Uchwała nr 271 w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego w wysokości 14 000 000 zł (XIII/271/2003)
RSSUCHWAŁA Nr XIII/271/2003
RADY MIASTA JASTRZĘBIE ZDRÓJ
z dnia 7 listopada 2003 roku
w sprawie: zaciągnięcia kredytu bankowego w wysokości 14 000 000 zł.
Na podstawie art. 18 ust. 1 i 2 pkt 9 lit. c i art. 58 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r. z późniejszymi zmianami ), art. 48 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (jednolity tekst Dz. U. Nr 15 poz. 148 z 2003 roku z późniejszymi zmianami), Rada Miasta Jastrzębie Zdrój
u c h w a l a :
1. Zaciągnąć kredyt bankowy w wysokości 14 000 000 zł na okres od 17 listopada 2003 roku do 17 listopada 2005 roku w Powszechnej Kasie Oszczędności Bank Polski S.A. Oddział Centrum w Rybniku ul. J.F. Białych 3, z przeznaczeniem na realizację zadań wykazanych w załączniku do niniejszej uchwały.
2. Kredyt wymieniony w pkt 1 zaciągać i spłacać z własnych dochodów budżetowych zgodnie z poniższym harmonogramem:
· pierwsza rata do dnia 17 kwietnia 2004. r. w kwocie 400 000 zł
· druga rata do dnia 17 lipca 2004 r. w kwocie 400 000 zł
· trzecia rata do dnia 17 października 2004 r. w kwocie 435 000 zł
· czwarta rata do dnia 17 kwietnia 2005. r. w kwocie 3 450 000 zł
· piąta rata do dnia 17 lipca 2005 r. w kwocie 3 450 000 zł
· szósta rata do dnia 17 września 2005 r. w kwocie 3 450 000 zł
· siódma rata do dnia 17 listopada 2005 r. w kwocie 2 415 000 zł
3. Wnieść prawne zabezpieczenie spłaty kredytu w formie weksla własnego in blanko wraz z deklaracją
wekslową.
4. Upoważnić Prezydenta Miasta do zawarcia umowy kredytowej w imieniu i na rzecz gminy.
5. Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta .
6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wykaz zadań do finansowania z kredytu | |||
Nr zad. |
Nazwa programu, zadania oraz klasyfikacji budżetowej |
Jedn. realiz. |
Rodz. Zad. (gmina/ powiat) |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Program Nr I DROGI |
|
|
8 |
Droga Główna Południowa 81-A1 |
UM/IKI |
G |
21 |
Modernizacja skrzyżowania Śląska-Wielkopolska |
UM/IKI |
G |
10 |
Budowa oświetlenia ulic |
UM/IKI |
G |
52 |
Modernizacja ul. Pszczyńskiej |
UM/IKI |
P |
54 |
Modernizacja ul Cieszyńskiej |
UM/IKI |
P |
55 |
Modernizacja AL. Piłsudskiego (III ETAP) |
UM/IKI |
P |
11 |
Projekt wiaduktu ul. Świerklańska |
UM/IKI |
P |
76 |
Budowa chodnika ul. Świerklańska |
UM/IKI |
P |
78 |
Budowa chodnika ul. Świerczewskiego |
UM/IKI |
P |
143 |
Budowa chodnika ul.Gagarina |
UM/IKI |
P |
6 |
Modernizacja ul. Broniewskiego-Słoneczna |
UM/IKI |
P |
13 |
Modernizacja ul. A. Krajowej |
UM/IKI |
P |
|
Program Nr II GOSPODARKA WODNO - ŚCIEKOWA |
|
|
18 |
Dokumentacja przyszłościowa |
UM/IKI |
G |
|
Program Nr III UŻYTECZNOŚĆ PUBLICZNA |
|
|
103 |
Modernizacja obiektów komunalnych (Adaptacja Pawilonu Chirurgicznego na siedzibę Sądu Rejonowego) |
UM/IKI |
G |
|
Program Nr IV EDUKACJA, KULTURA I SPORT |
|
|
43 |
Modernizacja Lodowiska JASTOR |
UM/IKI |
G |
131 |
Modernizacja basenu przy ZS Nr 2 |
UM/IKI |
G |
|
Program Nr VII ZAKUPY INWESTYCYJNE |
|
|
24 |
Monitorng wizyjny miasta |
UM/IKI |
G |
50 |
Zakup sprzętu komputerowego dla jednostek gminnych |
UM/IKI |
G |
9 |
Zakup sprzętu medycznego dla II Oddziału Internistycznego WSS Nr 2 |
UM/Zd |
G |
|
Program Nr VIII UDZIAŁY |
|
|
|
Wniesienie udziałów do JTBS "DASZEK" |
UM/M |
G |
|
Wniesienie udziałów do Funduszu Poręczeń Kredytowych |
UM/M |
G |
|
Remonty |
UM/IKI |
G/P |
Uzasadnienie
W Uchwale Nr V/80/2003 Rady Miasta Jastrzębie Zdrój z dnia 14 stycznia 2003 roku w sprawie budżetu miasta na 2003 rok określono, iż źródłem pokrycia deficytu w 2003 roku będzie kredyt komercyjny w wysokości 17 985 000 zł.
Po dokonaniu bieżącej analizy budżetu miasta ustalono, że potrzeby budżetowe zaspokoi kredyt bankowy w wysokości do 14 000 000 zł i w celu jego zaciągnięcia rozpoczęto procedurę przetargową zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.
Ogłoszenie o przetargu ukazało się w Biuletynie Zamówień Publicznych nr 144 w dniu 29 września bieżącego roku po pozycją 62316, a następnie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta i stronach internetowych Miasta (29.09.2003 r.).
Dokumentację przetargową zakupiło osiem Banków.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadziła komisja przetargowa powołana Zarządzeniem Prezydenta Miasta Nr OR 0152/320/2003 z dnia 20 sierpnia 2003 r.
Otwarcia ofert dokonała komisja przetargowa w dniu 22 października 2003 r. W postępowaniu złożono cztery oferty
Wszystkie oferty spełniały wymagania stawiane przez Zamawiającego. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. Oddział Centrum w Rybniku. Zgodnie z tą ofertą cenę kredytu skalkulowano na 1 198 357,08 zł przy czym stała marża Banku wynosi 0,15 p.p. a prowizja 0,10% kwoty wykorzystanego kredytu. Wynik postępowania przetargowego został zatwierdzony przez Prezydenta Miasta w dniu 24 października bieżącego roku.
Opublikował w BIP: | Rafał Stelmaczonek |
---|---|
Data opublikowania: | 18.11.2003 11:58 |
Ostatnio zaktualizował: | Admin Admin |
Liczba wyświetleń: | 327 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.