W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój

RSS

PROJEKT

UCHWAŁA  NR             2015

RADY MIASTA JASTRZĘBIE-ZDRÓJ

z dnia       czerwca 2015 roku

w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój

 

   Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (j.t. Dz.U. z 2013 roku poz. 885 ze zmianami), art. 53 ustawy o samorządzie powiatowym (j.t. Dz.U. z 2013 roku poz. 594 ze zmianami) na wniosek Prezydenta Miasta,

Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój

u c h w a l a :

§ 1

  1. Terminy obowiązujące w toku prac nad projektem uchwały budżetowej  Miasta Jastrzębie-Zdrój, określone w załączniku Nr 1.
  2. Szczegółowość projektu uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój, określoną w załączniku Nr 2.
  3. Wymogi dotyczące uzasadnienia i  materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej, określone w załączniku Nr 3.

§ 2

Traci moc uchwała Nr VII.72.2014 Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój z dnia 26 czerwca 2014 roku  w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie Zdrój.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi  Miasta i Przewodniczącemu Rady Miasta.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Załącznik Nr 1

do Uchwały RM Nr      z dnia

 

Terminy obowiązujące w toku prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój

  1. Prezydent Miasta opracowuje założenia i wytyczne do sporządzenia projektu uchwały budżetowej, a następnie w terminie do 30. czerwca roku poprzedzającego rok budżetowy  przekazuje dyrektorom i kierownikom miejskich jednostek organizacyjnych oraz naczelnikom wydziałów i biur Urzędu Miasta.
  2. Mieszkańcy Miasta za pośrednictwem radnych i przedstawicieli   jednostek   pomocniczych składają Prezydentowi  Miasta  wnioski   do   projektu uchwały  budżetowej   w terminie do 31. lipca roku poprzedzającego rok budżetowy, z zastrzeżeniem pkt 3.
  3. Wnioski do projektu uchwały budżetowej w zakresie funduszu sołeckiego i budżetu obywatelskiego składane są w sposób określony odrębnymi uregulowaniami.
  4. Dyrektorzy  i  kierownicy  jednostek  organizacyjnych  Miasta  w terminie do 1. września  roku poprzedzającego rok budżetowy składają Prezydentowi Miasta materiały planistyczne w zakresie zadań własnych oraz przejętych do realizacji od innych jednostek samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem pkt 6-7.
  5. Prezydent Miasta w terminie do 31. lipca roku poprzedzającego rok budżetowy przekazuje dyrektorowi Centrum Kształcenia Praktycznego oraz dyrektorom szkół informację o wysokości limitu rzeczowych wydatków bieżących w zakresie działalności statutowej.
  6. Dyrektor Centrum Kształcenia Praktycznego i dyrektorzy szkół składają Prezydentowi Miasta materiały planistyczne w zakresie.
a. remontów w terminie do 31. lipca roku poprzedzającego rok budżetowy,
b. pozostałych wydatków działalności statutowej w terminie do 10. września roku poprzedzającego rok budżetowy.
7. Dyrektor Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego, dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, oraz dyrektorzy przedszkoli składają Prezydentowi Miasta materiały planistyczne w zakresie:

a. remontów w terminie do 31. lipca roku poprzedzającego rok budżetowy,
b. etatów, wynagrodzeń i składek od nich naliczanych w terminie do 10. września roku poprzedzającego rok budżetowy,
c. dokształcania i doskonalenia nauczycieli w terminie do 10. września roku poprzedzającego rok budżetowy.

8. Prezydent Miasta przedkłada  Radzie Miasta i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Katowicach projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem oraz materiałami informacyjnymi w terminie do 15. listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

9. Przewodniczący Rady Miasta niezwłocznie przekazuje projekt uchwały budżetowej komisjom Rady Miasta i poszczególnym radnym.

10. W ostatnim dniu roboczym miesiąca listopada Prezydent Miasta prezentuje radnym,  na wspólnym posiedzeniu wszystkich komisji rady,  projekt uchwały budżetowej.

11. Stałe komisje rady odbywają posiedzenia, na których głosują nad projektem uchwały budżetowej formułując na piśmie opinie oraz wnioski wraz z uzasadnieniem.

12. Opinie i wnioski, o których mowa w pkt 12 są podstawą do sformułowania przez komisję właściwą do spraw budżetu opinii o projekcie uchwały budżetowej i ewentualnej propozycji jego zmiany wyrażonej w formie wniosku wraz z uzasadnieniem, którą przedkłada Prezydentowi Miasta najpóźniej na 14 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej.

13. Każdy wniosek, o którym mowa w pkt 12 i 13 nie może spowodować zwiększenia deficytu budżetu Miasta.

14. Nieuwzględnienie wniosku przez komisję właściwą do spraw budżetu wymaga pisemnego uzasadnienia.

15. W posiedzeniu komisji właściwej do spraw budżetu, na którym opiniowany jest projekt uchwały budżetowej, uczestniczą przewodniczący pozostałych komisji lub ich zastępcy, celem przedstawienia opinii i wniosków swoich komisji.

16. Prezydent Miasta w terminie do 12. dnia przed planowanym terminem sesji budżetowej rozpatruje propozycje zmian, o których mowa w pkt 13 i zleca Skarbnikowi Miasta wprowadzenie ewentualnych korekt do projektu uchwały budżetowej.

17. Zmiany do projektu uchwały budżetowej Prezydent Miasta przedkłada Przewodniczącemu Rady Miasta oraz radnym najpóźniej na 2 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej.

18.W dniu poprzedzającym planowany termin sesji budżetowej komisja właściwa do spraw budżetu wydaje ostateczną opinię o złożonym projekcie uchwały budżetowej i przedkłada ją Prezydentowi Miasta.

19. Rada Miasta w terminie do 31. grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy  podejmuje uchwałę budżetową na przyszły rok.

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 2

do Uchwały RM Nr          z dnia

 

Szczegółowość projektu uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój

  1. Projekt uchwały budżetowej określa, między innymi:

a)   łączną kwotę planowanych dochodów, z wyodrębnieniem dochodów bieżących i majątkowych,

b)   łączną kwotę planowanych wydatków, z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych,

c)   kwotę planowanego deficytu albo planowanej nadwyżki budżetu wraz ze źródłami pokrycia deficytu albo przeznaczenia nadwyżki budżetu,

d)   łączną kwotę planowanych przychodów, z podziałem na paragrafy klasyfikacji budżetowej,

e)   łączną kwotę planowanych rozchodów, z podziałem na paragrafy klasyfikacji budżetowej,

f)    limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych,

g)   kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Miasto,

h)   szczególne zasady wykonywania budżetu Miasta, wynikające z odrębnych ustaw, a w szczególności dotyczące finansowania:

-  Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,

-  zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną,

-  zadań związanych z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi,

i)    inne postanowienia, których obowiązek zamieszczania w uchwale budżetowej wynika z postanowień Rady Miasta,

j)    upoważnienia dla Prezydenta Miasta do:

-     dokonywania zmian w budżecie,

-    zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych,

-  lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach mających siedzibę na terenie kraju lub w formie depozytu u Ministra Finansów,

-  przekazania niektórych uprawnień innym jednostkom organizacyjnym Miasta,

- zaciągania zobowiązań z tytułu umów w zakresie wydatków bieżących.

 

2. W załącznikach  do projektu uchwały budżetowej zamieszcza się:

a)   planowane dochody w części gminnej i powiatowej w rozbiciu na zadania własne, zadania z zakresu administracji rządowej i inne zlecone Miastu odrębnymi ustawami, zadania wykonywane na mocy porozumień z organami administracji rządowej,  zadania realizowane w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, w układzie działów klasyfikacji budżetowej, z podziałem na dochody bieżące i majątkowe, według  źródeł,

b)   planowane wydatki w części gminnej i powiatowej, w rozbiciu na zadania własne, zadania z zakresu administracji rządowej i inne zlecone Miastu odrębnymi ustawami, zadania wykonywane na mocy porozumień z organami administracji rządowej,  zadania realizowane w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej, z podziałem na wydatki bieżące z wyodrębnieniem:

-  wydatków jednostek budżetowych, w tym wynagrodzeń i składek od nich naliczanych oraz wydatków związanych z realizacją ich statutowych zadań,

-  dotacji na zadania bieżące,

-  świadczeń na rzecz osób fizycznych,

-  wydatków na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1  pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych, w części związanej z realizacją zadań Miasta,

-  wypłat z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Miasto, przypadających do spłaty w danym roku budżetowym,

-  wydatków na obsługę długu Miasta

     i wydatki majątkowe z wyodrębnieniem wydatków na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3, w części  związanej z realizacją zadań Miasta,

c) zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Miasta, w części gminnej i powiatowej, z podziałem na dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych i dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych, z wyodrębnieniem dotacji przedmiotowych, podmiotowych i celowych związanych z realizacją zadań Miasta, ze wskazaniem zakresu dotacji (przeznaczenie, klasyfikacja budżetowa),

d)   plan dochodów rachunku dochodów jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie o systemie oświaty oraz wydatków nimi finansowanych w części gminnej i powiatowej, w szczegółowości do źródeł, według działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej,  z podziałem na poszczególne jednostki,

e)   planowane wydatki funduszu sołeckiego, w rozbiciu na poszczególne sołectwa i przedsięwzięcia w układzie rozdziałów klasyfikacji budżetowej, z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe,

f)    planowane wydatki budżetu obywatelskiego w rozbiciu na poszczególne jednostki pomocnicze w układzie rozdziałów klasyfikacji budżetowej, z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe.

 

 

                            

Załącznik Nr 3

do Uchwały RM Nr         z dnia

 

 

Wymogi dotyczące uzasadnienia i  materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój

1. W uzasadnieniu do projektu uchwały budżetowej Prezydent Miasta przedstawia w zwięzły sposób:

a)   prognozowane kwoty dochodów bieżących i majątkowych  z podziałem na grupy dochodów własnych, subwencji, dotacji i środków, ze wskazaniem sposobu kalkulacji ważniejszych źródeł,

b)   planowane limity wydatków bieżących i majątkowych w poszczególnych dziedzinach działalności  i grupach oraz  czynniki wpływające na ich poziom,

c)   planowane źródła pozyskania przychodów oraz ich przeznaczenie,

d)   charakterystykę planowanych rozchodów,

e)   charakterystykę źródeł dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostek prowadzących działalność określoną w ustawie o systemie oświaty i wydatków  nimi finansowanych.

 

2. Materiały informacyjne towarzyszące projektowi uchwały budżetowej zawierają:

a)   zestawienie zadań remontowych wraz z zakresem rzeczowym,

b)   zestawienie zadań inwestycyjnych wraz z zakresem rzeczowym tylko dla zadań nie będących przedsięwzięciami określonymi w Wieloletniej Prognozie Finansowej,

c)   zestawienie zadań realizowanych z udziałem bezzwrotnych środków zagranicznych,

d)   zestawienie etatów kalkulacyjnych dla poszczególnych jednostek organizacyjnych,

e)   zestawienie planowanych dochodów i wydatków z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

 

 

 

Uzasadnienie

         Przedłożony projekt  zwiera elementy konieczne, wynikające z obowiązujących przepisów prawnych, celem zapewnienia prawidłowego przebiegu prac związanych z opracowaniem projektu uchwały budżetowej Miasta Jastrzębie-Zdrój.

Odpowiedzialny za treść: Dariusz Holesz
Data wytworzenia: 02.06.2015
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 03.06.2015 11:00
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 03.06.2015 14:16
Liczba wyświetleń: 857
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.