W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie zmiany zapisów uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania

RSS

PROPOZYCJA

 

 

 

UCHWAŁA NR …..

 

RADY MIASTA Jastrzębie-Zdrój

 

z dnia ……….

 

 

 

 

dotyczy zmiany zapisów  uchwały  w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości  i zagospodarowania tych odpadów

 

 

 

Na  podstawie  art.18  ust.2  pkt.15,  art.40  ust.1  i art.41  ust.1  ustawy  z dnia  08.03.1990 r. 
o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 594) oraz art.6r ust.3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu  czystości  i porządku  gminach  (Dz.U.  z 2012  r.,  poz.391  z późn.  zm.),  po  przeprowadzeniu konsultacji  z organizacjami  pozarządowymi  i podmiotami 
wymienionymi
w art.3  ust.3  ustawy  z dnia 
24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 234, poz.1536 z późń. zm.), Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój uchwala, co następuje:

§ 1

W uchwale Nr XV.189.2012 Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój z dnia 20 grudnia 2012 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (Dz. Urz. Woj. Śląskiego  poz. 1085 z dnia 01.02.2013r.),  dokonuje się następujących zmian: 

1. W § 3 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość zmniejszenia częstotliwości odbioru odpadów komunalnych niesegregowanych z nieruchomości niezamieszkałych na terenie Miasta Jastrzębie-Zdrój. Zmiana częstotliwości odbioru odpadów następuje na indywidualny wniosek właściciela nieruchomości. Zgoda o zmniejszeniu częstotliwości odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałej może zostać cofnięta z urzędu jeżeli zaistnieją przesłanki świadczące chociażby o wytwarzaniu znacznie większej ilości odpadów komunalnych, niż ta, na podstawie której została podjęta decyzja o zmniejszeniu częstotliwości odbioru odpadów.

§ 2

Pozostała cześć uchwały Nr XV.189.2012 Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój z dnia 20 grudnia 2012 roku
(
Dz. Urz. Woj. Śląskiego  poz. 1085 z dnia 01.02.2013r.) pozostaje bez zmian.

 

 

 

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój.

§4

Uchwała  wchodzi  w życie  po  upływie  14  dni  od  dnia  jej  ogłoszenia  w Dzienniku  Urzędowym Województwa Śląskiego, z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013 r. 

  

 

 

 

 

Uzasadnienie

 

Regulamin utrzymania czystości i porządku przyjęty uchwałą nr II.1.2013 Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój z dnia 17 stycznia 2013r. z późn. zm. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Jastrzębie-Zdrój określa częstotliwości odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Miasta. Częstotliwości zostały doprecyzowane w uchwale nr XV.189.2012 Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój z dnia 20 grudnia 2012r.  z późn. zm. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. W uchwale tej pojawił się również zapis umożliwiający zwiększenie częstotliwości odbioru odpadów na wniosek właściciela nieruchomości.

Możliwość składania indywidualnych wniosków o zwiększenie częstotliwości odbioru odpadów pozwoliła uwzględnić dużą różnorodność podmiotów prowadzących działalność na terenie Miasta Jastrzębie-Zdrój jak i prowadzonego do 30.06.2013 r. w oparciu o stare zasady wywozu odpadów z nieruchomości niezamieszkałych, realizowanych głównie na indywidualne zgłoszenie.

Patrząc pod kontem indywidualnego zapotrzebowania przyjęte w wyżej wymienionej uchwale częstotliwości odbioru odpadów nie w pełni przekładają się na faktyczne zapotrzebowanie na wywóz odpadów z terenu nieruchomości. Ponadto, zgodnie z przepisami prawa opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości niezamieszkałych na terenie Miasta naliczana jest w zależności od ilości i pojemności pojemników na odpady, w które zostały wyposażone nieruchomości. W związku z powyższym, w niektórych przypadkach właściciele nieruchomości niezamieszkałych ponosiliby zawyżone koszty z tytułu gospodarowania odpadami, nieadekwatne do faktycznie wytwarzanych i przekazywanych do odbioru odpadów. Dlatego w oparciu o powyższą argumentację, a także składane wnioski właścicieli nieruchomości niezamieszkałych dotyczące zmniejszenia częstotliwości odbioru odpadów komunalnych, proponuje się również wprowadzić do uchwały zapis,iż „W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość zmniejszenia częstotliwości odbioru odpadów komunalnych niesegregowanych z nieruchomości niezamieszkałych na terenie Miasta Jastrzębie-Zdrój. Zmiana częstotliwości odbioru odpadów następuje na indywidualny wniosek właściciela nieruchomości”, który pozwoli na uwzględnienie faktycznego zapotrzebowania na odbiór odpadówz  prowadzonych działalności na terenie Miasta.

Przyjmuje się również, iż dopiero po określonym czasie, po wdrożeniu nowego systemu gospodarowania odpadami będzie możliwe uzyskanie rzetelnych informacji o ilościach wytwarzanych odpadów komunalnych. Dlatego też proponuje się wprowadzić do przedmiotowej uchwały zapis iż „Decyzja o zmniejszeniu częstotliwości odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałej może zostać cofnięta z urzędu jeżeli zaistnieją przesłanki świadczące chociażby o wytwarzaniu znacznie większej ilości odpadów komunalnych, niż ta, na podstawie której została podjęta decyzja o zmniejszeniu częstotliwości odbioru odpadów”. Zapis ten umożliwiłby późniejszą weryfikację wniosku o zmniejszenie częstotliwości odbioru odpadów komunalnych składanego przez właścicieli nieruchomości, w oparciu o który została wydana decyzja, pod kątem np.: faktycznie wytwarzanych ilości odpadów komunalnych na danej nieruchomości, odbieranych przez firmę dla Urzędu Miasta.

Odpowiedzialny za treść: Maria Pilarska
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 19.06.2013 13:13
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 315
Drukuj Zapisz do PDF