W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr XXIII/307/2008

RSS

UCHWAŁA  NR XXIII/307/2008

Rady Miasta Jastrzębie Zdrój

z dnia  28 lutego 2008 roku

w sprawie  zmian budżetu Miasta Jastrzębie Zdrój na 2008 rok

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4,9 lit. c, d, e, pkt. 10, art. 51, 57, 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (jednolity  tekst Dz. U. Nr 142 poz. 1591  z 2001 roku z późniejszymi zmianami), w  związku z  art. 92  ust. 3  ustawy  z  dnia 5 czerwca 1998 roku  o samorządzie    powiatowym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142, poz. 1592,  z  2001 roku z późniejszymi zmianami),art. 82 ust.1,  art. 86, art.165, art. 166, art.168, art. 173, art. 176, art. 184, art. 188, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005  o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249, poz. 2114 z późniejszymi zmianami),art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku -   Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację     publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872, z 1998 roku z późniejszymi zmianami), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lipca 2006 roku w sprawie planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami, przekazywania dotacji celowych i przekazywania pobranych dochodów związanych z realizacją tych zadań (Dz. U. Nr 135 poz.955), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 czerwca  2006 roku w sprawie gospodarki finansowej  jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych  oraz trybu postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną (Dz. U. Nr 116. poz. 783), art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627, z  2001 roku  z  późniejszymi  zmianami), art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst Dz. U. Nr 240 poz. 2027 z 2005 roku),  woparciu o opinie Komisji,              

 

     

Rada Miasta Jastrzębie Zdrój

       

u c h w a l a

 

§ 1

Zmienić  plan dochodów i wydatków budżetu Miasta na 2008 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 1.

 

§ 2

Zmienić „Limit wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, zgodnie z Załącznikiem  Nr 2 .

 

§ 3

Zmienić plan dochodów i wydatków w rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych w 2008 roku, zgodnie z Załącznikiem Nr 3.

 

§ 4

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.

 

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

UZASADNIENIE

 

Załącznik Nr 1

 

1.       W dniu 25 lutego bieżącego roku minął termin realizacji wydatków zabezpieczonych na remont budynku Powiatowego Urzędu Pracy, określonych Uchwałą Rady Miasta NR XXI/225/2007 z dnia 20 grudnia ubiegłego roku, jako wydatki,  które nie wygasły z upływem 2007 roku. W związku z nie wykonaniem przez wykonawcę w ustalonym terenie dokumentacji projektowo-kosztorysowej, zadanie nie zostało zrealizowane i środki w wysokości 31 110 zł zabezpieczone na jego realizację zostały odprowadzone na dochody budżetu Miasta. W celu zrealizowania zadania proponuje się zwiększyć w 2008 roku plan dochodów w dziale 758, rozdział 75814 – Różne rozliczenia finansowe o kwotę 31 110 zł i plan wydatków w dziale 853, rozdział 85333 – Powiatowe urzędy pracy o tę samą kwotę z przeznaczeniem na kontynuację powyższego zadania.

 

2.       Proponuje się dokonać przeniesienia planu wydatków zabezpieczonych na obsługę długu w dziale 757 – Obsługa długu publicznego   w wysokości 167 972 zł do działu 600 – Transport i łączność na częściowe pokrycie kosztów obsługi  kredytu inwestycyjnego zaciągniętego w 2007 roku w Banku Spółdzielczym w Jastrzębiu Zdroju na realizację zadania nr 13 Modernizacja ul. A. Krajowej. Pozostałą kwotę w wysokości 44 028 zł proponuje się przenieść z planu odsetek zabezpieczonego na zadaniu nr 6 Modernizacja ul. Broniewskiego – Słoneczna. Zadanie nr 6 zostało zakończone i rozliczone, dlatego proponuje się także zmniejszenie pozostałego planu o kwotę 455 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadania nr 5 Budowa obwodnicy na oś. Staszica wraz z parkingiem. Dla zabezpieczenia całkowitego kosztu realizacji tego zadania proponuje się zwiększenie planu o kwotę 300 000 zł w  drodze przeniesienia z zadania 88 Niwelacja terenu ul. Młyńska w związku z zakończeniem wszystkich prac w zakresie niwelacji terenu i rozliczeniu zadania.

 

2.       Proponuje się dokonać zmniejszenia planowanych wydatków inwestycyjnych w wysokości 4 494 000 zł z następujących zadań:

-         Nr 124 Budowa obiektów sportowych przy SP 17 o 500 000 zł – dział 801 - Oświata i wychowanie, z uwagi na harmonogram przyznawania dotacji w ramach środków Unii Europejskiej,

-         Nr 75 Modernizacja basenu w ZS Nr 6 o 500 000 zł – dział 801 – Oświata i wychowanie, (zgłoszenie zadania do konkursu w ramach środków unijnych możliwe dopiero w styczniu 2009 roku),

-         Nr 51 Modernizacja i nadbudowa Hali Widowiskowo-Sportowej przy ul. Leśnej o 3 000 000 zł – dział 926 – Kultura fizyczna i sport, z uwagi na harmonogram przyznawania dotacji w ramach środków Unii Europejskiej,

-         Nr 190 Boisko sportowe ul. Kościelna o 494 000 zł – dział 926 – Kultura fizyczna i sport, z uwagi na harmonogram przyznawania dotacji w ramach środków Unii Europejskiej.

Powyższe środki proponuje się przeznaczyć na koszty utrzymania letniego i zimowego dróg w wysokości 3 058 963 zł oraz utrzymania letniego zieleni w wysokości 1 435 037 zł, tj. wydatków realizowanych z działu900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska.

 

Załącznik Nr 2

 

1.       Proponuje się zmienić limity wydatków inwestycyjnych w 2008 roku wynikające ze zmian wydatków w budżecie Miasta wprowadzonych Zarządzeniami Prezydenta Miasta w ramach posiadanych upoważnień, jak niżej:

 

-         Zmniejszyć zadanie inwestycyjne nr 28 Wykupy gruntów o kwotę 131 692 zł (zarządzenie PM nr Or.IV.0151-29/2008 z dnia 25 stycznia 2008 roku),

-         Zmniejszyć zadanie inwestycyjne nr 40 Rewitalizacja terenów pouzdrowiskowych o kwotę 100 000 zł (zarządzenie PM nr Or.IV.0151-73/2008 z dnia 25 lutego 2008 roku),

-         Zwiększyć zadanie inwestycyjne nr 50 Sprzęt kserograficzny i komputerowy dla gminnych jednostek organizacyjnych o kwotę 5 378 zł (zarządzenie PM nr Or.IV.0151-73/2008 z dnia 25 lutego 2008 roku).

 

2.       W związku ze zmianami planów wydatków inwestycyjnych dokonanych w Załączniku Nr 1, proponuje się dokonać zmian limitów tych wydatków w 2008 roku w Załączniku Nr 3.

 

3.       Proponuje się także zwiększyć limity wydatków inwestycyjnych w 2009 roku, jak niżej:

 

-         Zadanie nr 124 Budowa obiektów sportowych przy SP 17 o kwotę 500 000 zł,

-         Zadanie nr 75 Modernizacja basenu w ZS Nr 6 o kwotę 500 000 zł,

-         Zadanie nr 51 Modernizacja i nadbudowa Hali Widowiskowo-Sportowej przy ul.Leśnej o kwotę 3 000 000 ,

-         Zadanie nr 190 Boisko sportowe ul. Kościelna o kwotę 500 000 .

 

 

 

 

Załącznik Nr 3

 

Uchwałą Rady Miasta Nr XXI/232/2007 z dnia 20 grudnia 2007 roku zmieniającą  uchwałę o ustaleniu źródeł dochodów własnych, ich przeznaczenia oraz wskazania jednostek budżetowych, które utworzą rachunki dochodów własnych, wprowadzono nowe jednostki, które mogą utworzyć takie rachunki, a mianowicie: wszystkie Publiczne Przedszkola, Gimnazjum Nr 10 Mistrzostwa Sportowego.

W związku z powyższym, niniejszą uchwałą wprowadza się plan dochodów i wydatków z tytułu „prowizji towarzystw ubezpieczeniowych i dochodów z umów o współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi” (dotyczy przedszkoli) na kwotę 15 539 zł oraz z tytułu „wynajmu pomieszczeń szkolnych” (dotyczy Gimnazjum Nr 10 Mistrzostwa Sportowego) na kwotę 11 872 zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące, zgodnie z Załącznikiem Nr 3. 

Ponadto, proponuje się zwiększyć plan dochodów i wydatków w rachunku dochodów własnych przy Zespole Szkół Nr 5 poprzez wprowadzenie środków pieniężnych na początek roku z tytułu wynajmu pomieszczeń szkolnych w wysokości 120 zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące tej jednostki.

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 05.03.2008 09:01
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 74
Odpowiedzialny za treść: Barbara Kukuczka
Data wytworzenia: 28.02.2008
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 05.03.2008 09:01
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 05.09.2016 12:13
Liczba wyświetleń: 350
Drukuj Zapisz do PDF