W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr XVI.113.2011

RSS

 

UCHWAŁA NIEWAŻNA

 


 

UCHWAŁA NR XVI.113.2011

Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

 

z dnia 27 października 2011r.

 

w sprawie przyjęcia regulaminu wyboru ławników

 

    Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.)  oraz art. 160 § 1 ustawy  z dnia 27 lipca 2001r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych ( Dz. U.  z 2001r.  Nr 98 poz. 1070  z późn. zm.)

 

Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój

u c h w a l a

 

§ 1

 

Przyjąć regulamin wyboru ławników stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

 

§ 2

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

Załącznik

do Uchwały Nr XVI.113.2011

Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

z dnia 27 października 2011r.

 

 

REGULAMIN

wyboru ławników

 

ROZDZIAŁ I

Przepisy ogólne

 

§ 1

1.Radni wybierają:

 

1)     6 ławników do Sądu Okręgowego w Gliwicach spośród 6 kandydatów,

2)     21 ławników do Sądu Rejonowego w Jastrzębiu-Zdroju spośród 29 kandydatów,

3)     17 ławników do Sądu Rejonowego w Jastrzębiu-Zdroju do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy spośród 17 kandydatów.

 

2.Głosowanie przeprowadza wybrana spośród radnych Komisja Skrutacyjna.

 

§ 2

 

1.Głosowanie jest tajne, odbywa się przy pomocy kart do głosowania sporządzonych odrębnie do każdego sądu.

2.Kandydaci na ławników umieszczeni są na karcie do głosowania w porządku alfabetycznym.

3.Komisja Skrutacyjna sprawdza prawidłowość sporządzonych kart do głosowania, szczególnie pod kątem, czy wszyscy kandydaci są na nich umieszczeni, opatruje pieczęcią Rady Miasta i rozdaje radnym.

 

§ 3

 

Głosowanie odbywa się na Sesji poprzez wyczytywanie przez członka Komisji Skrutacyjnej, według listy obecności, nazwisk radnych, którzy kolejno podchodzą do urny i wrzucają do niej karty do głosowania.

 

§ 4

 

1.Po przeprowadzeniu głosowania Komisja Skrutacyjna ustala wyniki głosowania i sporządza protokół.

2.Protokół podpisują osoby wchodzące w skład Komisji Skrutacyjnej.

3. Wyniki wyborów ogłasza przewodniczący Komisji Skrutacyjnej poprzez odczytanie protokołu na Sesji.

 

§ 5

 

Wybór ławników następuje zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady.

 

ROZDZIAŁ II

Zasady głosowania w przypadku, gdy liczba kandydatów na ławników jest mniejsza

lub równa liczbie wybieranych ławników

 

§ 6

Karty do głosowania, sporządzone odrębnie dla każdego Sądu, według jednolitej formy, zawierają treść: „Karta do głosowania w wyborach ławników do Sądu ….. w ………..” oraz pytanie: „Czy jesteś za wyborem na ławnika?”

Poniżej w kolejności alfabetycznej nazwisko i imię kandydata. Obok każdego nazwiska, z prawej strony, w jednej linii umieszcza się dwie jednakowe kratki: jedna obok wyrazu „tak”, druga obok wyrazu „nie”.

 

 

§ 7

1.Radny dokonuje wyboru poprzez postawienie przy nazwisku każdego kandydata znaku „X” w kratce obok wyrazu „tak” opowiadając się w ten sposób za wyborem, lub w kratce obok wyrazu „nie” opowiadając się w ten sposób przeciwko wyborowi tego kandydata na ławnika.

2. Jeżeli radny na karcie do głosowania:

 

1)     postawi przy nazwisku kandydata znak „X” jednocześnie w kratce obok wyrazu „tak”, jak i kratce obok wyrazu „nie”,

2)     nie postawi przy nazwisku kandydata znaku „x” w kratce ani obok wyrazu „tak”, ani obok wyraz „nie,

3)     wypełni kartę przy nazwisku kandydata w sposób niezgodny z ust. 1.

 

- jego głos uważa się za ważny bez dokonania wyboru (tzw. głos wstrzymujący).

 

3.Karty wyjęte z urny niesporządzone przez Komisję Skrutacyjną są kartami nieważnymi.

4.Kart całkowicie przedartych Komisja Skrutacyjna nie bierze pod uwagę.

 

§ 8

Kandydata na ławnika uważa się za wybranego, jeżeli w głosowaniu uzyskał więcej głosów, znaków „X” w kratce obok wyrazu „tak” od sumy znaków „X” w kratce obok wyrazu „nie” (zgodnie z § 5 Regulaminu).

 

§ 9

1.Komisja Skrutacyjna sporządza odrębne protokoły dla każdego sądu, w których określa co najmniej:

 

1)     liczbę radnych obecnych na Sesji uprawnionych do głosowania,

2)     imiona i nazwiska zgłoszonych kandydatów,

3)     liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania,

4)     liczbę kart wyjętych z urny,

5)     liczbę kart nieważnych

6)     kolejno, imię i nazwisko zgłoszonego kandydata oraz liczbę głosów ważnych:

 

a)     za wyborem kandydata na ławnika,

b)    przeciw wyborowi kandydata na ławnika,

c)     bez dokonania wyboru

 

- oraz stwierdza wynik wyborów w obrębie głosowania na każdego z kandydatów na ławników.

 

2.Komisja, odnotowuje w protokole wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.

3.Ustala się wzór protokołu z przeprowadzonego głosowania zgodnie z brzmieniem załącznika nr 1 do Regulaminu.

 

ROZDZIAŁ III

Zasady głosowania w przypadku, gdy liczba kandydatów jest większa

niż liczba wybieranych ławników

 

§ 10

Karty do głosowania, sporządzone odrębnie dla każdego Sądu, według jednolitej formy, zawierają brzmienie: „Karta do głosowania w wyborach ławników do Sądu ….. w ………” oraz zamieszczone poniżej w kolejności alfabetycznej imię i nazwisko zgłoszonych kandydatów na ławników. Obok nazwiska każdego z kandydatów, z prawej strony, w jednej linii umieszcza się jednakową kratkę.

 

§ 11

1.Radny dokonuje wyboru poprzez postawienie znaków „X” w kratkach obok co najwyżej tylu kandydatów ilu jest wybieranych ławników, opowiadając się w ten sposób za ich wyborem.

2.Jeżeli radny postawił znak „X” przy mniejszej liczbie kandydatów niż liczba wybieranych ławników do danego sądu oznacza to, że głosuje odpowiednio tylko na tych kandydatów i głos ten jest ważny, oddany na tych kandydatów.

 

 

3.Jeżeli radny na karcie do głosowania:

 

1)     nie postawił znaku „X” w kratce obok nazwiska żadnego kandydata,

2)     postawił znak „X” przy większej liczbie nazwisk kandydatów niż określono to w § 1 ust. 1 Regulaminu.

3)     wypełnił kartę w sposób niezgodny z ust. 1

 

- jego głos uważa się za nieważny.

 

4.Karty wyjęte z urny niesporządzone przez Komisję Skrutacyjną, są kartami nieważnymi.

5.Kart całkowicie przedartych Komisja Skrutacyjna nie bierze pod uwagę.

 

§ 12

1.Za wybranych na ławników uważa się tych kandydatów, którzy uzyskali kolejno największą ilość głosów.

2.W przypadku, gdy kilku kandydatów otrzyma jednakową liczbę głosów, która stanowi liczbę uprawniającą do uzyskania mandatu ławnika, a jednocześnie powodowałoby to wybór większej liczby ławników niż ustalony limit, o którym mowa w § 1 ust. 1 Regulaminu, przeprowadza się II turę głosowania spośród tych kandydatów.

3. W II turze głosowania, o której mowa w ust. 2 Regulamin stosuje się odpowiednio.

 

§ 13

1.Komisja Skrutacyjna sporządza odrębne protokoły dla każdego sądu, w których określa co najmniej:

 

1)     liczbę radnych obecnych na Sesji uprawnionych do głosowania,

2)     imiona i nazwiska zgłoszonych kandydatów,

3)     liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania,

4)     liczbę kart wyjętych z urny,

5)     liczbę kart nieważnych,

6)     liczbę głosów nieważnych,

7)     liczbę głosów ważnych,

8)     liczbę głosów ważnych oddanych na poszczególnych kandydatów

 

- i stwierdza wynik wyborów.

 

2.Komisja, odnotowuje w protokole wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.

3.Ustala się wzór protokołu z przeprowadzonego głosowania zgodnie z brzmieniem załącznika nr 2 do Regulaminu.

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 07.11.2011 10:20
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 113
Rozstrzygnięcie nadzorcze
pdf, 75 kB
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 07.11.2011 10:20
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 106
Odpowiedzialny za treść: Andrzej Kinasiewicz
Data wytworzenia: 27.10.2011
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 07.11.2011 10:20
Ostatnio zaktualizował: Martyna Rużańska
Data ostatniej aktualizacji: 28.04.2016 15:46
Liczba wyświetleń: 401
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.