W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr XIII.95.2015

RSS
Uchwała nr: XIII.95.2015
Jakiego organu: Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój
Z dnia: 21.07.2015
W sprawie: zmiany Uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój na 2015 rok
Na podstawie: Na podstawie art. 18 ust. 1 i 2, pkt 4, 9 lit. c, d, e, pkt. 10, art. 51 ust 1, art. 58, art. 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. z 2013 roku poz. 594 ze zmianami), w związku z art. 92 ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (jednolity tekst Dz. U. z 2013 roku poz. 595 ze zmianami), art. 89, art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 220-222, art. 235-239, 258 ust.1 i art. 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (jednolity tekst Dz. U. z 2013 roku poz. 885 ze zmianami), art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 ze zmianami), w oparciu o opinie Komisji,
Status: Obowiązująca

UCHWAŁA NR XIII.95.2015

RADY MIASTA JASTRZĘBIE-ZDRÓJ

z dnia 21 lipca 2015 roku

w sprawie zmiany Uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój na 2015 rok

 

Na podstawie art. 18 ust. 1 i 2, pkt 4, 9 lit. c, d, e, pkt. 10, art. 51 ust 1, art. 58, art. 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. z 2013 roku poz. 594 ze zmianami), w związku z art. 92 ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (jednolity tekst Dz. U. z 2013 roku poz. 595 ze zmianami), art. 89, art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 220-222, art. 235-239, 258 ust.1 i art. 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (jednolity tekst Dz. U. z 2013 roku poz. 885 ze zmianami), art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 ze zmianami), w oparciu o opinie Komisji,

 

Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój

u c h w a l a :

§ 1

1. Zwiększyć planowane dochody budżetu Miasta o kwotę 10 812 889 zł, w tym:

1)        dochody bieżące o 1 553 228 zł,

2)        dochody majątkowe o 9 259 661 zł.

zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.

 

2. Łączna kwota planowanych dochodów budżetu Miasta po wprowadzeniu zmiany, o której mowa w ust. 1 wynosi  362 539 202 zł, w tym:

1)      dochody bieżące 332 263 686 zł,

2)      dochody majątkowe 30 275 516 zł.

 

§ 2

1. Zwiększyć planowane wydatki budżetu Miasta o kwotę 10 812 889 zł, w tym:

1)      wydatki bieżące o 28 567 zł,

2)      wydatki majątkowe o 10 784 322 zł,

zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.

2. Łączna kwota planowanych wydatków budżetu Miasta po wprowadzeniu zmiany, o której mowa w ust. 1 wynosi  363 231 758 zł, w tym:

1)      wydatki bieżące 323 702 204 zł,

2)      wydatki majątkowe 39 529 554 zł.

 

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój.

 

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

 

 

 

UZASADNIENIE

 

Załącznik Nr 1

  1. W dniu 29 kwietnia br. został podpisany aneks nr 6 do umowy o dofinansowanie zadania dotyczący zwiększenia środków na Budowę Drogi Głównej Południowej – etap II z 60,79% do 84,49%. Miasto zostało pisemnie poinformowane, że w związku z podpisaniem w/w aneksu w celu uniknięcia podwójnego finansowania, należy zwrócić do budżetu Województwa Śląskiego otrzymane środki na zakres robót wykonywanych na terenie Gminy Mszana w kwocie 8,9 mln zł (jest to różnica wkładu własnego Województwa Śląskiego, który ulega zmniejszeniu z 39,21% do 15,51%). Jest to warunek konieczny, aby dodatkowe środki z budżetu UE zasiliły budżet Miasta. Ponadto w zakresie realizacji I etapu Budowy Drogi Głównej Południowej niezbędnym jest zabezpieczenie środków na dokonanie ostatecznego rozliczenia między Miastem a Województwem Śląskim w związku z uznaniem podatku VAT za roboty wykonane na terenie gminy Pawłowice  jako wydatku kwalifikowanego.

    W związku z powyższym proponuje się zwiększyć o kwotę 9 259 661 zł plan dochodów majątkowych budżetu Miasta  w dziale 600 – Transport i łączność oraz plan wydatków majątkowych w  dziale 600 – Transport i łączność, rozdziale 60015 – Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu, w tym dla I etapu   321 949 zł i dla etapu II   8 937 712 zł.

  2. W związku ze zwrotem do budżetu Miasta  niewykorzystanych w terminie wydatków, które nie wygasły z końcem 2014 roku proponuje się zwiększyć plan dochodów bieżących  w dziale 758 – Różne rozliczenia o kwotę 1 553 228 zł. Zwrot do budżetu Miasta nastąpił 1 lipca 2015 roku.

 

Załącznik Nr 2

  1. Uzasadnienie do zwiększenia planu wydatków majątkowych budżetu Miasta w  dziale 600 – Transport i łączność, rozdziale 60015 – Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu zawiera pkt 1 uzasadnienia do załącznika Nr 1.
  2. Proponuje się zwiększyć plan wydatków bieżących budżetu Miasta w dziale 600 – Transport i łączność,rozdziale 60016 – Drogi publiczne gminne o kwotę 28 657 zł z przeznaczeniem na zasilenie planu zadania remontowego Nr 000-000-303-000 Remonty chodników z uwagi na wyższą niż pierwotnie zakładano wartość kosztorysu wykonania remontu chodnika przy ul. 1 Maja.
  3. W związku z wystąpieniem robót dodatkowych związanych z realizacją wieloletniego przedsięwzięcia Nr 000-000-530-300 Przebudowa budynku Starej Szkoły przy Zespole Szkół Nr 12, polegających na przebudowie schodów wewnętrznych, wymianie elementów drewnianych konstrukcji sufitu pomieszczeń na piętrze nastąpiło opóźnienie  w fakturowaniu robót realizowanych w ramach wydatków, które nie wygasły z upływem roku 2014. W konsekwencji w planowanym okresie do 30 czerwca bieżącego roku nie wykonano kwoty 74 519 zł, dlatego w celu dokonania płatności proponuje się zwiększyć o tę samą kwotę plan wydatków majątkowych budżetu Miasta 2015 roku w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe.
  4. Proponuje się zwiększyć plan wydatków majątkowych budżetu Miasta w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdziale  90095 – Pozostała działalność o kwotę 1 600 142  zł, w tym:

a)    Dla wieloletniego przedsięwzięcia Nr 000-000-157-300 Budowa fontanny solankowej w Parku Zdrojowym  (1 450 142 zł).

Z uwagi na opóźnienie w fakturowaniu robót  realizacji zadania, wystąpieniem robót dodatkowych oraz zmianami projektowymi nie wykonano w planowanym okresie do 30 czerwca wydatków, które nie wygasły do końca 2014 roku. Roboty dodatkowe są skutkiem decyzji o zwiększeniu kubatury pomieszczeń podziemnych, które będą wykorzystywane dla potrzeb magazynowych funkcjonowania parku np. dla magazynowania ławek w okresie zimowym. W celu zrealizowania zadania konieczne jest zwiększenie planu w roku 2015.

b)   Z przeznaczeniem na realizację zadania inwestycyjnego Nr 000-000-587-000 Budowa placu zabaw przy SP Nr 17 (150 000 zł).

W dniu 1 lipca została podjęta decyzja o planowanej budowie placu zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 17. Aby budowa placu zabaw nie odbywała się późną jesienią konieczne jest  dokonać zmiany w budżecie w jak najszybszym terminie umożliwiając szybkie rozpoczęcie procedury przetargowej na realizację zadania.

5. Zabezpieczenie planu dla zadania, o którym mowa w pkt 4b proponuje się poprzez przeniesienie planu wydatków majątkowych w wysokości 150 000 zł z działu 926 – Kultura fizyczna, rozdziału 92601 –Obiekty sportowe. Powyższe wolne środki ujawniły się w wyniku procedury przetargowej na budowę boiska przy SP Nr 16.

 

 

Załączniki:

Załącznik nr 1
xls, 40 kB
Wytworzył: Damian Gałuszka
Data wytworzenia: 21.07.2015
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 27.07.2015 13:16
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 96
Załącznik nr 2
xls, 40 kB
Wytworzył: Damian Gałuszka
Data wytworzenia: 21.07.2015
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 27.07.2015 13:16
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 91
Odpowiedzialny za treść: Damian Gałuszka
Data wytworzenia: 21.07.2015
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 27.07.2015 13:18
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 01.09.2015 12:52
Liczba wyświetleń: 320
Drukuj Zapisz do PDF