W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr 571 w sprawie budżetu miasta na 2005 rok (XXVII/571/2004)

RSS
 

UCHWAŁA  NR XXVII/571/2004

RADY MIASTA JASTRZĘBIE ZDRÓJ 

z dnia  16 grudnia  2004 roku

 

w sprawie: budżetu miasta  na 2005 rok .

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4,9 lit. c, e, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (jednolity  tekst Dz. U.   Nr 142 poz. 1591  z 2001roku z późniejszymi zmianami), w  związku z  art. 92  ust. 3  ustawy  z  dnia 5 czerwca   o samorządzie    powiatowym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142, poz. 1592,  z  2001 roku z późniejszymi zmianami),  art. 109, art. 110, art.112, art. 116, art. 117, art. 118 art. 124, art. 128, art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (jednolity tekst Dz. U. Nr 15, poz. 148 z 2003 roku), art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku -   Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację     publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872, z 1998 roku z późniejszymi zmianami), art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627, z  2001 roku  z  późniejszymi  zmianami), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 listopada 2000 roku w sprawie  szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowywania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych  j.s.t. ustawami oraz  przekazywania j.s.t. dotacji celowych na realizację tych zadań (Dz. U. Nr 100 poz. 1077 z 2000 roku z późniejszymi zmianami) w oparciu o opinie Komisji,              

 

Rada Miasta  Jastrzębie Zdrój

uchwala :

§ 1

1.Prognozowane dochody budżetu miasta w wysokości                             192 681 870 zł

    w tym :

   -część gminna                                                                                          136 047 511 zł,

   -część powiatowa                                                                                       56 634 359 zł,  

   zgodnie z Załącznikiem Nr 1,

 

2.Dochody z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, które

   podlegają odprowadzeniu do budżetu państwa w wysokości                       412 258  zł,

   zgodnie z  Załącznikiem  Nr  2 .

3.Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje, między innymi:

     1).dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych 

         ustawami  w wysokości     16 367 577 zł,

     2).dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na 

         podstawie   porozumień  w wysokości    62 180  ,

     3).dotacje na realizacje zadań bieżących w wysokości  1 222 509 zł, w tym:

-          z budżetu państwa na realizację zadań własnych w wysokości  893 259 zł,

-          dotacje (środki) z Programu PHARE - 2002 na realizację projektu „program promocji zatrudnienia wśród młodzieży” w wysokości 203 450 zł,

-          dotacje (środki) z funduszy strukturalnych – Europejski Fundusz Rozwoju

                 Regionalnego - na realizację zadań bieżących – program pomocy stypendialnej dla

                 studentów Jastrzębia Zdroju - w  wysokości   125 800 zł,

     4).dotacje z funduszy celowych w wysokości          141 071 zł,

     5).dotacje na realizację  zadań  wykonywanych na  podstawie umów lub porozumień    

         z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości    279 562 zł,

     6).środki  pochodzące  z funduszy strukturalnych – Europejski Fundusz Rozwoju

         Regionalnego - na realizację zadań inwestycyjnych w  wysokości   8 353 425 zł,

  

§ 2

1. Limit wydatków budżetu miasta w wysokości                                              211 903 510 zł 

    w tym :

    - część gminna                                                                                       153 820 738 zł, 

    - część powiatowa                                                                                  58 082 772 zł,               

 zgodnie z Załącznikiem Nr 3.

 

2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:

    1). Wydatki  bieżące  kwotę                                                                         177 457 210 zł,       

          w tym w szczególności  na :

         a).wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń                                     87 136 644 zł,

         b).dotacje                                                                                   8 711 279 zł,

         c).wydatki na obsługę długu gminy                                                      2 926 490 zł,

         d).wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji

             udzielonych przez gminę                                                             1 750 000 zł.

   

   2). Wydatki majątkowe na kwotę                                                     34 446 300  ,

           w tym :

           a).wydatki inwestycyjne                             33 646 300  zł,

 

               z tego : wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z

                            funduszy strukturalnych - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

                            ogółem kwota :                                           14 849 300 zł

-          Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego      11 137 900   

-          Środki własne                                        3 711 400    zł

            b).dotacje celowe na zadania inwestycyjne     800 000  zł.

§ 3

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami, zgodnie z Załącznikiem Nr 4.

§ 4

Deficyt budżetu miasta w wysokości 19 221 640  zł, który zostanie pokryty kredytem.

§ 5

Przychody i rozchody budżetu miasta,  zgodnie z Załącznikiem Nr  5.

§ 6

Limit wydatków  związanych  z wieloletnimi programami inwestycyjnym w roku 2005 oraz na lata 2006-2007 z uwzględnieniem wydatków  na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z  funduszy strukturalnych - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego zgodnie z Załącznikiem Nr 6.

§ 7

1. Przychody  i wydatki zakładów budżetowych, zgodnie z Załącznikiem  Nr 7.

2. Przychody i wydatki środków specjalnych, zgodnie z Załącznikiem  Nr  8.

3. Przychody i  wydatki   Funduszu Ochrony  Środowiska i  Gospodarki  Wodnej,  zgodnie    z  Załącznikiem  Nr  9.

§ 8

Środki  do  dyspozycji  jednostek pomocniczych  w  wysokości  105 000 zł   zgodnie  z  Załącznikiem  Nr  10. 

§ 9

Rezerwy budżetowe w wysokości                                                               4 248 000 zł

w tym :

1. ogólna na wydatki nieprzewidziane w wysokości                                    1 500 000 zł  

2. rezerwy celowe  w wysokości                                                           2 748 000 zł

    w tym:

    1). na nagrody Prezydenta Miasta dla nauczycieli                                     111 000 zł

    2). na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli                                           37 000 zł

    3).na skutek podwyżki wynagrodzeń                                                       2 600 000 zł

 

§ 10

Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w wysokości 1 300 000 zł, zgodnie z Załącznikiem Nr 11.

 

§ 11

Dochody w wysokości 75 103 zł i wydatki w wysokości 93 885 zł związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z  Załącznikiem Nr 12.

§ 12

Zestawienie etatów kalkulacyjnych w jednostkach organizacyjnych miasta, zgodnie z Załącznikiem Nr 13.

§ 13

Zestawienie zadań remontowych, zgodnie z Załącznikiem Nr 14.

§ 14

Zestawienie dotacji z budżetu miasta, zgodnie z Załącznikiem Nr 15.

§ 15

1.Utalić wysokość kredytów i pożyczek krótkoterminowych zaciąganych przez Prezydenta  Miasta w roku budżetowym na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru  budżetowego do kwoty 8 000 000 zł.

2.Ustalić wysokość sumy, do której Prezydent Miasta  może samodzielnie zaciągać zobowiązania   w zakresie :

a).inwestycji  do wysokości określonej w „Wieloletnim Programie Inwestycyjnym miasta Jastrzębie Zdrój na lata 2005-2009”,

b).zadań bieżących do  kwoty   40 000 000  ,

         w tym także zobowiązań wekslowych.

§ 16

Ustalić, że uzyskane przez jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonanych w tym

samym roku  budżetowym z tytułu :

   a).prywatnych rozmów telefonicznych,

   b).zakupu energii,

   c).kosztów  wynagrodzeń  pracowników  zatrudnianych  na  podstawie  umów zawieranych   z Powiatowym Urzędem Pracy,

   d).wypłat zasiłków dla rodzin poborowych i odbywających zastępczą służbę wojskową,

   e).wypłat świadczeń nie podjętych, bądź niesłusznie pobranych przez podopiecznych  Ośrodka   Pomocy Społecznej

zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku budżetowym.

 

§ 17

Upoważnić Prezydenta Miasta do :

1.spłaty zobowiązań zgodnie z terminami wynikającymi z zawartych umów,

2.dokonywania zmian w budżecie miasta polegających na przenoszeniu wydatków w obrębie  działu   w   tym  także  do  dokonywania zmian   między   zadaniami   inwestycyjnymi   za   wyjątkiem   zmian   powodujących   wprowadzenie  nowego lub   likwidację już istniejącego  zadania inwestycyjnego,

3.lokowania  w  bankach wolnych środków budżetowych w trakcie realizacji budżetu,

4.przekazania kierownikom  jednostek organizacyjnych miasta  swoich uprawnień do  dokonywania   przeniesień  wydatków między paragrafami w ramach rozdziału.

 

§ 18

 Zobowiązać Prezydenta Miasta do składania Radzie Miasta informacji o dokonanych przeniesieniach między rozdziałami w okresach kwartalnych w terminie do końca miesiąca po upływie kwartału.

§ 19

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.

§ 20

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2005 roku.

 

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 23.12.2004 15:14
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 59
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 23.12.2004 15:14
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 246
Drukuj Zapisz do PDF