
- dokonywanie zabezpieczeń należności podatkowych,
- przygotowywanie opinii, projektów, rozstrzygnięć w zakresie ulg w podatkach i opłatach, zwrotów opłaty skarbowej,
- prowadzenie ewidencji ulg, informacji i sprawozdawczości w tym zakresie,
- przygotowywanie zbiorczych sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej przedsiębiorcom, w rolnictwie lub rybołówstwie oraz w zakresie zaległości przedsiębiorców we wpłatach środków publicznych i przekazywanie do właściwych organów,
- wystawianie zaświadczeń z zakresu działania wydziału,
- przygotowywanie projektów uchwał z zakresu podatków,
- planowanie i realizacja budżetu z zakresu zadań wydziału i jej bieżąca analiza.
- ustalanie na podstawie ewidencji księgowej oraz pozostałych informacji udostępnianych Naczelnikowi Wydziału Podatków i Opłat - na jego wniosek, potrzebnych do wydania zaświadczeń o niezaleganiu w należnościach cywilnoprawnych lub stwierdzających brak zaległości,
- prowadzenie spraw związanych z Zarządzaniem Jakością Wydziału, w tym w szczególności spraw dotyczących:
- sytemu zarządzania jakością,
- kontroli zarządczej,
- wykonywania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych, - przeprowadzanie konsultacji społecznych w zakresie działania Wydziału Podatków i Opłat.
Wytworzył: | Rafał Stelmaczonek |
---|---|
Data wytworzenia: | 20.10.2014 |
Opublikował w BIP: | Rafał Stelmaczonek |
Data opublikowania: | 20.10.2014 09:56 |
Ostatnio zaktualizował: | Ksenia Marzańska |
Data ostatniej aktualizacji: | 29.09.2021 13:24 |
Liczba wyświetleń: | 16569 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.