W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr 264 w sprawie zmian budżetu miasta na 2003 rok (XIII/264/2003)

RSS

UCHWAŁA  NR  XIII/264/2003

RADY MIASTA JASTRZĘBIE ZDRÓJ

z dnia 7 listopada  2003 roku

 

 

w sprawie zmian budżetu miasta na 2003 rok.

 

               

                Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4,9 lit. c, d, e , pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142 poz. 1591  z 2001 roku z późniejszymi zmianami), w  związku z  art. 92  ust. 3  ustawy  z  dnia 5 czerwca o samorządzie powiatowym ( jednolity tekst Dz. U. Nr 142, poz. 1592,  z  2001 roku z późniejszymi zmianami),  art. 109, art. art.112, art. 116, art. 117, art. 118 art. 124, art. 128, art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (jednolity tekst Dz. U. Nr 15 poz. 148 z 2003 roku z późniejszymi zmianami), art. 85 ustawy z dnia 13 października   1998 roku - Przepisy wprowadzające ustawy  reformujące  administrację  publiczną  (Dz. U. Nr 133, poz. 872 z 1998 roku z późniejszymi zmianami), Rada Miasta  Jastrzębie Zdrój

 

 

u c h w a l a

 

 

1.        Dokonać   zmian  planu dochodów i wydatków budżetu miasta na 2003 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 1.

 

2.        Dokonać zmian planu zadań inwestycyjnych na 2003 rok , zgodnie z Załącznikiem Nr 2.

 

3.        Dokonać zmian  planu   przychodów i wydatków  Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2003 rok, zgodnie z Załącznikiem  Nr 3.

 

4.        Dokonać zmian przychodów i wydatków środków specjalnych, zgodnie z Załącznikiem Nr 4.

 

5.        Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.

 

6.        Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

UZASADNIENIE

 

 

Załącznik  Nr 1 

 

W części gminnej proponuje się zwiększyć dochody  o 14.787 zł w związku z:

-          zawiadomieniem z Ministerstwa Finansów o zwiększeniu dla naszego miasta części  rekompensującą subwencji  ogólnej w zakresie kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu ulg i zwolnień ustawowych o kwotę 3.787 zł

-          otrzymaniem darowizny od Spółki Energetyczna Jastrzębie S.A. w kwocie 5.000 zł  -  o kwotę tą zwiększa się zadanie inwestycyjne Nr 50 „Zakup sprzętu komputerowego dla jednostek gminnych” z przeznaczeniem na zakup komputerów dla Straży Miejskiej,

-          zawiadomieniem z Ministerstwa Finansów o zwiększeniu dla naszego miasta części oświatowej subwencji ogólnej o 6.000 zł na dofinansowanie kosztów adaptacji pomieszczeń szkolnych na gabinety profilaktyczne w szkołach podstawowych o 1.200 zł (SP Nr 10) oraz w gimnazjach 4.800 zł (G Nr 3,6,8,11).

W części gminnej proponuje się również zwiększenie o 109.700 zł planu zadania  inwestycyjnego Nr 50 „Zakup sprzętu komputerowego dla jednostek gminnych” z przeznaczeniem na zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania dla Wydziału Finansowego (36.700 zł) , oprogramowania dla Wydziału Komunikacji (1.000 zł) oraz na zakup i instalację sprzętu komputerowego dla jednostek oświatowych. Środki te proponuje się pozyskać poprzez zmniejszenie planu wydatków na obsługę długu publicznego w związku z umorzeniem części pożyczki przez WFOŚiGW , od której nie będą  płacone odsetki w kolejnych okresach.

 Ponadto  wprowadza się  nowe zadania inwestycyjne:

-          zad. Nr 180 „Zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania dla SP Nr 3” na które konieczna jest kwota   8.229  zł, z przeznaczeniem na zakup sprzętu i oprogramowania niezbędnego od prowadzenia samodzielnej obsługi finansowa – księgowej przez tę jednostkę od przyszłego roku.

-          zad. Nr 181 „Zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania dla MZOSiP” i przeznaczenie na to zadanie kwoty 13.718 zł, , którą proponuje się pozyskać poprzez zmniejszenie planu wydatków bieżących tej jednostki.

W części gminnej proponuje się także zmniejszenie planu na zadanie remontowe Nr 320 „Remonty szkół” w związku z otrzymaniem dodatkowej kwoty subwencji oświatowej, co pozwala uwolnić środki własne w wysokości 34.442 zł. Ponadto proponuje się przeniesienia między działami polegające na:

-          zmniejszeniu o kwotę 222 zł planu działu 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdz. 92195 – Pozostała  działalność i przeznaczenie tej kwoty na pokrycie kosztów tłumaczenia wniosków aplikacyjnych o środki pomocowe Unii Europejskiej z programu Phare CBC tj. do działu 750 – Administracja  publiczna, rozdz. 75023 – Urzędy miast i  miast na prawach powiatu

-          zmniejszeniu o kwotę  1.000 zł planu na organizację imprezy kulturalnej (działu 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdz. 92105 – Pozostałe  zadania w zakresie kultury) będącej w dyspozycji Rady Sołeckiej Borynia i  przeznaczenie jej na wniosek Rady na pokrycie kosztów doposażenia placu zabaw na terenie sołectwa tj. do działu  900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdz. 90095 – Pozostała działalność.

 

W części powiatowej proponuje się zwiększyć dochody i wydatki o 56.200 zł w związku z zawiadomieniami z Ministerstwa Finansów o zwiększeniu części  oświatowej subwencji ogólnej:

-          o 55.000 zł na dofinansowanie remontów mających na celu usunięcie zagrożeń dla zdrowia i bezpieczeństwa uczniów i pracowników szkół  - o kwotę tą zwiększa się zadanie remontowe Nr 320 „Remonty szkół” z przeznaczeniem na remont Centrum Kształcenia Praktycznego 25.000 zł i remont Zespołu Szkół Handlowych  30.000 zł

-          o 1.200 zł na dofinansowanie kosztów adaptacji pomieszczeń szkolnych na gabinet profilaktyczny w Zespole Szkół Nr 5.

W części powiatowej proponuje się również przeniesienie między działami w celu dostosowania do obowiązującej klasyfikacji budżetowej , polegające na:

-          przeniesieniu planu dochodu w wysokości 5.000 zł z tytułu wpłat za dzienniki budowy, tablice informacyjne i książki obiektu budowy z działu 710 – Działalność usługowa do działu 750 – Administracja publiczna oraz takie samo przeniesienie planu wydatków na zakup dzienników budowy, tablic informacyjnych i książek obiektu   budowy.

-          przeniesieniu planu dochodu z tytułu 5 % prowizji od opłat za wieczyste użytkowanie i dzierżawę gruntów Skarbu Państwa w wysokości 55.000 zł z działu  750 – Administracja publiczna do działu 700 – Gospodarka mieszkaniowa.

Ponadto proponuje się dotację w wysokości 30.000 zł dla Stowarzyszenia – Komitet Pomocy Dzieciom Specjalnej Troski  z przeznaczeniem na udział w sfinansowaniu zakupu samochodu do przewozy osób niepełnosprawnych.

 

 

Załącznik  Nr 2

 

W zestawieniu zadań inwestycyjnych wprowadzone zostały zmiany dotyczące inwestycji, wynikające ze zmian proponowanych w załączniku Nr 1 oraz zwiększono  o 3.000 zł zadanie  inwestycyjne Nr 50 „Zakup sprzętu komputerowego dla jednostek gminnych” z przeznaczeniem na zakup komputerów dla Straży Miejskiej – środki te pozyskano w wyniku zmniejszenia planu wydatków bieżących Straży Miejskiej, dokonanego Zarządzeniem Prezydenta Miasta.

 

 

Załącznik  Nr 3

 

Proponuje się zwiększenie planu przychodów  Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o kwotę 38.000 zł z  tytułu opłat i kar za gospodarcze korzystanie ze śrdowiska i wprowadzanie w nim zmian i przeznaczenie tych środków na dofinansowanie zakupu przez osoby fizyczne ekologicznych kotłów CO, przydomowych oczyszczalni ścieków i kolektorów słonecznych.

W Gminnym  Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej proponuje się likwidację zadania inwestycyjnego Nr 22 „Zakup ekologicznych kotłów CO na potrzeby ZGM „ i przeniesienie kwoty 25.000 zł na wydatki bieżące tj. na dofinansowanie zakupu przez osoby fizyczne ekologicznych kotłów CO, przydomowych oczyszczalni ścieków i kolektorów słonecznych. Ze względu na dużą ilość wniosków osób fizycznych o dofinansowanie zakupu ekologicznych kotłów CO, przydomowych oczyszczalni ścieków i kolektorów słonecznych proponuje się również zasilenie tego zadania poprzez zmniejszenie kwoty 30.000 zł planowanej wcześniej opracowania przyrodnicze i szkolenia pracowników.

 

Załącznik  Nr 4

 

W załączniku tym proponuje  się zwiększenie przychodów i wydatków środków specjalnych jednostek budżetowych pn. Żywienie zbiorowe” w Przedszkolu Nr 3, „Kursy i szkolenia „ przy Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych oraz  „Utrzymanie dróg ” przy Urzędzie Miasta.

 

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 18.11.2003 10:55
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 65
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 18.11.2003 10:55
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 143
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.