W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr 570 w sprawie przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2005 r. (XXVII/570/2004)

RSS
 

UCHWAŁA NR XXVII/570/2004

Rady Miasta Jastrzębie Zdrój 

z dnia 16 grudnia 2004 r.

 

w sprawie  przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2005 r.

     Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15, ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r  Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami), art.41 ust.2 i ust.5 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231z późniejszymi zmianami).

 

Rada Miasta Jastrzębie Zdrój

uchwala: 

§ 1

Przyjąć gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2005, stanowiący załącznik do uchwały.

§ 2

Finansowanie programu zapewnić ze środków budżetu miasta.

 

§ 3

Zobowiązać Prezydenta Miasta do złożenia sprawozdania z realizacji  gminnego  programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych za  rok 2005  łącznie ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta za rok  2005.

§ 4

Wykonanie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych powierza się Prezydentowi Miasta

 

§ 5

Traci moc Uchwała Nr XVI/320/ 2004 Rady Miasta z dnia 22 stycznia 2004 w sprawie przyjęcia  gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2004 r.

 

§ 6

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1.01.2005 r. i podlega ogłoszeniu przez rozplakatowanie w miejscach publicznych oraz  poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.

 


Załącznik

do Uchwały Nr XXVII/570/2004

Rady Miasta Jastrzębie Zdrój

z dnia 16 grudnia 2004 r.

 

GMINNY PROGRAM PROFILAKTYKI  I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH NA ROK 2005 

 

Rozdział I

Wstęp

 

Gminny Program Profilaktyki I Rozwiązywania Problemów alkoholowych został opracowany
w oparciu o przepisy ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. Nr 147, poz. 1231 z 2002 roku z późniejszymi zmianami)

Gminny program ma na celu nakreślenie kierunków profilaktyki przeciwalkoholowej, zmniejszenie rozmiarów problemów alkoholowych, które już występują oraz zapobieganie powstawaniu nowych.

Program tworzony jest corocznie przy współpracy z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych powołaną przez Prezydenta Miasta i uchwalany przez Radę Miasta. Realizację Programu koordynuje Pełnomocnik Prezydenta Miasta do spraw rozwiązywania problemów alkoholowych wykorzystując do tego podmioty i środki wymienione w dalszej części opracowania.

Zaobserwowane problemy alkoholowe naszego miasta to:

  1. Szkody zdrowotne u osób pijących (choroby somatyczne wynikające z choroby alkoholowej, postępująca degradacja psychofizyczna, zaburzenia w rozwoju psychicznym i społecznym).
  2. Szkody zdrowotne, psychiczne, moralne i materialne u członków rodzin alkoholowych (rozbicia rodzin, przemoc, demoralizacja nieletnich, znęcanie moralne i fizyczne).
  3. Dezorganizacja środowiska pracy i starty ekonomiczne (wypadki w pracy, absencja, obniżenie sprawności produkcyjnej).
  4. Naruszenie prawa i porządku publicznego przez osoby nietrzeźwe, przestępczość osób nietrzeźwych, prowadzenie pojazdów w stanie nietrzeźwym, wykroczenia w miejscach publicznych).
  5. Naruszenie prawa w związku z handlem napojami alkoholowymi (sprzedaż alkoholu bez zezwolenia oraz osobom nieletnim i nietrzeźwym).

Organa władzy i administracji państwowej i samorządowej obowiązane są do podejmowania działań zmierzających do ograniczenia spożycia napojów alkoholowych oraz zmiany struktury ich spożycia, inicjowania i wspierania przedsięwzięć mających na celu propagowanie trzeźwości we wszystkich dziedzinach życia, przeciwdziałanie powstawaniu i usuwanie następstw nadużycia alkoholu, a także wspieranie w tym zakresie organizacji społecznych.

Prowadzenie działań w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu należy do zadań własnych gminy.

 

Rozdział II

Zadania do realizacji w 2005 roku

 

  1. Rozwój i modernizacja usług terapeutycznych i rehabilitacyjnych dla osób uzależnionych i członków ich rodzin:

-          Zapewnienie każdemu uzależnionemu i jego rodzinie możliwości bezpłatnego korzystania z pomocy Niepublicznej Poradni Lecznictwa Odwykowego

-          Prowadzenie zgodnie z zawartymi kontraktami zajęć terapeutycznych w Niepublicznych Poradniach Lecznictwa Odwykowego

-          Finansowanie ponadpodstawowych programów pomocy terapeutycznej dla osób uzależnionych i członków ich rodzin

-          Prowadzenie Telefonu Zaufania i dla osób uzależnionych i ofiar przemocy, oraz stworzenie sieci informacji o jego działaniu

  1. Udzielenie pomocy rodzinom z problemem alkoholowym, a szczególnie przeciwdziałanie przemocy domowej:

-          Podejmowanie działań mających na celu zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej dla osób uzależnionych i członków ich rodzin

-          Dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych dla osób zajmujących się przemocą domową

-          Organizacja szkoleń dla poszczególnych grup zawodowych np., pedagogów szkolnych stykających się z problemem przemocy domowej

-          Popieranie i udział w ogólnopolskich i lokalnych inicjatywach przeciwdziałania przemocy i współpraca różnych instytucji w tej dziedzinie

-          Zbieranie i udzielanie informacji na temat dostępu do wszechstronnej pomocy dla ofiar przemocy

-          Współdziałanie z OPS w udzielaniu bezpośredniej pomocy finansowej rodzinom z problemem alkoholowym

  1. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii w  szczególności dla dzieci i młodzieży w tym prowadzenie pozalekcyjnych działań sportowych a także działań na rzecz dożywiania dzieci w programach pozalekcyjnych:

-          Organizowanie i prowadzenie na terenie szkół i innych placówek

oświatowo-wychowawczych programów profilaktycznych dla dzieci, młodzieży i ich rodziców

-          Prowadzenie działań profilaktycznych dla dzieci i młodzieży z grup ryzyka (rodziny alkoholowe, Ognisko Wychowawcze, Oratorium )

-          Finansowanie i organizowanie konkursów i imprez kulturalnych i sportowych w palcówkach oświatowych związanych tematycznie z uzależnieniami

-          Wspieranie kształcenia w dziedzinie profilaktyki uzależnień pedagogów szkolnych i wychowawców klas

-          Udział w ogólnopolskich i lokalnych kampaniach edukacyjnych dotyczących profilaktyki przeciwalkoholowej

-          Prowadzenie świetlic opiekuńczo- wychowawczych dla dzieci i młodzieży z grup ryzyka  w rejonach zagrożonych patologią społeczną

-          Włączenie do działań organizacji pozarządowych, związków wyznaniowych i wszystkich instytucji mogących pomóc w prowadzeniu profilaktyki uzależnień wśród dzieci i młodzieży

-          Udostępnienie materiałów edukacyjnych (ulotki, broszury) i prasy specjalistycznej

-          Udzielanie pomocy materialnej w postaci stypendiów uczniom zdolnym, z rodzin biednych, patologicznych z problemem alkoholowym

-          Stwarzanie dzieciom i młodzieży warunków do rozwijania własnych zainteresowań  i spędzania wolnego czasu bez alkoholu przez budowanie i remonty placów zabaw, boisk sportowych, sky-parków i innych

  1. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, pomagającej w rozwiązywaniu problemów alkoholowych:

-          Wspieranie klubów Abstynenckich i Trzeźwościowych funkcjonujących w mieście poprzez dotowanie ich działalności

-          Finansowanie działalności Jastrzębskiego Telefonu Zaufania „Kontakt”

-          Dofinansowanie bieżącej działalności Ogniska Wychowawczego dla dzieci z rodzin patologicznych

-          Dofinansowanie działań profilaktycznych prowadzonych w Oratorium

-          Pomoc w działalności szkoleniowej prowadzonych w wybranych środowiskach

-          Realizacja nowych programów profilaktycznych i szkolenie ich realizatorów

-          Współpraca w prowadzeniu i dofinansowanie programów profilaktyki przeciwalkoholowej i przemocy w rodzinie

-          Współdziałanie ze wszystkimi instytucjami, które chcą i mogą pomóc w rozwiązywaniu problemów alkoholowych pojawiających się na terenie naszego miasta

-          Współdziałanie z podmiotami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo publiczne i ochronę zdrowia, współuczestniczącymi w rozwiązywaniu pojawiających się problemów alkoholowych, w tym między innymi doposażenie tych podmiotów w specjalistyczne pojazdy wraz z wyposażeniem oraz inny sprzęt wykorzystywany do zapobiegania i rozwiązywania problemów alkoholowych u mieszkańców miasta

  1. Podejmowanie interwencji w przypadku naruszenia przepisów dotyczących reklamy, promocji napojów alkoholowych i ich sprzedaży oraz występowania przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
  2. Ograniczanie dostępności do alkoholu poprzez limitowanie punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) oraz ustalanie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.

 

Rozdział III

Realizatorzy Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

 

  1. Pełnomocnik Prezydenta Miasta do spraw rozwiązywania problemów alkoholowych, którego zadaniem jest:
    1. Działanie na rzecz tworzenia i wzmacniania lokalnej koalicji trzeźwości, szukanie poparcia dla działań na rzecz zmniejszenia rozmiarów problemów alkoholowych
    2. Inicjowanie i wspieranie merytoryczne i finansowe działań profilaktycznych na terenie szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
    1. Gromadzenie i upowszechnianie informacji o programach i podmiotach działających na rzecz profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i współpraca z nimi
    2. Przygotowanie wspólnie z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i przekładanie Prezydentowi Miasta:

1.       projektu Gminnego Programu

2.       projektu preliminarza na jego wykonanie

3.       sprawozdania z jego realizacji  

    1. Wspieranie merytoryczne i finansowe programów terapeutycznych i interwencyjnych realizowanych przez instytucje, organizacje i podmioty pozarządowe na terenie gminy
    2. Nadzorowanie finansowe świetlic opiekuńczo – wychowawczych tworzonych w mieście
    3. Nadzorowanie merytoryczne i finansowe Telefonu Zaufania „Kontakt”
    4. Kontrolowanie przebiegu realizacji Gminnego Programu oraz wykorzystania środków finansowych przez instytucje i podmioty realizujące poszczególne zadania
  1. Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, której zadaniem jest:
    1. Współtworzenie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
    2. Wydawanie opinii dotyczących wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży co do ich zgodności z uchwałami Rady Miasta
    3. Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego
    4. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służącej przeciwdziałaniu alkoholizmowi
    5. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w szczególności dla dzieci i młodzieży
    6. Podejmowanie działań mających na celu zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu i ich rodzin
    7. Wspieranie działań prowadzących do ochrony przed przemocą w rodzinie
    8. Występowanie z propozycjami odnośnie budżetu profilaktyki przeciwalkoholowej
    9. Dokonywanie kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń
  1. Zasady wynagradzania członków Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
    1. Członkom Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przysługuje wynagrodzenie za każdorazowy udział w posiedzeniu wyżej wymienionej Komisji
    2. Wysokość wynagrodzenia o którym mowa powyżej uzależniona jest od obowiązującej wysokości minimalnego wynagrodzenia
    3. Wynagrodzenie członka Miejskiej Komisji za każdorazowy udział w jej posiedzeniu  wynosi 15% minimalnego wynagrodzenia
  1. Instytucje, Organizacje Pozarządowe i Ruchy Samopomocowe:
    1. Klub Abstynenta „Arka”

W klubie prowadzona jest działalność mająca na celu podtrzymywanie w  trzeźwości członków klubu i wszystkich tych, którzy zgłaszają się do klubu po pomoc w trzeźwieniu, prowadzone są zajęcia warsztatowe i terapeutyczne dla osób uzależnionych i ich rodzin oraz działania na rzecz promowania trzeźwości wśród mieszkańców miasta

    1. Jastrzębski Katolicki Klub Trzeźwości działający przy parafii św. Katarzyny

Działalność klubu jest podobna jak klubu „Arka”, działa on pod patronatem proboszcza parafii św. Katarzyny

    1. Ognisko Wychowawcze i Oratorium bł. Laury Vicuna

Znajdują tam pomoc i opiekę dzieci z rodzin patologicznych, rozbitych i z problemem alkoholowym

    1. Oraz inne instytucje, organizacje i ruchy samopomocowe działające na terenie miasta i prowadzące działalność profilaktyczną
  1. Niepubliczne Poradnie Lecznictwa Odwykowego:

Zgodnie z zawartymi kontraktami zatrudnieni tam specjaliści udzielają pomocy osobom uzależnionym, oraz ich rodzinom, prowadzą programy terapeutyczne, leczenie farmakologiczne oraz kierują na leczenie w ośrodkach zamkniętych, gdy istnieje taka potrzeba.

  1. Ośrodek Pomocy Społecznej, którego zadaniem jest:
    1. udzielanie pomocy materialnej rodzinom dotkniętym problemem alkoholowym
    2. utrzymanie kontaktu ze szkołami i pomoc dzieciom z rodzin patologicznych (alkoholizm, przemoc)
    3.  merytoryczne nadzorowanie świetlic socjoterapeutycznych działających w mieście
    4. udzielanie pomocy materialnej w formie stypendiów uczniom biednym, zdolnym, z rodzin patologicznych z problemem alkoholowym
    5. współpraca z instytucjami udzielającymi pomocy osobom uzależnionym i rodzinom patologicznym
  2. Komenda Miejska Policji i Straż Miejska, które jako jednostki powołane do kontroli przestrzegania prawa i porządku publicznego mają kontakt z osobami uzależnionymi i rodzinami patologicznymi, oraz są włączone do współpracy z Prokuraturą i Sądem. Dokonują również kontroli warunków sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży

W ramach Prewencji Policja i Straż Miejska prowadzi w szkołach naszego miasta działania profilaktyczne dotyczące uzależnień i przemocy domowej, które mają na celu ustrzec dzieci i młodzież przed tymi zjawiskami.

  1. Zespół Kultury i Sportu Urzędu Miasta i Miejski Ośrodek Kultury, oraz inne instytucje, które poprzez organizowanie imprez sportowych i kulturalnych dają możliwość spędzenia wolnego czasu bez alkoholu, rozwijają sportowe i kulturalne zainteresowania oraz promują styl życia wolny od uzależnień.
  2. Wydział Edukacji i placówki oświatowe, których działalność wychowawcza nakierowana jest na eliminowanie zjawisk patologii społecznej. W szkołach prowadzone są programy edukacyjne i informacyjne z zakresu profilaktyki uzależnień, prelekcje i pogadanki dotyczące zjawisk patologicznych takich jak przemoc domowa, uzależnienia, organizowane są konkursy z tematyki uzależnień. Wszystkie te działania mają uświadomić dzieci i młodzieży czym są wszelki uzależnienia, do jakich niebezpieczeństw prowadzą i jak się przed nimi bronić.
  3. Wydział Zdrowia przy współpracy, którego organizowane są lokalne kampanie promujące zdrowy i trzeźwy styl życia np., Jastrzębskie Dni Promocji Zdrowia.
  4. Organizacje młodzieżowe (np., ZHP, młodzieżowe kluby sportowe), które w swoich programach mają działania promujące trzeźwy styl życia i swoim działaniem wskazują co robić aby być wolnym od nałogów.
  5. Wydział Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji UM, który przygotowuje dla dzieci i młodzieży miejsca do spędzania wolnego czasu bez alkoholu i narkotyków

 

Rozdział IV

Harmonogram wydatków na realizacje Gminnego Programu Profilaktyki I Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

1. Zestawienie wydatków w rozbiciu na paragrafy  

Dział 851 Rozdział 85154

dotacje                                                                                    -                        177.000,00

§ 3110 – świadczenia społeczne                                               -                       201.673,00

§ 3240 – stypendia oraz inne formy pomocy                               -                         90.000,00

&4110 – składki na ubezpieczenie społeczne                             -                         24.254,00

§ 4120 –składki na Fundusz Pracy                                            -                           3.342,00

§ 4210 – zakup materiałów i wyposażenia                                  -                          85.321,00

§ 4220 – zakup środków żywności                                            -                          84.441,00

§ 4240 – zakup pomocy naukowych, dydaktycznych                  -                            1.000,00

§ 4300- zakup usług pozostałych                                              -                       17.000,00

§ 4260 – zakup energii                                                             -                          46.374,00

§ 4270 – zakup usług remontowych                                           -                         409.000,00

§ 3030 – różne wydatki na rzecz osób fizycznych                       -                          15.795,00

§ 4170 – wynagrodzenia bezosobowe                                      -                             144.800,00

Razem :                                                                                 -                         1 300.000,00

 

 

2. Zestawienie wydatków w rozbiciu na jednostki bezpośrednio realizujące zadania 

  1. Klub Abstynenta „Arka”

dotacja na działalność klubu                                             -                               40.000,00

 

  1. Jastrzębski Katolicki Klub Trzeźwości          

dotacja na działalność klubu                                        -                                   40.000,00

 

  1. Telefon Zaufania „Kontakt”

dotacja na działalność Telefonu                                      -                                 22.000,00

 

  1. Miejski Ośrodek Kultury

§ 4210 – zakup materiałów i wyposażenia                            -                                1.000,00
(nagrody dla uczestników festynów, dekoracje)

§ 4300 – zakup usług pozostałych                                       -                              1.000,00
(plakaty, afisze)

§ 4170 – wynagrodzenia bezosobowe                                  -                              10.000,00
(opłacenie artystów, oprawa muzyczna)

Razem :                                                                   -                            12.000,00

 

  1. Ośrodek Pomocy Społecznej

§ 3110 – świadczenia społeczne                                 -                         201.673,00
(talony żywnościowe, zasiłki celowe,
dofinansowanie do opłat i letniego 
wypoczynku dzieci)

§ 3240 – stypendia oraz inne formy pomocy                       -                                90.000,00
uczniom

             Razem :                                                                    -                  291.673,00

 

  1. Zespół Kultury i Sportu UM

§  4210 – zakup materiałów i wyposażenia                  -                    10.000,00
(nagrody i sprzęt na festyny i imprezy kulturalne i sportowe)

§  4300 – zakup usług pozostałych                             -                    10.000,00
(współorganizacja imprez sportowych i kulturalnych)

dotacje dla UKS-ów i org. pozarządowych                   -                   60.000,00
(szkolenia uczniów)

Razem :                                                                   -                     80.000,00

 

  1. Ognisko Wychowawcze

§  4260 – zakup energii                                           -                       46.374,00
(światło, co, gaz woda)

§ 4270 – zakup usług remontowych                         -                       9.000,00
(wymiana schodów zewnętrznych, malowanie pomieszczeń,
remont 
aneksu kuchennego, remont łazienek na piętrze,
cyklinowanie i malowanie
parkietów)

Razem :                                                                -                            55.374,00

 

  1. Wydział Edukacji UM

§ 4210 – zakup materiałów i wyposażenia                         -                       25.100,00
(nagrody i materiały potrzebne do konkursów profilaktycznych)

Razem :                                                                          -                      25.100,00

 

  1. Oratorium bł. Laury Vicuna

dotacja na działalność profilaktyczną                                  -                                   9.000,00

Razem :                                                                         -                         9.000,00

 

  1. Związek Harcerstwa Polskiego – hufiec Jastrzębie

dotacja na prowadzenie profilaktyki w szkołach                  -                          6.000,00

Razem:                                                                            -                                   6.000,00

 

  1. Wydział Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji UM

& 4270 – zakup usług remontowych                                  -                      400.000,00
(remonty boisk sportowych)

Razem :                                                                        -                      400.00,00

 

  1. Szkoły podstawowe prowadzące świetlice opiekuńczo-wychowawcze

§ 4110 – składki na ubezpieczenie społeczne                    -                          15.254,00

§ 4120 – składki na Fundusz Pracy                                 -                            1.842,00

§ 4170 – wynagrodzenia bezosobowe                                -                         84.800,00
(wynagrodzenia prowadzących świetlice)

§ 4210 – zakup materiałów i wyposażenia                         -                         3.500,00
(doposażenie świetlic)

§ 4220 – zakup środków żywności                                    -                         84.441,00
(wyżywienie dzieci)

§ 4240 – zakup pomocy naukowych dla świetlic              -                            1.000,00

Razem:                                                                             -                            190.837,00

 

  1. Pozostałe wydatki

§ 4110 – składki na ubezpieczenie społecznych           -                                 9.000,00

§ 4120 – składki na Fundusz Pracy                               -                                 1.500,00

§ 4300 – zakupu sług pozostałych                                -                                  6.000,00

w tym:

-          udział w kampaniach profilaktycznych                     -                                   3.000,00

-          programy profilaktyczne w szkołach                          -                                  3.000,00

 

      § 4170 – wynagrodzenia bezosobowe                            -                                  50.000,00

       w tym:                                    

      -      terapie dodatkowe w lecznictwie odwykowym          -                                10.000,00

-          szkolenia w zakresie profilaktyki                              -                                  5.000,00

-          dofinansowanie wypoczynku

i obozów terapeutycznych                                       -                                 20.000,00

-          wynagrodzenie biegłego za opinie dotyczące           -                                   5.000,00

uzależnień

-          udział w kampaniach profilaktycznych                      -                                  3.000,00

-          programy profilaktyczne w szkołach                         -                                  7.000,00

 

     § 4210- zakup materiałów i wyposażenia                           -                               45.721,00

     w tym:

-          materiały do programów profilaktycznych                 -                                 7.000,00

-          materiały do kampanii profilaktycznych                    -                                5.721,00

-          materiały szkoleniowe                                                                              3.000,00

-          zakup książek o tematyce profilaktycznej 
dla Miejskiej Biblioteki Publicznej                           -                                 10.000,00

-          materiały profilaktyczne dla Straży Miejskiej
i Komendy Miejskiej Policji                                    -                           20.000,00

 

§ 3030 – wynagrodzenia członków Miejskiej Komisji          -                             15.795,00
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

 

Razem :                                                                            -                          128.016,00

 

Razem  1-13                                                                     -                          1 300.000,00

 

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 23.12.2004 14:10
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 131
Drukuj Zapisz do PDF