W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój

RSS

P R O J E K T

 

UCHWAŁA NR …………. 2013

RADY MIASTA JASTRZĘBIE-ZDRÓJ

z dnia …. czerwca 2013 roku

w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój

 Na podstawie art. 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2013,poz. 595), art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 roku Nr 157, poz. 1240 ze zmianami), na wniosek Prezydenta Miasta,

Rada Miasta Jastrzębie Zdrój

u c h w a l a :

§ 1

1.     Terminy obowiązujące w toku prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój, określone w załączniku Nr 1.

2.     Szczegółowość projektu uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój, określoną w załączniku Nr 2.

3.     Wymogi dotyczące uzasadnienia i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej, określone w załączniku Nr 3.

§ 2

Traci moc uchwała Nr LVII/719/2010 Rady Miasta Jastrzębie Zdrój z dnia 24 czerwca 2010 roku w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie Zdrój ze zmianą.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta i Przewodniczącemu Rady Miasta.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Uzasadnienie

 W związku z podjęciem przez Radę Miasta Jastrzębie-Zdrój w dniu 26 marca 2013 roku Uchwały Nr IV.44.2013 w sprawie funduszu sołeckiego na rok budżetowy 2014 proponuje się dokonać zmiany obowiązującej uchwały regulującej tryb prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta w celu wyodrębnienia w projekcie uchwały budżetowej funduszu sołeckiego.

Zmiany te polegają na wprowadzeniu do Załącznika Nr 1 zapisu dotyczącego terminu do sporządzenia materiałów planistycznych w zakresie funduszu sołeckiego do projektu budżetu Miasta oraz wprowadzeniu zmiany do Załącznika Nr 2 w zakresie szczegółowości projektu uchwały budżetowej.

 Ponadto:

-        w celu weryfikacji zasadności i kalkulacji kosztów związanych z przeniesieniem nauczyciela w stan nieczynny lub udzieleniem nauczycielowi urlopu zdrowotnego proponuje się również zmienić zapis pkt 8 w Załączniku Nr 1 poprzez dopisanie słów „oraz „Stan nieczynny, urlop zdrowotny””,

-        w celu uszczegółowienia zapisu proponuje się w pkt 2 b w Załączniku Nr 3 po słowach „wraz z zakresem rzeczowym” dodać słowo „tylko”.

 

 W związku z powyższym, a także w związku z tym, że Rada Miasta w dniu 25 października 2012 roku częściowo zmieniła już obowiązujący tryb prac nad projektem uchwały budżetowej, proponuje się uchwalić jej jednolity tekst.

 

 

 

 

 

 

 

 

 Załącznik Nr 1

 do Uchwały Nr …………….…..

 Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

 z dnia …. czerwca 2013 roku

Terminy obowiązujące w toku prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój

1.     Prezydent Miasta w terminie do 30. czerwca roku poprzedzającego rok budżetowy przekazuje dyrektorom i kierownikom miejskich jednostek organizacyjnych oraz naczelnikom wydziałów i biur Urzędu Miasta założenia i wytyczne do sporządzenia projektu uchwały budżetowej.

2.     Mieszkańcy Miasta za pośrednictwem radnych i przedstawicieli jednostek pomocniczych składają Prezydentowi Miasta wnioski do projektu uchwały budżetowej w terminie do 31. lipca roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

3.     Dyrektorzy placówek oświatowych składają do Naczelnika Wydziału Edukacji Urzędu Miasta wnioski na realizację remontów, określające cel, zakres rzeczowy, szacunkowy koszt oraz harmonogram realizacji zadania w terminie do 31. lipca roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

4.     Naczelnik Wydziału Edukacji dokonuje podziału środków na remonty, o których mowa w pkt. 3 i przedkłada materiał planistyczny w tym zakresie Skarbnikowi Miasta w terminie do 20. września roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

5.     Dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Miasta oraz naczelnicy wydziałów i biur Urzędu Miasta składają w terminie do 31. sierpnia roku poprzedzającego rok budżetowy, wnioski dotyczące realizacji zadań :

a)   z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, Naczelnikowi Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta,

b)   wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, Naczelnikowi Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej.

 

6.      Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta i Naczelnik Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej przedkładają Skarbnikowi Miasta materiały planistyczne odpowiednio w zakresie, o którym mowa w pkt 5, w terminie do 20. września roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

7.      Dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Miasta oraz naczelnicy wydziałów i biur Urzędu Miasta w terminie do 1. września roku poprzedzającego rok budżetowy składają Skarbnikowi Miasta materiały planistyczne, z zastrzeżeniem pkt 6, 8 i 10.

 

8.      Dyrektorzy jednostek oświatowych Miasta w terminie do 1. września roku poprzedzającego rok budżetowy składają Naczelnikowi Wydziału Edukacji Urzędu Miasta materiały planistyczne w zakresie zadania „Standardowy Koszt Utrzymania Ucznia” oraz „Stan nieczynny, urlop zdrowotny”.

 

9.      Naczelnik Wydziału Edukacji Urzędu Miasta przedkłada Skarbnikowi Miasta w terminie do 20. września roku poprzedzającego rok budżetowy zaakceptowane materiały planistyczne, o których mowa w pkt 8 oraz informację zbiorczą w zakresie wielkości budżetów dla poszczególnych jednostek.

 

10.    Dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Miasta oraz naczelnicy wydziałów i biur Urzędu Miasta w terminie do 1. września roku poprzedzającego rok budżetowy składają Naczelnikowi Wydziału Księgowości Budżetowej Urzędu Miasta materiały planistyczne w zakresie zadań realizowanych z udziałem bezzwrotnych środków zagranicznych.

 

11.    Naczelnik Wydziału Księgowości Budżetowej Urzędu Miasta przedkłada Skarbnikowi Miasta w terminie do 20. września roku poprzedzającego rok budżetowy zaakceptowane materiały planistyczne, o których mowa w pkt 10.

 

12.    Dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Miasta oraz naczelnicy wydziałów i biur Urzędu Miasta składają w terminie do 18. października roku poprzedzającego rok budżetowy Skarbnikowi Miasta materiały planistyczne dotyczące przedsięwzięć realizowanych z funduszu sołeckiego.

13.    Skarbnik Miasta w terminie do 20. października roku poprzedzającego rok budżetowy przekazuje Prezydentowi Miasta opracowane w oparciu o otrzymane materiały planistyczne wstępne zestawienie prognozowanych dochodów i wydatków oraz przychodów i zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów.

 

14.    Prezydent Miasta przedkłada Radzie Miasta i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Katowicach projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem oraz materiałami informacyjnymi w terminie do 15. listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

15.    Przewodniczący Rady Miasta niezwłocznie, po otrzymaniu, przekazuje projekt uchwały budżetowej komisjom Rady Miasta i poszczególnym radnym.

 

16.    Komisje Rady Miasta po zapoznaniu się z projektem wyrażają pisemne opinie, na podstawie których komisja właściwa do spraw budżetu formułuje opinię zawierającą ocenę projektu i ewentualne propozycje zmian, którą przedkłada Prezydentowi Miasta najpóźniej na 20 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej wraz z opiniami pozostałych komisji Rady Miasta.

 

17.    Prezydent Miasta w terminie do 16. dnia przed planowanym terminem sesji budżetowej rozpatruje propozycje zmian, o których mowa w pkt.15 i zleca Skarbnikowi Miasta wprowadzenie ewentualnych korekt do projektu uchwały budżetowej.

 

18.    Projekt uchwały budżetowej po ewentualnych zmianach Prezydent Miasta przedkłada Przewodniczącemu Rady Miasta oraz radnym, złożony w biurze Rady Miasta najpóźniej na 7 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej.

 

19.    Radni najdalej na 3 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej przedkładają Prezydentowi Miasta za pośrednictwem Przewodniczącego Rady Miasta szczegółowe pytania, na które oczekują udzielenia odpowiedzi przez Prezydenta Miasta na sesji budżetowej.

 

20.    Nie później niż 2 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej Komisja właściwa do spraw budżetu wydaje ostateczną opinię o złożonym projekcie budżetu Miasta.

 

21.    Rada Miasta w terminie do 31. grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy podejmuje uchwałę budżetową na przyszły rok.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Załącznik Nr 2

 do Uchwały Nr …………….…..

 Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

 z dnia …. czerwca 2013 roku

Szczegółowość projektu uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój

1.   Projekt uchwały budżetowej określa, między innymi:

a)   łączną kwotę planowanych dochodów, z wyodrębnieniem dochodów bieżących i majątkowych,

b)   łączną kwotę planowanych wydatków, z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych,

c)   kwotę planowanego deficytu albo planowanej nadwyżki budżetu wraz ze źródłami pokrycia deficytu albo przeznaczenia nadwyżki budżetu,

d)   łączną kwotę planowanych przychodów, z podziałem na paragrafy klasyfikacji budżetowej,

e)   łączną kwotę planowanych rozchodów, z podziałem na paragrafy klasyfikacji budżetowej,

f)    limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych,

g)   kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Miasto,

h)   szczególne zasady wykonywania budżetu Miasta, wynikające z odrębnych ustaw, a w szczególności:

-  zasady finansowania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,

-  zasady finansowania zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną,

i)    inne postanowienia, których obowiązek zamieszczania w uchwale budżetowej wynika z postanowień Rady Miasta,

j)    upoważnienia dla Prezydenta Miasta do:

-               dokonywania zmian w budżecie,

-               zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych,

-  lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach mających siedzibę na terenie kraju,

-               przekazania niektórych uprawnień innym jednostkom organizacyjnym Miasta,

-               zaciągania zobowiązań z tytułu umów w zakresie wydatków bieżących.

 

2.   W załącznikach do projektu uchwały budżetowej zamieszcza się:

a)   planowane dochody w części gminnej i powiatowej w rozbiciu na zadania własne, zadania z zakresu administracji rządowej i inne zlecone Miastu odrębnymi ustawami, zadania wykonywane na mocy porozumień z organami administracji rządowej, zadania realizowane w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, w układzie działów klasyfikacji budżetowej, z podziałem na dochody bieżące i majątkowe, według źródeł,

b)   planowane wydatki w części gminnej i powiatowej, w rozbiciu na zadania własne, zadania z zakresu administracji rządowej i inne zlecone Miastu odrębnymi ustawami, zadania wykonywane na mocy porozumień z organami administracji rządowej, zadania realizowane w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej, z podziałem na wydatki bieżące z wyodrębnieniem:

-  wydatków jednostek budżetowych, w tym wynagrodzeń i składek od nich naliczanych oraz wydatków związanych z realizacją ich statutowych zadań,

-  dotacji na zadania bieżące,

-  świadczeń na rzecz osób fizycznych,

-  wydatków na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych, w części związanej z realizacją zadań Miasta,

-  wypłat z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Miasto, przypadających do spłaty w danym roku budżetowym,

-  wydatków na obsługę długu Miasta

 i wydatki majątkowe z wyodrębnieniem wydatków na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3, w części związanej z realizacją zadań Miasta,

c) zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Miasta, w części gminnej i powiatowej, z podziałem na dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych i dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych, z wyodrębnieniem dotacji przedmiotowych, podmiotowych i celowych związanych z realizacją zadań Miasta, ze wskazaniem zakresu dotacji (przeznaczenie, klasyfikacja budżetowa),

d)   plan dochodów rachunku dochodów jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie o systemie oświaty oraz wydatków nimi finansowanych w części gminnej i powiatowej, w szczegółowości do źródeł, według działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej, z podziałem na poszczególne jednostki,

e)   planowane wydatki funduszu sołeckiego, w rozbiciu na poszczególne sołectwa i przedsięwzięcia w układzie rozdziałów klasyfikacji budżetowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Załącznik Nr 3

 do Uchwały Nr …………….…..

 Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

 z dnia …. czerwca 2013 roku

Wymogi dotyczące uzasadnienia i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój

 

1.   W uzasadnieniu do projektu uchwały budżetowej Prezydent Miasta przedstawia w zwięzły sposób:

a)   prognozowane kwoty dochodów bieżących i majątkowych z podziałem na grupy dochodów własnych, subwencji, dotacji i środków, ze wskazaniem sposobu kalkulacji ważniejszych źródeł,

b)   planowane limity wydatków bieżących i majątkowych w poszczególnych dziedzinach działalności i grupach oraz czynniki wpływające na ich poziom,

c)   planowane źródła pozyskania przychodów oraz ich przeznaczenie,

d)   charakterystykę planowanych rozchodów,

e)   charakterystykę źródeł dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostek oświatowych i wydatków nimi finansowanych.

2.   Materiały informacyjne towarzyszące projektowi uchwały budżetowej zawierają:

a)   zestawienie zadań remontowych wraz z zakresem rzeczowym,

b)   zestawienie zadań inwestycyjnych wraz z zakresem rzeczowym tylko dla zadań nie będących przedsięwzięciami określonymi w Wieloletniej Prognozie Finansowej,

c)   zestawienie zadań realizowanych z udziałem bezzwrotnych środków zagranicznych,

d)   zestawienie etatów kalkulacyjnych dla poszczególnych jednostek organizacyjnych,

e)   zestawienie planowanych dochodów i wydatków z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

Odpowiedzialny za treść: Dariusz Holesz
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 06.06.2013 07:13
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 120
Drukuj Zapisz do PDF