W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr XXIX/379/2008

RSS

UCHWAŁA  NR XXIX/379/2008

Rady Miasta Jastrzębie Zdrój

z dnia 26 czerwca 2008 roku

w sprawie  zmian budżetu Miasta Jastrzębie Zdrój na 2008 rok

 

     Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4,9 lit. c, d, e, pkt. 10, art. 51, 57, 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (jednolity  tekst Dz. U. z 2001 roku  Nr 142 poz. 1591  ze zmianami), w związku z  art. 92  ust. 3  ustawy  z  dnia 5 czerwca 1998 roku  o samorządzie    powiatowym (jednolity tekst Dz. U. z  2001 roku Nr 142, poz. 1592,  ze zmianami),art. 82 ust.1,  art. 86, art.165, art. 166, art.168, art. 173, art. 176, art. 184, art. 188, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005  o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2114 ze zmianami),art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku -   Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację     publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872, ze zmianami), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lipca 2006 roku w sprawie planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami, przekazywania dotacji celowych i przekazywania pobranych dochodów związanych z realizacją tych zadań (Dz. U. Nr 135 poz.955), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 czerwca  2006 roku w sprawie gospodarki finansowej  jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych  oraz trybu postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną (Dz. U. Nr 116. poz. 783 ze zmianami), art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z  2006 roku  Nr 129, poz. 902 ze zmianami), art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst Dz. U. z 2005 roku Nr 240 poz. 2027 ze zmianami),  w oparciu o opinie Komisji,              

 

     

Rada Miasta Jastrzębie Zdrój

       

u c h w a l a

 

§ 1

Zmienić  plan dochodów i wydatków budżetu Miasta na 2008 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 1.

§ 2

Zmienić plan przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu budżetu Miasta na 2008 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 2.

§ 3

Zmienić limit „Wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, zgodnie z Załącznikiem  Nr 3 .

§ 4

Zmienić plan dochodów rachunku dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych jednostek budżetowych w 2008 roku, zgodnie z Załącznikiem Nr 4.

§ 5

Zmienić „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w 2008 roku oraz na lata 2009-2010”, zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 6

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.

§ 7

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

UZASADNIENIE

 

Załącznik Nr 1

 

1.       Proponuje się zwiększyć plan dochodów w dziale 758 – Różne rozliczenia o kwotę397 950 zł, w tym:

a)       300 000 zł z tytułu zwiększenia subwencji ogólnej w części powiatowej - zgodnie z zawiadomieniem Ministra Finansów  z dnia 29 maja 2008 roku Nr ST4-4824/397/208 środki pochodzić będą z rezerwy subwencji ogólnej, o której mowa w art. 26 ust. 1 pkt. 3 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego z przeznaczeniem  na realizację zadania pn. „Zmiana geometrii skrzyżowania ulicy 11 Listopada, Cieszyńska, Jana Pawła II”.

Powyższa zmiana powoduje jednocześnie zwiększenie planu wydatków w części powiatowej          

       w dziale 600 – Transport i łączność, rozdziale 60015 – Drogi publiczne w miastach    

       na prawach powiatu  o kwotę300 000 zł.

b)       97 950 zł z tytułu wpływu do budżetu środków pochodzących z rozliczenia zadań, które finansowane były w ramach wydatków niewygasających w roku 2007, a których termin realizacji upłynął 30 kwietnia i 31 maja bieżącego roku, w tym w części powiatowej zad. Nr P41-13 "Modernizacja ul. A. Krajowej" – 75 143 zł oraz w części gminnej:

-         zad. nr 123 "Elektroniczny obieg dokumentów w jednostkach organizacyjnych - społeczeństwo informacyjne" - 6 210 zł,

-         zad. nr 104 "Modernizacja kompleksu obiektów schroniska przy ul. Norwida" - 1 zł,

-         zad. nr 106 "Modernizacja budynków garaży nr 5 -13 przy ul. Dworcowej 17D" – 11 257zł,

-         zad. nr 44 "Modernizacja obiektu ul. Kościelna" – 548 zł,

-         zad. nr 16 "Budowa obiektów drogowych na terenie miasta" - 1 zł,

-         zad. nr 122 "Szerokopasmowy dostęp do Internetu dla Miasta Jastrzębie Zdrój-społeczeństwo informacyjne" - 4 790 zł,

 

2.       Proponuje się wprowadzić do budżetu Miasta środki w wysokości 44 935 zł w dziale 801 – Oświata i wychowanie przyznane na dofinansowanie realizacji projektu w ramach programu Socrates-Comenius - ZS Nr 9 - Uczenie się przez całe życie - Fauna i flora naszych regionów. Środki te stanowią 80% kwoty dofinansowania. Pozostałe 20% wpłynie po zakończeniu realizacji projektu, tj. w 2009 roku.

Plan wydatków został zabezpieczony na etapie projektowania budżetu Miasta.

 

3.       W związku z pozyskaniem środków z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych zwiększa się dochody w dziale 750 – Administracja publiczna o kwotę 8 000 zł oraz wydatki o tę samą kwotę  w dziale 750 – Administracja publiczna, rozdział  75023 – Urzędy miast i miast na prawach powiatu z przeznaczeniem na zakup sprzętu informatycznego realizowanego w ramach  zadanianr 50 „Sprzęt kserograficzny i komputerowy dla gminnych jednostek organizacyjnych”.

 

4.       Ponadto w dziale 750 – Administracja publiczna proponuje się zwiększyć plan wydatków inwestycyjnych o kwotę 159 800 zł, w tym:

a)       rozdział  75023 – Urzędy miast i miast na prawach powiatu o 5 000 zł z przeznaczeniem na zakup i montaż drzwi antywłamaniowych do pomieszczenia Straży Miejskiej, w którym znajdował się będzie magazyn broni i stanowisko komputerowe do obsługi programu CEPIK realizowany w ramach zadania Nr 145 „Zakup środków trwałych związanych z eksploatacją budynku i garaży UM”. Środki na ten cel proponuje się pozyskać z nadwyżki budżetowej z 2007 roku.

b)       rozdział 75095 – Pozostała działalność o 154 800 zł z przeznaczeniem na zwiększenie zadania Nr 122 „Szerokopasmowy dostęp do Internetu dla Miasta Jastrzębie Zdrój-społeczeństwo informacyjne” w związku z koniecznością dostosowania planu wydatków do harmonogramu realizacji zadania załączonego do wniosku o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej. Środki na ten cel proponuje się pozyskać z nadwyżki budżetowej z 2007 roku.

3.       Decyzją Sanepid-u Miasto zobowiązane zostało do  wykonania  remontów dachów budynków  i sal gimnastycznych  Szkoły Podstawowej Nr 6, 9 i 10 oraz wykonania niezbędnych prac remontowych  w budynku Szkoły Podstawowej Nr 18. Część kosztów sfinansowane zostanie w ramach posiadanych środków na remonty szkół. Braki na kwotę 36 500 zł proponuje się pokryć z nadwyżki budżetowej z 2007 roku poprzez zwiększenie planu wydatków bieżących w  dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe.

      Środki na ten cel proponuje się pozyskać z nadwyżki budżetowej z 2007 roku.

4.       Proponuje się wprowadzić do budżetu Miasta dochody w wysokości 107 300 zł w dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej pochodzące ze środków Unii Europejskiej na dofinansowanie projektu „Skuteczny urząd” poddziałanie 6.1.2. POKL oraz wydatki w tym dziale, wrozdziale 85333 – Powiatowe urzędy pracy w tej samej wysokości. Środki zostaną przeznaczone na pokrycie kosztów zatrudnienia czterech pracowników na stanowiskach pośredników pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy i pokrycie kosztów oddelegowania trzech pracowników Powiatowego Urzędu Pracy do realizacji projektu na stanowiskach doradców zawodowych. Na wynagrodzenia planuje się przeznaczyć 74 340 zł, a na pochodne od wynagrodzeń 13 046 zł. Ponadto w ramach projektu sfinansowane zostaną odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla zatrudnionych pracowników oraz koszty zakupu materiałów i wyposażenia niezbędnego do utrzymania nowych stanowisk pracy.

 

5.       W związku z zawarciem umowy z Instytucją Filmową „Silesia-Film” z siedzibą w Katowicach na wynajem nieruchomości gruntowej przy Al. Piłsudskiego – Kino „Centrum” od 1 kwietnia do 30 listopada 2008 roku zachodzi potrzeba zawarcia umowy z Miejskim Ośrodkiem Kultury w Jastrzębiu Zdroju, w wyniku której jednostka, jako podnajemca, przekazywać będzie na rzecz Miasta czynsz za korzystanie z w/w nieruchomości. Wobec tego, proponuje się wprowadzić do budżetu Miasta dochody w wysokości 123 425 zł w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego.

 

8.       Proponuje się zwiększyć plan wydatków budżetu Miasta o kwotę 558 074 zł, z przeznaczeniem na  pokrycie skutków podwyżki wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych Miasta w 2008 roku wyliczonych jako iloczyn planowanych wynagrodzeń osobowych na 2008 rok i wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych w wysokości 2,5%. Zwiększenie w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej przedstawia się następująco:

-         dział 700       66 333 zł (część gminna),

-         dział 750     213 714 zł (część gminna),

-         dział 750       32 677 zł (część powiatowa),

-         dział 754       22 755 zł  (część gminna),

-         dział 852       76 232 zł (część gminna),

-         dział 852       15 797 zł (część powiatowa),

-         dział 853         8 538 zł (część gminna),

-         dział 853       58 546 zł (część powiatowa),

-         dział 926       63 482 zł (część gminna).

 

9.       W związku z koniecznością dostosowania pomieszczeń biurowych w budynku Miejskiego Zarządu Nieruchomości do obowiązujących przepisów BHP  zachodzi potrzeba instalacji klimatyzatorów. Proponuje się więc, wprowadzić zadanie inwestycyjne nr 118 - Klimatyzacja pomieszczeń jednostek organizacyjnych na kwotę 9 800 zł w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa, rozdziale 70001 – Zakłady gospodarki mieszkaniowej.

 

10.   Proponuje się wprowadzić zadanie inwestycyjne  w dziale 750 – Administracja publiczna, rozdziale 75023 – Urzędy miast i miast na prawach powiatu na kwotę 250 000 zł z przeznaczeniem na zakup samochodów służbowych.

 

11.   W związku z tym, że Miasto  jest zobowiązane do sporządzania gminnej ewidencji zabytków, proponuje się zwiększyć plan wydatków w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdziale 92120 – Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami o kwotę 43 000 zł.

Środki na ten cel proponuje się pozyskać z przeniesienia z działu 710 – Działalność usługowa, rozdziału 71004 – Plany zagospodarowania przestrzennego w wysokości 39 827 zł i z nadwyżki budżetowej z 2007 roku w wysokości 3 173 zł.

 

12.   Proponuje się zwiększyć plan wydatków bieżących (dotacja) w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdziale 92116 – Biblioteki o kwotę 65 000 zł z przeznaczeniem na remont dachu Miejskiej Biblioteki Publicznej. Środki na ten cel proponuje się pozyskać z nadwyżki budżetowej z 2007 roku.

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 2

 

1.       W związku z planowaną przez Miasto w kolejnych latach realizacją projektów inwestycyjnych współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej, niezbędnym będzie zabezpieczenie w budżecie wkładu własnego. Wiąże się to z zaciągnięciem kredytu długoterminowego, a co za tym, ze  znacznym zwiększeniem poziomu zadłużenia. 

Aby go ograniczyć, proponuje się już w roku bieżącym zmniejszyć planowany kredyt na finansowanie zadań majątkowych o kwotę 1 248 294 zł, z tego:

-         1 000 000 zł pochodzić będzie z nadwyżki budżetowej,

-            248 294 zł z ponadplanowych dochodów.

 

2.       W załączniku tym dokonuje się zaangażowania nadwyżki budżetowej z roku ubiegłego na  kwotę 2 064 331 zł, w tym na:

-         podwyżki wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych Miasta w wysokości 540 058 zł,

-         zmniejszenie planowanego kredytu na zadania majątkowe w wysokości 1 000 000 zł,

-         na zakup samochodów służbowych dla Urzędu Miasta w wysokości 250 000 zł,

-         na pokrycie kosztówzakupu i montażu klimatyzatorów w budynku Miejskiego Zarządu Nieruchomości w wysokości 9 800 zł,

-         na częściowe pokrycie wydatków związanych z ochroną zabytków w wysokości 3 173 zł.

-         zakup i montaż drzwi antywłamaniowych do pomieszczenia Straży Miejskiej, w którym znajdował się będzie magazyn broni i stanowisko komputerowe do obsługi programu CEPIK realizowany w ramach zadania Nr 145 „Zakup środków trwałych związanych z eksploatacją budynku i garaży UM” - 5 000 zł,

-         realizację zadania Nr 122 „Szerokopasmowy dostęp do Internetu dla Miasta Jastrzębie Zdrój-społeczeństwo informacyjne”   -   154 800 zł,

-         wykonanie  remontów dachów budynków  i sal gimnastycznych  Szkoły Podstawowej Nr 6, 9 i 10 oraz wykonanie niezbędnych prac remontowych  w budynku Szkoły Podstawowej Nr  18  -  36 500 ,

-         remont dachu Miejskiej Biblioteki Publicznej – 65 000 zł.  

 

Załącznik Nr 3

 

        Na podstawie dokonanych analiz sytuacji finansowej Miasta na lata 2008-2021 przygotowywanych w celu ustalenia możliwości finansowania realizacji zadań inwestycyjnych oraz aplikowania o środki z budżetu Unii Europejskiej na dofinansowanie tych zadań, zachodzi konieczność urealnienia wysokości limitów określonych w załączniku do uchwały budżetowej na 2008 rok „Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”.

 

1.       W związku ze zmianami planu wydatków majątkowych wynikającymi z Załącznika Nr 1 dokonuje się  zmiany „Limitu wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, jak niżej:

 

w 2008 roku

-         zwiększa się zadanie inwestycyjne nr 50 „Sprzęt kserograficzny i komputerowy dla gminnych jednostek organizacyjnych” o kwotę 8 000 zł,

-         zwiększa się zadanie inwestycyjne nr 145 „Zakup środków trwałych związanych z eksploatacją budynku i garaży UM” o kwotę 5 000 zł,

-         zwiększa się zadanie inwestycyjne nr 122 „Szerokopasmowy dostęp do Internetu dla Miasta Jastrzębie Zdrój-społeczeństwo informacyjne” o kwotę 154 800 zł (w 2009 roku zwiększyć o kwotę 14 400 zł, a w 2010 roku zmniejszyć o 1 133 900 zł),

-         wprowadzić zadanie inwestycyjne nr 118 pn. „Klimatyzacja pomieszczeń jednostek organizacyjnych” na kwotę 9 800 zł.

 

2.       W związku ze zmianą planu wydatków inwestycyjnych dokonaną Zarządzeniem Nr Or.IV.0151-230/2008 w dniu 10 czerwca 2008 roku w ramach kompetencji Prezydenta Miasta zmienia się limity na 2008 rok, jak niżej:

-         wprowadza się  zadanie inwestycyjne nr 193 „Zakupy inwestycyjne dla KMPSP”  na kwotę 7 600 zł z przeznaczeniem na zakup myjki samochodowej wysokociśnieniowej,

-         zmniejsza się zadanie inwestycyjne nr 28 „Wykupy gruntów” o kwotę 100 000 zł.

 

Ponadto w związku ze zmianą planu wydatków inwestycyjnych dokonaną Zarządzeniem z dnia 25 czerwca 2008 roku w ramach kompetencji Prezydenta Miasta zmienia się limity wydatków inwestycyjnych, jak niżej:

w 2008 roku

-         zwiększa się zadanie inwestycyjne nr 70 „Adaptacja i rozbudowa budynku dla potrzeb OPS” o kwotę 550 000 zł.

-         zwiększa się zadanie inwestycyjne nr 71 „Adaptacja i rozbudowa budynku dla potrzeb OW” o kwotę 20 000 zł,

-         zmniejsza się  zadanie inwestycyjne nr 75 „Rozbudowa krytej pływalni przy ZS Nr 6” o kwotę 300 000 zł,

-         zmniejsza się zadanie nr 89 „Modernizacja obiektu na potrzeby schroniska dla bezdomnych oraz przygotowanie koncepcji dla budynku socjalnego” o kwotę 570 000 zł,

-         zwiększa się zadanie nr 122 „Szerokopasmowy dostęp do Internetu dla Miasta Jastrzębie Zdrój-społeczeństwo informacyjne” o kwotę 64 200 zł,

-         zmniejsza się zadanie  nr 123  „Elektroniczny obieg dokumentów w jednostkach organizacyjnych - społeczeństwo informacyjne” o kwotę  64 200 zł,  

-         zwiększa się zadanie nr 125 „Budowa kompostowni” o kwotę 8 900 zł,

 

w 2009  roku

-         zwiększa się zadanie inwestycyjne nr 70 „Adaptacja i rozbudowa budynku dla potrzeb OPS” o kwotę 50 000 zł.

-         zwiększa się zadanie inwestycyjne nr 71 „Adaptacja i rozbudowa budynku dla potrzeb OW” o kwotę 20 000 zł,

-         zmniejsza się zadanie nr 89 „Modernizacja obiektu na potrzeby schroniska dla bezdomnych oraz przygotowanie koncepcji dla budynku socjalnego” o kwotę 120 000 zł,

-         zwiększa się zadanie  nr 123  „Elektroniczny obieg dokumentów w jednostkach organizacyjnych - społeczeństwo informacyjne”o kwotę 297 336 zł,

-         zmniejsza się zadanie nr 125 „Budowa kompostowni” o kwotę 315 600 zł,

 

w 2010 roku

-         zmniejsza się zadanie inwestycyjne nr 70 „Adaptacja i rozbudowa budynku dla potrzeb OPS” o kwotę 1 700 000 zł.

-         zwiększa się zadanie inwestycyjne nr 71 „Adaptacja i rozbudowa budynku dla potrzeb OW” o kwotę 1 060 000 zł,

-         zmniejsza się  zadanie inwestycyjne nr 75 „Rozbudowa krytej pływalni przy ZS Nr 6” o kwotę 19 100 zł,

-         zwiększa się zadanie nr 89 „Modernizacja obiektu na potrzeby schroniska dla bezdomnych oraz przygotowanie koncepcji dla budynku socjalnego” o kwotę 690 000 zł,

-         zmniejsza się zadanie  nr 123  „Elektroniczny obieg dokumentów w jednostkach organizacyjnych - społeczeństwo informacyjne”o kwotę 789 004 zł,

-         zwiększa się zadanie nr 125 „Budowa kompostowni” o kwotę 804 890 zł.

 

3.       W związku z koniecznością dostosowania planu limitów w latach 2009 - 2010 do harmonogramów wydatków załączonych do wniosków o dofinansowanie zadań ze środków Unii Europejskiej konieczna jest zmiana załącznika „Limity wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010” w tym okresie, jak niżej:

w 2009  roku

-         zwiększa się zadanie nr 8 „Budowa drogi głównej południowej na odcinku od DW933 - ul. Pszczyńskiej w Jastrzębiu Zdroju do węzła autostrady A 1 w Mszanie”  o kwotę 8 744 300 zł,

-         zwiększa się zadanie nr 30 „Modernizacja DW 937 w Jastrzębiu Zdroju” o kwotę 755 300 zł,

-         zwiększa się zadanie nr 51 „Modernizacja i nadbudowa Hali Widowiskowo – Sportowej przy ul. Leśnej” o kwotę 1 192 800 zł,

-         zmniejsza się zadanie nr 190 „Boisko sportowe ul. Kościelna” o kwotę 550 000 zł.

w 2010 roku

-         zwiększa się zadanie nr 8 „Budowa drogi głównej południowej na odcinku od DW933 - ul. Pszczyńskiej w Jastrzębiu Zdroju do węzła autostrady A 1 w Mszanie”  o kwotę 21 966 451 zł.

 

4.       Ponadto proponuje się zmniejszenie limitów  inwestycyjnych w okresie 2009-2010 w  związku  z ograniczeniem zakresu rzeczowego lub likwidacją zadań inwestycyjnych, jak niżej:

 

 

w 2009  roku

-         zmniejsza się zadanie nr 3 „Budowa dróg publicznych wraz z uzbrojeniem na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica” o kwotę 3 993 600 zł,

-         zmniejsza się zadanie nr 10 „Budowa oświetlenia ulic” o kwotę 248 000 zł,

-         likwiduje się zadanie nr 27 „Budowa hali targowej” w kwocie 7 507 182 zł,

-         likwiduje się zadanie nr 119 „Przebudowa ul. Witczaka” w  kwocie 1 125 000 zł,

-         zmniejsza się zadanie nr 120 „Budowa kanalizacji deszczowej na terenie byłej KWK Moszczenica” o kwotę 371 020 zł,

-         zmniejsza się zadanie nr 121 „Budowa kanalizacji deszczowej ul. Szotkowicka” o kwotę 188 400  zł,

w 2010 roku

-         likwiduje się zadanie nr 27 „Budowa hali targowej” w kwocie 7 502 676 zł,

-         likwiduje się zadanie nr 40 „Rewitalizacja terenów pouzdrowiskowych” w kwocie 301 320 zł,

-         likwiduje się zadanie nr 120 „Budowa kanalizacji deszczowej na terenie byłej KWK Moszczenica” w kwocie 400 000 zł,

-         likwiduje się zadanie nr 121 „Budowa kanalizacji deszczowej ul. Szotkowicka” w kwocie 225 000 zł.

 

5.       W związku z koniecznością wykonania przebudowy wiaduktu w ciągu ulicy Dębina proponuje się wprowadzić  zadanie inwestycyjne nr 16 „Budowa obiektów drogowych na terenie miasta” na kwotę 650 000 zł, zadanie to będzie realizowane wspólne z JSW S.A. – Zakładem Logistyki Materiałowej. Miasto pokryje koszty naprawy nawierzchni asfaltowej wiaduktu.

 

6.       Proponuje się dokonać zmiany załącznika Nr 3 polegającej na usunięciu zadań, których planowany okres realizacji nie przekracza jednego roku budżetowego. Przeprowadzona w tym celu analiza wykazuje, że mimo iż realizacja zadań: Nr 23 „Zakup urządzeń kuchennych”, Nr 118 „Klimatyzacja pomieszczeń jednostek organizacyjnych”, Nr 193 „Zakupy inwestycyjne dla KMPSP”, Nr 198 „Zakupy inwestycyjne dla MOSiR” określona została na  2008 rok, to jednak funkcjonowały one już w budżetach lat wcześniejszych i nie powinny być traktowane jak zadania jednoroczne. W związku z tym proponuje się odpowiednio dla poszczególnych zadań zmienić zapis w kolumnie „Okres realizacji” załącznika Nr 3 złożonego projektu uchwały.  Pozostałe zadania, dla których określono realizację na 2008 rok proponuje się usunąć z załącznika Nr 3, w tym:

-         Zadanie nr 86 „Budowa Skateparku ul. Turystyczna”,

-         Zadanie nr 108 „Zakup zestawów komputerowych na użytek Bloku operacyjnego WSS Nr 2 w Jastrzębiu Zdroju”,

-         Zadanie nr  153 „Budowa sygnalizacji świetlnej ul. Rybnicka”,

-         Zadanie nr 154 „Modernizacja magazynów 1-4 ul. Dworcowa 17 D”,

-         Zadanie nr 155 „Dofinansowanie zakupu samochodu specjalistycznego dla KMP w Jastrzębiu Zdroju”

-         Zadanie nr 158 „Zakup systemu wystawienniczego”,

-         Zadanie nr 159 „Budowa i modernizacja boisk szkolnych”

-         Zadanie nr 160 „Wyposażenie boisk sportowych”

-         Zadanie nr 161 „Budowa tablic reklamowych promujących miasto”.

 

Załącznik Nr 4

 

Proponuje się zwiększyć dochody i wydatki  w rachunku dochodów własnych z tytułu opłat za duplikaty świadectw i legitymacji szkolnych przy Gimnazjum Nr 8 o kwotę 450 zł zprzeznaczeniem na zakup pomocy naukowych do pracowni chemicznej.

 

 

Załącznik Nr 5

 

1.       W związku z zawarciem  umowy o dofinansowanie z Fundacją Fundusz Współpracy wprowadza się  zmiany do  załącznika „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w 2008 roku oraz na lata 2009-2010” poprzez  dodanie projektu pn. „Upowszechnianie  ekonomii społecznej wśród jastrzębskiej społeczności lokalnej”. Realizacja projektu odbywa się w 2008 roku, a wartość wykorzystanego dofinansowania wynosi 72 494 zł.  Wkład  Miasta w kwocie 14 267 zł stanowią wynagrodzenia pracowników Urzędu Miasta zaangażowanych   w realizację projektu oraz koszty utrzymania pomieszczeń biurowych w których odbywała się realizacja projektu. Miasto wniosło do projektu również wkład rzeczowy w postaci udostępnienia sal na potrzeby organizacji szkoleń, co oszacowano na 20 400 zł. Projekt  dofinansowany jest w ramach Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL dla Polski. Realizuje go  Urząd Miasta,  koordynatorem jest Pełnomocnik Prezydenta Miasta ds. Organizacji Pozarządowych. Plan dochodów i wydatków w budżecie Miasta wprowadzony został na sesji kwietniowej.

 

2.       W związku z zawarciem  umowy o dofinansowanie z Samorządem Województwa Śląskiego  wprowadza się  zmiany do  załącznika „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w 2008 roku oraz na lata 2009-2010” poprzez  dodanie projektu pn. „Skuteczny urząd”. Projekt ten realizowany będzie w latach 2008-2010. Dofinansowanie przyznane jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wartość dofinansowania  przyznanego w ramach  umowy wynosi 297 500 zł., natomiast wkład własny w kwocie 52 500 zł stanowią środki pochodzące z Funduszu Pracy. Merytoryczną realizacją projektu  zajmuje się Powiatowy Urząd Pracy w Jastrzębiu Zdroju. Wartość planowanych wydatków w poszczególnych latach realizacji projektu przedstawia się następująco:                                                   

      - w 2008 roku   -   w ramach otrzymanego dofinansowania  kwota 107 300 zł.

                               -   w ramach wkładu własnego 43 790 zł (poza budżetem Miasta).

       - w 2009 roku   -   w ramach otrzymanego dofinansowania  kwota 176 200 zł.

                                 -  w ramach wkładu własnego 8 710 zł (poza budżetem Miasta).

       - w 2010 roku   -   w ramach otrzymanego dofinansowania  kwota 14 000 zł.

 

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 03.07.2008 09:13
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 61
Odpowiedzialny za treść: Barbara Kukuczka
Data wytworzenia: 26.06.2008
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 03.07.2008 09:13
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 29.09.2016 10:55
Liczba wyświetleń: 231
Drukuj Zapisz do PDF