W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr XXXII/447/2008

RSS

UCHWAŁA NR XXXII/447/2008

Rady Miasta Jastrzębie Zdrój

 

z dnia 23 października 2008 r.

 

 

w sprawie zmian w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta

Jastrzębia Zdroju 

 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 oraz art.40 ust.1 ustawy z dnia 6 marca 1990 r.  o samorządzie gminnym ( t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U z 2005 roku Nr 236, poz.2008, ze zm.), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wodzisławiu Śląskim

Rada Miasta Jastrzębie Zdrój

u c h w a l a

§ 1

W Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Jastrzębie Zdrój, przyjętego Uchwałą NR XLIII/902/2006 Rady Miasta Jastrzębie Zdrój z dnia 27 kwietnia 2006 roku dokonuje się następujących zmian: 

1. § 3 pkt. 7 otrzymuje brzmienie:

„niezwłocznego uprzątania błota, śniegu, tworzącego się błota pośniegowego, lodu i innych zanieczyszczeń z powierzchni nieruchomości przeznaczonej do użytku publicznego, w tym z podwórzy, przejść, schodów, wjazdów do posesji, bram, itp. w sposób nie zakłócający ruchu pieszych i pojazdów oraz utrzymywania ich szorstkości.”

2. w § 5 pkt. 1 skreśla się słowa: „ ….kompleksów garażowych…”

3. w § 5 pkt. 8 lit. b dodaje się zdanie w brzmieniu :

„- mieszkańcy posiadający zużyte baterie, mogą je zwrócić bezpłatnie do punktów ich zbierania (wykaz punktów zbierania baterii umieszczony jest na stronach biuletynu informacji publicznej).”  

4. § 5 pkt. 9 otrzymuje brzmienie:

„Na terenie nieruchomości z lokalami mieszkalnymi odpady komunalne zmieszane należy gromadzić w pojemnikach lub kontenerach o pojemności ustalonej przez właściciela nieruchomości i podmiot uprawniony w oparciu o liczbę osób mieszkających lub przebywających na terenie nieruchomości przy założeniu, iż na 1 mieszkańca  tygodniowy wskaźnik nagromadzenia odpadów wynosi 10 litrów.  Prowadzący działalność gospodarczą, kierujący instytucjami oświaty, zdrowia, zarządzający ogródkami działkowymi, zobowiązani są dostosować pojemność pojemników do swych indywidualnych potrzeb uwzględniając faktyczną ilość wytwarzanych odpadów.”

5. § 5 pkt.11 otrzymuje brzmienie:

„Do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oprócz typowych pojemników, w uzasadnionych przypadkach, mogą być używane worki udostępnione przez podmiot uprawniony, z którym właściciel nieruchomości zawarł umowę na odbiór odpadów komunalnych zmieszanych.” 

6. § 6 pkt.1 otrzymuje brzmienie:

   „zabrania się gromadzenia w pojemnikach na odpady komunalne zmieszane: śniegu, lodu, gruzu, gorącego popiołu, szlamów, opon, substancji toksycznych, żrących, wybuchowych, przeterminowanych leków, zużytych olejów, resztek farb, rozpuszczalników, lakierów, drobnego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, świetlówek, zużytych baterii, akumulatorów i innych odpadów niebezpiecznych.” 

7. § 7 pkt.1 lit. e   otrzymuje brzmienie:

„odpady budowlane i zielone z koszenia i pielęgnacji nieruchomości są odbierane przez podmiot uprawniony na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości.”

8. § 7 pkt.1 lit.f   otrzymuje brzmienie:

„odpady zmieszane odbierane są:

- w zabudowie jednorodzinnej: nie rzadziej niż 1 raz na 2 miesiące gdy na terenie nieruchomości przebywa lub mieszka 1 osoba, nie rzadziej niż 1 raz na 6 tygodni gdy na terenie nieruchomości przebywają lub mieszkają 2 osoby, nie rzadziej niż 1 raz na 1 miesiąc gdy na terenie nieruchomości  przebywa lub mieszka 3 lub więcej osób .

- w zabudowie wielorodzinnej dwa razy w tygodniu .”

9. w § 7 pkt.1 lit. h skreśla się słowo: „… kompleksów garaży..”

10.§ 11 pkt.1 lit. b otrzymuje brzmienie:

„wyprowadzania psa na uwięzi, a psa rasy agresywnej lub w inny sposób zagrażającego otoczeniu dodatkowo w nałożonym kagańcu.

W miejscach mało uczęszczanych przez ludzi dopuszcza się zwolnienie psa ze smyczy pod warunkiem zachowania przez właściciela lub opiekuna pełnej kontroli nad jego zachowaniem. Pies rasy uznawanej za agresywną lub mieszańce tych ras dodatkowo muszą mieć nałożony kaganiec.”

 

§ 2

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

Odpowiedzialny za treść: Barbara Kukuczka
Data wytworzenia: 23.10.2008
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 31.10.2008 09:13
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 19.10.2016 09:36
Liczba wyświetleń: 289
Drukuj Zapisz do PDF