W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr LVII/719/2010

RSS

UCHWAŁA  NR  LVII/719/2010

RADY MIASTA JASTRZĘBIE ZDRÓJ

z dnia 24 czerwca  2010 roku

w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie Zdrój

   Na podstawie art. 234  ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych  (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 ze zmianami), art. 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym   (tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku  Nr 142 poz. 1592  ze zmianami),  na wniosek Prezydenta Miasta,

Rada Miasta Jastrzębie Zdrój

u c h w a l a :

§ 1

1.     Terminy obowiązujące w toku prac nad projektem uchwały budżetowej  Miasta Jastrzębie Zdrój, określone w załączniku Nr 1.

2.     Szczegółowość projektu uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie Zdrój, określoną w załączniku Nr 2.

3.     Wymogi dotyczące uzasadnienia i  materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej, określone w załączniku Nr 3.

§ 2

Traci moc uchwała Nr XXIX/380/2008 Rady Miasta Jastrzębie Zdrój z dnia 26 czerwca 2008 roku  w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta Jastrzębie Zdrój oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi  Miasta i Przewodniczącemu Rady Miasta.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Uzasadnienie

W związku z wejściem w życie przepisów nowej ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 roku (Dz.U. z 2009 roku Nr 157, poz.1240 ze zmianami) zachodzi konieczność opracowania nowego Projektu Uchwały Rady Miasta Jastrzębie Zdrój w sprawietrybu prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie Zdrój w celu dostosowania  do obowiązujących przepisów.

Realizacja przedmiotu uchwały nie będzie powodowała skutków finansowych dla budżetu Miasta.

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 1

 do Uchwały RM Nr LVII/719/2010 

z dnia 24 czerwca 2010 roku

 

Terminy obowiązujące w toku prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie Zdrój

1.     Prezydent Miasta w terminie do 30. czerwca roku poprzedzającego rok budżetowy przekazuje dyrektorom i kierownikom miejskich jednostek organizacyjnych oraz naczelnikom wydziałów i biur Urzędu Miasta założenia i wytyczne do sporządzenia projektu uchwały budżetowej.

 

2.     Mieszkańcy Miasta za pośrednictwem radnych i przedstawicieli   jednostek   pomocniczych składają Prezydentowi  Miasta  wnioski   do   projektu uchwały  budżetowej   w terminie do 31. lipca roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

3.     Dyrektorzy placówek oświatowych składają do Naczelnika Wydziału Edukacji Urzędu Miasta wnioski na realizację  remontów, określające cel, zakres rzeczowy, szacunkowy koszt oraz harmonogram realizacji  zadania w terminie do 31. lipca roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

4.     Naczelnik Wydziału  Edukacji  dokonuje podziału środków na remonty, o których mowa w pkt. 3 i przedkłada materiał planistyczny w tym zakresie Skarbnikowi Miasta w  terminie do 20. września roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

5.     Dyrektorzy  i  kierownicy  jednostek  organizacyjnych  Miasta  oraz  naczelnicy   wydziałów i biur Urzędu Miasta składają w terminie do 31. sierpnia roku poprzedzającego rok budżetowy, wnioski dotyczące realizacji  zadań :

a)   z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej,   Naczelnikowi Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa  Urzędu Miasta,

b)   wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, Pełnomocnikowi Prezydenta Miasta do spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

 

6.      Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa  Urzędu Miasta i Pełnomocnik Prezydenta Miasta do spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przedkładają Skarbnikowi Miasta materiały planistyczne odpowiednio w zakresie, o którym mowa w pkt 5, w  terminie do 20. września roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

7.      Dyrektorzy  i  kierownicy  jednostek  organizacyjnych  Miasta  oraz  naczelnicy   wydziałów i biur Urzędu Miasta w terminie do 1. września  roku poprzedzającego rok budżetowy składają Skarbnikowi Miasta materiały planistyczne, z zastrzeżeniem pkt 6, 8 i 10.

 

8.      Dyrektorzy  jednostek  oświatowych   Miasta  w terminie do 1. września  roku poprzedzającego rok budżetowy składają Naczelnikowi Wydziału Edukacji Urzędu Miasta materiały planistyczne w zakresie zadania „Standardowy Koszt Utrzymania Ucznia”.

 

9.      Naczelnik Wydziału Edukacji Urzędu Miasta przedkłada Skarbnikowi Miasta w terminie do 20. września roku poprzedzającego rok budżetowy zaakceptowane materiały planistyczne, o których mowa w pkt 8 oraz informację zbiorczą w zakresie wielkości budżetów dla poszczególnych jednostek.

 

10.    Dyrektorzy  i  kierownicy  jednostek  organizacyjnych  Miasta  oraz  naczelnicy   wydziałów i biur Urzędu Miasta w terminie do 1. września  roku poprzedzającego rok budżetowy składają Naczelnikowi Wydziału Księgowości Budżetowej Urzędu Miasta  materiały planistyczne w zakresie zadań realizowanych z udziałem bezzwrotnych środków zagranicznych.

 

11.    Naczelnik Wydziału Księgowości Budżetowej Urzędu Miasta przedkłada Skarbnikowi Miasta w terminie do 20. września roku poprzedzającego rok budżetowy zaakceptowane materiały planistyczne, o których mowa w pkt 10.

 

12.    Skarbnik Miasta w terminie do 20. października  roku poprzedzającego rok budżetowy przekazuje Prezydentowi Miasta opracowane w oparciu o otrzymane  materiały planistyczne  wstępne zestawienie prognozowanych dochodów i wydatków oraz przychodów i zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów.

 

13.    Prezydent Miasta przedkłada  Radzie Miasta i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Katowicach projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem oraz materiałami informacyjnymi w terminie do 15. listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

14.    Przewodniczący Rady Miasta niezwłocznie, po otrzymaniu, przekazuje projekt uchwały budżetowej komisjom Rady Miasta i poszczególnym radnym.

 

15.    Komisje Rady Miasta po zapoznaniu się z projektem wyrażają pisemne opinie,  na podstawie których komisja właściwa do spraw budżetu formułuje opinię zawierającą ocenę projektu i ewentualne propozycje zmian, którą  przedkłada Prezydentowi Miasta najpóźniej na 20 dniprzed planowanym terminem sesji budżetowej wraz z opiniami pozostałych komisji Rady Miasta.

 

16.    Prezydent Miasta w terminie do 16. dnia przed planowanym terminem sesji budżetowej rozpatruje propozycje zmian, o których mowa w pkt.15 i zleca Skarbnikowi Miasta wprowadzenie ewentualnych korekt do projektu uchwały budżetowej.

 

17.    Projekt uchwały budżetowej po ewentualnych zmianach Prezydent Miasta przedkłada Przewodniczącemu Rady Miasta oraz radnym, złożony w biurze Rady Miasta najpóźniej na 7 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej.

 

18.    Radni najdalej na 3 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej przedkładają Prezydentowi Miasta za pośrednictwem Przewodniczącego Rady Miasta szczegółowe pytania, na które oczekują udzielenia odpowiedzi przez Prezydenta Miasta na sesji budżetowej.

 

19.    Nie później niż 2 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej Komisja właściwa do spraw budżetu wydaje ostateczną opinię o złożonym projekcie budżetu Miasta.

 

20.    Rada Miasta w terminie do 31. grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy podejmuje uchwałę budżetową na przyszły rok.

 

 

 

Załącznik Nr 2

do Uchwały RM Nr LVII/719/2010 

z dnia  24 czerwca  2010 roku

 

Szczegółowość projektu uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie Zdrój

 

1.   Projekt uchwały budżetowej określa:

a)   łączną kwotę planowanych dochodów, z wyodrębnieniem dochodów bieżących i majątkowych,

b)   łączną kwotę planowanych wydatków, z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych,

c)   kwotę planowanego deficytu albo planowanej nadwyżki budżetu wraz ze źródłami pokrycia deficytu albo przeznaczenia nadwyżki budżetu,

d)   łączną kwotę planowanych przychodów, z podziałem na paragrafy klasyfikacji budżetowej,

e)   łączną kwotę planowanych rozchodów, z podziałem na paragrafy klasyfikacji budżetowej,

f)    limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych,

g)   kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Miasto,

h)   szczególne zasady wykonywania budżetu Miasta, wynikające z odrębnych ustaw, a w szczególności:

-  zasady finansowania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,

-  zasady finansowania  zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną,

i)    inne postanowienia, których obowiązek zamieszczania w uchwale budżetowej wynika z postanowień Rady Miasta,

j)    upoważnienia dla Prezydenta Miasta do:

-               dokonywania zmian w budżecie,

-               zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych,

-  lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach mających siedzibę na terenie kraju,

-               przekazania niektórych uprawnień innym jednostkom organizacyjnym Miasta.

 

2.   W załącznikach  do projektu uchwały budżetowej zamieszcza się:

a)   planowane dochody w części gminnej i powiatowej w rozbiciu na zadania własne, zadania z zakresu administracji rządowej i inne zlecone Miastu odrębnymi ustawami, zadania wykonywane na mocy porozumień z organami administracji rządowej,  zadania realizowane w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, w układzie działów klasyfikacji budżetowej, z podziałem na dochody bieżące i majątkowe, według  źródeł,

b)   planowane wydatki w części gminnej i powiatowej, w rozbiciu na zadania własne, zadania z zakresu administracji rządowej i inne zlecone Miastu odrębnymi ustawami, zadania wykonywane na mocy porozumień z organami administracji rządowej,  zadania realizowane w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej, z podziałem na wydatki bieżące z wyodrębnieniem:

-  wydatków jednostek budżetowych, w tym wynagrodzeń i składek od nich naliczanych oraz wydatków związanych z realizacją ich statutowych zadań,

-  dotacji na zadania bieżące,

-  świadczeń na rzecz osób fizycznych,

-  wydatków na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1  pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych, w części związanej z realizacją zadań Miasta,

-  wypłat z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Miasto, przypadających do spłaty w danym roku budżetowym,

-  wydatków na obsługę długu Miasta

     i wydatki majątkowe z wyodrębnieniem wydatków na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3, w części  związanej z realizacją zadań Miasta,

c)   zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Miasta, w części gminnej i powiatowej, z podziałem na dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych i dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych, z wyodrębnieniem dotacji przedmiotowych, podmiotowych i celowych związanych z realizacją zadań Miasta, ze wskazaniem zakresu dotacji (podmiot dotowany, przeznaczenie, klasyfikacja budżetowa),

 

d)   plan dochodów rachunku dochodów jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie o systemie oświaty oraz wydatków nimi finansowanych w części gminnej i powiatowej, w szczegółowości do źródeł, według działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej,  z podziałem na poszczególne jednostki. 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 3

do Uchwały RM Nr LVII/719/2010

z dnia 24 czerwca 2010 roku

 

 

Wymogi dotyczące uzasadnienia i  materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie Zdrój

 

 

 

1.   W uzasadnieniu do projektu uchwały budżetowej Prezydent Miasta przedstawia w zwięzły sposób:

a)   prognozowane kwoty dochodów bieżących i majątkowych  z podziałem na grupy dochodów własnych, subwencji, dotacji i środków, ze wskazaniem sposobu kalkulacji ważniejszych źródeł,

b)   planowane limity wydatków bieżących i majątkowych w poszczególnych dziedzinach działalności  i grupach oraz  czynniki wpływające na ich poziom,

c)   planowane źródła pozyskania przychodów oraz ich przeznaczenie,

d)   charakterystykę planowanych rozchodów,

e)   charakterystykę źródeł dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostek oświatowych  i wydatków  nimi finansowanych.

2.   Materiały informacyjne towarzyszące projektowi uchwały budżetowej zawierają:

a)   zestawienie zadań remontowych wraz z zakresem rzeczowym,

b)   zestawienie zadań inwestycyjnych wraz z zakresem rzeczowym dla zadań nie będących przedsięwzięciami określonymi w Wieloletniej Prognozie Finansowej,

c)   zestawienie zadań realizowanych z udziałem bezzwrotnych środków zagranicznych,

d)   zestawienie etatów kalkulacyjnych dla poszczególnych jednostek organizacyjnych,

e)   zestawienie planowanych dochodów i wydatków z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

 

 

Odpowiedzialny za treść: Dariusz Holesz
Data wytworzenia: 24.06.2010
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 30.06.2010 12:54
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 14.10.2016 12:12
Liczba wyświetleń: 224
Drukuj Zapisz do PDF