W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie budżetu Miasta Jastrzębie-Zdrój na 2013 rok (po autopoprawce)

RSS

PROJEKT PO AUTOPOPRAWCE

 

UCHWAŁA NR    .     . 2012

RADY MIASTA JASTRZĘBIE-ZDRÓJ

z dnia          grudnia 2012 roku

w sprawie: budżetu Miasta Jastrzębie-Zdrój na 2013 rok

 

  Na podstawie art. 18 ust. 1 i 2, pkt 4, 9 lit. c, d, e, pkt. 10, art. 51 ust 1, art. 58, art. 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. z 2001 roku  Nr 142 poz. 1591 ze zmianami),w związku z art. 92 ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (jednolity tekst Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1592, ze zmianami), art. 89, art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 220-222, art. 235-239, 258 ust.1 i art. 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz.1240 ze zmianami) oraz art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 ze zmianami), w oparciu o opinie Komisji,

 

Rada Miasta Jastrzębie - Zdrój

u c h w a l a :

§ 1

1.   Ustala się, zgodnie z załącznikiem nr 1, łączną kwotę planowanych dochodów budżetu Miasta w wysokości 405 915 819 zł.

2.   Kwota dochodów budżetu Miasta, o których mowa w ust.1 obejmuje:

1)     dochody bieżące w wysokości        308 991 595 zł 

2)     dochody majątkowe w wysokości        96 924 224 zł. 

§ 2

1.   Ustala się, zgodnie z załącznikiem nr 2, łączną kwotę planowanych wydatków budżetu Miasta w wysokości 463 819 099 zł.

2.             Kwota wydatków budżetu Miasta, o których mowa w ust.1 obejmuje:

1)       wydatki bieżące w wysokości       303 039 508 zł 

2)       wydatki majątkowe w wysokości       160 779 591 zł. 

§ 3

1.   Deficyt budżetu Miasta ustala się na dzień 31 grudnia 2013 roku na kwotę 57 903 280 zł.

2.     Źródłem pokrycia planowanego deficytu budżetu Miasta są przychody z tytułu:

1)         nadwyżki budżetu Miasta z lat ubiegłych w kwocie                       57 162 280 zł

2)         spłat pożyczek udzielonych z budżetu Miasta w kwocie            150 000 zł

3)         zaciąganej pożyczki w kwocie                 591 000 zł.

§ 4

Ustala się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu Miasta w wysokości 57 903 280 zł z tytułów wymienionych w załączniku nr 3.

§ 5

Ustala się limit zobowiązań z tytułu

1)   kredytów zaciąganych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Miasta w wysokości 10 000 000 zł,

2)   pożyczki zaciąganej na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Miasta w wysokości 591 000 zł.

 

§ 6

Ustala się kwotę wydatków z tytułu poręczeń udzielonych przez Miasto przypadających, zgodnie z zawartą umową, do spłaty w 2013 roku, w wysokości 364 231 zł.

§ 7

Tworzy się rezerwy budżetowe w wysokości               4 351 154 zł 

w tym:

1)             rezerwę ogólną w wysokości                 1 325 079 zł 

2)             rezerwy celowe w wysokości                        3 026 075 zł 

     z przeznaczeniem na:

a.     nagrody Prezydenta Miasta dla nauczycieli           186 122 zł 

b.    dokształcanie i doskonalenie nauczycieli           62 041 zł 

c.     realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego            825 000 zł 

d.    urlopy zdrowotne dla nauczycieli          300 000 zł 

e.     wynagrodzenia dla pracowników jednostek organizacyjnych Miasta                1 102 912 zł 

f.     wzrost kosztów mediów                                       450 000 zł 

g.    wydatki na zadania inwestycyjne, nie będące wieloletnimi przedsięwzięciami              100 000 zł. 

§ 8

Planowane dochody z tytułu opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 1 700 000 zł przeznacza się na wydatki związane z realizacją zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii.

§ 9

Planowane dochody z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska i wprowadzanie w nim zmian w kwocie 2 960 000 zł przeznacza się na wydatki związane z realizacją zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

§ 10

Planowane dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w kwocie 3 015 819 zł przeznacza się na wydatki związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.

§ 11

Planowane kwoty dotacji udzielanych z budżetu Miasta zawarte w  załączniku nr 4.

§ 12

Ustala się plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, oraz wydatków nimi finansowanych, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 13

Upoważnia się Prezydenta Miasta do :

1)   zaciągania zobowiązań z tytułu kredytów na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Miasta w kwocie określonej limitem w § 5 ust.1,

2)   zaciągania zobowiązań z tytułu pożyczki na finansowanie planowanego deficytu budżetu Miasta w kwocie określonej limitem w § 5 ust.2,

3)   dokonywania zmian w budżecie Miasta polegających na przenoszeniu planowanych wydatków w obrębie działu, w tym także w zakresie środków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz na wydatki majątkowe, z wyłączeniem zmian kwot wydatków na realizację wieloletnich przedsięwzięć objętych załącznikami do Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta,

4)   lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w bankach mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub w formie depozytu u Ministra Finansów,

5)   przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym,

6)   zaciągania zobowiązań z tytułu umów (poza ujętymi w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta), w zakresie wydatków bieżących, jednorazowo na każdy rodzaj tych wydatków do kwoty 50 000 000 zł,

7)   przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów (poza ujętymi w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta), w zakresie wydatków bieżących, jednorazowo na każdy rodzaj tych wydatków, na okres do lat czterech.

§ 14

Ustalić, że uzyskane przez oświatowe jednostki budżetowe, w ramach zadania 220 – Standardowy Koszt Utrzymania Ucznia, zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku  budżetowym, zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku.

§ 15

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój.

§ 16

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

 

 

 

 

 


PROJEKT

 

UCHWAŁA NR    .     . 2012

RADY MIASTA JASTRZĘBIE-ZDRÓJ

z dnia          grudnia 2012 roku

w sprawie: budżetu Miasta Jastrzębie-Zdrój na 2013 rok

 

  Na podstawie art. 18 ust. 1 i 2, pkt 4, 9 lit. c, d, e, pkt. 10, art. 51 ust 1, art. 58, art. 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. z 2001 roku  Nr 142 poz. 1591 ze zmianami),w związku z art. 92 ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (jednolity tekst Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1592, ze zmianami), art. 89, art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 220-222, art. 235-239, 258 ust.1 i art. 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz.1240 ze zmianami) oraz art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 ze zmianami), w oparciu o opinie Komisji,

 

Rada Miasta Jastrzębie - Zdrój

u c h w a l a :

§ 1

1.   Ustala się, zgodnie z załącznikiem nr 1, łączną kwotę planowanych dochodów budżetu Miasta w wysokości 402 800 000 zł.

2.   Kwota dochodów budżetu Miasta, o których mowa w ust.1 obejmuje:

1)     dochody bieżące w wysokości           305 875 776 zł 

2)     dochody majątkowe w wysokości         96 924 224 zł. 

§ 2

1.   Ustala się, zgodnie z załącznikiem nr 2, łączną kwotę planowanych wydatków budżetu Miasta w wysokości 449 100 000 zł.

2.             Kwota wydatków budżetu Miasta, o których mowa w ust.1 obejmuje:

1)       wydatki bieżące w wysokości          298 079 951 zł 

2)       wydatki majątkowe w wysokości           151 020 049 zł. 

§ 3

1.                                                                Deficyt budżetu Miasta ustala się na dzień 31 grudnia 2013 roku na kwotę 46 300 000 zł.

2.     Źródłem pokrycia planowanego deficytu budżetu Miasta są przychody z tytułu:

1)         nadwyżki budżetu Miasta z lat ubiegłych w kwocie        45 559 000 zł

2)         spłat pożyczek udzielonych z budżetu Miasta w kwocie       150 000 zł

3)         zaciąganej pożyczki w kwocie           591 000 zł.

§ 4

Ustala się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu Miasta w wysokości 46 300 000 zł z tytułów wymienionych w załączniku nr 3.

§ 5

Ustala się limit zobowiązań z tytułu

1)   kredytów zaciąganych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Miasta w wysokości 10 000 000 zł,

2)   pożyczki zaciąganej na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Miasta w wysokości 591 000 zł.

 

§ 6

Ustala się kwotę wydatków z tytułu poręczeń udzielonych przez Miasto przypadających, zgodnie z zawartą umową, do spłaty w 2013 roku, w wysokości 364 231 zł.

§ 7

Tworzy się rezerwy budżetowe w wysokości    4 467 154 zł 

w tym:

1)             rezerwę ogólną w wysokości   1 446 079 zł 

2)             rezerwy celowe w wysokości    3 021 075 zł 

     z przeznaczeniem na:

a.     nagrody Prezydenta Miasta dla nauczycieli  186 122 zł 

b.    dokształcanie i doskonalenie nauczycieli    62 041 zł 

c.     realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego    820 000 zł 

d.    urlopy zdrowotne dla nauczycieli         300 000 zł 

e.     wynagrodzenia dla pracowników jednostek organizacyjnych Miasta      1 102 912 zł 

f.     wzrost kosztów mediów          450 000 zł 

g.    wydatki na zadania inwestycyjne, nie będące wieloletnimi przedsięwzięciami       100 000 zł. 

§ 8

Planowane dochody z tytułu opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 1 700 000 zł przeznacza się na wydatki związane z realizacją zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii.

§ 9

Planowane dochody z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska i wprowadzanie w nim zmian w kwocie 2 960 000 zł przeznacza się na wydatki związane z realizacją zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

§ 10

Planowane kwoty dotacji udzielanych z budżetu Miasta zawarte w  załączniku nr 4.

§ 11

Ustala się plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, oraz wydatków nimi finansowanych, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 12

Upoważnia się Prezydenta Miasta do :

1)   zaciągania zobowiązań z tytułu kredytów na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Miasta w kwocie określonej limitem w § 5 ust.1,

2)   zaciągania zobowiązań z tytułu pożyczki na finansowanie planowanego deficytu budżetu Miasta w kwocie określonej limitem w § 5 ust.2,

3)   dokonywania zmian w budżecie Miasta polegających na przenoszeniu planowanych wydatków w obrębie działu, w tym także w zakresie środków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz na wydatki majątkowe, z wyłączeniem zmian kwot wydatków na realizację wieloletnich przedsięwzięć objętych załącznikami do Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta,

4)   lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w bankach mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub w formie depozytu u Ministra Finansów,

5)   przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym,

6)   zaciągania zobowiązań z tytułu umów (poza ujętymi w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta), w zakresie wydatków bieżących, jednorazowo na każdy rodzaj tych wydatków do kwoty 50 000 000 zł,

7)   przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów (poza ujętymi w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta), w zakresie wydatków bieżących, jednorazowo na każdy rodzaj tych wydatków, na okres do lat czterech.

§ 13

Ustalić, że uzyskane przez oświatowe jednostki budżetowe, w ramach zadania 220 – Standardowy Koszt Utrzymania Ucznia, zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku  budżetowym, zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku.

§ 14

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój.

§ 15

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 15.11.2012 07:34
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 70
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 15.11.2012 07:34
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 71
Odpowiedzialny za treść: Dariusz Holesz
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 15.11.2012 07:34
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 17.12.2012 07:26
Liczba wyświetleń: 105
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.