Uchwała nr 900 w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu miasta Jastrzębie Zdrój za 2005 rok i udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój z tytułu wykonania bud (XLIII/900/2006)
RSSUCHWAŁA NR XLIII/900/2006
Rady Miasta Jastrzębie Zdrój
z dnia 27 kwietnia 2006 roku
w sprawie : rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu miasta Jastrzębie Zdrój za 2005 rok i udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój z tytułu wykonania budżetu za 2005 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, art. 18 a ust. 3, art. 28 a ust. 2, art. 61 ust. 2 w związku z art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 roku z późniejszymi zmianami), art. 12 pkt. 6, art. 13, art. 16, art. 30 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (jednolity tekst Dz. U. 142 poz. 1592 z późniejszymi zmianami), art. 12 ust. 3 pkt. 2 i 9, art. 199 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 z 2005), oraz art. 421 ust. 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z 2001 roku z późniejszymi zmianami) , art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst Dz. U. Nr 240 poz. 2027 z 2005 roku), w oparciu o opinię Komisji Skarbu oraz na wniosek Komisji Rewizyjnej zaopiniowany przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Katowicach,
Rada Miasta Jastrzębie Zdrój
u c h w a l a
§ 1
Po rozpatrzeniu przyjąć sprawozdanie Prezydenta Miasta z wykonania budżetu miasta Jastrzębie Zdrój za 2005 rok :
1.Po stronie dochodów 211 714 895 zł
w tym:
1)w części gminnej 155 035 269 zł
2)w części powiatowej 56 679 626 zł
zgodnie z Załącznikiem Nr 1, a dochodów z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, podlegające odprowadzeniu do budżetu państwa, zgodnie z Załącznikiem Nr 2.
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje, między innymi:
1)dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 17 329 800 zł,
2)dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie
porozumień w wysokości 141 480 zł,
3)dotacje na realizację zadań wspólnych wykonywanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 72 937 zł,
4)dotacje z budżetu państwa na realizację zadań własnych w wysokości 1 870 060 zł,
5)dotacje z funduszy celowych na realizację zadań bieżących w wysokości 298 135 zł,
6)dotacje z funduszy celowych na zadania inwestycyjne w wysokości 68 082 zł,
7)dotacje celowe z innych powiatów na realizację zadań bieżących w wysokości 385 655 zł,
8)dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości
1 238 704 zł,
9)środki z budżetu Unii Europejskiej na realizację zadań inwestycyjnych w wysokości 899 215 zł,
10)środki z budżetu Unii Europejskiej na realizację zadań bieżących w wysokości 520 644 zł.
3. Po stronie wydatków 223 947 727 zł
w tym:
1)w części gminnej 163 841 085 zł
2)w części powiatowej 60 106 642 zł
zgodnie z Załącznikiem Nr 3.
4.Z wydatków, o których mowa w ust. 3 przeznaczono łącznie na :
1) Wydatki bieżące na kwotę 179 882 346 zł,
w tym między innymi :
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń jednostek budżetowych 87 074 382 zł,
b) dotacje dla zakładów budżetowych na zadania bieżące 1 253 505 zł,
c) dotacje dla instytucji kultury 5 183 400 zł,
d) dotacje podmiotowe dla publicznych i niepublicznych jednostek systemu oświaty i
niepublicznych placówek oświatowo – wychowawczych 874 645 zł,
e)dotacje podmiotowe dla uczelni publicznej, dla jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i dla pozostałych jednostek sektora finansów publicznych 48 414 zł,
f)dotacje celowe na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji
stowarzyszeniom i pozostałym jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych 796 970 zł,
g)dotacje celowe przekazane dla samorządu województwa w związku z realizacją zadań
zawartych na podstawie zawartych porozumień 22 537 zł,
h)dotacje celowe przekazane dla powiatów w związku z realizacją zadań
zawartych na podstawie zawartych porozumień 456 851 zł,
c) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań
zleconych ustawami 17 329 800 zł,
d) wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień w wysokości 141 480 zł,
e) wydatki na obsługę długu gminy 350 635 zł,
2) Wydatki majątkowe na kwotę 44 065 381 zł, w tym:
a) wydatki inwestycyjne 40 584 631 zł,
b) dotacje na zadania inwestycyjne 3 480 750 zł
5. Kwota wydatków określona w ust. 3 obejmuje ponadto:
1) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych wykonywanych na podstawie umów lub porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego 95 532 zł,
2) wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych 1 238 704 zł,
3) wydatki do dyspozycji jednostek pomocniczych 97 999 zł.
§ 2
Po rozpatrzeniu przyjąć zestawienie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami, zgodnie z Załącznikiem Nr 4.
§ 3
Po rozpatrzeniu przyjąć zestawienie przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu budżetowego, zgodnie z Załącznikiem Nr 5.
§ 4
Po rozpatrzeniu przyjąć zestawienie wydatków majątkowych, zgodnie z Załącznikiem Nr 6.
§ 5
Po rozpatrzeniu przyjąć zestawienie przychodów i wydatków zakładów budżetowych, zgodnie z Załącznikiem Nr 7.
§ 6
Po rozpatrzeniu przyjąć zestawienie przychodów i wydatków Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgodnie z Załącznikiem Nr 8.
§ 7
Po rozpatrzeniu przyjąć zestawienie przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym, zgodnie z Załącznikiem Nr 9.
§ 8
Po rozpatrzeniu przyjąć zestawienie przychodów i wydatków środków specjalnych , zgodnie z Załącznikiem Nr 10.
§ 9
Po rozpatrzeniu przyjąć zestawienie dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych oraz wykaz jednostek organizacyjnych, które w 2005 roku utworzyły rachunek dochodów własnych, zgodnie z Załącznikiem Nr 11.
§ 10
Po rozpatrzeniu przyjąć zestawienie dotacji udzielonych z budżetu miasta i funduszu celowego, zgodnie z załącznikiem Nr 12.
§ 11
Po rozpatrzeniu przyjąć zestawienie dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatków na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii, zgodnie z Załącznikiem Nr 13.
§ 12
Po rozpatrzeniu przyjąć zestawienie wydatków wyodrębnionych do dyspozycji jednostek pomocniczych miasta, zgodnie z Załącznikiem Nr 14.
§ 13
Po rozpatrzeniu przyjąć zestawienie zadań remontowych, zgodnie z Załącznikiem Nr 15.
§ 14
Po rozpatrzeniu przyjąć zestawienie dochodów i wydatków związanych z realizacją wspólnych zadań w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z Załącznikiem Nr 16.
§ 15
Po rozpatrzeniu przyjąć zestawienie etatów kalkulacyjnych i wynagrodzeń w jednostkach organizacyjnych miasta, zgodnie z Załącznikiem Nr 17.
§ 16
Po rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2005 rok udzielić absolutorium Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój z tytułu wykonania budżetu za 2005 rok.
§ 17
Zobowiązać Prezydenta Miasta do ogłoszenia sprawozdania z wykonania budżetu miasta Jastrzębie Zdrój za 2005 rok przez ogłoszenie w lokalnej prasie.
§ 18
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Opublikował w BIP: | Rafał Stelmaczonek |
---|---|
Data opublikowania: | 04.05.2006 11:57 |
Ostatnio zaktualizował: | Admin Admin |
Liczba wyświetleń: | 88 |