W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie budżetu Miasta Jastrzębie-Zdrój na 2014 rok (po autopoprawce)

RSS

 

PROJEKT PO AUTOPOPRAWCE

 

UCHWAŁA NR .  . 2013

RADY MIASTA JASTRZĘBIE - ZDRÓJ

z dnia   grudnia 2013 roku

w sprawie: budżetu Miasta Jastrzębie-Zdrój na 2014 rok

 

 Na podstawie art. 18 ust. 1 i 2, pkt 4, 9 lit. c, d, e, i, pkt. 10, art. 51 ust 1, art. 58, art. 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. z 2013 roku poz. 594 ze zmianami), w związku z art. 92 ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (jednolity tekst Dz. U. z 2013 roku poz. 595 ze zmianami), art. 89, art. 94 ust. 1, art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 220-222, art. 235-239, 258 ust.1 i art. 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (jednolity tekst Dz. U. z 2013 roku poz. 885 ze zmianami), art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 ze zmianami), w oparciu o opinie Komisji,

 

Rada Miasta Jastrzębie - Zdrój

u c h w a l a :

§ 1

1.   Ustala się, zgodnie z załącznikiem nr 1, łączną kwotę planowanych dochodów budżetu Miasta w wysokości 357 700 000 zł.

2.   Kwota dochodów budżetu Miasta, o których mowa w ust.1 obejmuje:

1)     dochody bieżące w wysokości             317 207 866 zł 

2)     dochody majątkowe w wysokości              40 492 134 zł. 

§ 2

1.   Ustala się, zgodnie z załącznikiem nr 2, łączną kwotę planowanych wydatków budżetu Miasta w wysokości 393 640 000 zł.

2.             Kwota wydatków budżetu Miasta, o których mowa w ust.1 obejmuje:

1)       wydatki bieżące w wysokości          311 684 950 zł 

2)       wydatki majątkowe w wysokości           81 955 050 zł. 

§ 3

1.   Deficyt budżetu Miasta ustala się na dzień 31 grudnia 2014 roku na kwotę 35 940 000 zł.

2.     Źródłem pokrycia planowanego deficytu budżetu Miasta są przychody z tytułu:

1)         nadwyżki budżetu Miasta z lat ubiegłych w kwocie                33 515 070 zł

2)         zaciągniętego kredytu w kwocie                 1 600 000 zł

3)         zaciąganej pożyczki w kwocie                  794 930 zł,

4)         spłat pożyczek udzielonych z budżetu Miasta w kwocie          30 000 zł

§ 4

Ustala się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu Miasta w wysokości 36 200 000 zł oraz łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu Miasta w wysokości 260 000 zł - z tytułów wymienionych w załączniku nr 3.

§ 5

1.     Ustala się limit zobowiązań z tytułu:

1)   kredytów zaciąganych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Miasta w wysokości do 10 000 000 zł,

2)   kredytu zaciąganego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu miasta w wysokości do 1 600 000 zł,

3)   pożyczki zaciąganej na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Miasta w wysokości do 794 930 zł.

2.     Ustala się maksymalną kwotę poręczeń udzielanych przez Prezydenta Miasta w 2014 roku w wysokości 830.000 zł.

§ 6

Ustala się kwotę wydatków z tytułu poręczeń udzielonych przez Miasto przypadających do spłaty w 2014 roku, w wysokości 413 467 zł.

§ 7

Tworzy się rezerwy budżetowe w wysokości                4 676 139 zł 

w tym:

1)             rezerwę ogólną w wysokości                               1 519 278 zł 

2)             rezerwy celowe w wysokości                                  3 156 861 zł 

  z przeznaczeniem na:

a.     nagrody Prezydenta Miasta dla nauczycieli                    177 145 zł 

b.    dokształcanie i doskonalenie nauczycieli                        59 048 zł 

c.     realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego                      860 000 zł 

d.    urlopy zdrowotne dla nauczycieli         300 000 zł 

e.     wynagrodzenia dla pracowników jednostek organizacyjnych Miasta       1 550 668 zł 

f.     wydatki na zadania inwestycyjne, nie będące wieloletnimi przedsięwzięciami          210 000 zł. 

§ 8

Planowane dochody z tytułu opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 1 730 000 zł przeznacza się na wydatki związane z realizacją zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii.

§ 9

Planowane dochody z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska i wprowadzanie w nim zmian w kwocie 3 100 000 zł przeznacza się na wydatki związane z realizacją zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

§ 10

Planowane dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w kwocie 10 700 000 zł przeznacza się na wydatki związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.

§ 11

Planowane dochody z tytułu grzywien nałożonych za naruszenia przepisów ruchu drogowego ujawnione za pomocą urządzenia rejestrującego w kwocie 130 000 zł przeznacza się na finansowanie wydatków w zakresie zadań remontowych związanych z siecią drogową.

§ 12

Planowane kwoty dotacji udzielanych z budżetu Miasta zawarte w załączniku nr 4.

 

 

§ 13

Ustala się plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, oraz wydatków nimi finansowanych, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 14

Ustala się plan wydatków funduszu sołeckiego zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 15

Upoważnia się Prezydenta Miasta do :

1)   zaciągania zobowiązań z tytułu kredytów na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Miasta w kwocie określonej limitem w § 5 ust.1 pkt 1,

2)   zaciągania zobowiązań z tytułu kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Miasta w kwocie określonej limitem w § 5 ust 1 pkt 2,

3)   zaciągania zobowiązań z tytułu pożyczki na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Miasta w kwocie określonej limitem w § 5 ust 1 pkt 3,

4)   dokonywania zmian w budżecie Miasta polegających na przenoszeniu planowanych wydatków w obrębie działu, w tym także w zakresie środków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz na wydatki majątkowe, z wyłączeniem zmian kwot wydatków na realizację wieloletnich przedsięwzięć objętych załącznikami do Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta,

5)   lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w bankach mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub w formie depozytu u Ministra Finansów,

6)   przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym,

7)   zaciągania zobowiązań z tytułu umów, poza ujętymi w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta, w zakresie wydatków bieżących, jednorazowo na każdy rodzaj tych wydatków do kwoty 50 000 000 zł na okres wynikający z przepisów z zakresu zamówień publicznych - przy czym ograniczenia te nie dotyczą zobowiązań z tytułów określonych w art. 143 Prawa Zamówień Publicznych,

8)   przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów w zakresie wydatków bieżących, o których mowa w ust. 7.

§ 16

1.     Ustalić, że uzyskane przez oświatowe jednostki budżetowe, w ramach zadania 220 – Standardowy Koszt Utrzymania Ucznia, zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym, zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku.

2.     Ustalić, że uzyskane w ramach realizacji projektów z udziałem bezzwrotnych środków zagranicznych, zwroty wydatków dokonywanych w tym samym roku budżetowym, zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku.

§ 17

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój.

§ 18

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

 

 

 

 



 

PROJEKT

 

UCHWAŁA NR    .     . 2013

RADY MIASTA JASTRZĘBIE - ZDRÓJ

z dnia          grudnia 2013 roku

w sprawie: budżetu Miasta Jastrzębie-Zdrój na 2014 rok

 

  Na podstawie art. 18 ust. 1 i 2, pkt 4, 9 lit. c, d, e, i, pkt. 10, art. 51 ust 1, art. 58, art. 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. z 2013 roku poz. 594 ze zmianami), w związku z art. 92 ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (jednolity tekst Dz. U. z 2013 roku poz. 595 ze zmianami), art. 89, art. 94 ust. 1, art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 220-222, art. 235-239, 258 ust.1 i art. 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (jednolity tekst Dz. U. z 2013 roku poz. 885 ze zmianami), art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 ze zmianami), w oparciu o opinie Komisji,

 

Rada Miasta Jastrzębie - Zdrój

u c h w a l a :

§ 1

1.   Ustala się, zgodnie z załącznikiem nr 1, łączną kwotę planowanych dochodów budżetu Miasta w wysokości 357 200 000 zł.

2.   Kwota dochodów budżetu Miasta, o których mowa w ust.1 obejmuje:

1)     dochody bieżące w wysokości                      316 707 866 zł 

2)     dochody majątkowe w wysokości                    40 492 134 zł. 

§ 2

1.   Ustala się, zgodnie z załącznikiem nr 2, łączną kwotę planowanych wydatków budżetu Miasta w wysokości 393 140 000 zł.

2.             Kwota wydatków budżetu Miasta, o których mowa w ust.1 obejmuje:

1)       wydatki bieżące w wysokości                           311 434 950 zł 

2)       wydatki majątkowe w wysokości                        81 705 050 zł. 

§ 3

1.     Deficyt budżetu Miasta ustala się na dzień 31 grudnia 2014 roku na kwotę 35 940 000 zł.

2.     Źródłem pokrycia planowanego deficytu budżetu Miasta są przychody z tytułu:

1)         nadwyżki budżetu Miasta z lat ubiegłych w kwocie                          33 515 070 zł

2)         zaciągniętego kredytu w kwocie                       1 600 000 zł

3)         zaciąganej pożyczki w kwocie                        794 930 zł,

4)         spłat pożyczek udzielonych z budżetu Miasta w kwocie             30 000 zł

§ 4

Ustala się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu Miasta w wysokości 36 200 000 zł oraz łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu Miasta w wysokości 260 000 zł - z tytułów wymienionych w załączniku nr 3.

§ 5

1.     Ustala się limit zobowiązań z tytułu:

1)   kredytów zaciąganych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Miasta w wysokości do 10 000 000 zł,

2)   kredytu zaciąganego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu miasta w wysokości do 1 600 000 zł,

3)   pożyczki zaciąganej na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Miasta w wysokości do 794 930 zł.

2.     Ustala się maksymalną kwotę poręczeń udzielanych przez Prezydenta Miasta w 2014 roku w wysokości 830.000 zł.

§ 6

Ustala się kwotę wydatków z tytułu poręczeń udzielonych przez Miasto przypadających do spłaty w 2014 roku, w wysokości 413 467 zł.

§ 7

Tworzy się rezerwy budżetowe w wysokości            4 676 139 zł 

w tym:

1)             rezerwę ogólną w wysokości                       1 519 278 zł 

2)             rezerwy celowe w wysokości                               3 156 861 zł 

     z przeznaczeniem na:

a.     nagrody Prezydenta Miasta dla nauczycieli                   177 145 zł 

b.    dokształcanie i doskonalenie nauczycieli                      59 048 zł 

c.     realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego               860 000 zł 

d.    urlopy zdrowotne dla nauczycieli                           300 000 zł 

e.     wynagrodzenia dla pracowników jednostek organizacyjnych Miasta                 1 550 668 zł 

f.     wydatki na zadania inwestycyjne, nie będące wieloletnimi przedsięwzięciami       210 000 zł. 

§ 8

Planowane dochody z tytułu opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 1 730 000 zł przeznacza się na wydatki związane z realizacją zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii.

§ 9

Planowane dochody z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska i wprowadzanie w nim zmian w kwocie 3 100 000 zł przeznacza się na wydatki związane z realizacją zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

§ 10

Planowane dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w kwocie 10 700 000 zł przeznacza się na wydatki związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.

§ 11

Planowane dochody z tytułu grzywien nałożonych za naruszenia przepisów ruchu drogowego ujawnione za pomocą urządzenia rejestrującego w kwocie 130 000 zł przeznacza się na finansowanie wydatków w zakresie zadań remontowych związanych z siecią drogową.

§ 12

Planowane kwoty dotacji udzielanych z budżetu Miasta zawarte w  załączniku nr 4.

§ 13

Ustala się plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, oraz wydatków nimi finansowanych, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 14

Ustala się plan wydatków funduszu sołeckiego zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 15

Upoważnia się Prezydenta Miasta do :

1)   zaciągania zobowiązań z tytułu kredytów na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Miasta w kwocie określonej limitem w § 5 ust.1 pkt 1,

2)   zaciągania zobowiązań z tytułu kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Miasta w kwocie określonej limitem w § 5  ust 1 pkt 2,

3)   zaciągania zobowiązań z tytułu pożyczki na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Miasta w kwocie określonej limitem w § 5 ust 1 pkt 3,

4)   dokonywania zmian w budżecie Miasta polegających na przenoszeniu planowanych wydatków w obrębie działu, w tym także w zakresie środków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz na wydatki majątkowe, z wyłączeniem zmian kwot wydatków na realizację wieloletnich przedsięwzięć objętych załącznikami do Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta,

5)   lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w bankach mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub w formie depozytu u Ministra Finansów,

6)   przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym,

7)   zaciągania zobowiązań z tytułu umów, poza ujętymi w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta, w zakresie wydatków bieżących, jednorazowo na każdy rodzaj tych wydatków do kwoty 50 000 000 zł na okres wynikający z przepisów z zakresu zamówień publicznych - przy czym ograniczenia te nie dotyczą zobowiązań z tytułów określonych w art. 143 Prawa Zamówień Publicznych,

8)   przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów w zakresie wydatków bieżących, o których mowa w ust. 7.

§ 16

1.     Ustalić, że uzyskane przez oświatowe jednostki budżetowe, w ramach zadania 220 – Standardowy Koszt Utrzymania Ucznia, zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym, zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku.

2.     Ustalić, że uzyskane w ramach realizacji projektów z udziałem bezzwrotnych środków zagranicznych, zwroty wydatków dokonywanych w tym samym roku budżetowym, zmniejszają wykonanie  wydatków  w tym roku.

§ 17

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój.

§ 18

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

Załączniki:

Załączniki do projektu uchwały
zip, 13.82 MB
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 10.12.2013 09:25
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 70
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 10.12.2013 09:25
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 56
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 10.12.2013 09:25
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 57
Odpowiedzialny za treść: Dariusz Holesz
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 10.12.2013 09:25
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 13.12.2013 10:16
Liczba wyświetleń: 148
Drukuj Zapisz do PDF