W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr XXXV/474/2008

RSS

UCHWAŁA  NR  XXXV/474/2008

Rady Miasta Jastrzębie Zdrój

z dnia 18 grudnia  2008 roku

w sprawie : wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2008 roku oraz ustalenia planu tych wydatków.

     Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (jednolity  tekst Dz. U.   Nr 142 poz. 1591  z 2001 roku ze zmianami) oraz art. 191 ust.2 i 3  ustawy  z dnia  z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami),

 

 Rada Miasta Jastrzębie Zdrój

 

u c h w a l a :

§ 1

Ustalić wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem 2008 roku oraz plan finansowy tych wydatków   zgodnie z Załącznikiem.

§ 2

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

 

Proponuje się ustalić wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem 2008 roku, w tym na:

 

 

1.       Zad. 300 – Remont nawierzchni ulic 

Środki przeznaczone są na wykonanie remontu nawierzchni ulic,  w tym wykonanie profilowania skarpy przy ulicy Kłosowej w celu jej poszerzenia, zgodnie z wytyczonymi granicami drogi. Z uwagi na konieczność zamknięcia części ulicy Kłosowej nastąpiło utrudnienie w ruchu, remont ulic rozpocznie się dopiero w roku 2009.

 

2.       Zad. 303 – Remont chodników

W ramach zadania będzie wykonany remont chodników przy ulicy Wrocławskiej oraz Ruchu Opor. Umowa na realizację zadania została zawarta dopiero w listopadzie  z okresem realizacji 2008 -2009. Środki na zadanie, to środki uwolnione po rozliczeniu zadań realizowanych w ciągu całego roku. Z uwagi na utrudnienia w korzystaniu z chodników, szczególnie w związku ze zbliżający się okresem  świątecznym remont chodników rozpocznie się dopiero w roku 2009.

 

3.       Zad.  3 - Budowa dróg publicznych wraz z uzbrojeniem na rewitalizowanym terenie byłej KWK  Moszczenica

Zgodnie z zawartą umową okres realizacji 2008 – 2009. Wystąpienie w listopadzie opadów śniegu spowodowało jednak opóźnienie w przygotowaniu nawierzchni asfaltowej, której wykonanie uwarunkowane jest odpowiednią temperaturą, dlatego też ta część robót  będzie do wykonania dopiero wiosną 2009 roku.

 

4.       Zad.  5 - Budowa obwodnicy os. Staszica wraz z parkingiem

Rozpoczęcie prac  we wrześniu i wykonanie w pierwszej kolejności przebudowy skrzyżowania oraz  warunki atmosferyczne spowodowały, iż część prac szczególnie asfaltowych może być wykonana dopiero wiosną 2009 rok.

 

5.       Zad. 8 - Budowa drogi głównej południowej na odcinku od DW933 - ul. Pszczyńskiej w Jastrzębiu Zdroju do węzła autostrady A 1 w Mszanie

Środki zabezpieczone na wykup nieruchomości oraz na pokrycie kosztów dokumentacji dla budowy drogi - II etap.   Trwają rozmowy co do wysokości odszkodowania z właścicielem posesji. Nieruchomość w związku z wydaną decyzją stała się własnością Wojewody  Śląskiego i to od jego decyzji zależy ustalenie wysokości odszkodowania i termin jego wypłat.

 

6.       Zad. 340 – Remont budynków mieszkalnych

 

zakres prac remontowych obejmował będzie:

 

-         wymianę drzwi wewnętrznych wejściowych do lokali mieszkalnych; zaplanowane roboty dotychczas nie zostały zrealizowane w związku z brakiem pozytywnego rozstrzygnięcia procedur przetargowych z dnia 21.02.2008 r., 22.04.2008 r., 14.07.2008 r., 03.09.2008 r. Planowany termin zakończenia robót ustalono na dzień 12.02.2009 r.

 

-         wymianę skrzynek pocztowych na budynkach gminnych, zgodnie z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 września  2003 roku w sprawie oddawczych skrzynek pocztowych (Dz. U nr 117 poz. 1731 z 2003 roku); zgodnie z zapisami w umowie z wykonawcą, termin zakończenia prac określono na 31.07.2008 roku; do chwili obecnej wykonawca nie rozpoczął prac wymiany skrzynek pocztowych;

 

-         wymianę stolarki okiennej drewnianej na klatce schodowej, pralni i suszarni oraz w piwnicach lokatorskich w budynku mieszkalnym wielorodzinnym przy ul. Żeromskiego 7; ze względu na ograniczenia po stronie wykonawcy dotyczące długich terminów oczekiwania na stolarkę okienną, nie było możliwości wykonania prac w 2008 roku;

 

-         kompleksowy remont 8 balkonów w budynku przy ul. Kopernika 1-3; konieczność wykonania w/w remontu podyktowana została dokonanym przeglądem technicznym budynku, który potwierdził zagrożenie bezpieczeństwa oraz konieczność natychmiastowej naprawy balkonów. Zgodnie z zawartą umową termin zakończenia prac ustalono na 12.01.2009 r.

 

 

7.       Zad. 61 - Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292

 

umowa na realizację tego zadania zawarta została 19.11.2008 roku. Ze względu na konieczność uzyskania przez wykonawcę stosownych zezwoleń, nie będzie możliwe dokonanie częściowego odbioru robót w roku 2008 i ich zapłat;

 

8.       Zad. 342 – Remont lokali użytkowych

 

zakres prac remontowych obejmował będzie:

 

-         malowanie ścian wewnętrznych w budynku Dworca Autobusowego przy ul. Sybiraków 2; zgodnie z zawartą umową termin zakończenia prac ustalono na dzień 26.12.2008 r.; ze względu jednak na zapis w umowie, z którego wynika, że  komisyjny odbiór końcowy robót zorganizowany będzie w terminie do 7 dni od daty pisemnego zgłoszenia zakończenia robót, realizacja zawartej umowy nastąpi w 2009 roku;

 

 

-         opracowanie dokumentacji na zmiany sposobu użytkowania o charakterze remontowym w budynku przy ul. Cieszyńskiej 101; opracowywanie dokumentacji ma charakter etapowy;   planowany termin zakończenia prac ustalono na 27.04.2009 roku; przyczyną niezrealizowania zadania był brak rozstrzygnięcia pierwszego przetargu, który odbył się dnia 31 lipca 2008 roku, gdzie oferent zaproponował kwotę przekraczającą zaplanowaną w budżecie Miasta;

 

-         remont kominów wraz z ich podwyższeniem dla budynku Przychodni Zdrowia przy ul. Turystycznej 5 A, w tym:  wykonanie czap kominowych i uzupełnienie tynków, wykonanie izolacji oraz uzupełnienie i montaż wentylatorów, wywiewek kanalizacyjnych i instalacji odgromowej; umowny termin zakończenia robót ustalono na dzień 30.04.2009 r., ze względu na dodatkowe informacje uzyskane po przeprowadzonych przeglądach technicznych nie było możliwe zlecenie powyższych prac we wcześniejszym terminie;

 

-         opracowanie dokumentacji projektowej zagospodarowania terenu, termomodernizacja obiektu wraz z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej, wymianą instalacji wodno – kanalizacyjnej i centralnego ogrzewania oraz wykonanie audytu energetycznego dla pawilonu przy ul. Jasnej 1 a; umowa została podzielona na II etapy z terminem zakończenia 28.04.2009 roku;

 

-         dostosowanie pomieszczeń piwnicznych do wymogów archiwum ul. Wrocławska 12 a; procedura przetargowa została ogłoszona na dzień 05.12.2008 roku; w związku ze złożonymi przez NZOZ-y korzystające obecnie z obiektów przy ul. Harcerskiej 9 i Wielkopolskiej 2, wnioskami o wykup budynków, konieczne jest wskazanie nowej lokalizacji dla umiejscowionych tam archiwów wraz z ich dostosowaniem; obecnie prowadzona jest procedura zlecenia robót; Umowa zostanie podpisana po zakończeniu procedury przetargowej;

 

-         remont pomieszczeń wewnętrznych, polegający na robotach rozbiórkowych, ogólnobudowlanych oraz instalacyjnych na obiekcie przy ul. Miodowej 1-3 i ul. K.Paryskiej 14; prace remontowe zostaną zakończone w styczniu;

 

 

9.       Zad. 169 - Modernizacja lokalu ul. Dunikowskiego  5-7

 

przetarg na powyższe zadanie ogłoszony został na dzień 19.12.2008 r.; celem w/w inwestycji jest utworzenie z lokalu użytkowego pomieszczeń biurowych i socjalnych dla pracowników MZN, tj. administratora osiedla, sprzątaczek, konserwatorów oraz dla przedstawicieli Rady Miasta; w chwili obecnej prowadzona jest procedura zlecenia robót; umowa zostanie podpisana po zakończeniu procedury przetargowej;

 

10.   Zad. 18 – Dokumentacja przyszłościowa

 

w związku ze zmianą przeznaczenia budynku przy ul. Witczaka 4 niezbędne jest przygotowanie go do przekazania nowemu użytkownikowi; obecnie, po uwzględnieniu propozycji zagospodarowania obiektu na potrzeby Galerii Historii Miasta, która zarządzana byłaby przez Miejski Ośrodek Kultury, przyjęto do realizacji wykonanie dokumentacji projektowej Galerii; obecnie trwa przygotowanie procedury przetargowej;

11.   Opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego - koncepcje i analizy - faktyczna realizacja zadania  nastąpi w 2009 roku.

 

12.   Przeprowadzenie postępowania scaleniowo-podziałowego

 

w związku z podjęciem uchwał w sprawie przystąpienia do scalania i podziału  nieruchomości w dwóch obszarach obrębu Jastrzębie Górne oraz uzgodnieniem szczegółowych warunków technicznych przygotowana została dokumentacja przetargowa, a termin przetargu nieograniczonego został wskazany na 16 grudnia br.; wartość szacunkową zamówienia określono na 280 000 zł, a termin realizacji zamówienia na 15 sierpnia 2009 roku. W projekcie budżetu na 2009 rok zaplanowano część środków na to zadanie, koniecznym jednak będzie uzupełnienie ich o środki w wysokości 220 000 zł;

 

13.   Opracowanie nowej "Strategii Rozwoju Miasta Jastrzębie Zdrój"

 

zgodnie z Zarządzeniem PM Nr Or.IV.0151-51/2008 z dnia 5 lutego 2008 roku w sprawie opracowania procedury monitorowania i aktualizacji „Strategii Rozwoju Miasta Jastrzębie Zdrój do 2010 roku. Aktualizacja do 2015 roku”  dokonano oceny stopnia dezaktualizacji dokumentu oraz rozpoczęto proces opracowania nowego dokumentu; w tym celu podpisano umowę z Politechniką Częstochowską; w toku realizacji opracowania powstała konieczność przeprowadzenia dodatkowych spotkań warsztatowych oraz konsultacji, co w znaczny sposób wydłuży czas realizacji omawianego przedsięwzięcia;

 

14.   Zad. 122 - Szerokopasmowy dostęp do Internetu dla Miasta Jastrzębie Zdrój - społeczeństwo informacyjne.

Złożono wnioski o dofinansowanie zadania.  Środki zapisane w budżecie 2008,  a nie wykorzystane stanowią w harmonogramie wkład własny Miasta na realizację zadania. Brak tych środków może spowodować odrzucenie wniosku o dofinansowanie zadania z uwagi na brak określonej wysokości środków jako wkładu własnego.

 

15.   Zadanie inwestycyjne nr 123 pn. „Elektroniczny obieg dokumentów w jednostkach organizacyjnych - społeczeństwo informacyjne”

 

realizacja  tego zadania została opóźniona ze względu na trwające prace przy wdrożeniu projektów EPUAP i  SEKAP oraz trwającymi pracami nad nowelizacją kluczowych przepisów prawa dla nowo projektowanego systemu, w szczególności ustawy o podpisie elektronicznym, Instrukcji Kancelaryjnej oraz KPA; w celu zapewnienia zgodności projektu z nowymi warunkami organizacyjno-prawnymi uzasadnione było tymczasowe wstrzymanie jego realizacji.

 

16.   Zad. 70 - Adaptacja i rozbudowa budynku dla potrzeb OPS

 

Z uwagi na prace dodatkowe, których nie można było przewidzieć, i które również nie były objęte umową, np. dodatkowe rozbiórki konstrukcji żelbetowych, dodatkowe wyrównania podłóg i konstrukcji  wsporczej dachów wynikłych z przechylenia budynków, skucie większej ilości tynków, wykonanie dodatkowych świetlików dachowych,  wykonawca  będąc zaangażowany w wykonanie tych robót dodatkowych opóźnił wykonanie zakresu finansowego objętego  umową.

  

 

17.   Zad. 120 - Budowa kanalizacji deszczowej na terenie byłej KWK Moszczenica

 

Przedłużające się uzgodnienia ze Spółką Restrukturyzacji Kopalń oraz Spółką Energetyczną powodują, iż koniecznym jest przedłużenie terminu wykonania umowy na rok 2009 i zapłacenie należności przypadającej na rok 2008 z wydatków niewygasających z upływem roku 2008.

 

18.   Zad. 121 - Budowa kanalizacji deszczowej ul. Szotkowicka

 

Przedłużające się uzgodnienia z PKP powodują, iż koniecznym jest przedłużenie terminu wykonania umowy na rok 2009 i zapłacenie należności przypadającej na rok 2008 z wydatków niewygasających z upływem roku 2008.

 

19.   Zad. 369 - Remont alejek i chodników w parku

 

Został złożony wniosek do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego o dofinansowanie zadania w zakresie remontów traktów pieszych i schodów biegnących od Domu Zdrojowego w kierunku basenu. Z uwagi na przedłużającą się procedurę zatwierdzenia wniosku aplikacyjnego o dofinansowanie zadania ze środków Ministra Kultury, zadanie będzie mogło być zrealizowane dopiero w roku 2009.

 

20.   Zad. 18 - Dokumentacja przyszłościowa

Środki zabezpieczone na wykonanie projektów: przebudowy ul. K. Paryskiej - J. Dąbrowskiego oraz ul. Wyzwolenia. Przesunięcia płatności na rok 2009 w ramach wydatków niewygasających wynika z przedłużającej się procedury uzyskania pozwolenia na budowę jak i konieczności dostosowania projektów do przepisów do nowej ustawy o zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.

 

21.   Zad. 60 - Modernizacja obiektu ul. Klubowa 2 w Jastrzębiu Zdroju

 

Zakres prac inwestycyjnych obejmował będzie:

 

-         nadzór inwestycyjny na wykonanie wewnętrznego drenażu liniowego kotłowni w piwnicy wraz z odprowadzeniem wód gruntowych dla budynku przy ul. Klubowa 2,  

 

-         wykonanie wewnętrznego drenażu liniowego kotłowni w piwnicy wraz z odprowadzeniem wód gruntowych dla budynku przy ul. Klubowej 2.

 

W związku z brakiem zgłoszenia rozpoczęcia robót przez inspektora zastępczego do Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, które to zgłoszenie uprawnia do wykonania wewnętrznego drenażu i prac towarzyszących, do chwili obecnej nie ma możliwości dokonania odbioru robót, a co za tym idzie nie ma podstaw do wypłaty umówionego wynagrodzenia.

 

-         sporządzenie dokumentacji projektowej budowlano – wykonawczej na wykonane przyłącze kanalizacji sanitarnej; w/w umowa ma ścisły związek z pracami związanymi z wykonaniem drenażu, gdyż ich wykonanie umożliwi sporządzenie dokumentacji wykonawczej; dokumentacja ta zostanie wykonana po odbiorze końcowym robót związanych z wykonaniem wewnętrznego drenażu liniowego kotłowni w piwnicy wraz z odprowadzeniem wód gruntowych do budynku;

 

-         pełnienie obowiązków inwestora zastępczego w zakresie prowadzonej inwestycji na budynku przy ul. Klubowa 2;  umowa z dnia 27.11.2007 roku została zawarta na pełnienie obowiązków inwestora zastępczego w zakresie prowadzonej inwestycji na budynku przy ul. Klubowa 2; MZN zlecił firmie zewnętrznej pełnienie obowiązków inspektora zastępczego na prowadzonej inwestycji; w związku z tym, iż prace na budynku do chwili obecnej nie zostały zakończone, nie ma podstaw do wypłacenia wynagrodzenia za pełnione czynności; zapłata zgodnie z umową zostanie dokonana po całkowitym zakończeniu prac potwierdzonych protokołem odbioru robót przez firmę wykonującą prace, inspektora zewnętrznego oraz MZN;

 

-         roboty zewnętrzne obejmujące wykonanie nawierzchni chodnika wokół budynku i dojście do budynku, mała architektura oraz oświetlenie zewnętrzne; w związku z niedokończoną inwestycją na budynku, brakiem odbioru instalacji drenażowej, nie było możliwe przystąpienie do prac obejmujących wykonanie nawierzchni chodnika i dojść do budynku, małej architektury oraz oświetlenie zewnętrzne; 

 

22.   Zad. 51 - Modernizacja i nadbudowa Hali Widowiskowo – Sportowej przy ul. Leśnej

 

Z uwagi na dodatkowe wymagania w zakresie uszczegółowienia zakresu oddziaływania obiektu Hali na środowisko, przesuwa się na rok 2009 dokończenie opracowania w tym zakresie.

 

 

23.   Zadanie inwestycyjne nr 114 „Modernizacja Stadionu Miejskiego”

w miesiącu październiku br. odbył się przetarg nieograniczony na budowę boiska ze sztuczną nawierzchnią na obiekcie Stadionu Miejskiego. W związku z tym, że cena  najkorzystniejszej oferty przekroczyła kwotę zaplanowaną w budżecie Miasta na realizację tego zadania, zamawiający, zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych,  unieważnił postępowanie przetargowe. Do końca 2008 roku nie ma już możliwości przeprowadzenia ponownego przetargu;

 

24.   Zad. 9 - Budowa chodników, schodów i parkingów

w ramach zadania  nr 9 realizowane jest zadanie "Budowa chodnika przy ulicy Gagarina"  wraz z przebudową urządzeń podziemnych i  naziemnych oraz wykonaniem rowu przydrożnego. Konieczność dokonania dodatkowych uzgodnień z mieszkańcami spowodowała opóźnienie w realizacji zadania, a co się z tym wiąże brak możliwości wykonania w roku 2008 wszystkich zaplanowanych robót. Okres realizacji zadania obejmuje lata 2008 – 2009.

 

25.   Inwentaryzacja dróg i mostów

w roku 2009 zostanie przeprowadzony przetarg na realizację zadania. Wnioskowane środki na ten cel  Wydział określił na rok 2009 jako 500 tys. zł. W projekcie budżetu zapisano jedynie 352 tys zł. Wydatki nie wygasające w części zabezpieczą niedobór środków na zadaniu.

 

26.   Zad. 71 - Adaptacja i rozbudowa budynku dla potrzeb OW

 

Z uwagi na prace dodatkowe, których nie można było przewidzieć, i które również nie były objęte umową, np. dodatkowe rozbiórki konstrukcji żelbetowych, dodatkowe wyrównania podłóg i konstrukcji  wsporczej dachów wynikłych z przechylenia budynków, skucie większej ilości tynków, wykonanie dodatkowych świetlików dachowych,  wykonawca  będąc zaangażowany w wykonanie tych robót dodatkowych opóźnił wykonanie zakresu finansowego objętego  umową.

 

  

 

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 29.12.2008 09:05
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 68
Odpowiedzialny za treść: Barbara Kukuczka
Data wytworzenia: 18.12.2008
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 29.12.2008 09:05
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 03.10.2016 07:32
Liczba wyświetleń: 215
Drukuj Zapisz do PDF