W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr XXXII/443/2008

RSS

UCHWAŁA  NR XXXII/443/2008

Rady Miasta Jastrzębie Zdrój

z dnia 23 października 2008 roku

w sprawie  zmian budżetu Miasta Jastrzębie Zdrój na 2008 rok

 

     Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4,9 lit. c, d, e, pkt. 10, art. 51, 57, 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (jednolity  tekst Dz. U. z 2001 roku  Nr 142 poz. 1591  ze zmianami), w związku z  art. 92  ust. 3  ustawy  z  dnia 5 czerwca 1998 roku  o samorządzie    powiatowym (jednolity tekst Dz. U. z  2001 roku Nr 142, poz. 1592,  ze zmianami),art. 82 ust.1,  art. 86, art.165, art. 166, art.168, art. 173, art. 176, art. 184, art. 188, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005  o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2114 ze zmianami),art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku -   Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację     publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872, ze zmianami), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lipca 2006 roku w sprawie planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami, przekazywania dotacji celowych i przekazywania pobranych dochodów związanych z realizacją tych zadań (Dz. U. Nr 135 poz.955), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 czerwca  2006 roku w sprawie gospodarki finansowej  jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych  oraz trybu postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną (Dz. U. Nr 116. poz. 783 ze zmianami), art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z  2006 roku  Nr 129, poz. 902 ze zmianami), art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst Dz. U. z 2005 roku Nr 240 poz. 2027 ze zmianami),  w oparciu o opinie Komisji,              

 

     

Rada Miasta Jastrzębie Zdrój

       

u c h w a l a

§ 1

Zmienić  plan dochodów i wydatków budżetu Miasta na 2008 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 1.

§ 2

Zmienić plan przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu budżetu Miasta na 2008 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 2.

§ 3

1.Zmienić limit „Wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, zgodnie z Załącznikiem  Nr 3.

2.Zmienić limit „Wydatków na inwestycje, których okres realizacji nie przekracza jednego roku”, zgodnie z Załącznikiem Nr 4.

§ 4

Zmienić plan wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2008 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 5.

§ 5

Zmienić limit „Wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w 2008 roku oraz na lata 2009-2010”, zgodnie z Załącznikiem Nr 6.

§ 6

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.

§ 7

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie

Załącznik Nr 1

1.   Proponuje się  wprowadzić do  budżetu Miasta dochody w wysokości 925 384 zł, w tym:

a)       w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa w części gminnej w kwocie  825 000 zł z tytułu osiągnięcia dochodów ponadplanowych - zwrot nakładów związanych z adaptacją przejść podziemnych na pasaż handlowy oraz w tym samym dziale dochody z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu należności w kwocie 11 834 zł  - na koniec III kwartału bieżącego roku z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat Miejski Zarząd Nieruchomości osiągnął dochody ponadplanowe w wysokości 15 581 zł,

b)       w dziale 750 – Administracja publiczna w części powiatowej z tytułu wpływów z opłaty komunikacyjnej o kwotę 75 000 zł  - analizy wykonania wykazują, że dochody te przekroczą plan o 75 000 zł.

c)        w  dziale 854 Edukacyjna  opieka wychowawcza w części gminnej w kwocie 13 550 zł, z tytułu dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na wyjazdy dzieci i młodzieży szkolnej na tzw. „zielone szkoły”.

 

2.       Proponuje się  zmniejszyć plan dochodów  w dziale 756 Dochody od osób prawnych,  od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, w części gminnej o kwotę 484 000 zł z tytułu podatku od czynności cywilnoprawnych realizowanego przez Urzędy skarbowe. Zgodnie z art. 2 ust.4 ustawy z dnia 9 września 2000 roku o podatku od czynności cywilnoprawnych, podatkowi nie podlegają czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu jej dokonania jest opodatkowana podatkiem VAT lub jest zwolniona z tego podatku. Ilość takich podmiotów stale wzrasta, gdyż po wstąpieniu do struktur Unii Europejskiej systematycznie wzrasta liczba umów sprzedaż samochodów sprowadzanych z zagranicy, które podlegają podatkowi VAT. Wzrasta także liczba faktur VAT dotyczących sprzedaży samochodów w kraju, które również podlegają podatkowi VAT.

3.   Proponuje się zmniejszenie wydatków budżetowych o kwotę 3 941 518 zł w tym:

a)  w dziale 600 Transport i łączność, rozdziale 60095 Pozostała działalność w części gminnej o kwotę 5 590 zł w związku z zakończeniem procedur przetargowych na remont miejsc parkingowych w roku 2008 oraz w części powiatowej kwotę 60 000 zł zabezpieczoną na inwentaryzację dróg i mostów,

b)       w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, rozdziale 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami w części gminnej o kwotę 1 500 000 zł – niemożliwe jest wypłacenie odszkodowań, ponieważ osoby fizyczne nie posiadają tytułów wykonawczych obciążających gminę, a ugodowe załatwienie roszczeń jest mało prawdopodobne,

c)       w dziale 801 Oświata i wychowanie, rozdziale 80130 Szkoły zawodowe w części powiatowej o kwotę 350 628 zł, z uwagi na brak środków na pokrycie pełnego kosztu realizacji zadania inwestycyjnego Nr 159 „Budowa i modernizacja boisk szkolnych”,

d)       w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska,  w części gminnej o kwotę 2 025 300 zł, w tym:

-         w rozdziale 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód o 11 100 zł, z związku z tym, iż uiszczono już opłaty za wody opadowe przewidziane do uregulowania w roku bieżącym,

-         w rozdziale 90003 Oczyszczanie miast i wsi o 1 700 000 zł, z związku z tym, że pozostały wolne środki po przeprowadzeniu przetargów na utrzymanie letnie i zimowe kwartałów,

-         w rozdziale 90004 Utrzymanie zieleni w miastach i gminach o 250 000 zł, z związku z tym, że pozostały wolne środki po przeprowadzeniu przetargów na utrzymanie kwartałów,

-         w rozdziale 90095 Pozostała działalność o 64 200 zł, z związku z tym, że pozostały wolne środki w wysokości 34 200 zł na zadaniu inwestycyjnym Nr 27 „Budowa hali targowej” oraz rezygnacji z realizacji zadania  remontowego Nr 385 „Remont siedzisk w Jarze Południowym”, ponieważ kwota 30 000 zł jest niewielka w stosunku do faktycznych potrzeb, a ponadto do czasu zakończenia trwającej aktualnie procedury zwrotu gruntu części jaru byłym właścicielom nie będą prowadzone żadne prace oprócz utrzymania bieżącego jaru.

4.   Proponuje się zwiększenie wydatków budżetowych o kwotę 216 414 zł, w tym:

a)       w dziale 600 Transport i łączność, rozdziale 60095 Pozostała działalność w części gminnej proponuje się wprowadzenie nowego zadania inwestycyjnego Nr 164 „Zabudowa wiat przystankowych”, którego koszt realizacji oszacowano na kwotę 5 590 zł – konieczność zabudowy nowej wiaty przy ul. Powstańców zniszczonej w wyniku kolizji drogowej,

b)       w dziale 700 – Działalność usługowa, rozdz. 70001 – Zakłady Gospodarki Mieszkaniowej w części gminnej proponuje się zwiększyć plan wydatków majątkowych o kwotę 11 834 zł z przeznaczeniem na realizację nowego zadania inwestycyjnego Nr 167 „Zakup pługu do odśnieżania wraz z montażem” – w grudniu 2007 roku zakupiono nowy ciągnik, a stary pług pozostały po sprzedanym ciągniku nie nadaje się do montażu,

c)       w dziale 750 Administracja publiczna, rozdziale 75023 Urzędy miast i miast na prawach powiatu w części gminnej proponuje się wprowadzenie nowego zadania inwestycyjnego Nr 165 „Przebudowa instalacji elektrycznej w budynku Urzędu Miasta”, którego koszt oszacowano na 33 000 zł. W związku otrzymaniem od firmy Vattenfall Distribution  Poland S.A. warunków przyłączenia układów pomiarowych do obsługi większej mocy na zasilaniu nr 1 i na zasilaniu nr 2 z nieprzekraczalnym terminem wykonania do 12 grudnia bieżącego roku wystąpiła pilna konieczność przebudowy instalacji elektrycznej. Realizacja tego zadania przyczyni się do polepszenia warunków pracy  Urzędu Miasta, zapobiegnie przestojom w braku dostawy prądu. Aktualnie nie można instalować ani podłączyć nowych urządzeń elektrycznych, gdyż przesilenie sieci powoduje częste jej wyłączenie;

 

d)       w dziale 750 Administracja publiczna, rozdziale 75023 Urzędy miast i miast na prawach powiatu  w części powiatowej proponuje się zwiększyć plan wydatków o kwotę 75 000 zł z przeznaczeniem na wykonanie  druków praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i tablic rejestracyjnych,

 

e)       w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdziale 75478 Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w części gminnej o kwotę 40 000 zł - proponuje się przekazanie pomocy finansowej dla Gminy Niegowa, która w dniu 15 sierpnia bieżącego roku poważnie ucierpiała w wyniku przejścia trąby powietrznej,

f)         w dziale 801 Oświata i wychowania, rozdziale 80101 Szkoły podstawowe w części gminnej proponuje się wprowadzenie nowego zadnia inwestycyjnego Nr 166 „Montaż drzwi do kotłowni w SP 15”, którego koszt realizacji oszacowano na kwotę 10 000 zł – dla zapewnienia bezpiecznych warunków nauki i pracy  w budynku szkoły konieczne jest zamontowanie drzwi przeciwpożarowych do kotłowni gazowej z piecem o mocy 211 kW,

g)       w dziale 851 Ochrona zdrowia, rozdziale 85149 Programy polityki zdrowotnej w części gminnej o kwotę 3 440 zł, z przeznaczeniem na  realizację programów profilaktycznych. Środki te pozwolą na zwiększenie zakresu rzeczowego (ilości badań) realizowanych podczas programów profilaktycznych w ramach „Programu Zdrowotnego dla Mieszkańców Miasta Jastrzębie Zdrój na rok 2008”. Zostanie zwiększona liczba badań w ramach programów profilaktycznych, w których limit badań już się wyczerpał. Są to następujące programy: „Profilaktyka oraz wczesne wykrywanie raka narządu rodnego wśród mieszkanek Miasta Jastrzębie Zdrój”, „Profilaktyka oraz wczesne wykrywanie chorób układu krążenia wśród mieszkańców Miasta Jastrzębie Zdrój”, Profilaktyka oraz wczesne wykrywanie raka piersi wśród mieszkanek Miasta Jastrzębie Zdrój w zakresie badań mammograficznych i sonomammograficznych w roku 2008”,

h)       w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdziale 85412 Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej, a także szkolenie młodzieży w części gminnej o kwotę 13 550 zł, z przeznaczeniem na pokrycie kosztów wyjazdu dzieci na tzw. „zieloną szkołę” w okresie I półrocza roku szkolnego 2008/2009  ze Szkoły Podstawowej Nr 1 (3 950 zł), Szkoły Podstawowej Nr 15 (5 500 zł), Szkoły Podstawowej Nr 21 (4 100 zł),

i)         w dziale 926 Kultura fizyczna i sport, rozdziale 92601 Obiekty sportowe w części gminnej proponuje się zwiększenie o 24 000 zł zadania inwestycyjnego Nr 198 „Zakupy inwestycyjne dla MOSiR” z przeznaczeniem na zakup maszyny do czyszczenia i pielęgnacji nawierzchni z trawy syntetycznej.

5.       Proponuje się przeniesienie  planu wydatków w wysokości 10 000 zł z działu 801 – Oświata i wychowanie, rozdz. 80120 – Licea ogólnokształcące z wydatków planowanych na wynagrodzenia do tego samego rozdziału na realizację nowego zadania inwestycyjnego Nr 168 „Zakup systemu alarmowego dla ZS Nr 6” .

 

Załącznik Nr 2

W związku z proponowanymi zmianami budżetu Miasta deficyt budżetu Miasta zmniejszy się do kwoty  5 174 002 zł. Spowoduje to również zmniejszenie zapotrzebowania na kredyt o kwotę 4 166 488 zł  tj. do kwoty 1 437 436 zł.

Załącznik Nr 3

W związku ze zmianami planu wydatków majątkowych wynikającymi z Załącznika Nr 1 dokonuje się  zmiany „Limitu wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, poprzez zmniejszenie limitów w 2008 roku o kwotę 34 200 zł na  zadaniu Nr 27 „Budowa hali targowej” oraz poprzez zwiększenie limitów w 2008 roku na zadaniu Nr 198 „Zakupy inwestycyjne dla MOSiR”  o kwotę 24 000 zł.

Proponuje się również dokonanie zmniejszenia limitów na inwestycje  o kwotę 30 540 zł w związku ze zmianą planu wydatków inwestycyjnych wprowadzoną w  ramach kompetencji Prezydenta Miasta Zarządzeniem Nr Or.IV.0151-385/2008 z dnia 25 września 2008 roku, w tym:

-     zadanie Nr 50 „Sprzęt kserograficzny i komputerowy dla gminnych jednostek organizacyjnych” o 24 000 zł,

-     zadanie Nr 104 „Modernizacja kompleksu obiektów schroniska przy ul. Norwida” o 6 540 zł.

 

Załącznik Nr 4

W związku ze zmianami planu wydatków majątkowych wynikającymi z Załącznika Nr 1 dokonuje się  także zmianę limitów zadań inwestycyjnych, których okres realizacji nie przekracza jednego roku, w tym:

-     wprowadzić nowe zadanie inwestycyjne  Nr 164 „Zabudowa wiat przystankowych” na kwotę 5 590 zł,

-     wprowadzić nowe zadanie inwestycyjne  Nr 165 „Przebudowa instalacji elektrycznej w budynku Urzędu Miasta” na kwotę 33 000 zł,

-     wprowadzić nowe zadanie inwestycyjne  Nr 166 „Montaż drzwi do kotłowni w SP 15” na kwotę 10 000 zł,

-     wprowadzić nowe zadanie inwestycyjne Nr 167 „Zakup pługu do odśnieżania wraz z montażem” z limitem wydatków na kwotę 11 834 zł,

-     wprowadzić nowe zadanie inwestycyjne Nr 168 „Zakup systemu alarmowego dla ZS Nr 6”” z limitem wydatków na kwotę 10 000 zł,

-     zmniejszyć limit na zadaniu Nr 159 „Budowa i modernizacja boisk szkolnych” na kwotę 350 628 zł.

Proponuje się również dokonanie zmniejszenia limitu na Nr 159 „Budowa i modernizacja boisk szkolnych” o 69 372 zł w związku ze zmianą planu wydatków wprowadzoną w  ramach kompetencji Prezydenta Miasta Zarządzeniem  z dnia 10 października  2008 roku.

Ponadto proponuje się nowe brzmienie nazwy zadania inwestycyjnego Nr 166 „Zakup i montaż drzwi do kotłowni w SP Nr 15” i zastosowanie jej we wszystkich załącznikach oraz w uzasadnieniu złożonego projektu Uchwały.

 

Załącznik Nr 5

W związku ze zmianą zestawienia wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska dokonaną Uchwałą Nr XXXI/419/2008 Rady Miasta  Jastrzębie Zdroju z dnia 11 września proponuje się także zmianę uchwały budżetowej w tym zakresie.

Załącznik Nr 6

Proponuje się zwiększyć  wartość wydatków  na projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej  w 2008 roku o kwotę stanowiącą wartość odsetek bankowych wygenerowanych od zgromadzonych środków na rachunkach projektów realizowanych w ramach programu Sokrates Comenius.

Zwiększenie planu  wydatków budżetu Miasta dla poszczególnych projektów  została dokonana w ramach kompetencji Prezydenta Miasta Zarządzeniem z  dnia 10 października bieżącego roku. Wartość wydatków dla poszczególnych projektów zwiększyła się w sposób następujący :

-   projekt pn. „Fauna i flora naszych regionów”  realizowany przez Zespół Szkół nr 9 o kwotę 273 zł,

-   projekt pn. „Kim jesteśmy”   realizowany przez Gimnazjum Nr 8  o  kwotę 197 zł,

-   projekt pn. „Kromka chleba”  realizowany przez Zespół Szkół nr 11 o kwotę 359 zł,

-   projekt pn. „Wszystko na jednej ziemi” realizowany przez Szkołę Podstawową Nr 16  o  kwotę 58 zł.

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 31.10.2008 08:59
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 78
Odpowiedzialny za treść: Barbara Kukuczka
Data wytworzenia: 23.10.2008
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 31.10.2008 08:59
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 29.09.2016 14:37
Liczba wyświetleń: 367
Drukuj Zapisz do PDF