W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr 901 w sprawie zmian budżetu miasta Jastrzębie Zdrój na 2006 rok (XLIII/901/2006)

RSS

UCHWAŁA  NR XLIII/901/2006

RADY MIASTA JASTRZĘBIE ZDRÓJ

z dnia 27 kwietnia  2006 roku

 

w sprawie zmian budżetu miasta Jastrzębie Zdrój na 2006 rok.

 

 

     Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4,9 lit. c, e, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (jednolity  tekst Dz. U.   Nr 142 poz. 1591  z 2001roku z późniejszymi zmianami), w związku z  art. 92  ust. 3  ustawy  z  dnia 5 czerwca   o samorządzie    powiatowym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142, poz. 1592,  z  2001 roku z późniejszymi zmianami),  art. 165, art. 166, art.168, art. 173, art. 174, art. 176 art. 184, art. 188, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104), art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku -   Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację     publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872, z 1998 roku z późniejszymi zmianami), art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627, z  2001 roku  z  późniejszymi  zmianami), art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst Dz. U. Nr 240 poz. 2027 z 2005 roku), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 listopada 2000 roku w sprawie  szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowywania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych  j.s.t. ustawami oraz  przekazywania j.s.t. dotacji celowych na realizację tych zadań (Dz. U. Nr 100 poz. 1077 z 2000 roku z późniejszymi zmianami) w oparciu o opinie Komisji,      

       

u c h w a l a :

§ 1

Zmienić  plan dochodów i wydatków budżetu miasta na 2006 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 1.

§ 2

Zmienić plan dochodów związanych z realizacją zadań rządowych oraz innych zadań zleconych ustawami, podlegających odprowadzeniu do budżetu państwa, zgodnie z Załącznikiem Nr 2.

 

§ 3

Zmienić plan przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu budżetu miasta na 2006 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 3.

§ 4

Zmienić plan dochodów i wydatków w rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych, zgodnie z Załącznikiem Nr 4.

§ 5

Zmienić „Limit wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2006 oraz na lata 2007-2008 z uwzględnieniem wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszu przedakcesyjnego PHARE 2003 i funduszy strukturalnych - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego”, zgodnie z Załącznikiem  Nr 5.

§ 6

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.

§ 7

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

UZASADNIENIE

 

Załącznik Nr 1

 

1.       Minister Finansów poinformował miasto o ostatecznych kwotach wynikających z ustawy budżetowej na 2006 rok dotyczących, między innymi, wysokości subwencji ogólnej. Jak wynika z tej informacji, miasto w roku bieżącym otrzyma na realizację zadań oświatowych w części gminnej subwencję w wysokości 32 719 133 zł, tj. o 610 475 zł mniej niż zakładano na etapie planowania oraz 28 040 505 zł dla powiatu, tj. o 403 605 zł mniej niż w planie.  Z tytułu subwencji równoważącej w części powiatowej miasto otrzyma o 170 zł mniej, niż planowano, tj. kwotę 2 907 621 zł. W związku z tym proponuje się wprowadzić do budżetu miasta stosowne zmiany w celu dostosowania planu do ustawy budżetowej.

2.       W związku z otrzymaniem dotacji celowej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na wyjazdy dzieci szkół podstawowych na tzw. „Zielone szkoły” proponuje się zwiększyć dochody i wydatki budżetu miasta o kwotę 143 500 zł z przeznaczeniem na organizacje tych wyjazdów.

3.       Proponuje się  zmniejszyć planowane dochody budżetu miasta pochodzące ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej o kwotę 4 845 717 zł oraz planowaną dotację celową z samorządu województwa na dofinansowanie kosztów realizacji zadania pn. Budowa dróg publicznych oraz kanalizacji sanitarnej na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica o kwotę 2 655 360 zł. Zmiana ta pociąga za sobą zmniejszenie kwoty planowanych wydatków na tym zadaniu o 6 460 956 zł – środki UE oraz o 5 309 226 zł – środki własne miasta pochodzące z kredytu.

4.       Wpływy ze zwrotu nienależnie pobranych świadczeń wypłaconych przez gminę oraz dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości należy zwrócić do budżetu państwa. W związku z tym proponuje się wprowadzić do budżetu miasta dochody z tych zwrotów świadczeń rodzinnych, zaliczek alimentacyjnych i zasiłków z pomocy społecznej w wysokości 65 320 zł i wydatki celem odprowadzenia ich do budżetu państwa.

5.       Po rozliczeniu wydatków, które nie wygasły w 2005 roku nastąpił ich zwrot do budżetu miasta w wysokości 95 260 zł. Proponuje się zatem zwiększyć plan dochodów i wydatków z przeznaczeniem na remont Żłobka w wysokości 25 260 zł i na częściowe pokrycie dodatkowych udziałów miasta w JTBS DASZEK w wysokości 70 000 zł.

6.       Proponuje się zwiększyć planowane wydatki jednostek oświatowych na ogólną kwotę 113 168 zł, na następujące zadania:

-            na pokrycie kosztów urlopu zdrowotnego nauczyciela SP Nr 4 w wysokości 15 361 zł, trzech nauczycieli SP 18 w wysokości 32 616 zł, nauczyciela SP 19 w wysokości 25 429 zł i nauczyciela ZS Nr 1 w wysokości 21 159 zł,

-            na dopłatę do kosztów dojazdu do szkoły ucznia SP Nr 4 na kwotę 380 zł,

-            na wydatki związane z doradztwem metodycznym w SP Nr 4 w wysokości 1 572 zł,

-            na remont instalacji gazowej w Zespole Szkół Nr 7 w wysokości 3 014 zł,

-            na wypłatę dla pracownika SP 4 zasądzonego odszkodowania oraz na koszty postępowania sądowego w wysokości 9 137 zł,

-            na zakup kserokopiarki dla SP 3 na kwotę 4 500 zł.

Środki na pokrycie powyższych wydatków proponuje się pozyskać z wolnych środków z lat ubiegłych.

7.       Proponuje się dokonać przeniesienia planu wydatków między następującymi zadaniami inwestycyjnymi:

-            zwiększenie zadania – Modernizacja basenu przy ul. Witczaka o kwotę 1 250 000 zł przy równoczesnym zmniejszeniu zadania – Modernizacja obiektów w Parku Zdrojowym (środki pozostałe po przetargu);

 

      Ze względu na ograniczenie finansowe zakres inwestycji został podzielony na dwa etapy.

Na obecnym stanie zaawansowania budowy zwłaszcza po okresie zimowym, uwidocznił się problem wysokiego stanu wód gruntowych spowodowanych spadkiem rzeki Jastrzębianki oraz wpływem eksploatacji górniczej, wykonanie II etapu po zakończeniu robót związanych z ukształtowaniem terenu, budowa budynku B oraz drugiej części budynku A będzie powodować zniszczenie terenu plaży i brak dojazdu sprzętu ciężkiego budowlanego do budynku B. Bliskość poszczególnych budynków i urządzeń może spowodować uszkodzenie tych istniejących i utratę gwarancji.

Potrzeby finansowe związane z wykonaniem II etapu przebudowy basenu w zakresie: budowy budynku B, dokończenia budynku A wraz z sieciami zewnętrznymi wynoszą 1 540 000 zł.

Wykonanie powyższego umożliwi prawidłowe funkcjonowanie zgodne z prawem budowlanym i przepisami sanitarnymi:

- budowa zewnętrznej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej      – 540 000 zł

- dokończenie budynku A                                                         490 000 

- budowa budynku B                                                                 510 000 zł.

w tym:  

- część budowlana                                                                    435 000 zł

- część elektryczna                                                                     55.000 

- część wentylacyjna                                                                   20 000 

Istnieje możliwość sfinansowania w/w robót ze środków pozostałych po przetargu na zadanie numer 80 pn. „Modernizacja obiektów w Parku Zdrojowym” przenosząc kwotę 1 250 000 zł na zadanie numer 132 „Modernizacja basenu przy ul. Witczaka”. Uwzględniając kwotę 290.000,00zł obecnie niezaangażowane na zadanie 132 pozwoli to na ogłoszenie przetargu nieograniczonego i realizację robót.

-            zwiększenie zadania – Udziały w JTBS DASZEK o kwotę  170 000 zł i zmniejszenie zadania Modernizacja ul. Broniewskiego-Słoneczna o 100 000 zł (pozostałe 70 000 zł na udziały miasta w JTBS DASZEK proponuje się pokryć z rozliczenia wydatków niewygasających),

-            zwiększenie zadania – Rewitalizacja terenów pouzdrowiskowych o 120 000 zł przy równoczesnym zmniejszeniu Modernizacji obiektów w Parku Zdrojowym.

 

 

8.       Proponuje się zwiększyć zadanie inwestycyjne nr 34 pn. Zakup autobusu dla Domu Nauki i Rehabilitacji o kwotę 54.300 zł.

Zgodnie z „Programem wyrównywania różnic między regionami” Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dofinansowywał ze swoich środków do 75 % kosztów realizacji zadań. Obecnie wskaźnik ten zmniejszył się do 50 %.  Całkowity koszt zakupu autobusu  wynosi 193 900 zł, z czego do 50 % kosztów pokryje PFRON a pozostałą część miasto.  W wydatkach niewygasających zaplanowano już kwotę 42.700 zł na ten cel i związku z tym brakująca kwota to 54.300 zł. Proponuje się więc wprowadzenie stosownej korekty. Źródłem finansowania tego zadania będą wolne środki z lat ubiegłych.

9.       Proponuje się zwiększyć zadanie remontowe nr 303 pn. Remont chodników o kwotę 100.000 zł.

Kwota ta zostanie przeznaczona na remont chodnika po budowie kanalizacji deszczowej przy ul. Wielkopolskiej. Remont ten obejmie odcinek od bloku 105 do szkoły przy ul. Wielkopolskiej. Źródłem finansowania tego zadania będą wolne środki z lat ubiegłych.

 

10.   W ramach planu wydatków Zespołu Szkół Nr 11 proponuje się przenieść z działu 801 – Oświata i wychowanie do działu 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza kwotę w wysokości 440 zł z przeznaczeniem na wypłatę stypendium socjalnego dla ucznia.

 

11.   W związku z koniecznością dokończenia prac remontowych pomnika przy ul. Boża Góra Prawa oraz realizacji zadania w zakresie utrzymania miejsc pamięci narodowej proponuje się dokonać przeniesienia środków w wysokości 29 300 zł z wydatków planowanych na oświetlenie ulic.

 

Załącznik Nr 2

Wojewoda Śląski poinformował miasto o ostatecznych kwotach wynikających z ustawy budżetowej na 2006 rok dotyczących dotacji celowych z budżetu państwa oraz wysokości dochodów z zakresu administracji rządowej, podlegających odprowadzeniu do budżetu państwa. Z informacji tej wynika,   że kwoty przyjęte do projektu ustawy budżetowej na 2006 rok różnią się od kwot ostatecznych, wynikających z ustawy budżetowej. W związku z tym, proponuje się dokonać odpowiednich zmian w celu dostosowania tych planów do ustawy budżetowej

 

Załącznik Nr 3

W załączniku tym dokonuje się zmian polegających na zaangażowaniu wolnych środków z lat ubiegłych w wysokości 1 127 418 zł  na pokrycie kosztów wydatków oświatowych w wysokości 113 168 zł, na pokrycie różnicy wynikającej z otrzymania niższych kwot subwencji ogólnej w wysokości 1 014 250 zł oraz na remont chodników w wysokości 100 000 zł i zakup autobusu dla Domu Nauki i Rehabilitacji w wysokości 54.300 zł.

Ponadto zmniejsza się planowany na zadanie inwestycyjne pn. Budowa dróg publicznych oraz kanalizacji sanitarnej na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica kredyt na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej o kwotę 2 653 866 zł oraz planowaną pożyczkę na   prefinansowanie o kwotę 6 460 956 zł przy jednoczesnym zmniejszeniu  planowanej spłaty pożyczki na to zadanie o kwotę 4 845 717 zł.

 

Załącznik Nr 4

W załączniku tym proponuje się zwiększyć dochody i wydatki w rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych z tytułu wynajmu pomieszczeń szkolnych, prowizji towarzystw ubezpieczeniowych, opłat za wynajem powierzchni reklamowych na terenie placówek oświatowo – wychowawczych oraz opłat za duplikaty świadectw i legitymacji szkolnych na ogólną kwotę 40 542 zł.

 

Załącznik Nr 5

 

W załączniku dotyczącym limitu wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2006 oraz w latach 2007-2008 dokonuje się zmian w celu dostosowania planu zadań inwestycyjnych do kwot ujętych w budżecie miasta na 2006 rok oraz proponuje się dokonać zmiany polegającej na zwiększeniu limitu w 2007 roku zadania inwestycyjnego nr 51 pn.  Modernizacja Hali Sportowej o kwotę 2.100.000 zł. Jak wynika z przetargu całkowity koszt zadania wynosi 18.000.000 zł. Obecnie ustalony limit wydatków w budżecie miasta na lata 2006-2008 wynosi 15.900.000 zł. W związku z tym proponuje się dokonać stosownej zmiany. Źródłem finansowania tego zadania będą środki pochodzące z kredytu lub pożyczki.

 

Załączniki:

Załącznik do uchwały 901
zip, 37 kB
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 04.05.2006 11:59
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 49
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 04.05.2006 11:59
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 137
Drukuj Zapisz do PDF