W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zarządzenie nr Or.0151-17/2005

RSS
Zarządzenie nr: Or.0151-17/2005
Wydane przez: Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój
Z dnia: 19.01.2005
W sprawie: powołania Komisji Przetargowej.
Status: Obowiązujące

 

Zarządzenie Nr Or 0151/17/2005

Prezydenta Miasta Jastrzębie Zdrój

z dnia 19.01.2005 r

w sprawie powołania Komisji Przetargowej.

Na podstawie art.30 ust.2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( j.t. Dz. U.z 2001r.Nr 142, poz.1591 z późn.zmianami) oraz § 8 ust.1 i 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z  dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości  ( Dz.U. z 2004 r. Nr 207, poz. 2108) , uchwały Nr XXI/475/2004  Rady Miasta Jastrzębie Zdrój z dnia 24 czerwca  2004 r. w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości niezabudowanej, stanowiącej własność Miasta Jastrzębie Zdrój, położonej przy Alei Józefa Piłsudskiego

 

z a r z ą d z a m

§ 1

Powołać Komisję Przetargową w celu przeprowadzenia w dniu  25 lutego 2005 r. o godzinie  1100    przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej , będącej własnością Miasta Jastrzębie Zdrój, opisanej w ewidencji gruntów i budynków jako działka 416/7 o pow. 0.3870 ha, obręb Jastrzębie Miasto, KW 30253, położonej przy Alei Józefa Piłsudskiego, znajdującej się w strefie przemysłowo - usługowej oraz w strefie infrastruktury komunalnej zgodnie z nieobowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego Miasta.

 

§ 2

Na Przewodniczącego Komisji Przetargowej powołać :

Zastępcę Prezydenta Miasta - mgr inż. Krzysztofa Gadowskiego

 

§ 3

Powołać Członków Komisji Przetargowej :

1. Daniel Zarzycki - Naczelnik Wydziału Mienia

2. Elżbieta Kuryło - Kierownik Referatu Obrotu Nieruchomościami

3. Helena Szerszeń - Inspektor w Wydziale Mienia                                                                    

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

Regulamin

przeprowadzenia przetargu ustnego nieograniczonego ( licytacja) na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej, będącej własnością Miasta Jastrzębie Zdrój, opisanej w ewidencji gruntów i budynków jako działka 416/7 o pow. 0.3870 ha, obręb  Jastrzębie Miasto, zapisanej w KW 30253 Sądu Rejonowego w Jastrzębiu Zdroju, położonej przy  Alei Józefa Piłsudskiego, znajdującej się w strefie przemysłowo - usługowej oraz w strefie infrastruktury komunalnej zgodnie z nieobowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego Miasta.

§ 1

Do uczestnictwa w przetargu dopuszcza się osoby fizyczne lub prawne, które okażą dowód wpłaty wadium w wymaganym terminie, uprawnione do reprezentacji wpłacającego.

§ 2

Przewodniczący Komisji Przetargowej otwiera przetarg i przedstawia skład komisji.

§ 3

Przewodniczący Komisji Przetargowej przekazuje uczestnikom informacje dotyczące:

1. Oznaczenia nieruchomości według danych z ewidencji gruntów i księgi wieczystej

2. Powierzchni nieruchomości

3. Ceny wywoławczej

4. Wysokości wadium

5. Informację, że o wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1 % ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w  górę  do pełnych dziesiątek złotych. W przypadku nieruchomości stanowiącej przedmiot przetargu nie mniej niż 500 zł

6. Podaje do wiadomości imiona i nazwiska albo nazwy lub firmy osób, które wpłaciły wadium oraz zostały dopuszczone do przetargu

7. Pouczenie, że skutkiem uchylenia się od spisania umowy notarialnej będzie utrata wadium

8. Obowiązku zapłaty jednorazowo wylicytowanej ceny sprzedawanej nieruchomości gruntowej, pomniejszonej o wpłacone wadium nie później niż do dnia  zawarcia umowy przenoszącej własność  oraz  pokrycia kosztów notarialnych i sądowych związanych z nabyciem nieruchomości

9.Obowiązku przedłożenia przez podmiot zagraniczny, który przetarg wygra przed podpisaniem umowy notarialnej zezwolenia ministra spraw wewnętrznych i administracji na nabycie nieruchomości.

§ 4

Przewodniczący Komisji Przetargowej informuje uczestników przetargu, że po trzecim wywołaniu najwyższej zaoferowanej ceny dalsze postąpienia nie zostaną przyjęte.

§ 5

1. Licytacja rozpoczyna się od wywołania ceny nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży.

2. Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferował co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.

3. Po ustaniu zgłaszania postąpień przewodniczący komisji przetargowej wywołuje trzykrotnie ostatnią, najwyższą cenę i zamyka przetarg, a następnie ogłasza imię i nazwisko albo nazwę lub firmę osoby, która przetarg wygrała.

§ 6

1. Przewodniczący Komisji Przetargowej sporządza protokół z przeprowadzonego przetargu.

2. Protokół przeprowadzonego przetargu sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których dwa przeznaczone są dla organizatora przetargu, a jeden dla osoby ustalonej jako nabywca nieruchomości.

3. Protokół przeprowadzonego przetargu podpisują przewodniczący i członkowie komisji przetargowej oraz osoba wyłoniona w przetargu jako nabywca nieruchomości.

4. Protokół przeprowadzonego przetargu stanowi podstawę zawarcia aktu notarialnego.

 

§ 7

Przetarg uważa się za zakończony wynikiem negatywnym, jeżeli nikt nie przystąpił do przetargu ustnego lub żaden z uczestników nie zaoferował postąpienia ponad cenę wywoławczą.

§ 8

1. Uczestnik przetargu może, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Prezydenta Miasta Jastrzębie Zdrój.

2. W przypadku wniesienia skargi o której mowa w pkt 1 Prezydent Miasta wstrzymuje dalsze czynności związane  ze zbyciem nieruchomości.

3. Prezydent Miasta Jastrzębie Zdrój rozpatruje skargę w terminie 7 dni od daty jej otrzymania.

4. Prezydent Miasta może uznać skargę za zasadną i nakazać powtórzenie czynności przetargowych lub unieważnić przetarg albo uznać skargę za niezasadną.

5. Po rozpatrzeniu skargi Prezydent Miasta zawiadamia skarżącego, a właściwy organ wywiesza niezwłocznie, na okres 7 dni, w swojej siedzibie informację o sposobie rozstrzygnięcia skargi.

6. W przypadku niezaskarżenia w wyznaczonym terminie czynności związanych z przeprowadzeniem przetargu albo w razie uznania skargi za niezasadną, właściwy organ podaje do publicznej wiadomości, wywieszając w siedzibie Urzędu Miasta Jastrzębie Zdrój na okres 7 dni, informację o wyniku przetargu, która powinna zawierać:

- datę i miejsce oraz rodzaj przeprowadzonego przetargu,

- oznaczenie nieruchomości będącej przedmiotem przetargu według katastru nieruchomości i księgi wieczystej,

- liczbę osób dopuszczonych oraz osób niedopuszczonych do uczestniczenia w przetargu,

- cenę wywoławczą nieruchomości oraz najwyższą cenę osiągniętą w przetargu,

- imię, nazwisko albo nazwę lub firmę osoby ustalonej jako nabywca nieruchomości.

7. W razie unieważnienia przetargu wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał podlega zwrotowi

Odpowiedzialny za treść: Marian Janecki
Data wytworzenia: 19.01.2005
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 01.02.2005 09:39
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 09.01.2017 12:15
Liczba wyświetleń: 308
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.