W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr XXVII/ 351/2008

RSS

UCHWAŁA  NR XXVII/ 351/2008

Rady Miasta Jastrzębie Zdrój

z dnia 29 maja 2008 roku

w sprawie  zmian budżetu Miasta Jastrzębie Zdrój na 2008 rok

 

     Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4,9 lit. c, d, e, pkt. 10, art. 51, 57, 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (jednolity  tekst Dz. U. z 2001 roku  Nr 142 poz. 1591  ze zmianami), w związku z  art. 92  ust. 3  ustawy  z  dnia 5 czerwca 1998 roku  o samorządzie    powiatowym (jednolity tekst Dz. U. z  2001 roku Nr 142, poz. 1592,  ze zmianami),art. 82 ust.1,  art. 86, art.165, art. 166, art.168, art. 173, art. 176, art. 184, art. 188, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005  o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2114 ze zmianami),art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku -   Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację     publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872, ze zmianami), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lipca 2006 roku w sprawie planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami, przekazywania dotacji celowych i przekazywania pobranych dochodów związanych z realizacją tych zadań (Dz. U. Nr 135 poz.955), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 czerwca  2006 roku w sprawie gospodarki finansowej  jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych  oraz trybu postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną (Dz. U. Nr 116. poz. 783 ze zmianami), art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z  2006 roku  Nr 129, poz. 902 ze zmianami), art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst Dz. U. z 2005 roku Nr 240 poz. 2027 ze zmianami),  w oparciu o opinie Komisji,              

 

     

Rada Miasta Jastrzębie Zdrój

       

u c h w a l a

 

§ 1

Zmienić  plan dochodów i wydatków budżetu Miasta na 2008 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 1.

§ 2

Zmienić plan przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu budżetu miasta na 2008 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 2.

§ 3

Zmienić limit „Wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, zgodnie z Załącznikiem  Nr 3 .

§ 4

Zmienić plan dochodów rachunku dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych jednostek budżetowych w 2008 roku, zgodnie z Załącznikiem Nr 4.

§ 5

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

 

Załącznik Nr 1

 

1.       Proponuje się zwiększyć dochody budżetu Miasta na 2008 rok w dziale 758 – Różne rozliczenia o kwotę 140 700 zł z tytułu wpływu do budżetu środków pochodzących z rozliczenia zadania, które finansowane było w ramach wydatków niewygasających w roku 2007, tj. zad. nr 27 pod nazwą  „Modernizacja - Targowisko A. Bożka”.

Zgodnie z Uchwałą Rady Miasta z 2007 roku w sprawie wykazu wydatków niewygasających, termin realizacji tego zadania upłynął  30 kwietnia br.

 

2.       W związku z otrzymaniem dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na wyjazdy śródroczne dzieci szkół podstawowych na tzw. „Zielone szkoły” proponuje się zwiększyć plan dochodów w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę 128 350 zł i wydatków w dziale 854, rozdziale  85412 – Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej,a także szkolenia młodzieży z przeznaczeniem na organizację tych wyjazdów w okresie od  kwietnia do czerwca bieżącego roku, w tym w części gminnej 111 400 zł i w części powiatowej 16 950 zł.

 

3.       Proponuje się zwiększyć dochody budżetu Miasta na 2008 rok w dziale 852 – Pomoc społeczna o kwotę 5 000 zł z tytułu zwrotu do budżetu Miasta nienależnie pobranych zasiłków stałych i okresowych wypłaconych podopiecznym Ośrodka Pomocy Społecznej z dotacji z budżetu Państwa w latach ubiegłych. Środki te należy odprowadzić do budżetu Państwa i w związku z tym zwiększa się plan wydatków w dziale 852 – Pomoc społeczna, rozdziale 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe o kwotę5 000 zł.

 

4.       Proponuje się zmniejszyć plan wydatków majątkowych zadania nr 81 pn. „Wniesienie udziałów do JTBS DASZEK” o kwotę 1 000 000 zł w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa, rozdziale 70021 – Towarzystwa Budownictwa Społecznego w związku z faktem, iż działalność JTBS DASZEK sp. z o.o. przyjmie charakter deweloperski, a nie jak zakładano,  działalność mającą na celu budowę mieszkań na wynajem o umiarkowanych czynszach dla osób o średnich dochodach.

 

5.       Proponuje się zmniejszyć wydatki budżetu Miasta na 2008 rok o kwotę 185 000 zł w dziale 801  -  Oświata i wychowanie, rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe planowane na zadanie inwestycyjne Nr 124 „Budowa obiektów sportowych przy SP Nr 17” w celu dostosowania kwoty do harmonogramu rzeczowo-finansowego będącego załącznikiem do wniosku aplikacyjnego do Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL 2007-2013.

 

 

 

 

 

6.       Proponuje się zwiększyć plan wydatków budżetu Miasta na 2008 rok   o kwotę 3 584 zł w dziale 710  -  Działalność  usługowa, rozdziale 71035 – Cmentarze z przeznaczeniem na wydatki bieżące, na  zakup usług związanych z wywozem nieczystości. Z dniem 1 stycznia br. wzrosła, średnio o ponad 70% w stosunku do stawek 2007 roku, opłata za składowanie odpadów na wysypisku śmieci, a w związku z tym wzrosła też opłata za wywóz nieczystości stałych i płynnych.

Środki na ten cel proponuje się pozyskać z przeniesienia z zadania inwestycyjnego nr  124 pod nazwą „Budowa obiektów sportowych przy SP 17” planowanego w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe.

 

7.       W związku z planowanym wydaniem publikacji albumowej promującej Miasto, mającej na celu pokazanie walorów Miasta oraz ukazanie historii strajków 1988 roku, proponuje się zwiększyć plan wydatków w dziale 750 – Administracja publiczna, rozdziale 75075 – Promocja jednostek samorządu terytorialnego o kwotę 40 000 zł. Proponuje się również zwiększyć plan wydatków w tym samym dziale i rozdziale o kwotę 117 000 zł z przeznaczeniem na realizację programu telewizyjnego, który przybliży szerokiej publiczności istotę buntu mieszkańców Miasta w 1988 roku. Materiał zrealizowany będzie przy pomocy nowoczesnych środków technicznych, techniką cyfrową.

Środki na promocję Miasta proponuje się pozyskać częściowo ze środków pochodzących z rozliczenia zadania, które finansowane było w ramach wydatków niewygasających w roku 2007, tj. zad. nr27 pod nazwą  Modernizacja - Targowisko A. Bożka”w wysokości140 700 zł orazczęściowo z przeniesienia z zadania inwestycyjnego nr  124 pod nazwą Budowa obiektów sportowych przy SP 17 w wysokości 16 300 zł planowanego w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe

 

8.       W  dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdziale 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód proponuje się zmniejszyćwydatki majątkowe o kwotę 185 333 zł, w tym zaplanowane na realizację:

-         zadania Nr 120 „Budowa kanalizacji deszczowej na terenie byłej KWK Moszczenica” o 25 333 zł ,

-         zadania Nr 121 „Budowa kanalizacji deszczowej ul. Szotkowicka” o 160 000 zł.

 

        Zmniejszenie powyższe jest wynikiem przeprowadzonego przetargu na opracowanie         dokumentacji technicznej – koszty opracowania są niższe niż zakładano w wycenie inwestora,         a ponadto zgodnie  z SIWZ część dokumentacji zostanie zapłacona dopiero w marcu 2009 roku.

 

9.       Proponuje się zwiększyć plan wydatków budżetu Miasta na 2008 rok o kwotę 320 000 złw części powiatowej, w  dziale 600 – Transport i łączność, rozdziale 60015 – Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu z przeznaczeniem na wydatki inwestycyjne, na realizację:

-         zadania Nr 9 „Budowa chodników, schodów i parkingów”        o   150 000 zł,

-         zadania Nr 153 „Budowa sygnalizacji świetlnej ul. Rybnicka”   o   170 000 zł.

 

Zwiększenie planu wydatków na zadaniu Nr 9 ma na celu zapewnienie pełnego pokrycia środków   dla realizacji budowy chodnika ul. Gagarina wraz z zatoką autobusową – w chwili obecnej brak jest środków w wysokości 300 000 zł. Zwiększenie planu wydatków na zadaniu Nr 153 ma na celu zapewnienie pełnego pokrycia kosztów budowy sygnalizacji.

Środki na te zadania proponuje się przenieść z zadań inwestycyjnych, tj. z zadania nr 124 pod nazwą „Budowa obiektów sportowych przy SP 17” w wysokości  165 116 zł orazz zadania nr 121 pod nazwą „Budowa kanalizacji deszczowej ul. Szotkowicka” w wysokości 154 884 zł.

 

10.   Proponuje się dokonać przeniesienia planu wydatków w wysokości 21 517 zł z działu 801 – Oświata i wychowanie, rozdziału 80195 – Pozostała działalnośćplanowanych napokrycieskutków podwyżki wynagrodzeń dla nauczycieli przy Wydziale Edukacji do działu 852 – Pomoc społeczna, rozdziału 85201 – Placówki opiekuńczo-wychowawcze z przeznaczeniem na podwyżkę wynagrodzeń nauczycieli Ogniska Wychowawczego w 2008 roku.

 

11.   W związku ze zbliżającymi się obchodami „Dni Jastrzębia” w naszym Mieście, proponuje się zwiększyć plan wydatków w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdziale 92109 – Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby o kwotę 10 500 zł. „Dni Jastrzębia” są imprezą cykliczną i są  wpisane do kalendarza imprez miejskich. Koszty jej realizacji zostały już zaplanowana w budżecie. Proponuje się jednak zwiększyć środki na ten cel, gdyż w związku z tym, że w roku bieżącym obchodzimy 45 – lecie nadania praw miejskich, obchody „Dni Jastrzębia” wydłuża się o jeden dzień, co zwiększy koszty organizacji. Środki na ten cel proponuje się przekazać do Miejskiego Ośrodka Kultury w formie dotacji, a pozyskać z niewykorzystanej w całości dotacji dla stowarzyszeń planowanej w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdziale 92105 – Pozostałe zadania w zakresie kultury.

 

 

Załącznik Nr 2

 

Proponuje się zmniejszyć planowany do zaciągnięcia w roku bieżącym kredyt na zadania majątkowe o kwotę 1 030 449 zł, w związku z rezygnacją z realizacji zadania nr 81 pn. „Wniesienie udziałów do JTBS DASZEK” i przesunięcia części płatności zadania nr 121 „Budowa kanalizacji deszczowej ul. Szotkowicka” marzec 2009 roku.

 

 

 

 

Załącznik Nr 3

 

W związku z proponowanymi zmianami wynikającymi z Załącznika Nr 1 konieczna jest zmiana załącznika „Limit wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, jak niżej:

 

w ramach 2008 roku:       

 

-         zwiększyć zadanie nr 9 „Budowa chodników, schodów i parkingów” o kwotę 150 000 zł,

-         zwiększyć zadanie nr 153 „Budowa sygnalizacji świetlnej ul. Rybnicka” o kwotę 170 000 zł,

-         zmniejszyć zadanie nr 81 „Wniesienie udziałów do JTBS "DASZEK"” o kwotę 1 000 000 zł,

-         zmniejszyć zadanie nr 124 pod nazwą „Budowa obiektów sportowych przy SP 17” o kwotę 185 000 zł,

-         zmniejszyć zadanie nr 120 pod nazwą „Budowa kanalizacji deszczowej na terenie byłej KWK Moszczenicao kwotę 25 333 zł,

-         zmniejszyć zadanie nr 121 pod nazwą „Budowa kanalizacji deszczowej ul. Szotkowickao kwotę 160 000 zł,

 

w ramach 2009 roku:       

 

-         zwiększyć zadanie Nr 40 „Rewitalizacja terenów pouzdrowiskowych” o kwotę 100 000 zł,

-         zwiększyć zadanie 124 „Budowa obiektów sportowych przy SP Nr 17”. o kwotę 175 000 zł,

-         zwiększyć Nr 18 „Dokumentacja przyszłościowa”  o kwotę 100 000 zł,

 

w ramach 2010 roku:       

 

-         zwiększyć zadanie Nr 124 „Budowa obiektów sportowych przy SP Nr 1o kwotę 483 000 zł.

 

 

Ponadto w związku ze zmianą planu wydatków inwestycyjnych dokonanych zarządzeniami w ramach kompetencji Prezydenta Miasta zmienia się limity na 2008 rok, jak niżej:

 

-         Zarządzeniem Prezydenta Miasta z dnia 12 maja 2008 roku Nr Or.IV.0151-188/2008 zmienia się dysponentów realizujących zadanie inwestycyjne Nr 23 „Zakup urządzeń kuchennych”, tj. proponuje się zmniejszyć limit wydatków przypisany na realizację tego zadania Wydziałowi Edukacji i przekazać go poszczególnym przedszkolom, w tym:

-         Przedszkole Nr 3       kwotę    5 185 zł,

-         Przedszkole Nr 5       kwotę    6 527 zł,

-         Przedszkole Nr 17     kwotę    8 516 zł,

-         Przedszkole Nr 26     kwotę    5 185 zł,

 

 

 

-         Zarządzeniem  Nr Or.IV.0151- 205/2008 z dnia 26 maja 2008 roku:

 

-         przenosi się kwotę 150 000 zł z zadania 13 „Modernizacja ul. A. Krajowej” (zmniejszenie wynika z rozliczenia końcowego zadania) na zadanie Nr 9 „Budowa chodników, schodów i parkingów” (zwiększenie ma na celu zapewnienie pełnego pokrycia środków dla realizacji budowy chodnika ul. Gagarina wraz z zatoką autobusową),

-         zwiększa się  zadanie Nr 27 „Budowa hali targowej” o 140 700 zł (zwiększenie wynika z faktu, iż nie można było dokonać zapłaty w przewidzianym terminie, tj. do 30 kwietnia br., w związku z trudnościami w uzgodnieniach zabezpieczenia rurociągu magistralnego Fi 1000 w GPW Katowice),

-         zmniejsza zadanie Nr 40 „Rewitalizacja terenów pouzdrowiskowych”  o 100 000 zł (zmniejszenie wynika z przeprowadzonego przetargu na opracowanie dokumentacji technicznej przebudowy Łazienek”, określenia terminu wykonania dokumentacji na maj 2009 roku),

-         zmniejsza się zadanie Nr 120 „Budowa kanalizacji deszczowej na terenie byłej KWK Moszczenica” o 134 667 zł (zmniejszenie jest wynikiem przeprowadzonego przetargu na opracowanie dokumentacji technicznej – koszty opracowania są niższe niż zakładano w wycenie inwestora, a ponadto zgodnie  z SIWZ część dokumentacji zostanie zapłacona dopiero w marcu 2009 roku).

 

Załącznik Nr 4

 

Proponuje się zwiększyć dochody  w rachunku dochodów własnych z następujących źródeł:

-         opłaty za wynajem pomieszczeń szkolnych przy Gimnazjum Nr 10 Mistrzostwa Sportowego o kwotę 7 380 zł,

-         prowizje towarzystw ubezpieczeniowych i dochody z umów o współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi przy Zespole Szkół Nr 8 o kwotę 1 538 zł i Szkole Podstawowej Nr 21 o kwotę 500 zł.

Pozyskane w ten sposób środki proponuje się przeznaczyć na bieżące utrzymanie placówek i remonty.

 

Ponadto, w związku z błędnym zaklasyfikowaniem wpływów z opłat za wynajem pomieszczeń szkolnych w Zespole Szkół Nr 11  w wysokości 1 923 zł oraz wpływów z opłat za usługi i wyroby w ramach praktycznej nauki zawodu przy Zespole Szkół Nr 2 w wysokości  3 828 zł, proponuje się dokonać zmiany między rozdziałami w celu dostosowania planu do odpowiedniej klasyfikacji  budżetowej.

 

 

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 09.06.2008 08:03
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 75
Odpowiedzialny za treść: Barbara Kukuczka
Data wytworzenia: 29.05.2008
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 09.06.2008 08:03
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 29.09.2016 08:08
Liczba wyświetleń: 366
Drukuj Zapisz do PDF