Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Wersja strony w formacie XMLSposób doręczania dokumentów elektronicznych do Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój.
• Elektroniczna Skrzynka Podawcza na platformie SEKAP (www.sekap.pl)
• Elektroniczna Skrzynka Podawcza na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl)
Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 roku w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. Nr 206 poz. 1216) Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój udostępnia Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie SEKAP i platformie ePUAP.
Jak zacząć?
Korzystanie z usług urzędu w postaci elektronicznej trzeba rozpocząć od założenia skrzynki kontaktowej:
• na platformie SEKAP (www.sekap.pl) poprzez zakładkę > Logowanie
• lub na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl) > Zarejestruj się.
Po zalogowaniu się i wybraniu odpowiedniej usługi oraz wypełnieniu formularza elektronicznego należy uwierzytelnić go za pomocą:
• na platformie SEKAP bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem lub bezpłatnego profilu zaufanego czy bezpłatnego niekwalifikowanego podpisu elektronicznego CC SEKAP
• na platformie ePUAP bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem lub bezpłatnego profilu zaufanego.
Istnieje możliwość powiązania kont na platformie SEKAP i ePUAP co znacznie skraca czas uwierzytelniania wniosków za pomocą profilu zaufanego na platformie SEKAP. Korzystanie ze skrzynki kontaktowej w przyjazny sposób umożliwia kontakt z urzędem, sprawdzanie i załatwienie sprawy.
Więcej informacji znajduje się w dziale Pomoc na platformie SEKAP oraz Pomoc na platformie ePUAP.
Dokumenty elektroniczne można również dostarczać do Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą za pośrednictwem platformy SEKAP lub ePUAP a także na nośnikach informatycznych typu pendrive lub CD/DVD składanych w kancelarii ogólnej urzędu.