W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr LXIII/789/2010

RSS

UCHWAŁA NR LXIII/789/2010

Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

 

z dnia 28 października 2010r.

 

w sprawie „Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2011”.

 

Na podstawie art. 7,ust. 1, pkt. 19 i art. 18 ust.2 pkt 15 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 5 ust 1 i art. 5 a, ust. 1 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.).

 

Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój

 

u c h w a l a

 

 

§ 1

 

Przyjąć „Program współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2011”, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój.

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 r.

 

 

Załącznik

do Uchwały Nr LXIII/789/2010

                                                                                                                             Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

z dnia 28 października 2010 r.

 

Program współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2011

 

Wstęp

 

Aktywna współpraca z organizacjami pozarządowymi i środowiskami lokalnymi jest jednym z elementów efektywnego kierowania Miastem.

Program współpracy jest dokumentem określającym ramy współpracy samorządu Miasta Jastrzębie - Zdrój z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie dla dobra i rozwoju społeczności lokalnej.

            Rada Miasta Jastrzębie - Zdrój przyjmując niniejszy dokument deklaruje wolę kształtowania współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi organizacjami pożytku publicznego i wyraża intencję wspólnej realizacji zadań publicznych w zakresach określonych niniejszym Programem.

            Podstawowymi korzyściami we współpracy z organizacjami pozarządowymi winno być umacnianie poczucia odpowiedzialności za siebie i swoje otoczenie, budowanie społeczeństwa obywatelskiego oraz wprowadzanie nowatorskich i bardziej efektywnych działań, dzięki lepszemu rozpoznawaniu występujących potrzeb.

            Zakładanym efektem współpracy jest zwiększenie skuteczności i efektywności działań związanych z realizacją zadań publicznych i dalszy wzrost współuczestnictwa organizacji w rozwiązywaniu problemów lokalnych.

            Program precyzuje również tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych powoływanych do opiniowania ofert w otwartym konkursie ofert.

Współpraca Samorządu Miasta Jastrzębie - Zdrój z organizacjami pozarządowymi i innymi organizacjami pożytku publicznego w ramach Programu opiera się na:

1. podejmowaniu działań realizujących wspólne cele,

2. budowaniu dialogu społecznego.

Przedmiotem współpracy Miasta Jastrzębie - Zdrój z organizacjami jest realizacja zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ust. 1 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

           

                                                     Rozdział I

                                         Postanowienia ogólne

1. Program określa ogólne cele, zasady oraz formy współpracy Miasta Jastrzębie – Zdrój z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

2. Program przedstawia priorytetowe zadania publiczne, które będą przedmiotem w/w współpracy, formy ich realizacji oraz planowaną na ich realizację wysokość środków z budżetu Miasta Jastrzębie - Zdrój. Program określa również tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartym konkursie ofert.

3. Ilekroć w niniejszym programie jest mowa o:

1) ustawie – należy przez to rozumieć Ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873 z późniejszymi zmianami),

2) organizacji pozarządowej – należy przez to rozumieć organizację, o której mowa w art. 3 ust. 2 Ustawy,

3) organizacjach pożytku publicznego - należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 Ustawy,

4) dotacjach – należy przez to rozumieć podlegające szczególnym zasadom rozliczania, wydatki budżetu Miasta przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych, w tym fundacjom i stowarzyszeniom,

5) Mieście – należy przez to rozumieć Miasto Jastrzębie - Zdrój,

6) wydziałach – należy przez to rozumieć wydziały merytoryczne oraz jednostki organizacyjne Urzędu Miasta Jastrzębie - Zdrój, realizujące zadania własne i zlecone we współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi organizacjami pożytku publicznego,

7) Zespole konsultacyjnym ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi – należy przez to rozumieć Zespół składający się z przedstawicieli organizacji pozarządowych, radnych Rady Miasta, pracownika Urzędu Miasta, działający w oparciu o Regulamin działania Zespołu konsultacyjnego ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.

4. Okres realizacji Programu od 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2011 r.

 

Rozdział II

Główne i szczegółowe cele programu oraz priorytetowe zadania publiczne

 

 

1. Celem głównym programu jest budowanie partnerstwa pomiędzy Miastem Jastrzębie – Zdrój a organizacjami pozarządowymi polegające na rozpoznawaniu i zaspokajaniu potrzeb mieszkańców oraz wzmacnianiu roli aktywności obywatelskiej w rozumieniu problemów lokalnych.

 

2. Powyższy cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację następujących celów szczegółowych, którymi są:

1) wspieranie oraz promowanie aktywności społeczności lokalnych,

2) integracja środowiska organizacji,

3) budowanie społeczeństwa obywatelskiego poprzez umacnianie w świadomości społecznej poczucia odpowiedzialności za siebie i swoje otoczenie, poprzez aktywizację społeczności lokalnych m. in. w formie inicjatyw lokalnych,

4) poprawa jakości usług publicznych i zapewnienie ich efektywnego wykonania,

5) polepszenie współpracy Miasta z organizacjami.

 

3.Obszar współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi i innymi organizacjami pożytku publicznego dotyczy zadań własnych Miasta, wynika z obowiązujących przepisów, a w szczególności z zakresu:

1) pomocy społecznej,

2) przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym,

3) wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, sportu i krajoznawstwa,

4) wypoczynku dzieci i młodzieży,

5) ochrony i promocji zdrowia,

6) działalności na rzecz osób niepełnosprawnych,

7) edukacji i wychowania,

8) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego,

9) ochrony środowiska,

10) promocji Miasta, rozwoju lokalnego i regionalnego,

11) działalności charytatywnej,

12) pomocy ofiarom katastrof i klęsk żywiołowych,

13) ochrony praw konsumentów,

14) aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych.

 

Rozdział III

            Zasady i formy współpracy oraz zakres przedmiotowy

 

1. Współpraca Miasta z organizacjami pozarządowymi i innymi organizacjami pożytku publicznego będzie realizowana na zasadach:

a) pomocniczości - polegającej na wspieraniu działalności organizacji pozarządowych i innych organizacji pożytku publicznego oraz umożliwianiu im realizacji zadań publicznych,

b) suwerenności stron - Miasto i organizacje pozarządowe oraz inne organizacje pożytku publicznego podejmujące współpracę zachowują pełną autonomię i niezależność względem siebie,

c) partnerstwa - współpraca pomiędzy władzami samorządowymi a organizacjami pozarządowymi i innymi organizacjami pożytku publicznego oparta jest na obopólnych korzyściach, chęci wzajemnych działań, identyfikowaniu problemów społecznych oraz współdziałaniu na rzecz ich rozwiązywania, sugerowaniu obszarów współpracy, składaniu propozycji usług świadczonych przez organizacje.

d) efektywności - Miasto jak i organizacje pozarządowe i inne organizacje pożytku publicznego współpracujące ze sobą w wykonywaniu zadań, będą dbać, aby zadania te były wykonane terminowo z jak najlepszym rezultatem w sposób oszczędny, celowy dla dobra społeczności,

e) uczciwej konkurencji, rzetelności i jawności – Miasto, organizacje pozarządowe i inne organizacje pożytku publicznego w trakcie udzielania dotacji oraz wydatkowania przyznanych środków publicznych działają zgodnie z prawem, nie naruszają przy tym dobra wzajemnych działań, udostępniają niezbędne informacje o celach, kosztach zaplanowanych środków finansowych na współpracę z organizacjami, udostępniają Miastu dane w zakresie własnych struktur, prowadzonej działalności, sposobu funkcjonowania.

 

2.Finansowe formy współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi organizacjami pożytku publicznego.

1) Miasto zleca realizację zadań publicznych w formie:

a) wspierania realizacji zadań publicznych,

b) powierzania realizacji zadań publicznych.

2) Zlecanie organizacjom pozarządowym i innym organizacjom pożytku publicznego realizację zadań publicznych odbywa się w trybu otwartego konkursu ofert, chyba że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecania.

3) Zlecanie zadań publicznych, zgodnie z art. 19 a Ustawy, w dziedzinie ochrony środowiska. Kwota zaplanowana w budżecie - 30 000 zł.

a) Niewykorzystana część środków finansowych na zadania w trybie otwartego konkursu ofert, może zostać przeznaczona na realizację zadań publicznych zgodnie z art. 19 a Ustawy.

4) Udzielanie pożyczek na realizację zadań w przypadku prefinansowania projektów, działań.

5) Organizacje mogą z własnej inicjatywy złożyć ofertę realizacji zadań publicznych.

 

3.Pozafinansowe formy współpracy Miasta Jastrzębie - Zdrój z organizacjami to:

1) wsparcie merytoryczne i infrastrukturalne organizacji pozarządowych i innych organizacji pożytku publicznego,

2) prowadzenie i aktualizacja serwisu informacyjnego na stronie internetowej Urzędu Miasta www.jastrzebie.pl,

3) przekazywanie informacji o realizacji zadań publicznych,

4) prowadzenie elektronicznej bazy danych organizacji pozarządowych i innych organizacji pożytku publicznego,

5) konsultowanie dokumentów strategicznych i uchwał Rady Miasta dotyczących działalności statutowej organizacji pozarządowych i innych organizacji pożytku publicznego, zgodnie z obowiązującymi przepisami,

6) tworzenie wspólnych zespołów o charakterze inicjatywnym i doradczym,

7) podejmowanie inicjatyw integrujących organizacje pozarządowe i inne organizacje pożytku publicznego wokół zadań ważnych dla lokalnego środowiska,

8) udzielanie rekomendacji organizacjom pozarządowym i innym organizacjom pożytku publicznego współpracującym z Miastem, które ubiegają się o dofinansowanie z innych źródeł,

9) wspieranie organizacji pożytku publicznego w realizacji kampanii informacyjno - promocyjnej służącej pozyskiwaniu środków w ramach mechanizmu 1%,

10) wzajemnie informowanie się o planowanych kierunkach działalności i współdziałaniu w celu zharmonizowania tych kierunków,

11) organizacja lub współudział w organizowaniu szkoleń, konferencji, spotkań służących wymianie doświadczeń, podniesieniu sprawności funkcjonowania i profesjonalizacji działań organizacji pozarządowych i innych organizacji pożytku publicznego,

12) inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń dotyczących między innymi pozyskiwania środków z funduszy Unii Europejskiej,

13) prowadzenie działalności doradczej związanej z funkcjonowaniem organizacji pozarządowych.

 

4. Centrum Organizacji Pozarządowych

W Mieście funkcjonuje Centrum Organizacji Pozarządowych. Swoje działania kieruje do organizacji pozarządowych i innych organizacji pożytku publicznego, grup nieformalnych i grup inicjatywnych działających w obszarze pożytku publicznego poprzez:

a) udostępnianie organizacjom lokalu na spotkania, akcje, imprezy okolicznościowe,

b) udostępnianie organizacjom adresu ”Centrum” do korespondencji,

c) prowadzenie działalności informacyjnej,

d) wspieranie działalności organizacji poprzez poradnictwo, szkolenia, pomoc techniczną,

e) udostępnianie wyposażenia,

f) udostępnianie komputerów i Internetu.

Szczegółowy Regulamin działania dostępny jest w siedzibie Centrum.

 

5. Inkubator Społecznej Przedsiębiorczości

W Jastrzębskim Centrum Organizacji Pozarządowych utworzono Inkubator Społecznej Przedsiębiorczości, który wspiera rozwój sektora ekonomii społecznej poprzez:

1) usługi prawne, księgowe, marketingowe,

2) doradztwo indywidualne i grupowe,

3) szkolenia umożliwiające uzyskanie wiedzy i umiejętności potrzebnych do założenia i prowadzenia działalności w sektorze ekonomii społecznej,

4) usługi wspierające rozwój partnerstwa lokalnego na rzecz ekonomii społecznej ( m. in. poprzez budowę sieci współpracy lokalnych podmiotów w celu wspierania rozwoju podmiotów ekonomii społecznej),

5) promocję ekonomii społecznej i zatrudnienia w sektorze ekonomii społecznej.

 

Rozdział IV

Powoływanie i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert

 

1. Komisje konkursowe powoływane są Zarządzeniem Prezydenta Miasta w celu opiniowania ofert złożonych przez organizacje pozarządowe i inne organizacje pożytku publicznego w ramach otwartych konkursów ofert.

 

2. Komisja działa w składzieco najmniej 6osób.

3. W skład komisji konkursowych wchodzą:

            a) przewodniczący – Prezydent lub jego Zastępca lub Sekretarz Miasta,

 

            b) zastępca przewodniczącego – Naczelnik wydziału merytorycznego, Pełnomocnik       Prezydenta Miasta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych, którego dotyczy konkurs,

 

            c) członkowie w tym:

            - pracownicy właściwego ze względu na zadanie konkursowe wydziału merytorycznego, Zastępca Skarbnika Miasta, Pełnomocnik Prezydenta Miasta ds. organizacji pozarządowych, Radca Prawny,

            - co najmniej dwóch przedstawicieli organizacji pozarządowych, należących do Zespołu            Konsultacyjnego ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, którzy z pośród siebie      wybierają członków komisji, z wyłączeniem osób reprezentujących organizacje pozarządowe        biorące udział w konkursie,

 

            d) przewodniczący komisji może zaprosić do prac w komisji, z głosem doradczym, osobębądź osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których dotyczy konkurs,

           

4. Członkowie komisji konkursowej przed rozpoczęciem działań komisji składają oświadczenie, że nie są członkami organizacji, która złożyła ofertę konkursową.

5. Obsługę administracyjno – biurową komisji konkursowych prowadzą pracownicy wydziałów merytorycznych, Pełnomocnik Prezydenta Miasta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych, których konkurs dotyczy.

6. Komisja obraduje na posiedzeniach zamkniętych, bez udziału oferentów.

7. Dla ważności obrad komisji niezbędny jest udział co najmniej połowy jej składu, w tym obligatoryjnie przewodniczącego lub zastępcy przewodniczącego.

8. Komisja ocenia oferty na podstawie karty indywidualnej oceny, zawierającej w szczególności nazwę oferenta, nazwę zadania publicznego, kryteria oceny zawarte w ogłoszeniu konkursu, wolne pola przeznaczone do wpisania ocen cząstkowych oraz ocenę łączną oferty.

9. Z przebiegu prac komisji sporządza się protokół.

10.Protokół zostaje przedłożony Prezydentowi Miasta.

11. Ostateczną decyzję o udzieleniu dotacji podejmuje Prezydent Miasta w drodze Zarządzenia.

12. Komisja Konkursowa działa na podstawie Regulaminu dotyczącego trybu postępowania o udzielenie dotacji dla organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3, ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

                                                                       Rozdział V

            Najważniejsze obszary działania do udzielenia wsparcia finansowego

1. Za najważniejsze w 2011 r. obszary działania do udzielenia wsparcia finansowego uznaje się:
a) upowszechnianie sportu masowego przez zwiększenie uczestnictwa dzieci i młodzieży  w dyscyplinach sportowych, troska o prawidłowy rozwój fizyczny młodego pokolenia, upowszechnienie czynnego wypoczynku dzieci i młodzieży oraz atutów krajoznawczych Miasta i okolicy,

b) upowszechnianie kultury i tradycji regionalnych, sztuki twórców profesjonalnych i amatorów, c) wspieranie rodzin i osób w trudnej sytuacji życiowej, dożywianie dzieci i młodzieży, pomoc rodzinie,
d) wspieranie działań na rzecz osób, rodzin i grup zagrożonych patologią społeczną,
e) ochronę i promocję zdrowia,
f) naukę, edukację, oświatę i wychowanie,

g) pomoc społeczną.

 

2. Obszary współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz innymi organizacjami pożytku publicznego zostały zidentyfikowane na podstawie zadań publicznych określonych w Ustawie oraz na podstawie wykazu zadań publicznych realizowanych w latach poprzednich.

 

Rozdział VI

Otwarte konkursy ofert

 

 W 2011 roku zostaną przeprowadzone następujące otwarte konkursy ofert:

·         otwarty konkurs w dziedzinie kultury (termin ogłoszenia: listopad 2010 r., kwota zaplanowana w budżecie 95 000 zł),

·         otwarty konkurs w dziedzinie kultury fizycznej, sportu i krajoznawstwa (termin ogłoszenia: listopad 2010 r., kwota zaplanowana w budżecie 390 000 zł oraz 90 000 zł na szkolenie dzieci i młodzieży oraz organizowanie imprez sportowych podczas których propagowana będzie profilaktyka antyalkoholowa i trzeźwy tryb życia),

 

·         otwarty konkurs w dziedzinie ochrony i promocji zdrowia (termin ogłoszenia: I kwartał 2011 r., kwota zaplanowana w budżecie 29 460 zł.),

 

·         otwarty konkurs w dziedzinie działań na rzecz osób, rodzin i grup zagrożonych patologią społeczną ( termin ogłoszenia: II kwartał 2011 r., kwota zaplanowana w budżecie 15.000 zł),

 

·         otwarty konkurs w dziedzinie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych dotyczących działań skierowanych do osób uzależnionych i ich rodzin poprzez propagowanie trzeźwego stylu życia (termin ogłoszenia: I kwartał 2011, kwota zaplanowana w budżecie 100.000 zł),

 

·          otwarty konkurs ofert w dziedzinie edukacji (termin ogłoszenia: II kwartał 2011 r., kwota zaplanowana w budżecie 10 450 zł),

 

·         otwarty konkurs ofert w dziedzinie pomocy społecznej (termin ogłoszenia: I kwartał 2011, kwota zaplanowana w budżecie 50 500 zł.).

 

Rozdział VII

Sposób tworzenia programu oraz przebieg konsultacji

 

            Program stworzono we współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi organizacjami pożytku publicznego.

            Na dwa miesiące przed przystąpieniem do opracowywania programu Pełnomocnik Prezydenta Miasta ds. organizacji pozarządowych zwrócił się z pismem do organizacji pozarządowych i innych organizacji pożytku publicznego w sprawie zgłaszania propozycji dotyczących współpracy z Miastem na rok 2011.

            Propozycje przedstawione przez organizacje pozarządowe zostały przekazane do wydziałów merytorycznych Urzędu Miasta Jastrzębie - Zdrój, celem ich przeanalizowania i w przypadku zasadności uwzględnieniu ich w Programie.

            W sierpniu 2010 r., Pełnomocnik Prezydenta Miasta ds. organizacji pozarządowych skierował pismo do wydziałów Urzędu Miasta Jastrzębie - Zdrój z prośbą o przedstawienie wysokości kwot zaplanowanych w budżecie wydziałów na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe i inne organizacje pożytku publicznego na rok 2011.

            Projekt programu został przedstawiony Zespołowi Konsultacyjnemu ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.

            Program został skonsultowany z organizacjami pozarządowymi według zasad określonych w UchwaleRady Miasta Jastrzębie Zdrój w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego gminy Jastrzębie Zdrój w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji oraz zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Jastrzębie - Zdrój w sprawie konsultacji projektu uchwały Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2011.

 

Rozdział VIII

 

Ocena i ewaluacja realizacji programu

 

1.Prezydent Miasta Jastrzębie - Zdrój dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania wspieranego lub powierzonego Organizacji na zasadach określonych w Ustawie.

 

2.Miernikami efektywności realizacji zapisów Programu będą uzyskane informacje dotyczące w szczególności:

 

 

1) liczby ogłoszonych konkursów ofert,

2) liczby ofert złożonych w otwartych konkursach,

3) liczby zawartych umów na realizacje zadania,

4) liczby umów, które nie zostały zrealizowane,

5) wysokości kwot udzielonych dotacji w poszczególnych obszarach,

6) liczby projektów aktów prawa miejscowego stanowionych przez Radę Miasta Jastrzębie - Zdrój, konsultowanych przez organizacje pozarządowe i inne organizacje pożytku publicznego,

7) liczby inicjatyw lokalnych,

8) liczby małych grantów,

9) liczby szkoleń, doradztwa, konferencji, warsztatów itp.,

10) liczby organizacji podejmujących zadania publiczne na rzecz lokalnej społeczności.

 

3. Prezydent Miasta Jastrzębie - Zdrój składa Radzie Miasta Jastrzębie - Zdrój sprawozdanie z realizacji Programu w terminie do 30 kwietnia następnego roku.

4. Na podstawie sprawozdania, oceny ewaluacji programu i po zebraniu uwag o jego realizacji, przygotowywany jest kolejny program na zasadach określonych w Ustawie.

5. Program, o którym mowa powyżej uchwalany jest do 30 listopada roku poprzedzającego okres jego obowiązywania.

 

Rozdział IX

 

Postanowienia końcowe

 

1.Niniejszy Program stanowi zbiór zasad regulujących współpracę Miasta z organizacjami pozarządowymi i innymi organizacjami pożytku publicznego.

2. Zasady współpracy mogą być modyfikowane wraz ze zmieniającymi się przepisami prawa oraz sytuacją finansową Miasta.

3. Do Programu mogą być wprowadzane nowe rozwiązania, szczególnie wynikające z wniosków i propozycji zgłaszanych przez organizacje pozarządowe i inne organizacje pożytku publicznego.

4. W sprawach nie uregulowanych w Programie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa, w tym Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie ww. ustawy.

 

 

Odpowiedzialny za treść: Ryszard Piechoczek
Data wytworzenia: 28.10.2010
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 10.11.2010 11:30
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 22.08.2016 08:16
Liczba wyświetleń: 289
Drukuj Zapisz do PDF