W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów

RSS

                                                                                 Propozycja

 

 

UCHWAŁA NR

RADY MIASTA JASTRZĘBIE-ZDRÓJ

 

z dnia ……….

 

w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów

 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15, art.40 ust.1 i art.41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.  o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art.6r ust.3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku gminach (Dz.U. z 2012 r., poz.391 z późn. zm.), po przeprowadzeniu konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego  (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 234, poz.1536 z późń. zm.), Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój uchwala, co następuje:

 

§ 1

Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług dotyczący odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta Jastrzębie-Zdrój i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 

§ 2

1.     Ustala się, iż w ramach uiszczonej przez właściciela nieruchomości zamieszkałej zryczałtowanej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbierane będą następujące frakcje odpadów:

a)     odpady komunalne niesegregowane,

b)    papier i tektura,

c)     metale,

d)    tworzywa sztuczne,

e)     szkło,

f)     opakowania wielomateriałowe,

g)    przeterminowane leki i chemikalia,

h)     zużyte baterie i akumulatory,

i)      zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

j)      meble i inne odpady wielkogabarytowe,

k)     zużyte opony,

l)      odpady zielone.

2.     Ustala się, iż w ramach uiszczonej przez właściciela nieruchomości niezamieszkałej zryczałtowanej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbierane będą następujące frakcje odpadów:

a)     odpady komunalne niesegregowane,

b)    papier i tektura,

c)     metale,

d)    tworzywa sztuczne,

e)     szkło,

f)     opakowania wielomateriałowe.

3.     Ustala się, iż odbierana będzie każda ilość odpadów komunalnych zebrana przez właściciela nieruchomości.

 

§ 3

1.     Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzone będzie z następującą częstotliwością:

1.1.Odpady komunalne niesegregowane:

a)     w zabudowie jednorodzinnej – dwa razy w miesiącu,

b)    w zabudowie wielorodzinnej – trzy razy w tygodniu,

c)     w placówkach handlowych, usługowych, obiektach użyteczności publicznej - jeden raz w tygodniu,

d)    z pozostałych nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne - dwa razy w miesiącu,

e)     z terenu ogródków działkowych, w okresie od 1 marca do 31 października – jeden raz w tygodniu, w pozostałym okresie – jeden raz w miesiącu,

f)     z cmentarzy -  jeden raz w tygodniu.

1.2.Odpady gromadzone selektywnie typu papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło, odpady wielomateriałowe odbierane są:

a)     w zabudowie jednorodzinnej – jeden raz w miesiącu,

b)    w zabudowie wielorodzinnej – jeden raz w tygodniu,   

c)     z pozostałych nieruchomości – dwa razy w miesiącu,

1.3. Zużyte opony, meble, odpady wielkogabarytowe, większych rozmiarów zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny:

a)     w zabudowie jednorodzinnej – dwa razy w roku na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości,

b)    w zabudowie wielorodzinnej – jeden raz w tygodniu.

2.     W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość zwiększenia częstotliwości odbioru odpadów komunalnych niesegregowanych z terenu zabudowy wielorodzinnej oraz nieruchomości niezamieszkałych. Zmiana częstotliwości odbioru odpadów ustalonej w ust. 1 następuje na indywidualny wniosek właściciela nieruchomości.

 

§ 4

 

W przypadku zabudowy jednorodzinnej właściciele nieruchomości, w celu skorzystania z usługi wywozu odpadów wielkogabarytowych, mebli, zużytych opon i większych rozmiarów zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na zasadach określonych w regulaminie utrzymania czystości i porządku, obowiązani są zgłosić telefonicznie do Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój zapotrzebowanie na tą usługę. Telefony kontaktowe dostępne są na stronach biuletynu informacji publicznej.   

 

§ 5

 

1.     Z punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych mogą korzystać mieszkańcy miasta Jastrzębie-Zdrój od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy).

2.     Właściciele nieruchomości samodzielnie dostarczają do punktu selektywnego zbierania odpady komunalne zebrane w sposób selektywny, w tym odpady zielone, papier i tekturę, metale, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe, baterie, przeterminowane leki.

3.    W Gminnym Punkcie Zbierania Odpadów Niebezpiecznych odbierane będą nieodpłatnie odpady niebezpieczne, w tym m.in. zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, przeterminowane leki i chemikalia, lampy fluorescencyjne, farby zawierające substancje niebezpieczne a także zużyte opony, meble i inne odpady wielkogabarytowe, papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe.

4.    Szczegółowy wykaz punktów selektywnego zbierania znajduje się na stronach  biuletynu informacji publicznej.

 

§ 6

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój.

 

§ 7

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego, z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013 r.

 

 

 

 

 

 

 

Uzasadnienie

 

Na podstawie art.6r ust.3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości  i porządku w gminach Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój zobowiązana jest określić w drodze uchwały, stanowiącej akt prawa miejscowego, szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości  i zagospodarowania tych odpadów.

Uchwała określa szczegółowo usługi, jakie świadczone będą przez gminę w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi po 1 lipca 2013 roku, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała zawiera informacje dotyczące:

- ilości i rodzajów odpadów komunalnych odbieranych od właściciela nieruchomości

- częstotliwości odbierania odpadów od właściciela nieruchomości

- sposobu świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

Uchwała w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych jest bezpośrednio powiązana z uchwałą w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta, uchwałą w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi a  także w sprawie wzoru deklaracji oraz terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty. Razem te uchwały tworzą podstawę nowego systemu do gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie miasta Jastrzębie-Zdrój.

 

Odpowiedzialny za treść: Maria Pilarska
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 11.12.2012 07:11
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 11.12.2012 07:22
Liczba wyświetleń: 266
Drukuj Zapisz do PDF