W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr LVII/723/2010

RSS

UCHWAŁA NR LVII/723/2010

RADY MIASTA JASTRZĘBIE ZDRÓJ

 

z dnia 24 czerwca 2010 r.

 

w sprawie ustalenia szczegółowych wysokości i zasad opłat oraz naliczania kar za umieszczenie 1m2 jednostronnej powierzchni reklamowej oraz obiektu budowlanego w pasach drogowych dróg wewnętrznych będących w zarządzie miasta Jastrzębie Zdrój.

 

Na podstawie art.41 ust.1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1591 z późniejszymi zmianami)

 

Rada Miasta Jastrzębie Zdrój

uchwala:

 

§ 1. Wysokość i zasady opłat oraz naliczania kar za każdy dzień umieszczenia 1m2 jednostronnej powierzchni reklamowej oraz obiektu budowlanego na terenach stanowiących pasy drogowe dróg wewnętrznych będących w zarządzie miasta Jastrzębie Zdrój.

 

§ 2. 1. Przez reklamę rozumie się nośnik informacji wizualnej w jakiejkolwiek materialnej formie umieszczony w polu widzenia użytkowników drogi, nie będący znakiem w rozumieniu przepisów o znakach i sygnałach lub znakiem informującym o obiektach użyteczności publicznej ustawionym przez miasto.

2. Warunki umieszczenia reklamy określone zostaną w umowie cywilno prawnej, zawartej na okres nie dłuższy niż 1 rok, pomiędzy wnioskodawcą a miastem Jastrzębie Zdrój.

3. Przed spisaniem umowy wnioskodawca zobowiązany jest wystąpić do miasta z wnioskiem o uzgodnienie lokalizacji reklamy w pasie drogowym drogi wewnętrznej.

4. Sporządzenie umowy nastąpi wyłącznie na wniosek zainteresowanego, który powinien zawierać:

- dane o wnioskodawcy,

- aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,

- NIP, REGON,

- fragment mapy sytuacyjnej z zakreślonym miejscem posadowienia reklamy,

- projekt reklamy umieszczonej w pasie drogowym,

- informację o wielkości powierzchni (m2 ) oraz terminie zajęcia (od dnia - do dnia),

- wskazanie osoby odpowiedzialnej ze strony wnioskodawcy za reklamę wraz z numerem telefonu kontaktowego.

5. Wysokość opłaty za każdy dzień zajęcia 1m2 jednostronnej powierzchni reklamowej pasa drogowego dróg wewnętrznych wynosi: 1,60 zł + 22% podatku VAT

6. Sposób obliczenia opłaty za zajęcie pasa drogowego: (ilość dni x powierzchnia reklamowa x stawka) + 22% podatku VAT

 

§ 3. 1. Warunki umieszczenia obiektu budowlanego określone zostaną w umowie cywilno prawnej, zawartej na

okres nie dłuższy niż 1 rok, pomiędzy wnioskodawcą a miastem Jastrzębie Zdrój.

2. Przed spisaniem umowy wnioskodawca zobowiązany jest wystąpić do miasta z wnioskiem o uzgodnienie

lokalizacji obiektu w pasie drogowym drogi wewnętrznej.

3. Sporządzenie umowy nastąpi wyłącznie na wniosek zainteresowanego, który powinien zawierać:

- dane o wnioskodawcy,

- aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,

- NIP, REGON,

- fragment mapy sytuacyjnej z zakreślonym miejscem umieszczenia obiektu,

- informację o wielkości powierzchni (m2 ) oraz terminie zajęcia (od dnia do dnia),

- wskazanie osoby odpowiedzialnej ze strony wnioskodawcy za obiekt wraz z numerem telefonu kontaktowego.

4. Wysokość opłaty za każdy dzień zajęcia 1m2 powierzchni pasa drogowego dróg wewnętrznych zajętej przez rzut poziomy obiektu budowlanego wynosi: 1,00 zł + 22% podatku VAT

5. Sposób obliczenia opłaty za zajęcie pasa drogowego: (ilość dni x rzut poziomy obiektu x stawka) + 22% podatku VAT

 

§ 4. Za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych w okresie krótszym niż 24 godz. stosuje się stawki takie jak za 1 dzień zajęcia pasa drogowego.

 

§ 5. 1. W przypadku stwierdzenia zajęcia pasa drogowego dróg wewnętrznych bez zezwolenia zarządcy drogi lub za przekroczenie terminu / powierzchni eksponowanej reklamy / powierzchni obiektu budowlanego określonej w umowie cywilno prawnej, Prezydent Miasta Jastrzębie Zdrój może w drodze jednostronnego oświadczenia woli naliczyć karę.

2. Kara naliczana jest w wysokości 10-krotnej opłaty za każdy dzień zajęcia 1 m2 drogi wewnętrznej pod

reklamę lub obiekt budowlany, określonej w niniejszej uchwale.

 

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.

 

§ 7. Niniejsza uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym

województwa śląskiego.

 

Odpowiedzialny za treść: Barbara Kukuczka
Data wytworzenia: 24.06.2010
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 30.06.2010 13:36
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 18.08.2016 13:15
Liczba wyświetleń: 296
Drukuj Zapisz do PDF