W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie Regulaminu wyboru przedstawicieli Rady Miasta do Rady Działalności Pożytku Publicznego

RSS

UCHWAŁA NR XVII.          .2015

Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

z dnia 26 listopada 2015r.

w sprawie Regulaminu wyboru przedstawicieli Rady Miasta do Rady Działalności Pożytku Publicznego

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca1990r.o samorządzie gminnym ( j.t. Dz.U. z 2015r., poz. 1515 z późniejszymi zmianami) oraz art. 41 f,  pkt 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie( j. t. Dz.U. z 2014r. poz. 1118 z późniejszymi zmianami)

 

Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój

uchwala

§ 1

 

Regulamin wyboru przedstawicieli Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój do Rady Działalności Pożytku Publicznego.

 

§ 2

 

1. Wybory przeprowadza Komisja  Skrutacyjna, wybrana spośród radnych w głosowaniu jawnym.

2. Członkowie Komisji Skrutacyjnej wybierają Przewodniczącego Komisji.

3. Członkowie Komisji Skrutacyjnej nie mogą kandydować do Rady Działalności Pożytku Publicznego.

 

§ 3

 

  1. Rada Miasta ze swego grona wybiera dwóch przedstawicieli do Rady Działalności Pożytku Publicznego w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady.
  2. Prawo zgłaszania kandydatów do Rady Działalności Pożytku Publicznego każdemu radnemu obecnemu na sesji Rady Miasta.
  3. Nie ogranicza się ilości kandydatów do Rady Działalności Pożytku Publicznego.
  4. Każdy z kandydatów obowiązany jest do ustnego wyrażenia zgody na kandydowanie, ewentualnie do wyrażenia zgody w formie pisemnego, podpisanego oświadczenia o wyrażeniu zgody na kandydowanie.
  5. Przedstawicielami do Rady Działalności Pożytku Publicznego zostają kandydaci, którzy otrzymali bezwzględną większość głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady Miasta.

 

§ 4

 

1.Głosowanie przeprowadza się za pomocą kart do głosowania.

2.Karty do głosowania przygotowuje i wydaje radnym Komisja Skrutacyjna.

3.Na karcie do głosowania Komisja Skrutacyjna zamieszcza imiona i nazwiska kandydatów do Rady Działalności i Pożytku Publicznego w kolejności alfabetycznej. Obok, po imieniu i nazwisku każdego z kandydatów, z prawej strony, w jednej linii umieszcza się jednakową kratkę.

4.Karty do głosowania Komisja Skrutacyjna opatruje pieczęcią Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój.

 

§ 5

 

  1. Radny dokonuje wyboru poprzez postawienie znaków "x" w kratkach, obok co najwyżej tylu kandydatów ilu jest wybieranych do Rady Działalności Pożytku Publicznego, opowiadając się w ten sposób za ich wyborem;
  2. Jeżeli radny postawił znak "x" przy mniejszej liczbie kandydatów niż liczba wybieranych kandydatów do Rady Działalności Pożytku Publicznego  oznacza to, że głosuje odpowiednio tylko na tych kandydatów i głos ten jest ważny, oddany na tych kandydatów.
  3. Jeżeli radny, na karcie do głosowania:

1) nie postawił znaku "x" w kratce obok nazwiska żadnego kandydata;

2) postawił znak "x" przy większej liczbie nazwisk kandydatów niż określono to w Regulaminu;

3) wypełnił kartę w sposób niezgodny z ust. 1

- jego głos uważa się za nieważny.

4. Karty wyjęte z urny niesporządzone przez Komisję Skrutacyjną, są kartami nieważnymi.

5. Kart całkowicie przedartych Komisja Skrutacyjna nie bierze pod uwagę.

6. Dopisanie na karcie do głosowania dodatkowych nazwisk albo poczynienie innych dopisków      nie pociąga za sobą skutków prawnych i nie wpływa na ważność głosu.

 

§ 6

 

1. Za wybranych kandydatów do Rady Działalności Pożytku Publicznego uważa się kandydatów, którzy uzyskali największą ilość głosów (znaków "x" w kratce przy nazwiskach tych kandydatów).

2. W przypadku, gdy w głosowaniu  więcej niż dwóch kandydatów otrzyma jednakową liczbę głosów, która stanowi liczbę uprawniającą do uzyskania mandatu w Radzie Działalności Pożytku Publicznego, przeprowadza się II turę głosowania spośród tych kandydatów.

3. W II turze głosowania, o której mowa w ust. 2 Regulamin stosuje się odpowiednio.

 

§ 7

 

Komisja Skrutacyjna otwiera urnę wyborczą i dokonuje ustalenia liczby głosów według zasad określonych  w § 5.

 

§ 8

 

1. Komisja Skrutacyjna sporządza protokół głosowania.

2. W protokole wymienia się liczbę:

1/ radnych uprawnionych do głosowania,

2/ oddanych głosów,

 

3/ głosów nieważnych,

4/ głosów ważnych,

5/ głosów ważnych bez dokonania wyboru (wstrzymujących się),

6/ głosów ważnych oddanych na poszczególnych kandydatów.

3. Protokół podpisują wszystkie osoby wchodzące w skład Komisji  Skrutacyjnej obecne przy jego sporządzaniu.

4. Komisja  Skrutacyjna opatruje protokół pieczęcią Rady Miasta.

5. Protokół wraz z kartami do głosowania Komisja Skrutacyjna dołącza do protokołu sesji Rady Miasta.

 

§ 9

 

 W wypadku braku rozstrzygnięcia, przeprowadza się ponowne wybory łącznie z ponownym zgłaszaniem kandydatów.

 

§ 10

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej po sporządzeniu czynności opisanych w § 8, odczytuje na Sesji Rady Miasta protokół głosowania.

 

§ 11

 

Stwierdzenie wyboru przedstawicieli Rady Miasta do Rady Pożytku Publicznego dokonuje się w drodze uchwały Rady Miasta.

 

§ 12

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Odpowiedzialny za treść: Barbara Madera
Data wytworzenia: 18.11.2015
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 18.11.2015 11:36
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 289
Drukuj Zapisz do PDF