Uchwała nr 683 w sprawie zmian budżetu miasta na 2005 rok (XXXII/683/2005)
RSSUCHWAŁA NR XXXII/683/2005
RADY MIASTA JASTRZĘBIE ZDRÓJ
z dnia 19 maja 2005 roku
w sprawie zmian budżetu miasta na 2005 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4,9 lit. c, d, e , pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 roku z późniejszymi zmianami), w związku z art. 92 ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca o samorządzie powiatowym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142, poz. 1592, z 2001 roku z późniejszymi zmianami), art. 109, art. art.112, art. 116, art. 117, art. 118 art. 124, art. 128, art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (jednolity tekst Dz. U. Nr 15 poz. 148 z 2003 roku z późniejszymi zmianami), art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 z 1998 roku z późniejszymi zmianami),
Rada Miasta Jastrzębie Zdrój
uchwala :
§ 1
Zmienić plan dochodów i wydatków budżetu miasta na 2005 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 1.
§ 2
Zmienić plan przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu budżetu miasta na 2005 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 2.
§ 3
Zmienić „Limit wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2005 oraz na lata 2006-2007 z uwzględnieniem wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego”, zgodnie z Załącznikiem Nr 3.
§ 4
Wykonanie uchwały powierzyć
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
Załącznik Nr 1
Proponowane zmiany wielkości planu dochodów i wydatków budżetu miasta polegają na:
1. Zwiększeniu dochodów i wydatków w dziale 801 – Oświata i wychowanie o kwotę 3.762 zł w związku z rozliczeniem środków specjalnych z 2004 roku z przeznaczeniem na remont oświetlenia sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej Nr 19.
2. Zwiększeniu dochodów i wydatków w dziale 852 – Pomoc społeczna w wysokości 29.812 zł w związku z wpłatą do budżetu miasta środków od sponsorów z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków na kontynuację leczenia w ramach pomocy społecznej.
3. Zwiększeniu dochodów i wydatków w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa w wysokości 7.035 zł z tytułu odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym pochodzących z odszkodowania za szkody górnicze budynku KM PSP z przeznaczeniem na remonty.
4. Przeniesieniu planu wydatków z działu 710 – Działalność usługowa w wysokości 60.000 zł planowanych na opracowania geodezyjne i kartograficzne (pozyskanych w ramach Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym) do działu 700 – Gospodarka mieszkaniowa na wykonanie podziałów nieruchomości w wysokości 40.000 zł i do działu 750 – Administracja publiczna w wysokości 20.000 zł na zakup oprogramowania bazodanowego ORACLE w ramach zadania inwestycyjnego pn. Sprzęt kserograficzny i komputerowy dla gminnych jednostek organizacyjnych.
5. Przeniesieniu planu wydatków w wysokości 65.000 zł z działu 600 – Transport i łączność planowanych na wycenę nieruchomości gruntowych i odszkodowania za grunty zajęte pod drogi publiczne przejęte na rzecz Miasta do działu 700 – Gospodarka mieszkaniowa, rozdz. 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami w celu dostosowania planu do odpowiedniej klasyfikacji budżetowej.
6. Przeniesieniu planu wydatków w wysokości 60.500 zł z działu 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej planowanych na dofinansowanie działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej do działu 852 – Pomoc społeczna z przeznaczeniem na koszty utrzymania podopiecznych z terenu Jastrzębia Zdroju w rodzinach zastępczych innych powiatów w wysokości 55.036 zł oraz na koszty wynagrodzeń osoby wykonującej zadania nadzoru budowlanego nad pracami związanymi z likwidacją barier architektonicznych w wysokości 5.464 zł.
7. Zmniejszeniu dochodów w dziale 600 – Transport i łączność o kwotę 699.300 zł i wydatków o kwotę 725.600 zł dotyczących zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja ul. Libowiec.
Konieczność zmian wynika z faktu, iż został rozstrzygnięty przetarg na wybór wykonawcy robót. Kwota całkowita, tj. 6.300.000 zł jest to suma ceny ofertowej wykonawcy oraz kosztów dodatkowych, które musi ponieść Miasto na promocję projektu i koszty nadzoru w latach 2005-2006.
W związku z tym, że kwota całkowita uległa zmianie dokonuje się zmniejszenia, zarówno środków własnych zaplanowanych na realizację tego zadania, jak i środków pomocowych.
Załącznik Nr 2
W związku ze zmniejszeniem w budżecie miasta planu dochodów i wydatków zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja ul. Libowiec dokonuje się zmiany przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu budżetowego w 2005 roku.
Zmniejsza się planowaną pożyczkę na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, tzw. pożyczkę na prefinansowanie oraz zmniejsza się planowaną na 2005 rok spłatę tej pożyczki. Po dokonaniu tych zmian konieczne jest zwiększenie planowanego kredytu lub pożyczki w banku komercyjnym w celu zbilanowania realizowanego zadania.
Załącznik Nr 3
W związku ze zmianami planu wydatków majątkowych w budżecie miasta 2005 roku, zapisanych w Załączniku Nr 1, dokonuje się zmiany Załącznika Nr 6 do uchwały budżetowej na 2005 rok, tj. „Limit wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2005 oraz na lata 2006-2007 z uwzględnieniem wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego”.
Opublikował w BIP: | Rafał Stelmaczonek |
---|---|
Data opublikowania: | 30.05.2005 12:44 |
Ostatnio zaktualizował: | Admin Admin |
Liczba wyświetleń: | 214 |