W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie udzielenie pożyczki dla Stowarzyszenia Biegów Górskich

RSS

 

 

Projekt

 

Uchwała Nr …...................2012

Rady Miasta Jastrzębie - Zdrój

z dnia …....................... 2012 r.

 

 

w sprawie: udzielenie pożyczki dla Stowarzyszenia Biegów Górskich

 

 

Na podstawie art. 7 ust.1 pkt 18, 19, art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2001, Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
oraz art. 262 ust 1, 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2009, Nr 157 poz. 1240
z późn. zm.).

 

 

 

 

Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój

 

u c h w a l a:

 

§ 1

Udzielić nieoprocentowanej pożyczki w wysokości 40.000 zł dla Stowarzyszenia Biegów Górskich  na realizację projektów pn. „Organizacja imprezy sportowej – IV Bieg na Halę Miziową w Korbielowie” oraz „Organizacja imprezy sportowej – XII Bieg na szczyt Pilska w Korbielowie” realizowanych przez Stowarzyszenie Biegów Górskich, dofinansowanego z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich  na lata 2007-2013.

 

§ 2

Upoważnia się Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój do zawarcia umowy pożyczki ze Stowarzyszeniem Biegów Górskich z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju.

 

§ 3

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój.

 

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE:

                                              

Stowarzyszenie Biegów Górskich z siedzibą w Jastrzębiu-Zdróju zwróciło się do Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój z prośbą o udzielenie pożyczki z budżetu Miasta w wysokości 40.000,00 zł na zabezpieczenie realizacji dwóch projektów realizowanych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, Działanie 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Małe Projekty”:

1.     Projekt pn. „Organizacja imprezy sportowej – IV Bieg na Halę Miziową w Korbielowie”;

2.     Projekt pn. „Organizacja imprezy sportowej – XII Bieg na szczyt Pilska w Korbielowie”.

Wnioskodawca wskazał dzień 30 listopada 2012 r. jako termin zakończenia zadań, natomiast spłata pożyczki
z budżetu Miasta Jastrzębie- Zdrój miałaby nastąpić do 30 kwietnia 2013 r. Miejsce realizacji projektów to Gmina Jeleśnia. Urząd Gminy oraz Gminny Ośrodek Kultury w Jeleśni udzieliły wsparcia w promocji imprez. Wnioski o płatność ostateczną zgodnie z zawartymi umowami są rozpatrywane w terminie nie dłuższym niż
2 miesiące od dnia jego złożenia a płatność następuje nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku o płatność. Po zakończeniu realizacji zadania:

1.     „Organizacja imprezy sportowej – IV Bieg na Halę Miziową w Korbielowie” zgodnie z §7 ust 1 pkt 1 Umowy nr 00395-6930-UM1240009/11 z dnia 05.01.2012 r. w terminie 01.10.2012-31.10.2012 r. Stowarzyszenie przedkłada wniosek o płatność;

2.     „Organizacja imprezy sportowej – XII Bieg na szczyt Pilska w Korbielowie” zgodnie z § 7 ust 1 pkt 1 Umowy nr 00399-6930-UM1240010/11 z dnia 05.01.2012 r. w terminie 01.09.2012-30.09.2012 r. Stowarzyszenie przedkłada wniosek o płatność.

W związku z powyższym wskazany przez Stowarzyszenie Biegów Górskich termin spłaty pożyczki z budżetu Miasta (30 kwietnia 2013 r.) jest określany przez osoby obsługujące projekt ze strony Zarządu Województwa Śląskiego jako realny. Stowarzyszenie wnioskowało o aneks zmieniający terminy podane w umowach wówczas termin refundacji może się przesunąć. Maksymalny czas, w którym ma nastąpić przekazanie środków unijnych w przypadku ewentualnych aneksów to 2 lata od podpisania umowy czyli 05 stycznia 2014 r.

W dokumentach projektowych Stowarzyszenie wskazało, iż celem imprez jest rozwój sportu i rekreacji, turystyki, promocja zdrowego stylu życia, poprawa jakości życia mieszkańców Lokalnej Grupy Działania „Żywiecki Raj” w skład, której wchodzą następujące gminy: Czernichów, Istebna, Jeleśnia, Koszarawa, Lipowa, Łodygowice, Milówka, Radziechowy-Wieprz, Rajcza, Ujsoły, Węgierska Górka.

„Organizacja imprezy sportowej – XII Bieg na szczyt Pilska w Korbielowie”. W imprezie mogły wziąć udział całe rodziny (uczestnicy i kibice), kluby sportowe, szkoły, organizacje społeczne itd.
w sumie około 500 osób podzielonych na 10 kategorii wiekowych dla mężczyzn i 8 dla kobiet. Beneficjent otrzyma pomoc finansową (refinansowanie) w wysokości 25.000,00 zł na podstawie wniosku o znaku UM12-6930-UM1240010/11 oraz zgodnie z Umową Przyznania Pomocy nr 00399-6930-UM1240010/11
w ramach działania 413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju objętego PROW na lata 2007-2013 zawartą
w dniu 05.01.2012 r., na operację z zakresu małych projektów. Potencjalni uczestnicy (zwłaszcza mieszkańcy obszaru LGD) mieli możliwość zarejestrowania się na stronie internetowej w „Biegu na szczyt Pilska”. Planowane zakończenie operacji to wrzesień 2012 r. a sam bieg odbył się 18 lipca 2012 r. Koszty realizacji zadania wykazano na kwotę 45.566,00 zł z czego wnioskowano o refinansowanie 25.000,00 zł. ze środków unijnych zaś Stowarzyszenie pokrywa 45,13 % czyli 20.566,00 zł wartości wydatków kwalifikowanych. Stowarzyszenie Biegów Górskich w grupie kosztów związanych z przedsięwzięciem wymienia: regulaminy i numerki startowe, posiłki, koszulki z nadrukiem oraz medale okolicznościowe dla uczestników; puchary i statuetki; obsługa medyczna; transport zawodników; spotkania przygotowawcze; opłacenie sędziów; namiot, scena; zespoły artystyczne; prowadzący imprezę, reklama i promocja; wyżywienie i zakwaterowanie organizatorów; obsługa techniczna imprezy; asystent organizatora ds. technicznych; obsługa wyników.

„Organizacja imprezy sportowej – IV Bieg na Halę Miziową w Korbelowie”. Refinansowanie możliwe na podstawie wniosku o przyznanie pomocy o znaku UM12-6930-UM124009/11 potwierdzone Umową przyznania pomocy nr 00395-6930-UM1240009/11 na operację z zakresu małych projektów w ramach działania 413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” objętego PROW na lata 2007-2013 z dnia 05.01.2012 r. Zgodnie z danymi zawartymi we wniosku bieg miał się odbyć 30 sierpnia 2012 r. Planowana liczba uczestników to 250 osób w 13 kategoriach wiekowych. Koszty realizacji zadania wynoszą 34.228,00 zł z czego 23.000,00 zł to kwota refinansowania ze środków unijnych zaś 11.228,00 zł wartości wydatków kwalifikowanych projektu czyli 32,80% to wkład własny Stowarzyszenia Biegów Górskich. Koszty realizacji zadania obejmują: regulaminy, numerki startowe, posiłki, koszulki z nadrukiem i medale okolicznościowe dla uczestników; puchary, statuetki; obsługa medyczna; transport; spotkanie przygotowawcze; namiot i scena; dwa zespoły artystyczne; prowadzący imprezę; promocja; asystent ds. technicznych.; transport i wyżywienie organizatorów; obsługa sędziowska; obsługa wyników. Planowany termin zakończenia zadania we wniosku projektowym określono na październik 2012 roku.

Dysponentem środków finansowych jest Zarząd Województwa Śląskiego działający za pośrednictwem Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Żywiecki Raj”. Specyfiką tzw. Małych Projektów jest konieczność wyłożenia własnych środków a środki Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich są zwracane po rozliczeniu projektu, dlatego też Stowarzyszenie zwraca się z prośbą o udzielenie pożyczki z budżetu Miasta w wysokości 40 000,00 zł., która pozwoli na zrealizowanie projektów.

Stowarzyszenie Biegów Górskich poinformowało, iż zostanie podpisany aneks do umowy, w którym ulegnie zmianie termin zakończenia projektu. Prezes Stowarzyszenia uważa, iż mimo zmiany terminu realizacji zadania spłata pożyczki nastąpi we wnioskowanym okresie czyli do 30 kwietnia 2013r.

Uchwała Rady Miasta Nr XVI.125.2011 z dnia 27 października 2011 r. w sprawie „Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 Ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2012” w rozdz. III, pkt. 2, ppkt. 4 wprowadza możliwość udzielania przez Miasto pożyczek na realizację zadań w przypadku prefinansowania projektów, jednakże maksymalna kwota o jaką organizacja pozarządowa może raz w roku wnioskować nie może przekroczyć 60 000,00 zł.

Stowarzyszenie Biegów Górskich jeszcze jako Klub Rekreacyjno - Sportowy Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej „Diament” otrzymało w 2009 r. pożyczkę z budżetu Miasta Jastrzębie-Zdrój na realizację projektu pn. „Euro Beskidy Cup – szansą wzajemnej współpracy i poznania się przez sport” dofinansowanego w ramach Funduszu Mikroprojektów w Euroregionie Śląsk Cieszyński, Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska-Rzeczpospolita Polska 2007-2013 w wysokości 60.000 zł. Pożyczkę przyznano na mocy Uchwały Nr XLVIII/618/2009 Rady Miasta Jastrzębie Zdrój z dnia 22 października 2009 r. w sprawie: udzielenia pożyczki dla Klubu Rekreacyjno-Sportowego Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej „Diament”.

W 2012 r. na mocy uchwał Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój udzielono następujących nieoprocentowanych pożyczek z budżetu Miasta :

1. Uchwała Nr VII.85.2012 Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie: udzielenia pożyczki dla Klubu Judo KOKA Jastrzębie – 50.000 zł;

2. Uchwała Nr VII.84.2012 Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie: udzielenie pożyczki dla Uczniowskiego Klubu Sportowego „Pionier” – 60.000 zł.

 

 

 

Odpowiedzialny za treść: Krzysztof Kucia
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 12.09.2012 08:40
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 551
Drukuj Zapisz do PDF