W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr 834 w sprawie budżetu miasta na 2006 rok (XXXIX/834/2005)

RSS

UCHWAŁA  NR XXXIX/834/2005

RADY MIASTA JASTRZĘBIE ZDRÓJ

 

z dnia  15  grudnia  2005 roku

 

 

w sprawie: budżetu miasta  na 2006 rok .

 

 

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4,9 lit. c, e, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (jednolity  tekst Dz. U.   Nr 142 poz. 1591  z 2001roku z późniejszymi zmianami), w  związku z  art. 92  ust. 3  ustawy  z  dnia 5 czerwca   o samorządzie    powiatowym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142, poz. 1592,  z  2001 roku z późniejszymi zmianami),  art. 109, art. 110, art.112, art. 116, art. 117, art. 118 art. 124, art. 128, art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (jednolity tekst Dz. U. Nr 15, poz. 148 z 2003 roku), art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku -   Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację     publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872, z 1998 roku z późniejszymi zmianami), art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627, z  2001 roku  z  późniejszymi  zmianami), art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst Dz. U. Nr 240 poz. 2027 z 2005 roku), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 listopada 2000 roku w sprawie  szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowywania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych  j.s.t. ustawami oraz  przekazywania j.s.t. dotacji celowych na realizację tych zadań (Dz. U. Nr 100 poz. 1077 z 2000 roku z późniejszymi zmianami) w oparciu o opinie Komisji,              

 

                                                  

Rada Miasta  Jastrzębie Zdrój

uchwala :

§ 1

1.Prognozowane dochody budżetu miasta w wysokości                         221 750 497 zł

    w tym :

   -część gminna                                                                               157 388 253 zł,

   -część powiatowa                                                                           64 362 244 zł,  

   zgodnie z Załącznikiem Nr 1,

 

2. Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji

    rządowej oraz  innych zadań zleconych  ustawami podlegające

    przekazaniu do budżetu państwa w wysokości                                      1 668 300  zł,

    zgodnie z  Załącznikiem  Nr  2 .

 

3.Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje, między innymi:

     1).dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych 

         ustawami  w wysokości     22 197 842 zł,

     2).dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na 

         podstawie   porozumień  w wysokości   33 709   zł,

     3).dotacje z budżetu państwa na dofinansowanie bieżących zadań własnych w wysokości

         1 165 044 zł,

     4).dotacje z funduszy celowych w wysokości 351 400 zł,

     5).dotacje na realizację  zadań  wykonywanych na  podstawie umów lub porozumień    

         z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości   367 967zł,

     6).dotacje z budżetu państwa na współfinansowanie programów realizowanych z udziałem  

         środków Unii Europejskiej na:

-            zadania bieżące - program pomocy stypendialnej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych  Jastrzębia Zdroju w  wysokości  33 605 zł,

-            zadania majątkowe – Budowa dróg publicznych oraz kanalizacji sanitarnej na rewitalizowanym terenie byłej KWK „Moszczenica” w wysokości 5 279 290 zł,

     7).środki  pochodzące  z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej:

-            na zadania bieżące w wysokości 71 573 zł,

-            na zadania majątkowe w wysokości 15 930 384 zł.

 

 

§ 2

 

 

1. Limit wydatków budżetu miasta w wysokości                                  263 599 934

    w tym :

    - część gminna                                                                            197 694 413 zł,             

    - część powiatowa                                                                        65 905 521 zł,

 zgodnie z Załącznikiem Nr 3.

 

2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:

    1). Wydatki  bieżące  kwotę                                                        200 293 090 zł,

          w tym w szczególności  na :

         a).wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń                     92 416 684 zł,

         b).dotacje                                                                           10 178 154 zł,

         c).wydatki na obsługę długu gminy                                      1 620 000 zł,

         d).wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji

             udzielonych przez gminę                                                1 750 000 zł.

   

   2). Wydatki majątkowe na kwotę                                               63 306 844 zł,

           w tym :

           a).wydatki inwestycyjne                                                 60 223 844 zł,

 

               z tego : wydatki na programy i projekty realizowane z udziałem środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej

                            ogółem kwota :                                              30 455 844 zł

-          Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego               14 406 956 zł

-          PHARE 2003                                                           300 000 zł

-          Środki własne                                                       10 469 598 zł

-          Środki z budżetu państwa                                        5 279 290 zł

            b).dotacje celowe na zadania inwestycyjne                   1 480 000 zł,

            c).udziały                                                                        1 603 000 zł.

§ 3

 

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami, zgodnie z Załącznikiem Nr 4.

§ 4

 

Deficyt budżetu miasta w wysokości 41 849 437 zł, który zostanie pokryty kredytem.

§ 5

 

Przychody i rozchody budżetu miasta,  zgodnie z Załącznikiem Nr  5.

§ 6

 

Limit wydatków  związanych  z wieloletnimi programami inwestycyjnym w roku 2006 oraz na lata 2007-2008 z uwzględnieniem wydatków  na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z  funduszu przedakcesyjnego – PHARE 2003 i funduszy strukturalnych - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego zgodnie z Załącznikiem Nr 6.

§ 7

1. Przychody  i   wydatki zakładów budżetowych, zgodnie z Załącznikiem  Nr 7.

2. Rachunek dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych,  zgodnie z Załącznikiem  Nr  8.

3. Przychody    i  wydatki   Funduszu    Ochrony       Środowiska     i  Gospodarki  Wodnej, 

   zgodnie    z  Załącznikiem  Nr  9.

4. Przychody    i  wydatki   Funduszu    Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficzny

   zgodnie    z  Załącznikiem  Nr  10.

 

 

 

§ 8

 

Środki  do  dyspozycji  jednostek pomocniczych  w  wysokości  105 000 zł   zgodnie  z  Załącznikiem  Nr  11.

 

 

§ 9

Rezerwy budżetowe w wysokości                                                      4 540 699 zł

w tym :

 

1. ogólna na wydatki nieprzewidziane w wysokości                               1 250 000 zł  

 

2. rezerwy celowe  w wysokości                                                        3 290 699 zł

    w tym:

    1). na nagrody Prezydenta Miasta dla nauczycieli                              114 465 zł

    2). na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli                                  38 155 zł

    3).na skutek podwyżki wynagrodzeń                                              1 978 179 zł

    4).na odprawy emerytalne pracowników merytorycznych

        w jednostkach oświatowych                                                      1 159 900 zł.

 

§ 10

 

Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w wysokości 1 300 000 zł, zgodnie z Załącznikiem Nr 12.

 

 

§ 11

 

Dochody w wysokości 64 593 zł i wydatki w wysokości 115 694 zł związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z  Załącznikiem Nr 13.

§ 12

 

1.Utalić wysokość kredytów i pożyczek krótkoterminowych zaciąganych przez Prezydenta  Miasta   w roku budżetowym na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetowego do kwoty  8 000 000 zł.

2.Ustalić wysokość sumy, do której Prezydent Miasta  może samodzielnie zaciągać  zobowiązania   w  zakresie :

a).inwestycji  do wysokości określonej w „Wieloletnim Programie Inwestycyjnym miasta Jastrzębie  Zdrój na lata 2005-2009”,

b).zadań bieżących związanych z funkcjonowaniem miasta, w okresie do trzech lat,  do łącznej  kwoty   50 000 000  .

 

§ 13

 

Ustalić, że uzyskane przez jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku  budżetowym z tytułu :

 

   a).prywatnych rozmów telefonicznych,

   b).zakupu energii,

   c).kosztów  wynagrodzeń  pracowników  zatrudnianych  na  podstawie  umów  zawieranych   z

       Powiatowym Urzędem Pracy,

   d).wypłat zasiłków dla rodzin poborowych i odbywających zastępczą służbę wojskową,

   e).wypłat świadczeń nie podjętych, bądź niesłusznie pobranych przez podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej

 

zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku budżetowym.

 

 

 

 

 

§ 14

Upoważnić Prezydenta Miasta do :

 

n1.spłaty zobowiązań zgodnie z terminami wynikającymi z zawartych umów,

2.dokonywania zmian w budżecie miasta polegających na przenoszeniu wydatków w obrębie działu  w   tym  także  do  dokonywania zmian   między   zadaniami   inwestycyjnymi   za wyjątkiem zmian  powodujących   wprowadzenie  nowego lub   likwidację już istniejącego  zadania inwestycyjnego,

3.lokowania  w  bankach wolnych środków budżetowych w trakcie realizacji budżetu,

4.przekazania kierownikom  jednostek organizacyjnych miasta  swoich uprawnień do dokonywania  przeniesień  wydatków między paragrafami w ramach rozdziału.

 

§ 15

 

Zobowiązać Prezydenta Miasta do składania Radzie Miasta informacji o dokonanych przeniesieniach    między rozdziałami w okresach kwartalnych w terminie do końca miesiąca po upływie kwartału.

§ 16

 

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.

§ 17

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2006roku.

 

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 23.12.2005 08:35
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 71
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 23.12.2005 08:35
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 143
Drukuj Zapisz do PDF