W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr 529 w sprawie zasad udzielania dotacji na realizację wyodrębnionych zadań publicznych innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego . (XXV/529/2004)

RSS

UCHWAŁA NR XXV/529/2004

Rady Miasta Jastrzębie Zdrój

z dnia 21 października 2004r.

w sprawie zasad udzielania dotacji na realizację wyodrębnionych zadań publicznych innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz trybu kontroli wykonywania zleconego zadania

Działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1, art. 42 ustawy  z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /tj. Dz. U. nr 142 poz. 1591 z 2001r. z późniejszymi zmianami/  oraz  art. 118 ust. 2  pkt. 2 ustawy z  dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych /tj. Dz. U. nr 15 poz. 148 z 2003r.  z późniejszymi zmianami/

Rada Miasta Jastrzębie  Zdrój 

uchwala:

§ 1

Przyjąć zasady udzielania dotacji na realizację wyodrębnionych zadań publicznych innych niż określone  w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposób rozliczania dotacji oraz tryb kontroli wykonywania zleconego zadania wg załącznika nr 1 do niniejszej uchwały.

  § 2

Z dniem  wejścia w życie  niniejszej uchwały traci moc uchwała nr X/217/99 Rady Miejskiej   w Jastrzębiu Zdroju  z dnia 26 czerwca 1999r.  w sprawie zasad przyznawania  dotacji dla podmiotów nie zaliczanych  do sektora finansów  publicznych.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi  Miasta Jastrzębie Zdrój.

§ 4

Uchwała  wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

 

 

 

  

 

 

 

Załącznik nr 1
do uchwały Nr XXV/529/2004
Rady Miasta Jastrzębie Zdrój 
z dnia 21 października 2004 r.

 

 

Zasady  udzielania  dotacji na realizację wyodrębnionych zadań publicznych innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposób rozliczania dotacji oraz tryb kontroli wykonywania zleconego zadania.

 

§ 1

Zasady ogólne

  1. Dotacje  przyznawane  na zasadach i w trybie określonym  niniejszą  uchwałą mogą być  udzielane na realizację  celów  publicznych związanych w wykonywaniem  zadań Miasta innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności  pożytku publicznego i o wolontariacie.
  2. Dotacje z budżetu Miasta Jastrzębie Zdrój na realizację zadań publicznych mogą uzyskać podmioty  niezaliczone do sektora  finansów publicznych i nie działające  w celu  osiągnięcia zysku, o ile spełnią  niżej określone warunki:

1)       zostaną zachowane zasady udzielenia dotacji na realizację  zadania publicznego, które określa  niniejsza uchwała,

2)       realizacja zadania, o którym mowa w pkt 1 odbywać się będzie na warunkach  określonych w umowie stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszych zasad.

  1. Zlecanie  realizacji zadań  publicznych odbywa się poprzez:

1)       powierzenie  wykonywania  zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji  lub

2)       wspieranie wykonania zadań wraz z  udzieleniem dotacji  na dofinansowanie  ich realizacji.

  1. Zlecanie realizacji zadań publicznych i udzielanie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy  Miastem Jastrzębie Zdrój a podmiotami, o których mowa w ust. 2.
  2. Przepisy odrębne  mogą przewidywać  inny  tryb zlecania  niż określony w ust. 2

 

§ 2

Tryb udzielania  dotacji

  1. Przed zleceniem  zadania i udzieleniem  dotacji  podmiotom, o których mowa w § 1 ust. 2 Prezydent Miasta  zamieszcza  informację  o rodzaju  zlecanego zadania  w prasie o zasięgu  lokalnym oraz Biuletynie Informacji Publicznej.
  2. Informacja  powinna być zamieszczona  nie później niż do 31 sierpnia  roku  poprzedzającego  rok realizacji  wyodrębnionego zadania  i udzielenia dotacji.
  3. Informacja  powinna określać  terminy  i warunki realizacji  zadania, termin  składania ofert i termin wyboru  ofert.  
  4. Podmioty, o których mowa w §1 ust.2 mogą z własnej inicjatywy złożyć ofertę na realizację zadań publicznych, wg następującego trybu:

1)   Prezydent Miasta w terminie dwóch miesięcy  rozpatruje celowość realizacji  zadania z uwzględnieniem środków przeznaczonych na jego realizację, jednocześnie informując podmioty o podjętej decyzji;

2)         w przypadku stwierdzenia celowości realizacji zadania Prezydent Miasta informuje składającego ofertę o sposobie i trybie zlecenia realizacji zadania publicznego;

3)     w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w niniejszym  paragrafie, zasady dotyczące oceny oferty, terminów,  zlecania zadania, udzielenia  dotacji, zawarcia umowy oraz kontroli realizacji zadania  określone niniejszą uchwałą   stosuje się odpowiednio.

  1. Podmioty oferujące realizację wyodrębnionych zadań publicznych i wnioskujące o przyznanie dotacji ze środków budżetu Miasta na realizację wyodrębnionych zadań powinny przedstawić ofertę zgodnie z załącznikiem nr  1  do  niniejszych zasad,  w formie pisemnej, gwarantującą wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
  2. Podmioty  mogą złożyć  ofertę realizacji zadania  w nieprzekraczalnym  terminie  do  30 września  roku poprzedzającego  rok realizacji  zadania  i udzielenia  dotacji.
  3. Oferta powinna być kompletna, zawierać wszystkie wymagane informacje i powinna być podpisana przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu danego podmiotu. Oferty sporządzone wadliwie, niekompletne bądź złożone po terminie nie mogą być rozpatrywane ze względów formalnych z zastrzeżeniem pkt. 8.
  4. W przypadku  braku  co najmniej  jednej ważnej oferty, dopuszcza się możliwość uzupełnienia ofert niekompletnych, a  sporządzone wadliwie mogą zostać poprawione.  
  5. Oferta powinna zawierać w  szczególności:

1)       szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;

2)       termin i miejsce  realizacji zadania  publicznego;

3)       kalkulację przewidywanych  kosztów  realizacji  zadania publicznego;

4)       informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie;

5)       informację o posiadanych  zasobach  rzeczowych i kadrowych zapewniających  wykonanie zadania, w tym o wysokości środków finansowych  uzyskanych na  realizację danego zadania z innych źródeł;

6)       deklarację  o zamiarze odpłatnego  lub nieodpłatnego  wykonania zadania;

7)       załączniki:

a)       aktualny statut  organizacji;

b)       aktualny odpis z odpowiedniego rejestru (ważny 3 m-ce od daty wystawienia);

c)       merytoryczne i finansowe sprawozdanie z działalności w roku poprzedzającym moment  składania oferty z uwzględnieniem  informacji  o dotacjach  przekazywanych  w roku poprzednim  oraz sposobie ich rozliczenia;

d)       oświadczenie o braku  zajęć egzekucyjnych wobec podmiotu;

e)       oświadczenie  o terminowym  wywiązywaniu  się ze  zobowiązań wobec ZUS i Urzędu Skarbowego.

  1. Prezydent Miasta  wyznaczy osobę  działającą w jego imieniu  do przyjmowania  składanych ofert.
  2. Wyznaczona przez Prezydenta Miasta  osoba weryfikuje  oferty pod względem  formalnym i przekazuje  w terminie  do 15 października   do właściwych merytorycznie  wydziałów Urzędu Miasta.
  3. Wydziały Urzędu Miasta  nadzorujące  merytorycznie  zlecane zadanie wydają opinie  o złożonej ofercie,  informując jednocześnie  czy zadanie zaproponowane w ofercie  można  wykonać efektywniej,  zlecając je do realizacji  w sposób  określony w odrębnych  przepisach, w szczególności  poprzez zakup  usług na zasadach i trybie  określonym  przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
  4. Podstawowymi kryteriami decydującymi o wyborze oferty i przyznaniu dotacji  powinny być:

1)       merytoryczna  zawartość oferty,

2)       jej zbieżność  z  zadaniem własnym  Miasta,

3)       wymierne korzyści dla  społeczności lokalnej,

4)       prawidłowe rozliczenie  się z dotacji uzyskanej z budżetu  Miasta w roku poprzednim, a także 

5)       osiągnięcia oraz dorobek  podmiotu  związany z  przedmiotem  dotacji.

  1. Prezydent Miasta wyznaczy w drodze zarządzenia, działający w jego imieniu zespół opiniujący  złożone oferty.  
  2. Przy wyborze ofert  zespół ocenia:

1)       możliwości  realizacji przez podmiot danego zadania,

2)       kalkulację kosztów z jednoczesnym uwzględnieniem  środków przeznaczonych na realizację zadania.

  1. Zespół może dokonać wyboru  podmiotu realizującego  zadanie, również gdy złożona została  tylko jedna oferta. 
  2. Listę podmiotów wybranych do realizacji i udzielenia  dotacji jako propozycję  przedstawia się  Prezydentowi Miasta, który podejmuje  decyzję  o przyznaniu środków finansowych.
  3. Prezydent Miasta może w uzasadnionych przypadkach odmówić zlecenia realizacji zadania    i udzielenia dotacji.   
  4. Prezydent Miasta na podstawie propozycji wybranych ofert dokonanej przez zespół podejmuje decyzję  o ujęciu w projekcie  budżetu Miasta  zadań realizowanych w tej formie.

 

§ 3

Zawieranie przez Miasto  umów z podmiotami i przekazywanie  dotacji

1.       Środki finansowe  przekazywane będą  na podstawie  umów, zawartych pomiędzy Miastem a podmiotami.

2.       Podmioty, o których mowa w § 1 ust. 2, przyjmując zlecenie realizacji wyodrębnionego zadania publicznego zobowiązują się do jego realizacji w zakresie i na zasadach określonych w umowie, odpowiednio o powierzenie lub o wsparcie realizacji zadania publicznego, zaś Miasto zobowiązuje się do przekazania na realizację wyodrębnionych zadań publicznych odpowiednich środków publicznych w formie dotacji.

3.       W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej aniżeli wnioskowana, wnioskodawca zobowiązany jest do korekty kosztorysu zadania.

4.       Zadanie publiczne nie może być realizowane przez inny podmiot (podwykonawcę) nie będący stroną umowy.

5.       Umowa  zawierana jest na warunkach  określonych w załączniku nr  2 do niniejszych zasad.

6.       Umowę  zawiera się na czas realizacji  zadania, nie dłuższy jednak niż rok budżetowy.

7.       Dotacja jest przekazywana na rachunek bankowy podmiotu wykonującego zadanie w terminach wynikających z umowy. Dotacje mogą być przekazywane w transzach, uzależnionych od terminów realizacji zadania.

 

§ 4

Kontrola wykonywania zleconego  zadania publicznego  i rozliczenie  dotacji

  1. Kontrola wykonywania zleconego zadania publicznego polega w szczególności na sprawdzaniu: 

1)       stanu  realizacji zadania;

2)       efektywności, rzetelności i jakości  wykonania zadania;

3)       prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania.

  1. Podmiot otrzymujący dotację  zobowiązany jest:

1)       udostępnić dokumentację niezbędną dla dokonania sprawdzenia należytego  wykorzystania  dotacji;

2)       zapewnić kontrolę stanu realizacji zadania  w każdej fazie jego realizacji oraz po  zakończeniu w zakresie udzielonej dotacji.

  1. Prezydent Miasta ma prawo i obowiązek kontrolowania w każdym czasie wyodrębnionej ewidencji księgowej podmiotu dotowanego, jak również żądania dostarczenia odpisów z tej ewidencji.
  2. Dotacje nie mogą  być wykorzystane na inne cele niż określone w umowie, w tym na:

1)       pokrycie  zrealizowanych  wcześniej  przedsięwzięć oraz refundację kosztów;

2)       prowadzenie  działalności  gospodarczej. 

5.       Podmiot, który otrzymał dotację z budżetu Miasta zobowiązany jest do przedstawienia rozliczenia dotacji i zadań pod względem rzeczowym i finansowym.

  1. Rozliczenie dotacji następuje  w sprawozdaniu sporządzanym w terminie 30 dni po upływie terminu, na który umowa została zawarta nie później jednak niż do dnia 30 stycznia następnego roku budżetowego, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszych zasad.
  2. W przypadku niewykorzystania dotacji lub częściowego niewykonania umowy przekazane kwoty dotacji podlegają zwrotowi w całości lub w części proporcjonalnej do stopnia niewykonania umowy. Zaawansowanie wykonania postanowień umowy ocenia Prezydent Miasta.
  3. Wykorzystanie dotacji nieterminowo, nienależycie lub niezgodnie z przeznaczeniem  wyklucza możliwość ubiegania się o przyznanie dotacji przez trzy kolejne lata.

 

§ 5

Publikowanie informacji o udzielonej dotacji

1. Informacje o zawartych umowach o udzieleniu dotacji zamieszcza się w Biuletynie  Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.

2. Informacja, o której mowa w ust. 1  winna zawierać:

1)       nazwę  podmiotu otrzymującego  dotację;

2)       określenie zadania;

3)       przyznaną kwotę dotacji.

3. Postępowanie  o udzielenie dotacji i jej rozliczenie  jest jawne.

 

 

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 05.11.2004 10:43
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 52
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 05.11.2004 10:43
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 17.10.2006 13:37
Liczba wyświetleń: 148
Drukuj Zapisz do PDF