W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie: zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Jastrzębie-Zdrój (po autopoprawce)

RSS

PROJEKT PO AUTOPOPRAWCE

UCHWAŁA NR            2013

Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

z dnia 27 czerwca  2013 roku

w sprawie: zmiany Wieloletniej  Prognozy  Finansowej  Miasta  Jastrzębie-Zdrój  

Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz.U. z 2013 roku  poz. 594), art. 226, 227, 228, 229, 230 ust. 1 i 6 i art. 231 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 roku Nr 157, poz.1240 ze zmianami) w związku z art.121 ust.8 oraz art. 122 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 roku Nr 157, poz.1241 ze zmianami) oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 stycznia 2013 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2013 roku poz. 86)

Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój

u c h w a l a :

§ 1

W Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Jastrzębie-Zdrój  wprowadza się następujące zmiany:

1.   załącznik nr 1 „Wieloletnia Prognoza Finansowa” otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały,

2.   załącznik nr 3 „Wykaz przedsięwzięć do WPF” otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 2

Objaśnienia zmian wartości Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Jastrzębie-Zdrój, zawarte w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 3

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE:

 

Proponuje się zmienić Wieloletnią Prognozę Finansową w celu: dostosowania do zmienianej uchwały w sprawie budżetu Miasta na 2013 rok, zaktualizowania danych w zakresie przedsięwzięć wieloletnich oraz zaktualizowania prognozowanych budżetów kolejnych lat spowodowanych zmianami budżetu roku 2013.

 

 

 


 

AUTOPOPRAWKA do projektu Uchwały Rady Miasta  w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Jastrzębie-Zdrój przygotowanego na Sesję w dniu 27 czerwca  2013 roku.

 

   W związku ze  zmianami budżetu Miasta proponowanymi w formie autopoprawki do projektu uchwały Rady Miasta na sesję oraz zmianami wprowadzonymi zarządzeniami Prezydenta Miasta proponuje się:

1.     W załączniku nr 1 „Wieloletnia Prognoza Finansowa Miasta Jastrzębie-Zdrój  wprowadzić zmiany wynikające:

1)     z autopoprawki do projektu uchwały Rady Miasta w sprawie zmiany budżetu Miasta na 2013 rok przygotowanej na sesję w dniu 27 czerwca  2013 roku,

2)     ze zmian budżetu wprowadzonych Zarządzeniami Prezydenta Miasta w miesiącu czerwcu, tj:

-         zmniejsza się dochody bieżące   o kwotę 3 821 zł, z dotacji z budżetu państwa na zadania własne,

-         zmniejsza się wydatki o kwotę 3 821 zł, w tym: zmniejsza się wydatki bieżące o 42 821 zł i zwiększa wydatki na zakupy inwestycyjne o kwotę 39 000 zł.

Ponadto w związku z wprowadzeniem nowego przedsięwzięcia wieloletniego pn. "Diagnoza potencjału rozwojowego obszaru funkcjonalnego zlokalizowanego wzdłuż autostrady A1 na terenie subregionu zachodniego województwa śląskiego" wprowadza się zwiększenie dochodów bieżących w 2015 roku z budżetu Unii Europejskiej i Budżetu Państwa w wysokości 324 000 zł. Wydatki opisano w pkt. 2 Załącznika nr 3.

2.     W załączniku nr 3 „Zestawienie przedsięwzięć wieloletnich” wprowadza się następujące zmiany:

1)     w zakresie wydatków majątkowych na programy i projekty realizowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt. 2 i 3 u.f.p. w przedsięwzięciu pn. „Termomodernizacja Zespołu Szkół nr 2 w Jastrzębiu-Zdroju”,  zwiększa się  w 2013 roku limit wydatków planowanych do poniesienia ze środków własnych Miasta o kwotę 750 000 zł. Zwiększeniu o 750 000 zł ulega również limit zobowiązań. Wobec powyższego „Łączne nakłady finansowe”  na to przedsięwzięcie  kształtować będą się w wysokości 5 182 072 zł, a limit  zobowiązań wyniesie  2 174 325 zł. Powyższa zmiana wynika z konieczności zwiększenia wartości zadania w oparciu o kwoty ofertowe z przeprowadzonej procedury przetargowej  i dotyczy wydatków niekwalifikowanych, nie ma też wpływu na zakres rzeczowy zadania.

2)     w zakresie wydatków bieżących na programy i projekty realizowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt. 2 i 3 u.f.p.

-         w  przedsięwzięciu pn. "PI -Śląskie wyzwania",  zwiększa się limit wydatków planowanych do poniesienia: w 2013 roku o 30 zł ze środków własnych Miasta. Plan wydatków na 2013 rok  wyniesie 1 057 705 zł, w 2014 roku o 15 zł ze środków własnych Miasta. Plan wydatków na 2014 rok  wyniesie 9 955zł. Wobec powyższego „Łączne nakłady finansowe”  jak również limit zobowiązań  w zakresie wydatków bieżących na to przedsięwzięcie  wyniosą  1 067 660 zł .

-         w przedsięwzięciu pn. „PI -PWP Study circle-szwedzkie koło zamachowe",  zwiększa się limit wydatków planowanych do poniesienia: w 2013 roku o 17 zł ze środków własnych Miasta. Plan wydatków na 2013 rok  wyniesie 37 257 zł, w 2014 roku o 5 zł ze środków własnych Miasta. Plan wydatków na 2014 rok  wyniesie 37 245 zł. Wobec powyższego „Łączne nakłady finansowe” jak również limit zobowiązań  w zakresie wydatków bieżących na to przedsięwzięcie  wyniosą  74 502  zł.

-         w przedsięwzięciu pn. „Profesjonalny Urząd III",  zwiększa się limit wydatków planowanych do poniesienia: w 2013 roku o 20 zł ze środków własnych Miasta. Plan wydatków na 2013 rok  wyniesie   150 186 zł, w 2014 roku o 20 zł ze środków własnych Miasta. Plan wydatków na 2014 rok  wyniesie 160 467 zł, w 2015 roku o 1 zł ze środków własnych Miasta. Plan wydatków na 2015 rok  wyniesie 12 164 zł. Wobec powyższego „Łączne nakłady finansowe”  jak również limit zobowiązań  w zakresie wydatków bieżących na to przedsięwzięcie  wyniosą  322 817  zł.

Proponowane zmiany wynikają z konieczności ustalenia planu budżetu na wydatki związane z wynagrodzeniem płatnika za terminowe odprowadzanie zaliczki na  podatek dochodowy od osób fizycznych – jest to wydatek niekwalifikowalny w ramach projektu.

-         wprowadza się nowe przedsięwzięcie wieloletnie  pn. "Diagnoza potencjału rozwojowego obszaru funkcjonalnego zlokalizowanego wzdłuż autostrady A1 na terenie subregionu zachodniego województwa śląskiego" przez co ustala się limit wydatków planowanych do poniesienia: w 2014 roku w wysokości 1 250 zł ze  środków własnych Miasta. Plan wydatków na 2014 rok  wyniesie  1 250 zł, w 2015 roku wyniesie 306 000 zł ze środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej, 18 000    ze środków pochodzących z  budżetu państwa oraz 44 750 zł ze  środków własnych Miasta. Plan wydatków oraz na 2014 rok  wyniesie  368 750 zł. Wobec powyższego „Łączne nakłady finansowe”  jak również limit zobowiązań  w zakresie wydatków bieżących na to przedsięwzięcie  wyniosą  370 000 zł .

Miasto Jastrzębie-Zdrój w partnerstwie z gminami: Rybnik, Czerwionka-Leszczyny, Godów, Gorzyce, Mszana, Świerklany, Żory zawiązuje partnerstwo w celu wdrożenia podejścia funkcjonalnego w planowaniu rozwoju oraz zintegrowanego podejścia do obszaru funkcjonalnego z Rybnikiem jako ośrodkiem regionalnym, w ramach projektu pn.: "Diagnoza potencjału rozwojowego obszaru funkcjonalnego zlokalizowanego wzdłuż autostrady A1 na terenie subregionu zachodniego województwa śląskiego", który uzyskał dofinansowanie w "Konkursie dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych". Projekt ten  zrealizowany będzie przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej  i budżetu państwa przyznanych w ramach "Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych", ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Głównym celem planowanego przedsięwzięcia jest wdrożenie podejścia funkcjonalnego w planowaniu rozwoju oraz zintegrowane podejście do obszaru funkcjonalnego z Rybnikiem jako ośrodkiem regionalnym. Powyższy cel główny osiągnięty zostanie poprzez cele szczegółowe:

·         wyznaczenie granic (delimitacja) miejskiego obszaru funkcjonalnego – jest to istotny element realizacji celu głównego w szczególności w kontekście powstałej autostrady A1, której budowa zmieniła, zmodyfikowała powiązania funkcjonalne istniejące do tej pory w regionie (powiązania te skupiły się w znaczącym stopniu wokół powstałej drogi stąd konieczne jest przeprowadzenie analiz, badań).

·         identyfikacja wspólnych celów rozwojowych dla określonego obszaru funkcjonalnego – jest to istotny warunek wdrożenia podejścia funkcjonalnego, planując rozwój nie wystarczy skupić się na jednej jednostce samorządu terytorialnego, kluczem do sukcesu jest określenie potencjałów rozwojowych całego istniejącego obszaru funkcjonalnego. Tylko dzięki temu możliwe jest osiągnięcie efektu synergii na danym obszarze.

·         przygotowanie dokumentacji technicznej przez każdą z gmin uczestniczących w projekcie, dla inwestycji realizującej kierunki rozwoju obszaru funkcjonalnego wyznaczone w dokumencie określającym obszar funkcjonalny (dla osiągnięcia efektu synergii na etapie opracowywania dokumentu strategicznego określone zostaną najistotniejsze kierunki rozwoju danego obszaru funkcjonalnego, a partnerzy projektu wybiorą jeden ich zdaniem najistotniejszy kierunek i dla inwestycji realizujących ten kierunek opracowane zostaną dokumentacje techniczne w zakresie niezbędnej infrastruktury drogowej i komunalnej).

Wspólne przedsięwzięcie umocni istniejące i stworzy nowe relacje pomiędzy samorządami zaś działania jakie zaplanowano do realizacji i sposób ich przeprowadzenia gwarantują, iż projekt będzie miał charakter zintegrowany. Część diagnostyczna, analityczna będzie jednym spójnym, wspólnym dla wszystkich jednostek samorządu terytorialnego dokumentem. Określone w nim dalsze kierunki rozwoju obszaru funkcjonalnego staną się podstawą do  podjęcia decyzji o wyborze jednego, zdaniem wszystkich najważniejszego kierunku i przygotowania w każdej gminie dokumentacji technicznej. Dzięki przyjęciu takiej zasady osiągnięty zostanie niewątpliwie efekt synergii (w jednym czasie
8 samorządów przygotuje zadania, których wspólna realizacja przyczyni się do osiągnięcia jednego ze zidentyfikowanych kierunków rozwojowych.

3)     w zakresie wydatków majątkowych  na programy, projekty lub zadania pozostałe:

-         w przedsięwzięciu pn. „Budowa i modernizacja boisk” zmniejsza się kwotę „Łączne nakłady finansowe”  o 1 709 395 zł, w związku z dostosowaniem do faktycznego wykonania 2012 roku. Wobec powyższego „Łączne nakłady finansowe”  na to przedsięwzięcie kształtować się będą w wysokości 2 260 383 zł. Ponadto zmienia się nazwę przedsięwzięcia na „Przebudowa boisk sportowych wraz z zagospodarowaniem terenu przy Zespole Szkół Nr 1 w Jastrzębiu-Zdroju”,

-         w przedsięwzięciu pn. „Przebudowa drogi Pole Bzie-KSSE” zmniejsza się limit zobowiązań i limit wydatków 2013 roku, w ramach własnych środków finansowych o kwotę 750 000 zł, w związku z rozliczeniem zadania. Wobec powyższego „Łączne nakłady finansowe”  na to przedsięwzięcie  kształtować będą się w wysokości 920 450 zł, a limit  zobowiązań wyniesie  910 000 zł.

-         w przedsięwzięciu pn. „Przebudowa wiaduktu wraz z drogami dojazdowymi w ciągu drogi 933 w Jastrzębiu Zdroju” zwiększa się limit zobowiązań i limit wydatków 2013 roku, o kwotę 1 011 697 zł. W ramach  powyższego zadania zmniejsza się środki na realizację inwestycji o 102 095 zł, natomiast zwiększa się dotację na wypłatę odszkodowań za zajęte nieruchomości przy realizacji inwestycji o kwotę 1 113 792 zł. Wobec powyższego „Łączne nakłady finansowe”  na to przedsięwzięcie  kształtować będą się w wysokości 38 510 544 zł, a limit  zobowiązań wyniesie  14 582 409 zł.

-         wprowadza się nowe przedsięwzięcie pn. „Wykonanie kotłowni gazowej oraz instalacji wewnętrznych w budynku Domu Przedpogrzebowego na cmentarzu komunalnym przy ul. Okrzei” w wyniku przekształcenia jednorocznego zadania realizowanego w 2012 roku, dla którego ustala się limit zobowiązań i limit wydatków 2013 roku, w kwocie 7 500 zł. W grudniu 2012 roku wykonano powyższe zadanie jako inwestycję jednoroczną w wysokości 29 126,40 zł, (wykonano budowę kotłowni gazowej, instalacji grzewczej i cieplej wody użytkowej). Z uwagi na brak warunków przyłączeniowych narzucanych przez Górnośląską Spółkę Gazownictwa Sp. z o.o. określenie całkowitego kosztu oraz terminu zakończenia zadania nie było możliwe. Warunki przyłączeniowe  uzyskano 27 marca 2013 roku. W związku z powyższym, w celu dokończenia inwestycji proponuje się przekształcenie zadania jednorocznego w wieloletnie przedsięwzięcie z terminem zakończenia zadania w grudniu 2013 roku. Wobec powyższego „Łączne nakłady finansowe”  na to przedsięwzięcie  kształtować będą się w wysokości 36 626 zł, a limit  zobowiązań wyniesie  7 500 zł.

-         w przedsięwzięciu pn. „Budowa oświetlenia ulic” zwiększa się limit zobowiązań i limit wydatków 2013 roku, o kwotę 52 700 zł. Środki na budowę oświetlenia są niewystarczające z uwagi na planowaną przebudowę oświetlenia przy ulicach: Kurpiowska, Śląska, Łowicka i Mazurska. Wobec powyższego „Łączne nakłady finansowe”  na to przedsięwzięcie  kształtować będą się w wysokości 3 329 233 zł, a limit  zobowiązań wyniesie  702 700 zł.

 

 


 

PROJEKT 

UCHWAŁA NR            2013

Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

z dnia 27 czerwca  2013 roku

w sprawie: zmiany Wieloletniej  Prognozy  Finansowej  Miasta  Jastrzębie-Zdrój  

Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz.U. z 2013 roku  poz. 594), art. 226, 227, 228, 229, 230 ust. 1 i 6 i art. 231 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 roku Nr 157, poz.1240 ze zmianami) w związku z art.121 ust.8 oraz art. 122 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 roku Nr 157, poz.1241 ze zmianami) oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 stycznia 2013 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2013 roku poz. 86)

Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój

u c h w a l a :

§ 1

W Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Jastrzębie-Zdrój  wprowadza się następujące zmiany:

1.   załącznik nr 1 „Wieloletnia Prognoza Finansowa” otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały,

2.   załącznik nr 3 „Wykaz przedsięwzięć do WPF” otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 2

Objaśnienia zmian wartości Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Jastrzębie-Zdrój, zawarte w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 3

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

  

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE:

 

Proponuje się zmienić Wieloletnią Prognozę Finansową w celu: dostosowania do zmienianej uchwały w sprawie budżetu Miasta na 2013 rok, zaktualizowania danych w zakresie przedsięwzięć wieloletnich oraz zaktualizowania prognozowanych budżetów kolejnych lat spowodowanych zmianami budżetu roku 2013.

 

Załączniki:

Załącznik nr 1 i 3
xlsx, 64 kB
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 11.06.2013 11:24
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 71
Załącznik nr 2
docx, 32 kB
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 11.06.2013 11:24
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 69
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 11.06.2013 11:24
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 94
Odpowiedzialny za treść: Dariusz Holesz
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 11.06.2013 11:24
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 25.06.2013 08:47
Liczba wyświetleń: 242
Drukuj Zapisz do PDF