W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr XXXI/417/2008

RSS

UCHWAŁA  NR XXXI/417/2008

Rady Miasta Jastrzębie Zdrój

z dnia 11 września 2008 roku

w sprawie  zmian budżetu Miasta Jastrzębie Zdrój na 2008 rok

 

     Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4,9 lit. c, d, e, pkt. 10, art. 51, 57, 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (jednolity  tekst Dz. U. z 2001 roku  Nr 142 poz. 1591  ze zmianami), w związku z  art. 92  ust. 3  ustawy  z  dnia 5 czerwca 1998 roku  o samorządzie    powiatowym (jednolity tekst Dz. U. z  2001 roku Nr 142, poz. 1592,  ze zmianami),art. 82 ust.1,  art. 86, art.165, art. 166, art.168, art. 173, art. 176, art. 184, art. 188, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005  o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2114 ze zmianami),art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku -   Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację     publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872, ze zmianami), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lipca 2006 roku w sprawie planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami, przekazywania dotacji celowych i przekazywania pobranych dochodów związanych z realizacją tych zadań (Dz. U. Nr 135 poz.955), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 czerwca  2006 roku w sprawie gospodarki finansowej  jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych  oraz trybu postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną (Dz. U. Nr 116. poz. 783 ze zmianami), art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z  2006 roku  Nr 129, poz. 902 ze zmianami), art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst Dz. U. z 2005 roku Nr 240 poz. 2027 ze zmianami),  w oparciu o opinie Komisji,              

 

     

Rada Miasta Jastrzębie Zdrój

       

u c h w a l a

 

§ 1

Zmienić  plan dochodów i wydatków budżetu Miasta na 2008 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 1.

§ 2

Zmienić plan przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu budżetu Miasta na 2008 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 2.

§ 3

1.Zmienić limit „Wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, zgodnie z Załącznikiem  Nr 3.

2.Wprowadzić limit „Wydatków na inwestycje, których okres realizacji nie przekracza jednego roku”, zgodnie z Załącznikiem Nr 4.

3.Zmienić nazwę zadania inwestycyjnego Nr 86 „Budowa Skateparku ul. Turystyczna „ na „Zagospodarowanie jaru przy ul. Turystycznej wraz z budową Skateparku”.

§ 4

Zmienić plan dochodów rachunku dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych jednostek budżetowych w 2008 roku, zgodnie z Załącznikiem Nr 5.

§ 5

Zmienić limit „Wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w 2008 roku oraz na lata 2009-2010”, zgodnie z Załącznikiem Nr 6.

 

§ 6

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.

§ 7

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie

Załącznik Nr 1

1.   Proponuje się  wprowadzić do  budżetu Miasta dochody ponadplanowe  w wysokości 2 042 789 zł, w tym:

a)          w dziale 100 Górnictwo i kopalnictwo w części powiatowej o kwotę 54 400 zł – w związku z wpłatą przez Jastrzębską Spółkę Węglową środków należnych Miastu z tytułu ugody o naprawienie szkody  spowodowanej ruchem zakładu górniczego na wiadukcie w ciągu D.W. Nr 933,

b)          w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa w części gminnej o kwotę  130 150 zł, w tym:

-         14 150 zł – z tytułu sprzedaży składników majątkowych-  Miejski Zarząd Nieruchomości dokonał sprzedaży  ciągnika rolniczego URSUS C - 912 za kwotę 12 100 zł oraz przyczepy ciężarowej  AUTOSAN D 732 za kwotę 2 050 zł,

-         116 000 złz tytułu sprzedaży mieszkań komunalnych, w związku ze wzrostem zainteresowania ich wykupem oraz wzrostem ceny mieszkań,

c)          w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa w części gminnej o kwotę  21 555 zł, w tym:

-          13 744 zł – w związku z zapłatą kary umownej przez wykonawcę  za nieterminową dostawę sortów mundurowych dla Straży Miejskiej,

-          7 811 zł – z tytułu wpływu odszkodowania od towarzystwa ubezpieczeniowego za uszkodzony system monitoringu wizyjnego Miasta,

d)       w dziale 756 Dochody od osób prawnych,  od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, w części gminnej o kwotę 804 822 zł oraz w  części powiatowej o kwotę 47 000 zł, w tym:

-         231 200 zł – w związku ze spłatą hipoteki z tytułu zaległości w podatku od nieruchomości i od środków transportowych oraz wpłatą podatków zniesionych tj. podatku od posiadania psów i podatku od środków transportowych dla samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej 3 500 tony,

-         382 500 zł – z tytułu dodatkowych dochodów z  odsetek od nieterminowych płatności i kosztów egzekucyjnych w wyniku windykacji zaległości w podatku od nieruchomości,

-         191 122 zł  z tytułu podatku od spadków i darowizn w wyniku znacznego wzrostu liczby postanowień sądowych o nabyciu praw do spadku po zmarłych przed 1 stycznia 2007 roku w pierwszej grupie podatkowej oraz znacznego wzrostu wartości rynkowych nieruchomości będących przedmiotem masy spadkowej podlegającej opodatkowaniu na starych zasadach,

-         47 000 zł – z  tytułu opłaty za zajęcie pasa drogi, w związku z zabudową większej niż przewidywano na etapie projektowania budżetu ilości reklam w pasie drogowym,

e)       w dziale 758 Różne rozliczenia, w części gminnej o kwotę  615 206 zł i w części powiatowej o kwotę 31 100 zł, w tym:

-     316 306 zł – w związku z wpływem do budżetu środków wynikających z rozliczenia realizacji zadań, które finansowane były w ramach wydatków niewygasających w 2007 roku:

·         realizacja celów publicznych wynikających z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta oraz ewidencja nieruchomości – 113.455 zł,

·         zadanie Nr 342 „Remont lokali użytkowych” – 1. 777 zł,

·         zadanie Nr 92   „ Modernizacja budynku Gagarina 108,110,112” – 570 zł,

·         zadanie Nr 338  „ Remont boisk szkolnych” –149.684 zł,

·         zadanie Nr 80 „ Modernizacja obiektów w Parku Zdrojowym” – 19.720 zł,

·         zadanie Nr 71 „ Modernizacja OW – nadbudowa”- 31.100 zł.

 

-     330 000 zł – w związku z uzyskaniem dodatkowych wpływów w wyniku oprocentowania wolnych środków na rachunku bankowym i rachunkach lokat terminowych,

f)         w dziale 801 Oświata i wychowanie, w części gminnej o kwotę 338 556 zł w związku z zapłatą kary umownej przez wykonawcę  za nieterminowe wykonanie remontu boiska przy Gimnazjum Nr 8.

2. Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów budżetowych w wysokości 472 118 zł, w tym:

a)       w dziale 756 Dochody od osób prawnych,  od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, w części gminnej o kwotę 270 000 zł z tytułu podatku od nieruchomości, w związku ze wzrostem przypisu podatku głównie  od spółdzielczych lokali mieszkalnych nabytych na własność przez osoby fizyczne,

b)       w dziale 758 Różne rozliczenia, w części gminnej o kwotę  58 590 z tytułu zwiększonej subwencji oświatowej z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów w obiektach oświatowych,

c)       w dziale 801 Oświata i wychowanie, w części gminnej o kwotę 143 528 zł, w tym:

-     133 430 zł – w związku z podpisaniem umowy o dofinansowanie ze środków budżetu państwa remontu  w ramach realizacji programu „Blisko boisko”,

-     10 098 zł -  w związku ze wzrostem odpłatności za korzystanie z posiłków w przedszkolu.

3. Proponuje się zmniejszyć planowane dochody budżetowe  o kwotę 2 518118 zł, w tym:

a)       w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa w części gminnej o 2 510 118 zł, w tym:

-      2 000 000 zł – z tytułu dochodów ze sprzedaży lokali w budynkach przychodni w związku  z pojawieniem się w trakcie realizacji zadania przeszkód o charakterze formalno-prawnym,

 - 90 000 zł -  z tytułu wpływów z przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności z uwagi na mniejszą niż planowano ilość składanych wniosków oraz udzielaną bonifikatą w wysokości 90%,

- 420 118 zł –z tytułu dotacji z budżetu państwa na realizację zadania Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292”, w związku z przesunięciem terminu realizacji inwestycji.

b)  w  dziale 854 Edukacyjna  opieka wychowawcza o kwotę 8 100 zł, w tym w części gminnej  5 650 zł i w części   powiatowej 2 450 zł  w związku z rozliczeniem dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej na wyjazdy dzieci i młodzieży szkolnej na tzw. „zielone szkoły”

 4. Proponuje się zmniejszenie wydatków budżetowych o kwotę 10 083 309 zł w tym:

a)  w związku z koniecznością dostosowania planu do harmonogramów realizacji wydatków sporządzanych do wniosków  o dofinansowanie zadań ze  środków z Unii Europejskiej, w tym:

-      na  zadaniu Nr 3 „ Budowa dróg publicznych wraz z uzbrojeniem na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica”  o 124 900 zł  (rozdz. 60016),

-     na zadaniu Nr 30 „Modernizacja DW 937 w Jastrzębiu Zdroju” o 440 000 zł (rozdz. 60015),

-     na zadaniu Nr 13  „Modernizacja ul. A. Krajowej”  o 141 613 zł (rozdz. 60015),

-     na zadaniu Nr 51 „Modernizacja i nadbudowa Hali Widowiskowo-Sportowej przy ul. Leśnej” o 124 800 zł ( rozdz.92601),

-     w ramach rezerwy inwestycyjnej na współfinansowanie zadań realizowanych z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej o 5 707 556 zł (rozdz. 75818),

b)       w związku z przesunięciem terminu realizacji  następujących zadań inwestycyjnych:

-      zadanie Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292”  1 000 000 zł (rozdz. 70001),

-     zadanie nr 37 „Modernizacja obiektu ul. Wielkopolska 1 A” o 309 805 zł (rozdz. 70005),

-     zadanie Nr 46 „Modernizacja obiektu ul. Pszczyńska 140”  o 244 000 zł (rozdz. 70005),

-     zadanie Nr 52 „Modernizacja obiektu ul. 1 Maja 61” o 167 101 zł (rozdz. 70005),

-     zadanie Nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55 o 38 200 zł (rozdz.70005),

-     zadanie Nr 187 „Modernizacja budynku ul. Gajowa 11 A” o 148 300 zł, (rozdz. 70005),

-  zadanie Nr 60 „Modernizacja obiektu ul. Klubowa 2” o 200 000 zł (rozdz. 92120),

c) w związku z zakończeniem realizacji zadania Nr 80 „Modernizacja obiektów w Parku   Zdrojowym” o kwotę 55 726 zł w zakresie planowanych odsetek od zaciągniętych kredytów na to zadanie (rozdz. 92120),

d) koszty obsługi długu gminy o kwotę 705 161 zł, w związku z  przeprowadzeniem analiz wysokości oprocentowania zaciągniętych przez Miasto kredytów (rozdz.75702),

e) remont żłobka o kwotę 59 500 zł, z uwagi na przedłużający się etap wykonywania projektu remontu tego obiektu (rozdz. 85305),

f)  wypoczynek dzieci i młodzieży szkolnej o kwotę 8 100 zł, w związku z rozliczeniem dotacji z WFOŚiGW na tzw. „zielone szkoły”( rozdział 85412),

g) wynagrodzenie prowizyjne dla inkasentów podatków lokalnych  o kwotę 6 000 zł, w związku ze wzrostem ilości podatników dokonujących wpłat podatków bezpośrednio na konto gminy (rozdz. 75647),

h) w związku z przekwalifikowaniem wydatków bieżących planowanych na zakupy elementów na place zabaw w wysokości 51 047 zł, na wydatki inwestycyjne z uwagi na wysoki koszt jednostkowy wielofunkcyjnego zestawu zabawowego (rozdz.90095),

i)  dodatki mieszkaniowe o kwotę 400 000 zł w związku z tendencją zniżkową wypłacanych  dodatków ( rozdz.85215),

j)     opłata za najem sali gimnastycznej  na zajęcia sportowe dla kobiet z Oś. Przyjaźń o kwotę
 500 zł (rozdz. 92601) – wnioskowane przez Zarząd Osiedla Przyjaźń przeniesienie tych środków na pokrycie kosztów organizacji imprez wyjazdowych zabezpieczono wcześniej w ramach kompetencji Prezydenta Miasta (rozdz. 92105 – środki będące w dyspozycji jednostek pomocniczych),

k)   koszty utrzymania dzieci w rodzinach zastępczych na terenie Miasta o kwotę 91 000 zł (rozdz.85204), głównie z powodu przedłużającego się okresu oczekiwania na postanowienia sądu o umieszczeniu dzieci w rodzinach zastępczych i zmniejszenia ilości rodzin zastępczych pełniących funkcję pogotowia opiekuńczego,

l)     zasiłki  dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej o kwotę 60 000 zł (rozdz. 85214),w związku z wystąpieniem do Wojewody Śląskiego o dodatkowe środki.

5. Proponuje się zwiększenie wydatków budżetowych o kwotę 542 665 zł, w tym:

a)   na nowe zadanie inwestycyjne Nr 162 „Instalacja systemu monitorującego” z przeznaczeniem na zainstalowanie kompletnego systemu monitoringu na ul.Gajowej 11 a oraz Sybiraków 2 o 60 000 zł (rozdz. 70005),

b)   w  związku z otrzymaniem subwencji oświatowej z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów w obiektach oświatowych na zadaniu
Nr 320  „ Remonty szkół” o 58 590 zł ( rozdział 80101),

c)   w związku z otrzymaniem środków zewnętrznych w ramach realizacji programu „ Blisko boisko” na zadaniu Nr 338„ Remonty boisk szkolnych” z przeznaczeniem na pokrycie kosztów remontu boiska przy Gimnazjum Nr 8 o 133 430 zł ( rozdz. 80110),

d)   na dotację podmiotową dla Miejskiego Ośrodka Kultury o 15 500 zł ( rozdz.92109) – z przeznaczeniem na pokrycie dodatkowych kosztów  związanych z wynajęciem sceny i zadaszenia na potrzeby  organizacji miejskich imprez kulturalnych, w związku ze zniszczeniem miejskiej sceny wraz z zadaszeniem,

e)   na nowe zadanie inwestycyjne Nr 163 „Zakup profesjonalnej estrady” o 200 000 zł (rozdz. 92604),

f)     na zakup środków żywności dla Publicznego Przedszkola Nr 3 o kwotę 10 098 zł (rozdz. 80104),

g)   na zabezpieczenie zobowiązań Miasta wobec Izby Rolniczej z tytułu wpłaty stanowiącej 2% zrealizowanych dochodów z tytułu podatku rolnego o kwotę 6 000 zł ( rozdz. 01030), w związku z przewidywanym wzrostem realizacji dochodów z tego źródła,

h)   na nowe zadanie Nr 128 „Zakup wyposażenia placów zabaw” w wysokości 51 047 zł ( rozdz. 90095),  w wyniku przekwalifikowania zaplanowanych na ten cel wydatków bieżących ze względu na wysoki koszt jednostkowy wielofunkcyjnego zestawu zabawowego,

i)     na nowe zadanie Nr 127 „ Przebudowa linii 20kV ul. Libowiec” w wysokości 8 000 zł
( rozdz.90095), w związku z koniecznością wykonania przebudowy linii 20 kV kolidującej z przebudową boiska KL „Granica”. W 2008 roku planowane jest opracowanie projektu budowlano-technicznego. 

 

Załącznik Nr 2

W związku z proponowanymi zmianami budżetu Miasta deficyt budżetu Miasta zmniejszy się do  kwoty  9 340 490 zł. Spowoduje to również zmniejszenie zapotrzebowania na kredyt o kwotę
9 537 333 zł
tj. do kwoty 5 603 924 zł.

Ponadto w związku ze zmianą interpretacji dotyczącej klasyfikowania nadwyżki budżetowej z roku poprzedniego jako wolne środki” proponuje się zmniejszyć plan przychodów w 957 – Nadwyżki z lat ubiegłych o kwotę 5 649 417 zł przy jednoczesnym zwiększeniu planu w 955 – Przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych o tę samą wartość.

 

Załącznik Nr 3

W związku ze zmianami planu wydatków majątkowych wynikającymi z Załącznika Nr 1 dokonuje się  zmiany „Limitu wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, jak niżej:

 

W 2008 roku:

1. Zmniejszyć limity:

-         na  zadaniu Nr 3 „ Budowa dróg publicznych wraz z uzbrojeniem na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica”  o 124 900 zł,

-         na zadaniu Nr 30 „Modernizacja DW 937 w Jastrzębiu Zdroju” o 440 000 zł,

-         na zadaniu Nr 13  „Modernizacja ul. A. Krajowej”  o 141 613 zł,

-         na zadaniu Nr 51 „Modernizacja i nadbudowa Hali Widowiskowo-Sportowej przy ul. Leśnej” o 124 800 zł,

-         na zadaniu nr 37 „Modernizacja obiektu ul. Wielkopolska 1 A” o 309 805 zł,

-         na zadaniu Nr 46 „Modernizacja obiektu ul. Pszczyńska 140”  o 244 000 zł,

-         na zadaniu Nr 52 „Modernizacja obiektu ul. 1 Maja 61” o 167 101 zł,

-         na zadaniu Nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55” o 38 200 zł,

-         na zadaniu Nr 60 „Modernizacja obiektu ul. Klubowa 2” o 200 000 zł,

-         na zadaniu Nr 80 „Modernizacja obiektów w Parku   Zdrojowym” o kwotę 55 726 zł,

-         na zadaniu Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292” o 1 000 000 zł,

-         na zadaniu Nr 187 „Modernizacja budynku ul. Gajowa 11 A” o   148 300 zł,

2.       Wprowadzić nowe zadania  inwestycyjne:

-         zadanie Nr 127 „Przebudowa linii 20kV ul. Libowiec” w wysokości 8 000 zł - okres realizacji zadania przewiduje się na lata 2008-2009, a  ogólny  koszt zadania na kwotę 88 000 zł (80 000 zł w 2009 roku),

-         zadanie Nr 128 „Zakup wyposażenia placów zabaw” w wysokości 51 047 zł - okres realizacji zadania przewiduje się na lata 2008-2011, a  ogólny  koszt zadania na kwotę 141 047 zł (po  30 000 zł w każdym następnym roku),

-         zadanie Nr 130 „Przebudowa wiaduktu ul. Świerklańska”, którego okres realizacji  przewiduje się na lata 2008-2010, a koszt  po stronie Miasta na kwotę 2 500 000 zł. Zadanie realizowane będzie wspólnie z JSW S.A. w celu uniknięcia zamknięcia wiaduktu i drogi łączącej Miasto z Gminą Świerklany. W roku 2008 planuje się przeprowadzenie postępowania zmierzającego do zawarcia stosownej ugody z JSW S.A. w zakresie partycypacji w kosztach przebudowy wiaduktu i ogłoszenie procedury przetargowej na realizację zadania. Pierwsze płatności przewiduje się w 2009 roku. Potrzebne środki na 2009 rok określa się w wysokości 900 000 zł, a na rok 2010  w wysokości  1 600 000 zł. 

3.       Proponuje się dokonanie zmian limitów na inwestycje  w związku ze zmianą planu wydatków inwestycyjnych wprowadzoną w  ramach kompetencji Prezydenta Miasta, jak niżej:

-         Zarządzeniem Nr Or.IV.0151-350/2008 z dnia 25 sierpnia 2008 roku zwiększa się limit w 2008 roku na  zadaniu inwestycyjnym nr 8 „Budowa drogi głównej południowej na odcinku od DW 933 – ul. Pszczyńskiej  w Jastrzębiu Zdroju do węzła autostrady A 1 w Mszanie” o kwotę 3 000 zł   w drodze przeniesienia limitu w tej samej wysokości z zadania nr 3 „Budowa dróg publicznych wraz z uzbrojeniem terenu na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica”.

-         Zarządzeniem Nr Or.IV.0151-352/2008 z dnia 25 sierpnia 2008 roku zmniejsza się w 2008 roku limit na zadaniu nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55” o kwotę 400 000 zł oraz zmniejsza się limit zadania nr 80 „Modernizacja obiektów w Parku Zdrojowym „ o kwotę 500 zł,

-         Zarządzeniem z dnia 10 września 2008 roku:

·     zwiększa się w 2008 roku limit na zadaniu Nr 145 „Zakup środków trwałych związanych z eksploatacją budynku i garaży Urzędu Miasta” o kwotę 13 298 zł,

·     zwiększa się w 2008 roku limit na zadaniu Nr 50 „Sprzęt komputerowy i kserograficzny dla gminnych jednostek organizacyjnych” o kwotę 10 000 zł w wyniku zwiększenia dla Miasta dotacji inwestycyjnej na zadania zlecone,

·     zmienia się dysponenta środków w wysokości 100 000 zł na zadaniu Nr 28 „Wykup gruntów” z Wydziału Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji na Wydział Mienia Urzędu Miasta.

 

W 2009 i 2010 roku:

Dokonać zmiany limitów zadań realizowanych przez Miejski Zarząd Nieruchomości polegających na:

-         zwiększeniu zadania Nr 37 „ Modernizacja obiektu ul. Wielkopolska 1 A” o kwotę 309 805 zł w 2009 roku w wyniku przesunięcia  realizacji zadania z 2008 roku,

-         zmniejszeniu zadania Nr 46 „Modernizacja obiektu ul. Pszczyńska 140” w 2009 roku o 420 000 zł i zwiększeniu w 2010 roku o kwotę 664 000 zł,

-         zwiększeniu zadania Nr 52 „ Modernizacja obiektu ul. 1 Maja 61” o kwotę 167 101 zł w 2009 roku w wyniku przesunięcia  realizacji zadania z 2008 roku,

-         zwiększeniu zadania Nr 60 „ Modernizacja obiektu ul. Klubowa 2” o kwotę 200 000 zł w 2009 roku w wyniku przesunięcia  realizacji zadania z 2008 roku,

-         zmniejszeniu zadania Nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55” w 2009 roku o 300 000 zł i zwiększeniu w 2010 o kwotę 738 200 zł,

-         zwiększeniu zadania Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292” o kwotę 2 142 754 zł, w wyniku częściowego przesunięcia realizacji zadania z 2008 roku,

-         zwiększeniu zadania Nr 187 „Modernizacja budynku ul. Gajowa 11 A” o kwotę 148 300 zł, w wyniku przesunięcia realizacji zadania z 2008 roku,

-         zmniejszeniu zadania Nr 92 „Modernizacja budynku ul. Gagarina 108,110,112”  w 2009 roku o kwotę 100 000 zł i zwiększeniu o tę samą kwotę w roku 2010.

 

 

Załącznik Nr 4

W związku ze zmianą na sesji czerwcowej br. załącznika „ Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009- 2010” polegającej na  usunięciu zadań, których planowany okres realizacji nie przekracza jednego roku budżetowego, proponuje się wprowadzić załącznik określający limity wydatków inwestycyjnych, których realizacja nie przekracza jednego roku, tj.: 

-         zadanie Nr 86 „Budowa Skateparku ul. Turystyczna”,

-         zadanie Nr 108 „Zakup zestawów komputerowych na użytek Bloku operacyjnego WSS Nr 2 w Jastrzębiu Zdroju”,

-         zadanie Nr  153 „Budowa sygnalizacji świetlnej ul. Rybnicka”,

-         zadanie Nr 154 „Modernizacja magazynów 1-4 ul. Dworcowa 17 D”,

-         zadanie Nr 155 „Dofinansowanie zakupu samochodu specjalistycznego dla KMP w Jastrzębiu Zdroju”,

-         zadanie Nr 158 „Zakup systemu wystawienniczego”,

-         zadanie Nr 159 „Budowa i modernizacja boisk szkolnych”,

-         zadanie Nr 160 „Wyposażenie boisk sportowych”,

-         zadanie Nr 161 „Budowa tablic reklamowych promujących miasto”,

-         zadanie Nr 110 „Zakup samochodów służbowych”,

-         zadanie Nr 162 „Instalacja systemu monitorującego”,

-         zadanie Nr 163 „Zakup profesjonalnej estrady”.

 

Załącznik Nr 5

Proponuje się dokonać zmian w rachunkach dochodów własnych jednostek organizacyjnych Miasta, polegających na zwiększeniu planu z tytułu wynajmu pomieszczeń szkolnych, opłat za duplikaty świadectw i legitymacji szkolnych oraz nawiązek sądowych  na ogólną kwotę  2 370  z przeznaczeniem na wydatki bieżące.

 

 

Załącznik Nr 6

 W związku ze zmniejszeniem wydatków na zadaniu Nr 13  „Modernizacja ul. A. Krajowej”  wprowadza się również zmianę do  załącznika „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w 2008 roku oraz na lata 2009-2010” w celu dostosowania wartości z niego wynikających do kwot zaplanowanych w budżecie Miasta.

Uzasadnienie

Załącznik Nr 1

1.   Proponuje się  wprowadzić do  budżetu Miasta dochody ponadplanowe  w wysokości 2 042 789 zł, w tym:

a)          w dziale 100 Górnictwo i kopalnictwo w części powiatowej o kwotę 54 400 zł – w związku z wpłatą przez Jastrzębską Spółkę Węglową środków należnych Miastu z tytułu ugody o naprawienie szkody  spowodowanej ruchem zakładu górniczego na wiadukcie w ciągu D.W. Nr 933,

b)          w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa w części gminnej o kwotę  130 150 zł, w tym:

-         14 150 zł – z tytułu sprzedaży składników majątkowych-  Miejski Zarząd Nieruchomości dokonał sprzedaży  ciągnika rolniczego URSUS C - 912 za kwotę 12 100 zł oraz przyczepy ciężarowej  AUTOSAN D 732 za kwotę 2 050 zł,

-         116 000 złz tytułu sprzedaży mieszkań komunalnych, w związku ze wzrostem zainteresowania ich wykupem oraz wzrostem ceny mieszkań,

c)          w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa w części gminnej o kwotę  21 555 zł, w tym:

-          13 744 zł – w związku z zapłatą kary umownej przez wykonawcę  za nieterminową dostawę sortów mundurowych dla Straży Miejskiej,

-          7 811 zł – z tytułu wpływu odszkodowania od towarzystwa ubezpieczeniowego za uszkodzony system monitoringu wizyjnego Miasta,

d)       w dziale 756 Dochody od osób prawnych,  od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, w części gminnej o kwotę 804 822 zł oraz w  części powiatowej o kwotę 47 000 zł, w tym:

-         231 200 zł – w związku ze spłatą hipoteki z tytułu zaległości w podatku od nieruchomości i od środków transportowych oraz wpłatą podatków zniesionych tj. podatku od posiadania psów i podatku od środków transportowych dla samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej 3 500 tony,

-         382 500 zł – z tytułu dodatkowych dochodów z  odsetek od nieterminowych płatności i kosztów egzekucyjnych w wyniku windykacji zaległości w podatku od nieruchomości,

-         191 122 zł  z tytułu podatku od spadków i darowizn w wyniku znacznego wzrostu liczby postanowień sądowych o nabyciu praw do spadku po zmarłych przed 1 stycznia 2007 roku w pierwszej grupie podatkowej oraz znacznego wzrostu wartości rynkowych nieruchomości będących przedmiotem masy spadkowej podlegającej opodatkowaniu na starych zasadach,

-         47 000 zł – z  tytułu opłaty za zajęcie pasa drogi, w związku z zabudową większej niż przewidywano na etapie projektowania budżetu ilości reklam w pasie drogowym,

e)       w dziale 758 Różne rozliczenia, w części gminnej o kwotę  615 206 zł i w części powiatowej o kwotę 31 100 zł, w tym:

-     316 306 zł – w związku z wpływem do budżetu środków wynikających z rozliczenia realizacji zadań, które finansowane były w ramach wydatków niewygasających w 2007 roku:

·         realizacja celów publicznych wynikających z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta oraz ewidencja nieruchomości – 113.455 zł,

·         zadanie Nr 342 „Remont lokali użytkowych” – 1. 777 zł,

·         zadanie Nr 92   „ Modernizacja budynku Gagarina 108,110,112” – 570 zł,

·         zadanie Nr 338  „ Remont boisk szkolnych” –149.684 zł,

·         zadanie Nr 80 „ Modernizacja obiektów w Parku Zdrojowym” – 19.720 zł,

·         zadanie Nr 71 „ Modernizacja OW – nadbudowa”- 31.100 zł.

 

-     330 000 zł – w związku z uzyskaniem dodatkowych wpływów w wyniku oprocentowania wolnych środków na rachunku bankowym i rachunkach lokat terminowych,

f)         w dziale 801 Oświata i wychowanie, w części gminnej o kwotę 338 556 zł w związku z zapłatą kary umownej przez wykonawcę  za nieterminowe wykonanie remontu boiska przy Gimnazjum Nr 8.

2. Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów budżetowych w wysokości 472 118 zł, w tym:

a)       w dziale 756 Dochody od osób prawnych,  od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, w części gminnej o kwotę 270 000 zł z tytułu podatku od nieruchomości, w związku ze wzrostem przypisu podatku głównie  od spółdzielczych lokali mieszkalnych nabytych na własność przez osoby fizyczne,

b)       w dziale 758 Różne rozliczenia, w części gminnej o kwotę  58 590 z tytułu zwiększonej subwencji oświatowej z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów w obiektach oświatowych,

c)       w dziale 801 Oświata i wychowanie, w części gminnej o kwotę 143 528 zł, w tym:

-     133 430 zł – w związku z podpisaniem umowy o dofinansowanie ze środków budżetu państwa remontu  w ramach realizacji programu „Blisko boisko”,

-     10 098 zł -  w związku ze wzrostem odpłatności za korzystanie z posiłków w przedszkolu.

3. Proponuje się zmniejszyć planowane dochody budżetowe  o kwotę 2 518118 zł, w tym:

a)       w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa w części gminnej o 2 510 118 zł, w tym:

-      2 000 000 zł – z tytułu dochodów ze sprzedaży lokali w budynkach przychodni w związku  z pojawieniem się w trakcie realizacji zadania przeszkód o charakterze formalno-prawnym,

 - 90 000 zł -  z tytułu wpływów z przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności z uwagi na mniejszą niż planowano ilość składanych wniosków oraz udzielaną bonifikatą w wysokości 90%,

- 420 118 zł –z tytułu dotacji z budżetu państwa na realizację zadania Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292”, w związku z przesunięciem terminu realizacji inwestycji.

b)  w  dziale 854 Edukacyjna  opieka wychowawcza o kwotę 8 100 zł, w tym w części gminnej  5 650 zł i w części   powiatowej 2 450 zł  w związku z rozliczeniem dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej na wyjazdy dzieci i młodzieży szkolnej na tzw. „zielone szkoły”

 4. Proponuje się zmniejszenie wydatków budżetowych o kwotę 10 083 309 zł w tym:

a)  w związku z koniecznością dostosowania planu do harmonogramów realizacji wydatków sporządzanych do wniosków  o dofinansowanie zadań ze  środków z Unii Europejskiej, w tym:

-      na  zadaniu Nr 3 „ Budowa dróg publicznych wraz z uzbrojeniem na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica”  o 124 900 zł  (rozdz. 60016),

-     na zadaniu Nr 30 „Modernizacja DW 937 w Jastrzębiu Zdroju” o 440 000 zł (rozdz. 60015),

-     na zadaniu Nr 13  „Modernizacja ul. A. Krajowej”  o 141 613 zł (rozdz. 60015),

-     na zadaniu Nr 51 „Modernizacja i nadbudowa Hali Widowiskowo-Sportowej przy ul. Leśnej” o 124 800 zł ( rozdz.92601),

-     w ramach rezerwy inwestycyjnej na współfinansowanie zadań realizowanych z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej o 5 707 556 zł (rozdz. 75818),

b)       w związku z przesunięciem terminu realizacji  następujących zadań inwestycyjnych:

-      zadanie Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292”  1 000 000 zł (rozdz. 70001),

-     zadanie nr 37 „Modernizacja obiektu ul. Wielkopolska 1 A” o 309 805 zł (rozdz. 70005),

-     zadanie Nr 46 „Modernizacja obiektu ul. Pszczyńska 140”  o 244 000 zł (rozdz. 70005),

-     zadanie Nr 52 „Modernizacja obiektu ul. 1 Maja 61” o 167 101 zł (rozdz. 70005),

-     zadanie Nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55 o 38 200 zł (rozdz.70005),

-     zadanie Nr 187 „Modernizacja budynku ul. Gajowa 11 A” o 148 300 zł, (rozdz. 70005),

-  zadanie Nr 60 „Modernizacja obiektu ul. Klubowa 2” o 200 000 zł (rozdz. 92120),

c) w związku z zakończeniem realizacji zadania Nr 80 „Modernizacja obiektów w Parku   Zdrojowym” o kwotę 55 726 zł w zakresie planowanych odsetek od zaciągniętych kredytów na to zadanie (rozdz. 92120),

d) koszty obsługi długu gminy o kwotę 705 161 zł, w związku z  przeprowadzeniem analiz wysokości oprocentowania zaciągniętych przez Miasto kredytów (rozdz.75702),

e) remont żłobka o kwotę 59 500 zł, z uwagi na przedłużający się etap wykonywania projektu remontu tego obiektu (rozdz. 85305),

f)  wypoczynek dzieci i młodzieży szkolnej o kwotę 8 100 zł, w związku z rozliczeniem dotacji z WFOŚiGW na tzw. „zielone szkoły”( rozdział 85412),

g) wynagrodzenie prowizyjne dla inkasentów podatków lokalnych  o kwotę 6 000 zł, w związku ze wzrostem ilości podatników dokonujących wpłat podatków bezpośrednio na konto gminy (rozdz. 75647),

h) w związku z przekwalifikowaniem wydatków bieżących planowanych na zakupy elementów na place zabaw w wysokości 51 047 zł, na wydatki inwestycyjne z uwagi na wysoki koszt jednostkowy wielofunkcyjnego zestawu zabawowego (rozdz.90095),

i)  dodatki mieszkaniowe o kwotę 400 000 zł w związku z tendencją zniżkową wypłacanych  dodatków ( rozdz.85215),

j)     opłata za najem sali gimnastycznej  na zajęcia sportowe dla kobiet z Oś. Przyjaźń o kwotę
 500 zł (rozdz. 92601) – wnioskowane przez Zarząd Osiedla Przyjaźń przeniesienie tych środków na pokrycie kosztów organizacji imprez wyjazdowych zabezpieczono wcześniej w ramach kompetencji Prezydenta Miasta (rozdz. 92105 – środki będące w dyspozycji jednostek pomocniczych),

k)   koszty utrzymania dzieci w rodzinach zastępczych na terenie Miasta o kwotę 91 000 zł (rozdz.85204), głównie z powodu przedłużającego się okresu oczekiwania na postanowienia sądu o umieszczeniu dzieci w rodzinach zastępczych i zmniejszenia ilości rodzin zastępczych pełniących funkcję pogotowia opiekuńczego,

l)     zasiłki  dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej o kwotę 60 000 zł (rozdz. 85214),w związku z wystąpieniem do Wojewody Śląskiego o dodatkowe środki.

5. Proponuje się zwiększenie wydatków budżetowych o kwotę 542 665 zł, w tym:

a)   na nowe zadanie inwestycyjne Nr 162 „Instalacja systemu monitorującego” z przeznaczeniem na zainstalowanie kompletnego systemu monitoringu na ul.Gajowej 11 a oraz Sybiraków 2 o 60 000 zł (rozdz. 70005),

b)   w  związku z otrzymaniem subwencji oświatowej z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów w obiektach oświatowych na zadaniu
Nr 320  „ Remonty szkół” o 58 590 zł ( rozdział 80101),

c)   w związku z otrzymaniem środków zewnętrznych w ramach realizacji programu „ Blisko boisko” na zadaniu Nr 338„ Remonty boisk szkolnych” z przeznaczeniem na pokrycie kosztów remontu boiska przy Gimnazjum Nr 8 o 133 430 zł ( rozdz. 80110),

d)   na dotację podmiotową dla Miejskiego Ośrodka Kultury o 15 500 zł ( rozdz.92109) – z przeznaczeniem na pokrycie dodatkowych kosztów  związanych z wynajęciem sceny i zadaszenia na potrzeby  organizacji miejskich imprez kulturalnych, w związku ze zniszczeniem miejskiej sceny wraz z zadaszeniem,

e)   na nowe zadanie inwestycyjne Nr 163 „Zakup profesjonalnej estrady” o 200 000 zł (rozdz. 92604),

f)     na zakup środków żywności dla Publicznego Przedszkola Nr 3 o kwotę 10 098 zł (rozdz. 80104),

g)   na zabezpieczenie zobowiązań Miasta wobec Izby Rolniczej z tytułu wpłaty stanowiącej 2% zrealizowanych dochodów z tytułu podatku rolnego o kwotę 6 000 zł ( rozdz. 01030), w związku z przewidywanym wzrostem realizacji dochodów z tego źródła,

h)   na nowe zadanie Nr 128 „Zakup wyposażenia placów zabaw” w wysokości 51 047 zł ( rozdz. 90095),  w wyniku przekwalifikowania zaplanowanych na ten cel wydatków bieżących ze względu na wysoki koszt jednostkowy wielofunkcyjnego zestawu zabawowego,

i)     na nowe zadanie Nr 127 „ Przebudowa linii 20kV ul. Libowiec” w wysokości 8 000 zł
( rozdz.90095), w związku z koniecznością wykonania przebudowy linii 20 kV kolidującej z przebudową boiska KL „Granica”. W 2008 roku planowane jest opracowanie projektu budowlano-technicznego. 

 

Załącznik Nr 2

W związku z proponowanymi zmianami budżetu Miasta deficyt budżetu Miasta zmniejszy się do  kwoty  9 340 490 zł. Spowoduje to również zmniejszenie zapotrzebowania na kredyt o kwotę
9 537 333 zł
tj. do kwoty 5 603 924 zł.

Ponadto w związku ze zmianą interpretacji dotyczącej klasyfikowania nadwyżki budżetowej z roku poprzedniego jako wolne środki” proponuje się zmniejszyć plan przychodów w 957 – Nadwyżki z lat ubiegłych o kwotę 5 649 417 zł przy jednoczesnym zwiększeniu planu w 955 – Przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych o tę samą wartość.

 

Załącznik Nr 3

W związku ze zmianami planu wydatków majątkowych wynikającymi z Załącznika Nr 1 dokonuje się  zmiany „Limitu wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, jak niżej:

 

W 2008 roku:

1. Zmniejszyć limity:

-         na  zadaniu Nr 3 „ Budowa dróg publicznych wraz z uzbrojeniem na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica”  o 124 900 zł,

-         na zadaniu Nr 30 „Modernizacja DW 937 w Jastrzębiu Zdroju” o 440 000 zł,

-         na zadaniu Nr 13  „Modernizacja ul. A. Krajowej”  o 141 613 zł,

-         na zadaniu Nr 51 „Modernizacja i nadbudowa Hali Widowiskowo-Sportowej przy ul. Leśnej” o 124 800 zł,

-         na zadaniu nr 37 „Modernizacja obiektu ul. Wielkopolska 1 A” o 309 805 zł,

-         na zadaniu Nr 46 „Modernizacja obiektu ul. Pszczyńska 140”  o 244 000 zł,

-         na zadaniu Nr 52 „Modernizacja obiektu ul. 1 Maja 61” o 167 101 zł,

-         na zadaniu Nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55” o 38 200 zł,

-         na zadaniu Nr 60 „Modernizacja obiektu ul. Klubowa 2” o 200 000 zł,

-         na zadaniu Nr 80 „Modernizacja obiektów w Parku   Zdrojowym” o kwotę 55 726 zł,

-         na zadaniu Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292” o 1 000 000 zł,

-         na zadaniu Nr 187 „Modernizacja budynku ul. Gajowa 11 A” o   148 300 zł,

2.       Wprowadzić nowe zadania  inwestycyjne:

-         zadanie Nr 127 „Przebudowa linii 20kV ul. Libowiec” w wysokości 8 000 zł - okres realizacji zadania przewiduje się na lata 2008-2009, a  ogólny  koszt zadania na kwotę 88 000 zł (80 000 zł w 2009 roku),

-         zadanie Nr 128 „Zakup wyposażenia placów zabaw” w wysokości 51 047 zł - okres realizacji zadania przewiduje się na lata 2008-2011, a  ogólny  koszt zadania na kwotę 141 047 zł (po  30 000 zł w każdym następnym roku),

-         zadanie Nr 130 „Przebudowa wiaduktu ul. Świerklańska”, którego okres realizacji  przewiduje się na lata 2008-2010, a koszt  po stronie Miasta na kwotę 2 500 000 zł. Zadanie realizowane będzie wspólnie z JSW S.A. w celu uniknięcia zamknięcia wiaduktu i drogi łączącej Miasto z Gminą Świerklany. W roku 2008 planuje się przeprowadzenie postępowania zmierzającego do zawarcia stosownej ugody z JSW S.A. w zakresie partycypacji w kosztach przebudowy wiaduktu i ogłoszenie procedury przetargowej na realizację zadania. Pierwsze płatności przewiduje się w 2009 roku. Potrzebne środki na 2009 rok określa się w wysokości 900 000 zł, a na rok 2010  w wysokości  1 600 000 zł. 

3.       Proponuje się dokonanie zmian limitów na inwestycje  w związku ze zmianą planu wydatków inwestycyjnych wprowadzoną w  ramach kompetencji Prezydenta Miasta, jak niżej:

-         Zarządzeniem Nr Or.IV.0151-350/2008 z dnia 25 sierpnia 2008 roku zwiększa się limit w 2008 roku na  zadaniu inwestycyjnym nr 8 „Budowa drogi głównej południowej na odcinku od DW 933 – ul. Pszczyńskiej  w Jastrzębiu Zdroju do węzła autostrady A 1 w Mszanie” o kwotę 3 000 zł   w drodze przeniesienia limitu w tej samej wysokości z zadania nr 3 „Budowa dróg publicznych wraz z uzbrojeniem terenu na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica”.

-         Zarządzeniem Nr Or.IV.0151-352/2008 z dnia 25 sierpnia 2008 roku zmniejsza się w 2008 roku limit na zadaniu nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55” o kwotę 400 000 zł oraz zmniejsza się limit zadania nr 80 „Modernizacja obiektów w Parku Zdrojowym „ o kwotę 500 zł,

-         Zarządzeniem z dnia 10 września 2008 roku:

·     zwiększa się w 2008 roku limit na zadaniu Nr 145 „Zakup środków trwałych związanych z eksploatacją budynku i garaży Urzędu Miasta” o kwotę 13 298 zł,

·     zwiększa się w 2008 roku limit na zadaniu Nr 50 „Sprzęt komputerowy i kserograficzny dla gminnych jednostek organizacyjnych” o kwotę 10 000 zł w wyniku zwiększenia dla Miasta dotacji inwestycyjnej na zadania zlecone,

·     zmienia się dysponenta środków w wysokości 100 000 zł na zadaniu Nr 28 „Wykup gruntów” z Wydziału Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji na Wydział Mienia Urzędu Miasta.

 

W 2009 i 2010 roku:

Dokonać zmiany limitów zadań realizowanych przez Miejski Zarząd Nieruchomości polegających na:

-         zwiększeniu zadania Nr 37 „ Modernizacja obiektu ul. Wielkopolska 1 A” o kwotę 309 805 zł w 2009 roku w wyniku przesunięcia  realizacji zadania z 2008 roku,

-         zmniejszeniu zadania Nr 46 „Modernizacja obiektu ul. Pszczyńska 140” w 2009 roku o 420 000 zł i zwiększeniu w 2010 roku o kwotę 664 000 zł,

-         zwiększeniu zadania Nr 52 „ Modernizacja obiektu ul. 1 Maja 61” o kwotę 167 101 zł w 2009 roku w wyniku przesunięcia  realizacji zadania z 2008 roku,

-         zwiększeniu zadania Nr 60 „ Modernizacja obiektu ul. Klubowa 2” o kwotę 200 000 zł w 2009 roku w wyniku przesunięcia  realizacji zadania z 2008 roku,

-         zmniejszeniu zadania Nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55” w 2009 roku o 300 000 zł i zwiększeniu w 2010 o kwotę 738 200 zł,

-         zwiększeniu zadania Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292” o kwotę 2 142 754 zł, w wyniku częściowego przesunięcia realizacji zadania z 2008 roku,

-         zwiększeniu zadania Nr 187 „Modernizacja budynku ul. Gajowa 11 A” o kwotę 148 300 zł, w wyniku przesunięcia realizacji zadania z 2008 roku,

-         zmniejszeniu zadania Nr 92 „Modernizacja budynku ul. Gagarina 108,110,112”  w 2009 roku o kwotę 100 000 zł i zwiększeniu o tę samą kwotę w roku 2010.

 

 

Załącznik Nr 4

W związku ze zmianą na sesji czerwcowej br. załącznika „ Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009- 2010” polegającej na  usunięciu zadań, których planowany okres realizacji nie przekracza jednego roku budżetowego, proponuje się wprowadzić załącznik określający limity wydatków inwestycyjnych, których realizacja nie przekracza jednego roku, tj.: 

-         zadanie Nr 86 „Budowa Skateparku ul. Turystyczna”,

-         zadanie Nr 108 „Zakup zestawów komputerowych na użytek Bloku operacyjnego WSS Nr 2 w Jastrzębiu Zdroju”,

-         zadanie Nr  153 „Budowa sygnalizacji świetlnej ul. Rybnicka”,

-         zadanie Nr 154 „Modernizacja magazynów 1-4 ul. Dworcowa 17 D”,

-         zadanie Nr 155 „Dofinansowanie zakupu samochodu specjalistycznego dla KMP w Jastrzębiu Zdroju”,

-         zadanie Nr 158 „Zakup systemu wystawienniczego”,

-         zadanie Nr 159 „Budowa i modernizacja boisk szkolnych”,

-         zadanie Nr 160 „Wyposażenie boisk sportowych”,

-         zadanie Nr 161 „Budowa tablic reklamowych promujących miasto”,

-         zadanie Nr 110 „Zakup samochodów służbowych”,

-         zadanie Nr 162 „Instalacja systemu monitorującego”,

-         zadanie Nr 163 „Zakup profesjonalnej estrady”.

 

Załącznik Nr 5

Proponuje się dokonać zmian w rachunkach dochodów własnych jednostek organizacyjnych Miasta, polegających na zwiększeniu planu z tytułu wynajmu pomieszczeń szkolnych, opłat za duplikaty świadectw i legitymacji szkolnych oraz nawiązek sądowych  na ogólną kwotę  2 370  z przeznaczeniem na wydatki bieżące.

 

 

Załącznik Nr 6

 W związku ze zmniejszeniem wydatków na zadaniu Nr 13  „Modernizacja ul. A. Krajowej”  wprowadza się również zmianę do  załącznika „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w 2008 roku oraz na lata 2009-2010” w celu dostosowania wartości z niego wynikających do kwot zaplanowanych w budżecie Miasta.

 

Załączniki:

Załącznik nr 3,4,5
xls, 567 kB
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 17.09.2008 07:57
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 70
Załącznik nr 6
xlsx, 20 kB
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 17.09.2008 07:57
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 90
Odpowiedzialny za treść: Dariusz Holesz
Data wytworzenia: 11.09.2008
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 17.09.2008 07:57
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 29.09.2016 14:04
Liczba wyświetleń: 357
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.