Uchwała nr XXVII/ 351/2008
RSSUCHWAŁA NR XXVII/ 351/2008
Rady Miasta Jastrzębie Zdrój
z dnia 29 maja 2008 roku
w sprawie zmian budżetu Miasta Jastrzębie Zdrój na 2008 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4,9 lit. c, d, e, pkt. 10, art. 51, 57, 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zmianami), w związku z art. 92 ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (jednolity tekst Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1592, ze zmianami),art. 82 ust.1, art. 86, art.165, art. 166, art.168, art. 173, art. 176, art. 184, art. 188, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2114 ze zmianami),art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872, ze zmianami), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lipca 2006 roku w sprawie planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami, przekazywania dotacji celowych i przekazywania pobranych dochodów związanych z realizacją tych zadań (Dz. U. Nr 135 poz.955), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 czerwca 2006 roku w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz trybu postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną (Dz. U. Nr 116. poz. 783 ze zmianami), art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006 roku Nr 129, poz. 902 ze zmianami), art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst Dz. U. z 2005 roku Nr 240 poz. 2027 ze zmianami), w oparciu o opinie Komisji,
Rada Miasta Jastrzębie Zdrój
u c h w a l a
§ 1
Zmienić plan dochodów i wydatków budżetu Miasta na 2008 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 1.
§ 2
Zmienić plan przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu budżetu miasta na 2008 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 2.
§ 3
Zmienić limit „Wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, zgodnie z Załącznikiem Nr 3 .
§ 4
Zmienić plan dochodów rachunku dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych jednostek budżetowych w 2008 roku, zgodnie z Załącznikiem Nr 4.
§ 5
Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UZASADNIENIE
Załącznik Nr 1
1. Proponuje się zwiększyć dochody budżetu Miasta na 2008 rok w dziale 758 – Różne rozliczenia o kwotę 140 700 zł z tytułu wpływu do budżetu środków pochodzących z rozliczenia zadania, które finansowane było w ramach wydatków niewygasających w roku 2007, tj. zad. nr 27 pod nazwą „Modernizacja - Targowisko A. Bożka”.
Zgodnie z Uchwałą Rady Miasta z 2007 roku w sprawie wykazu wydatków niewygasających, termin realizacji tego zadania upłynął 30 kwietnia br.
2. W związku z otrzymaniem dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na wyjazdy śródroczne dzieci szkół podstawowych na tzw. „Zielone szkoły” proponuje się zwiększyć plan dochodów w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę 128 350 zł i wydatków w dziale 854, rozdziale 85412 – Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej,a także szkolenia młodzieży z przeznaczeniem na organizację tych wyjazdów w okresie od kwietnia do czerwca bieżącego roku, w tym w części gminnej 111 400 zł i w części powiatowej 16 950 zł.
3. Proponuje się zwiększyć dochody budżetu Miasta na 2008 rok w dziale 852 – Pomoc społeczna o kwotę 5 000 zł z tytułu zwrotu do budżetu Miasta nienależnie pobranych zasiłków stałych i okresowych wypłaconych podopiecznym Ośrodka Pomocy Społecznej z dotacji z budżetu Państwa w latach ubiegłych. Środki te należy odprowadzić do budżetu Państwa i w związku z tym zwiększa się plan wydatków w dziale 852 – Pomoc społeczna, rozdziale 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe o kwotę5 000 zł.
4. Proponuje się zmniejszyć plan wydatków majątkowych zadania nr 81 pn. „Wniesienie udziałów do JTBS DASZEK” o kwotę 1 000 000 zł w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa, rozdziale 70021 – Towarzystwa Budownictwa Społecznego w związku z faktem, iż działalność JTBS DASZEK sp. z o.o. przyjmie charakter deweloperski, a nie jak zakładano, działalność mającą na celu budowę mieszkań na wynajem o umiarkowanych czynszach dla osób o średnich dochodach.
5. Proponuje się zmniejszyć wydatki budżetu Miasta na 2008 rok o kwotę 185 000 zł w dziale 801 - Oświata i wychowanie, rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe planowane na zadanie inwestycyjne Nr 124 „Budowa obiektów sportowych przy SP Nr 17” w celu dostosowania kwoty do harmonogramu rzeczowo-finansowego będącego załącznikiem do wniosku aplikacyjnego do Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL 2007-2013.
6. Proponuje się zwiększyć plan wydatków budżetu Miasta na 2008 rok o kwotę 3 584 zł w dziale 710 - Działalność usługowa, rozdziale 71035 – Cmentarze z przeznaczeniem na wydatki bieżące, na zakup usług związanych z wywozem nieczystości. Z dniem 1 stycznia br. wzrosła, średnio o ponad 70% w stosunku do stawek 2007 roku, opłata za składowanie odpadów na wysypisku śmieci, a w związku z tym wzrosła też opłata za wywóz nieczystości stałych i płynnych.
Środki na ten cel proponuje się pozyskać z przeniesienia z zadania inwestycyjnego nr 124 pod nazwą „Budowa obiektów sportowych przy SP 17” planowanego w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe.
7. W związku z planowanym wydaniem publikacji albumowej promującej Miasto, mającej na celu pokazanie walorów Miasta oraz ukazanie historii strajków 1988 roku, proponuje się zwiększyć plan wydatków w dziale 750 – Administracja publiczna, rozdziale 75075 – Promocja jednostek samorządu terytorialnego o kwotę 40 000 zł. Proponuje się również zwiększyć plan wydatków w tym samym dziale i rozdziale o kwotę 117 000 zł z przeznaczeniem na realizację programu telewizyjnego, który przybliży szerokiej publiczności istotę buntu mieszkańców Miasta w 1988 roku. Materiał zrealizowany będzie przy pomocy nowoczesnych środków technicznych, techniką cyfrową.
Środki na promocję Miasta proponuje się pozyskać częściowo ze środków pochodzących z rozliczenia zadania, które finansowane było w ramach wydatków niewygasających w roku 2007, tj. zad. nr27 pod nazwą Modernizacja - Targowisko A. Bożka”w wysokości140 700 zł orazczęściowo z przeniesienia z zadania inwestycyjnego nr 124 pod nazwą Budowa obiektów sportowych przy SP 17 w wysokości 16 300 zł planowanego w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe
8. W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdziale 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód proponuje się zmniejszyćwydatki majątkowe o kwotę 185 333 zł, w tym zaplanowane na realizację:
- zadania Nr 120 „Budowa kanalizacji deszczowej na terenie byłej KWK Moszczenica” o 25 333 zł ,
- zadania Nr 121 „Budowa kanalizacji deszczowej ul. Szotkowicka” o 160 000 zł.
Zmniejszenie powyższe jest wynikiem przeprowadzonego przetargu na opracowanie dokumentacji technicznej – koszty opracowania są niższe niż zakładano w wycenie inwestora, a ponadto zgodnie z SIWZ część dokumentacji zostanie zapłacona dopiero w marcu 2009 roku.
9. Proponuje się zwiększyć plan wydatków budżetu Miasta na 2008 rok o kwotę 320 000 złw części powiatowej, w dziale 600 – Transport i łączność, rozdziale 60015 – Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu z przeznaczeniem na wydatki inwestycyjne, na realizację:
- zadania Nr 9 „Budowa chodników, schodów i parkingów” o 150 000 zł,
- zadania Nr 153 „Budowa sygnalizacji świetlnej ul. Rybnicka” o 170 000 zł.
Zwiększenie planu wydatków na zadaniu Nr 9 ma na celu zapewnienie pełnego pokrycia środków dla realizacji budowy chodnika ul. Gagarina wraz z zatoką autobusową – w chwili obecnej brak jest środków w wysokości 300 000 zł. Zwiększenie planu wydatków na zadaniu Nr 153 ma na celu zapewnienie pełnego pokrycia kosztów budowy sygnalizacji.
Środki na te zadania proponuje się przenieść z zadań inwestycyjnych, tj. z zadania nr 124 pod nazwą „Budowa obiektów sportowych przy SP 17” w wysokości 165 116 zł orazz zadania nr 121 pod nazwą „Budowa kanalizacji deszczowej ul. Szotkowicka” w wysokości 154 884 zł.
10. Proponuje się dokonać przeniesienia planu wydatków w wysokości 21 517 zł z działu 801 – Oświata i wychowanie, rozdziału 80195 – Pozostała działalnośćplanowanych napokrycieskutków podwyżki wynagrodzeń dla nauczycieli przy Wydziale Edukacji do działu 852 – Pomoc społeczna, rozdziału 85201 – Placówki opiekuńczo-wychowawcze z przeznaczeniem na podwyżkę wynagrodzeń nauczycieli Ogniska Wychowawczego w 2008 roku.
11. W związku ze zbliżającymi się obchodami „Dni Jastrzębia” w naszym Mieście, proponuje się zwiększyć plan wydatków w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdziale 92109 – Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby o kwotę 10 500 zł. „Dni Jastrzębia” są imprezą cykliczną i są wpisane do kalendarza imprez miejskich. Koszty jej realizacji zostały już zaplanowana w budżecie. Proponuje się jednak zwiększyć środki na ten cel, gdyż w związku z tym, że w roku bieżącym obchodzimy 45 – lecie nadania praw miejskich, obchody „Dni Jastrzębia” wydłuża się o jeden dzień, co zwiększy koszty organizacji. Środki na ten cel proponuje się przekazać do Miejskiego Ośrodka Kultury w formie dotacji, a pozyskać z niewykorzystanej w całości dotacji dla stowarzyszeń planowanej w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdziale 92105 – Pozostałe zadania w zakresie kultury.
Załącznik Nr 2
Proponuje się zmniejszyć planowany do zaciągnięcia w roku bieżącym kredyt na zadania majątkowe o kwotę 1 030 449 zł, w związku z rezygnacją z realizacji zadania nr 81 pn. „Wniesienie udziałów do JTBS DASZEK” i przesunięcia części płatności zadania nr 121 „Budowa kanalizacji deszczowej ul. Szotkowicka” marzec 2009 roku.
Załącznik Nr 3
W związku z proponowanymi zmianami wynikającymi z Załącznika Nr 1 konieczna jest zmiana załącznika „Limit wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, jak niżej:
w ramach 2008 roku:
- zwiększyć zadanie nr 9 „Budowa chodników, schodów i parkingów” o kwotę 150 000 zł,
- zwiększyć zadanie nr 153 „Budowa sygnalizacji świetlnej ul. Rybnicka” o kwotę 170 000 zł,
- zmniejszyć zadanie nr 81 „Wniesienie udziałów do JTBS "DASZEK"” o kwotę 1 000 000 zł,
- zmniejszyć zadanie nr 124 pod nazwą „Budowa obiektów sportowych przy SP 17” o kwotę 185 000 zł,
- zmniejszyć zadanie nr 120 pod nazwą „Budowa kanalizacji deszczowej na terenie byłej KWK Moszczenica” o kwotę 25 333 zł,
- zmniejszyć zadanie nr 121 pod nazwą „Budowa kanalizacji deszczowej ul. Szotkowicka” o kwotę 160 000 zł,
w ramach 2009 roku:
- zwiększyć zadanie Nr 40 „Rewitalizacja terenów pouzdrowiskowych” o kwotę 100 000 zł,
- zwiększyć zadanie 124 „Budowa obiektów sportowych przy SP Nr 17”. o kwotę 175 000 zł,
- zwiększyć Nr 18 „Dokumentacja przyszłościowa” o kwotę 100 000 zł,
w ramach 2010 roku:
- zwiększyć zadanie Nr 124 „Budowa obiektów sportowych przy SP Nr 1o kwotę 483 000 zł.
Ponadto w związku ze zmianą planu wydatków inwestycyjnych dokonanych zarządzeniami w ramach kompetencji Prezydenta Miasta zmienia się limity na 2008 rok, jak niżej:
- Zarządzeniem Prezydenta Miasta z dnia 12 maja 2008 roku Nr Or.IV.0151-188/2008 zmienia się dysponentów realizujących zadanie inwestycyjne Nr 23 „Zakup urządzeń kuchennych”, tj. proponuje się zmniejszyć limit wydatków przypisany na realizację tego zadania Wydziałowi Edukacji i przekazać go poszczególnym przedszkolom, w tym:
- Przedszkole Nr 3 kwotę 5 185 zł,
- Przedszkole Nr 5 kwotę 6 527 zł,
- Przedszkole Nr 17 kwotę 8 516 zł,
- Przedszkole Nr 26 kwotę 5 185 zł,
- Zarządzeniem Nr Or.IV.0151- 205/2008 z dnia 26 maja 2008 roku:
- przenosi się kwotę 150 000 zł z zadania 13 „Modernizacja ul. A. Krajowej” (zmniejszenie wynika z rozliczenia końcowego zadania) na zadanie Nr 9 „Budowa chodników, schodów i parkingów” (zwiększenie ma na celu zapewnienie pełnego pokrycia środków dla realizacji budowy chodnika ul. Gagarina wraz z zatoką autobusową),
- zwiększa się zadanie Nr 27 „Budowa hali targowej” o 140 700 zł (zwiększenie wynika z faktu, iż nie można było dokonać zapłaty w przewidzianym terminie, tj. do 30 kwietnia br., w związku z trudnościami w uzgodnieniach zabezpieczenia rurociągu magistralnego Fi 1000 w GPW Katowice),
- zmniejsza zadanie Nr 40 „Rewitalizacja terenów pouzdrowiskowych” o 100 000 zł (zmniejszenie wynika z przeprowadzonego przetargu na opracowanie dokumentacji technicznej przebudowy Łazienek”, określenia terminu wykonania dokumentacji na maj 2009 roku),
- zmniejsza się zadanie Nr 120 „Budowa kanalizacji deszczowej na terenie byłej KWK Moszczenica” o 134 667 zł (zmniejszenie jest wynikiem przeprowadzonego przetargu na opracowanie dokumentacji technicznej – koszty opracowania są niższe niż zakładano w wycenie inwestora, a ponadto zgodnie z SIWZ część dokumentacji zostanie zapłacona dopiero w marcu 2009 roku).
Załącznik Nr 4
Proponuje się zwiększyć dochody w rachunku dochodów własnych z następujących źródeł:
- opłaty za wynajem pomieszczeń szkolnych przy Gimnazjum Nr 10 Mistrzostwa Sportowego o kwotę 7 380 zł,
- prowizje towarzystw ubezpieczeniowych i dochody z umów o współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi przy Zespole Szkół Nr 8 o kwotę 1 538 zł i Szkole Podstawowej Nr 21 o kwotę 500 zł.
Pozyskane w ten sposób środki proponuje się przeznaczyć na bieżące utrzymanie placówek i remonty.
Ponadto, w związku z błędnym zaklasyfikowaniem wpływów z opłat za wynajem pomieszczeń szkolnych w Zespole Szkół Nr 11 w wysokości 1 923 zł oraz wpływów z opłat za usługi i wyroby w ramach praktycznej nauki zawodu przy Zespole Szkół Nr 2 w wysokości 3 828 zł, proponuje się dokonać zmiany między rozdziałami w celu dostosowania planu do odpowiedniej klasyfikacji budżetowej.
Odpowiedzialny za treść: | Barbara Kukuczka |
---|---|
Data wytworzenia: | 29.05.2008 |
Opublikował w BIP: | Rafał Stelmaczonek |
Data opublikowania: | 09.06.2008 08:03 |
Ostatnio zaktualizował: | Rafał Stelmaczonek |
Data ostatniej aktualizacji: | 29.09.2016 08:08 |
Liczba wyświetleń: | 366 |