W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr 884 w sprawie zmian budżetu miasta Jastrzębie Zdrój na 2006 rok (XLII/884/2006)

RSS

UCHWAŁA  NR XLII/884/ 2006

RADY MIASTA JASTRZĘBIE ZDRÓJ

z dnia 23 marca  2006 roku

 

 

w sprawie: zmian budżetu miasta Jastrzębie Zdrój na 2006 rok.

 

 

     Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4,9 lit. c, e, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (jednolity  tekst Dz. U.   Nr 142 poz. 1591  z 2001roku z późniejszymi zmianami), w  związku z  art. 92  ust. 3  ustawy  z  dnia 5 czerwca   o samorządzie    powiatowym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142, poz. 1592,  z  2001 roku z późniejszymi zmianami),  art. 165, art. 166, art.168, art. 173, art. 174, art. 176 art. 184, art. 188, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104), art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku -   Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację     publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872, z 1998 roku z późniejszymi zmianami), art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627, z  2001 roku  z  późniejszymi  zmianami), art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst Dz. U. Nr 240 poz. 2027 z 2005 roku), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 listopada 2000 roku w sprawie  szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowywania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych  j.s.t. ustawami oraz  przekazywania j.s.t. dotacji celowych na realizację tych zadań (Dz. U. Nr 100 poz. 1077 z 2000 roku z późniejszymi zmianami) w oparciu o opinie Komisji,              

u c h w a l a :

§ 1

Zmienić  plan dochodów i wydatków budżetu miasta na 2006 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 1.

§ 2

Zmienić plan przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu budżetu miasta na 2006 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 2.

§ 3

Zmienić „Limit wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2006 oraz na lata 2007-2008 z uwzględnieniem wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszu przedakcesyjnego PHARE 2003 i funduszy strukturalnych - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego”, zgodnie z Załącznikiem  Nr 3.

§ 4

Zwiększyć przychody i wydatki w zakładzie budżetowym zgodnie z Załącznikiem Nr 4.

§ 5

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

UZASADNIENIE

 

Propozycja zwiększenia dochodów związana jest głównie z przystąpieniem Miasta do programów i projektów realizowanych z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej :

1.       Projekt pn. „Innowacyjny Śląski Klaster Czystych Technologii Węglowych„ zaakceptowany został do dofinansowania w ramach działania 2.6 ZPORR (Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy) przez Zarząd Województwa Śląskiego. Koordynatorem projektu jest Główny Instytut Górnictwa w Katowicach, a Miasto Jastrzębie Zdrój jest jednym z partnerów realizacji tego projektu. Koszty realizacji projektu dla Miasta w latach 2006-2007 wyniosą 64 992 zł w tym: środki z Europejskiego Funduszu Społecznego 48 744 zł (75%), środki z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego 16 248 zł (25 %). Projekt nie wymaga dofinansowania ze strony Miasta. W roku 2006 do budżetu Miasta zgodnie z harmonogramem realizacji projektu wpłynie kwota 13 700 zł w tym: środki z Europejskiego Funduszu Społecznego 10 275 zł, środki z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego 3 425 zł.

2.       Projekty pn. „Pierwszy krok do zatrudnienia” i „Gotowi do zmian” realizowane są przez Powiatowy Urząd Pracy ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego z udziałem środków Funduszu Pracy. Na przeprowadzenie audytów tych projektów Miasto otrzyma do budżetu środki z Europejskiego Funduszu Społecznego w wysokości 29 280 zł.

3.       Powiatowy Urząd Pracy przystępuje do realizacji projektu pn. „Jestem kobietą pracującą, żadnej pracy się nie boję” wsołfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 1.6 SPO RZL i środków Funduszu Pracy. Na realizację tego projektu Miasto otrzyma w roku bieżącym środki w wysokości 198 445 zł.

Powyższe kwoty spowodują także zwiększenie wydatków bieżących budżetu Miasta z przeznaczeniem na realizację omówionych projektów.

 

Ponadto do budżetu Miasta wpłyną wyższe środki niż pierwotnie planowano o kwotę 32 335 zł z tytułu 7 % limitu Funduszu Pracy na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu z przeznaczeniem na finansowanie kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne pracowników powiatowych urzędów pracy.

 

Do budżetu Miasta w roku bieżącym wpłynęła dotacja w wysokości 319 110 zł,  pochodząca z rozliczenia zadań inwestycyjnych realizowanych w 2005 roku przez zakład budżetowy MZN. Płatności za wykonane roboty nastąpią w roku bieżącym.

 

Propozycja zwiększenia planu wydatków budżetu Miasta dotyczy:

 

1.       Remontów cząstkowych dróg po ciężkiej i długiej zimie      500 000 zł.

2.       Realizacji zadania  inwestycyjnego: Nr 7 „Przebudowa dróg najazdowych na wiadukt (stary)”. Środki w wysokości 100 000 zł proponuje się pozyskać w drodze przeniesienia z zadania Nr 18 „Dokumentacja przyszłościowa”.

3.       Dotacji  dla Miejskiego Zarządu Nieruchomości na realizację zadań inwestycyjnych  319 110 zł w tym:

a)       Zadanie Nr 44 „Modernizacja budynku ul. Kościelna” (179 293 zł) – koszty poniesiono w  2005 roku, a płatność nastąpiła w roku bieżącym,

b)       Zadnie Nr 62 „System monitorujący ul. Witczaka 4 i ul. Zdrojowa 5” (15 239 zł)– kontynuacja zadania z roku ubiegłego, przewidywany termin zakończenie inwestycji – koniec marca bieżącego roku,

c)       Zadanie  Nr 4 „Modernizacja budynku OSP Szeroka” (27 570 zł) – koszty poniesiono w  2005 roku, a płatność nastąpiła w roku bieżącym,

d)       Zadanie Nr 49 „Zakup wymiennika ciepła w budynku przy ul. 1-go Maja 47” (22 676 zł) - koszty poniesiono w  2005 roku, a płatność nastąpiła w roku bieżącym,

e)       Zadanie Nr 187 „Modernizacja budynku przy ul. Gajowej 11 A” (6 530 zł) - koszty poniesiono w  2005 roku, a płatność nastąpiła w roku bieżącym,

f)         Zadanie Nr 188 „Modernizacja OSP Bzie” (67 802 zł) - koszty poniesiono w  2005 roku, a płatność nastąpiła w roku bieżącym.

 

 4.        Utrzymania Urzędu Miasta  87 800 zł w tym:

a)       Zakup oryginalnych kadridży do nowo zakupionych drukarek atramentowych (38 000 zł),

b)       Zakup 6 kas rejestrujących do poboru opłaty parkingowej ( 7 800 zł),

c)       Realizacja zadania inwestycyjnego Nr 50 „Sprzęt kserograficzny i komputerowy dla gminnych jednostek organizacyjnych” (12 000 zł).

d)       Remont Urzędu Stanu Cywilnego  30 000 zł (remont nie został zakończony w 2005 roku).

 

5.       Realizacji projektu „Innowacyjny Śląski Klaser Czystych Technologii Węglowych”  13 700 zł.

6.       Organizacji spotkań integracyjnych i motywacyjnych w ramach współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego    5 000 zł.

7.       Promocji Miasta poprzez sport 30 000 zł.

8.       Współfinansowania  zakupu lekkiego samochodu ratowniczo – gaśniczego z funkcją ratownictwa drogowego na potrzeby Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej    82 500 .

9.       Wypłacenia wynagrodzenia członkom Ochotniczych Straży Pożarnych za udział w akcjach ratowniczo-gaśniczych oraz zakup materiałów i wyposażenia do prowadzenia akcji 6 205 zł.

10.   Umundurowania i utrzymania  pięciu strażników Straży Miejskiej w związku ze zwiększeniem stanu zatrudnienia 21 800 zł.

11.   Zakupu materiałów i sprzętu ochronnego (kombinezony, maski, rękawice, filtry, maty dezynfekcyjne) w celu zwalczania choroby „ptasia grypa” wśród drobiu oraz zakup worków przeciwpowodziowych na doposażenie magazynu przeciwpowodziowego na wypadek ewentualnych podtopień   22 100 zł.

12.   Realizacji zadania inwestycyjnego Nr 50 „Sprzęt kserograficzny i komputerowy dla gminnych jednostek organizacyjnych” z przeznaczeniem na zakup nowych wersji programów oraz instalacji dodatkowych stanowisk do prowadzenia między innymi  ewidencji i obsługi finansowo - księgowej dochodów z tytułu użytkowania wieczystego, dzierżaw i innych umów, obsługi finansowej środków pomocowych oraz wydatków strukturalnych 90 000 zł.

13.   Utrzymania przedszkoli i szkół w mieście 667 249 zł w tym:

a)       Rozliczenia SKUU za rok poprzedni (263 384 zł),

b)       Remontu budynku Ogniska Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej Nr 15, łącznie z wykonaniem odwodnienia i remontu dojazdu do obiektu (215 000 zł),

c)       Remontu Szkoły Podstawowej Nr 4, polegającego na renowacji zniszczonych parkietów – decyzja PPIS (45 609 zł),

d)       Urlopów zdrowotnych i stanów nieczynnych dla nauczycieli (94 491 zł),

e)       Wynagrodzeń dla nauczycieli (30 953 zł) oraz energii (10 000 zł) Gimnazjum Nr 7,

f)         Zakupu risografu dla Zespołu Szkół Zawodowych (17 812 zł) – środki proponuje się pozyskać w drodze przeniesienia planu z wydatków bieżących szkoły realizowanych w ramach SKUU.

14.   Zakupu pomocy naukowych i dydaktycznych na potrzeby Ośrodka Zamiejscowego Akademii Wychowanie Fizycznego w Katowicach 800 000 zł.

15.   Zakupu pięciu łóżek szpitalnych i fotela rehabilitacyjnego dla WSS Nr 2 w Jastrzębiu Zdroju 105 000 zł.

16.   Dofinansowanie działalności Pogotowia Ratunkowego poprzez Urząd Marszałkowski 150 000 zł.

17.   Zamontowanie systemu elektrycznego oddymiania klatek schodowych w budynku DPS-u  49 052 zł.

18.   Dotacji dla innych powiatów na terenie, których dzieci z naszego Miasta umieszczone są w rodzinach zastępczych 93 705 zł.

19.   Realizacji projektu pn. „Jestem kobietą pracującą, żadnej pracy się nie boję” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego 198 445 zł  oraz kosztów audytu projektów pn. „Pierwszy krok do zatrudnienia” i „Gotowi do zmian” realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego 29 280 zł.

20.   Doposażenia obiektów sportowych mieście 40 000 zł oraz  organizacji imprez sportowych 78 500 zł.

 

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 30.03.2006 09:32
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 47
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 30.03.2006 09:32
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 119
Drukuj Zapisz do PDF