W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Uchwała nr LVII/726/2010

RSS

UCHWAŁA NR LVII/726/2010

Rady Miasta Jastrzębie Zdrój

z  dnia 24 czerwca 2010r.

w sprawie utworzenia wydzielonego rachunku dochodów i wydatków nimi finansowanych dla jednostek budżetowych

       Na podstawie art. 18ust. 2pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst: Dz. U. z2001 r. Nr 142, poz. 1591z późn. zm.), art. 223 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 Nr 157 poz. 1240 z późn.zm.), art.2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr. 256, poz. 2572, z późn.zm.) 

 

Rada  Miasta Jastrzębie  Zdrój

 

u c h w a l a

§ 1

Wykaz jednostek budżetowych, które mogą gromadzić dochody na wydzielonym rachunku dochodów zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

 

Źródła, z których dochody jednostek budżetowych są gromadzone na wydzielonym rachunku oraz ich przeznaczenie jak niżej:

1.     Dochody ze spadków, zapisów i darowizn w postaci pieniężnej na rzecz jednostki budżetowej, wraz z odsetkami przeznacza się na sfinansowanie wydatków wskazanych przez darczyńcę.

2.     Dochody z tytułu odszkodowań i wpłat za utracone lub uszkodzone mienie będące w zarządzie albo w użytkowaniu jednostki budżetowej wraz z odsetkami przeznacza się na sfinansowanie wydatków związanych z odtworzeniem utraconego lub uszkodzonego mienia.

3.     Dochody z tytułu opłat za wynajem pomieszczeń szkolnych będących w dyspozycji szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych, z wyjątkiem mieszkań służbowych, przeznacza się z zachowaniem kolejności na sfinansowanie:
1). wydatków związanych z pokryciem kosztów bezpośrednich i pośrednich związanych z uzyskaniem dochodu,
2). wydatków związanych z remontami bieżącymi,
3). zakupu materiałów i doposażenia służącego jednostce do pozyskania dochodu,
4). zakupu pomocy naukowych, dydaktycznych i książek.

4.     Dochody z tytułu opłaty za wynajem powierzchni reklamowych na terenie szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych wraz z odsetkami przeznacza się z zachowaniem kolejności na sfinansowanie :
1). wydatków związanych z  pokryciem kosztów bezpośrednich i pośrednich związanych z uzyskaniem dochodu,
2). wydatków związanych z remontami bieżącymi, , 
3). zakupu pomocy naukowych, dydaktycznych i książek.

5.     Dochody za duplikaty świadectw i legitymacji szkolnych wraz z odsetkami przeznacza się z zachowaniem kolejności na sfinansowanie :
1). wydatków  związanych z  pokryciem kosztów bezpośrednich i pośrednich związanych z uzyskaniem dochodu,
2). zakupu pomocy naukowych, dydaktycznych i książek.

3). zakupu nagród rzeczowych dla uczniów biorących udział w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych,

4). zakupu pomocy naukowych do klasopracowni oraz zbiorów bibliotecznych.

6.     Dochody z tytułu opłaty za usługi i wyroby wykonywane w ramach praktycznej nauki zawodu wraz odsetkami, przeznacza się z zachowaniem kolejności na sfinansowanie:
1). wydatków związanych z  pokryciem kosztów bezpośrednich i pośrednich związanych z uzyskaniem dochodu,
2). zakupu materiałów i sprzętu do prowadzenia praktycznej nauki zawodu, 
3). zakupu materiałów i doposażenia służącego jednostce do pozyskania dochodu,
4). wydatków związanych z remontami bieżącymi.

7.     Dochody za przeprowadzone egzaminy na tytuły kwalifikacyjne oraz za przyznanie tytułu kwalifikacyjnego bez egzaminu wraz z odsetkami, przeznacza się z zachowaniem kolejności na sfinansowanie:
1). wydatków  związanych z  pokryciem kosztów bezpośrednich i pośrednich związanych z uzyskaniem dochodu,
2). zakupu  materiałów i doposażenia służącego jednostce do pozyskania dochodu,
3). wydatków związanych z remontami bieżącymi,
4). zakupu  pomocy naukowych, dydaktycznych i książek.

8.     Dochody za kursy i szkolenia umożliwiające uzyskanie lub podniesienie kwalifikacji zawodowych wraz z odsetkami, przeznacza się z zachowaniem kolejności na sfinansowanie:
1). wydatków  związanych z pokryciem kosztów bezpośrednich i pośrednich związanych z uzyskaniem dochodu,

9.    
2).
zakupu materiałów i doposażenia służącego jednostce do pozyskania dochodu,
3). zakupu pomocy naukowych i dydaktycznych.
4). wydatków związanych z remontami bieżącymi.

10.  Dochody z tytułu prowizji towarzystw ubezpieczeniowych i dochody z umów o współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi wraz z odsetkami przeznacza się z zachowaniem kolejności na sfinansowanie:
1). wydatków związanych z pokryciem kosztów bezpośrednich i pośrednich związanych z 
uzyskaniem dochodu,
2). pomocy materialnej dla dzieci i młodzieży,

3). zakupu nagród rzeczowych dla uczniów biorących udział w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych,

      4). zakupu pomocy naukowych i wyposażenia do sal dydaktycznych.

 

§ 4

Sposób i tryb sporządzania planu finansowego dochodów i wydatków nimi finansowanych gromadzonych na wydzielonym rachunku przedstawia załącznik  nr 2.

§ 5

Sposób i tryb dokonywania zmian w planie finansowym dochodów i wydatków nimi finansowanych gromadzonych na wydzielonym rachunku przedstawia załącznik nr 3.

§ 6

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta oraz dyrektorom jednostek budżetowych wymienionych w załączniku nr 1.

§ 7

Z dniem  1 stycznia 2011 r. traci moc 

Uchwała XLVIII/602/2009  Rady Miasta Jastrzębie Zdrój z dnia 22 października 20009 r, Uchwała L/638/2009 Rady Miasta Jastrzębie Zdrój z dnia 17 grudnia 2009 r, Uchwała Nr LV/691/2010 Rady Miasta Jastrzębie Zdrój z dnia 29 kwietnia 2010 r., Uchwała LI/652/2010 Rady Miasta Jastrzębie Zdrój z dnia 28 stycznia 2010 r.

§ 8

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 r.

 

 

 

 

Załącznik  Nr 1

do Uchwały Nr LVII/726/2010

Rady Miasta Jastrzębie Zdrój

z dnia 24 czerwca 2010 r.

 

 

WYKAZ JEDNOSTEK BUDŻETOWYCH, KTÓRE MOGĄ GROMADZIĆ DOCHODY I WYDATKI NA WYDZIELONYM RACHUNKU .

 

  1. Szkoła Podstawowa Nr 1 w Jastrzębiu Zdroju
  2. Szkoła Podstawowa Nr 4 w Jastrzębiu Zdroju
  3. Szkoła Podstawowa Nr 5 w Jastrzębiu Zdroju
  4. Szkoła Podstawowa Nr 6 w Jastrzębiu Zdroju
  5. Szkoła Podstawowa Nr 9 w Jastrzębiu Zdroju
  6. Szkoła Podstawowa Nr 10 w Jastrzębiu Zdroju
  7. Szkoła Podstawowa Nr 12 w Jastrzębiu Zdroju
  8. Szkoła Podstawowa Nr 16 w Jastrzębiu Zdroju
  9. Szkoła Podstawowa Nr 17 w Jastrzębiu Zdroju
  10. Szkoła Podstawowa Nr 19 w Jastrzębiu Zdroju
  11. Szkoła Podstawowa Nr 21 w Jastrzębiu Zdroju
  12. Gimnazjum nr 8 w Jastrzębiu Zdroju
  13. Zespół Szkół Nr 1 w Jastrzębiu Zdroju
  14. Zespół Szkół Nr 2 w Jastrzębiu Zdroju
  15. Zespół Szkół Nr 3 w Jastrzębiu Zdroju
  16. Zespół Szkół Nr 4 w Jastrzębiu Zdroju
  17. Zespół Szkół Nr 5 w Jastrzębiu Zdroju
  18. Zespół Szkół Nr 6 w Jastrzębiu Zdroju
  19. Zespół Szkół Nr 7 w Jastrzębiu Zdroju
  20. Zespół Szkół Nr 8 w Jastrzębiu Zdroju
  21. Zespół Szkół Nr 9 w Jastrzębiu Zdroju
  22. Zespół Szkół Nr 10 w Jastrzębiu Zdroju
  23. Zespół Szkół Nr 11 w Jastrzębiu Zdroju
  24. Zespół Szkół Nr 12 w Jastrzębiu Zdroju
  25. Zespół Szkół Nr 13 w Jastrzębiu Zdroju
  26. Zespół Szkół Mistrzostwa Sportowego w Jastrzębiu Zdroju
  27. Zespół Szkół Handlowych w Jastrzębiu Zdroju
  28. Zespół Szkół Zawodowych w Jastrzębiu Zdroju
  29. Centrum Kształcenia Praktycznego w Jastrzębiu Zdroju
  30. Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Jastrzębiu Zdroju
  31. Publiczne Przedszkole Nr 2 w Jastrzębiu Zdroju
  32. Publiczne Przedszkole Nr 3 w Jastrzębiu Zdroju
  33. Publiczne Przedszkole Nr 4 w Jastrzębiu Zdroju
  34. Publiczne Przedszkole Nr 5 w Jastrzębiu Zdroju
  35. Publiczne Przedszkole Nr 6 w Jastrzębiu Zdroju
  36. Publiczne Przedszkole Nr 7 w Jastrzębiu Zdroju
  37. Publiczne Przedszkole Nr 8 w Jastrzębiu Zdroju
  38. Publiczne Przedszkole Nr 10 w Jastrzębiu Zdroju
  39. Publiczne Przedszkole Nr 11 w Jastrzębiu Zdroju
  40. Publiczne Przedszkole Nr 12 w Jastrzębiu Zdroju
  41. Publiczne Przedszkole Nr 13 w Jastrzębiu Zdroju
  42. Publiczne Przedszkole Nr 14 w Jastrzębiu Zdroju
  43. Publiczne Przedszkole Nr 15 w Jastrzębiu Zdroju
  44. Publiczne Przedszkole Nr 16 w Jastrzębiu Zdroju
  45. Publiczne Przedszkole Nr 17 w Jastrzębiu Zdroju
  46. Publiczne Przedszkole Nr 18 w Jastrzębiu Zdroju
  47. Publiczne Przedszkole Nr 19 w Jastrzębiu Zdroju
  48. Publiczne Przedszkole Nr 20 w Jastrzębiu Zdroju
  49. Publiczne Przedszkole Nr 21 w Jastrzębiu Zdroju
  50. Publiczne Przedszkole Nr 23 w Jastrzębiu Zdroju
  51. Publiczne Przedszkole Nr 24 w Jastrzębiu Zdroju
  52. Publiczne Przedszkole Nr 26 w Jastrzębiu Zdroju
  53. Przedszkole Specjalne w Wojewódzki Szpitalu Rehabilitacyjnym dla Dzieci w Jastrzębiu Zdroju

 

 

Załącznik  Nr 2

do Uchwały Nr LVII/726/2010

Rady Miasta Jastrzębie Zdrój

z dnia 24 czerwca 2010 r.

 

Sposób i tryb sporządzenia planu finansowego dochodów i wydatków nimi finansowanych  gromadzonych na wydzielonym rachunku.

 

1.     Na podstawie otrzymanej od Prezydenta Miasta informacji, o kwotach dochodów i wydatków nimi finansowanych gromadzonych na wydzielonym rachunku wynikających z projektu uchwały budżetowej, dyrektorzy jednostek budżetowych opracowują projekty planów finansowych.

2.     Projekty planów finansowych, o których mowa w pkt. 1 są sporządzane zgodnie ze wzorem nr 1 w następujący sposób :
1).dochody według źródła, działu, rozdziału, paragrafu klasyfikacji budżetowej,
2).wydatki według źródła, działu, rozdziału, paragrafu klasyfikacji budżetowej.

3.     Sposób kalkulacji dochodów i wydatków  nimi finansowanych gromadzonych na wydzielonym rachunku  określono w odrębnym dokumencie.

4.     Projekty planów finansowych, o których mowa w pkt. 2 zapewniające zgodność kwot dochodów i wydatków nimi finansowanych gromadzonych na wyodrębnionym rachunku z projektem uchwały budżetowej, zatwierdzane przez dyrektorów jednostek budżetowych, są przekazywane Prezydentowi Miasta w terminie do 30 dni od dnia otrzymania informacji, o której mowa w pkt.1, nie później jednak niż do 15 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.

5.     Projekty planów finansowych są weryfikowane pod względem ich zgodności z projektem uchwały budżetowej, a w przypadku stwierdzenia różnic wprowadzane są w nich odpowiednie zmiany. Dyrektorzy jednostek budżetowych są informowani o wprowadzonych zmianach w terminie nie później niż do 27 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.

6.     Projekty planów finansowych, o których mowa w pkt. 2 :
a). w przypadku gdy zachowana została zgodność z projektem uchwały budżetowej, zatwierdzone przez dyrektora jednostki budżetowej,
b).zweryfikowane w trybie i terminach, o których mowa w pkt. 5 stanowią podstawę gospodarki finansowej jednostki budżetowej do czasu uchwalenia uchwały budżetowej.

7.     Na podstawie otrzymanych informacji dyrektorzy jednostek budżetowych opracowują plan finansowy dochodów i wydatków nimi finansowanych gromadzonych na wydzielonym rachunku w sposób pkt 2.

8.     Plany finansowe, o których mowa w  pkt.7 zapewniające zgodność kwot dochodów i wydatków nimi finansowanych gromadzonych na wydzielonym rachunku z uchwałą budżetową, zatwierdzone przez dyrektora jednostki budżetowej, są przekazywane Prezydentowi Miasta w terminie nie później niż 7 dni od dnia otrzymania informacji, o których mowa w pkt.7

9.     W przypadku kiedy zweryfikowane projekty planów finansowych są zgodne z kwotami wynikającymi z uchwały budżetowej, projekty te stają się planami finansowymi i nie wymaga się ich ponownego sporządzenia.

10.  Plany finansowe dochodów i wydatków nimi finansowanych gromadzonych na wydzielonym rachunku stanowią ich prognozę, a w zakresie wydatków - nie przekraczalny limit, oraz stanowią podstawę gospodarki finansowej.

11.  Plany finansowe dochodów i wydatków nimi finansowanych gromadzonych na wydzielonym rachunku utworzone w ciągu roku budżetowego są ujmowane w uchwale budżetowej na najbliższej sesji Rady Miasta, nie później jednak niż w ciągu trzech miesięcy od dnia ich utworzenia.

 

 

 

 

 

Załącznik  Nr 3

do Uchwały Nr LVII/726/2010

Rady Miasta Jastrzębie Zdrój

z dnia 24 czerwca 2010 r.

 

Sposób  i tryb dokonywania zmian w planach finansowych dochodów i wydatków nim  finansowanych gromadzonych na wydzielonym rachunku oraz zatwierdzenie tych zmian.

 

1.     W trakcie roku budżetowego plany finansowe dochodów i wydatków nimi finansowanych gromadzonych na wydzielonym rachunku mogą być zmieniane przez dyrektorów jednostek budżetowych pod warunkiem zachowania zgodności z zapisem uchwały budżetowej.

2.     Dyrektorzy dokonują zmian w planie, o którym mowa w pkt.1 w formie decyzji sporządzanych w podziale na poszczególne źródła dochodów, w szczegółowości dział, rozdział, paragraf według wzoru nr 1 niniejszego załącznika i dostarczają je Prezydentowi Miasta w terminie do 3 dni od dnia ich zatwierdzenia, w dwóch egzemplarzach za pismem przewodnim z przeznaczeniem dla Wydziału Budżetu i Wydziału Edukacji.

3.     W pozostałych przypadkach zmiany w planie finansowym dochodów i wydatków nimi finansowanych gromadzonych na wydzielonym rachunku odbywają się na wniosek dyrektora jednostki budżetowej w następujący sposób:

- wnioski w sprawie zmian dochodów i wydatków nimi finansowanych gromadzonych na wydzielonym rachunku sporządzone są przez dyrektorów jednostek budżetowych zgodnie ze wzorem nr 2 do niniejszego załącznika,

- Wydział Edukacji opiniuje przedłożone wnioski pod względem merytorycznym i przekazuje wraz z opinią na posiedzenie Prezydenta Miasta,

- wnioski o których mowa wyżej winny być przedkładane Prezydentowi Miasta w terminie najpóźniej na 17 dni przed terminem pierwszego posiedzenia komisji Rady Miasta

- Wydział Budżetu ujmuje w projekcie uchwały Rady Miasta zmiany wnikające z wniosków dostarczonych najpóźniej na 12 dni przed pierwszym posiedzeniem komisji Rady.

- zmiany uchwalonych kwot dochodów i wydatków nimi finansowanych gromadzonych na wydzielonym rachunku ujmowane się w uchwale budżetowej na najbliższej sesji Rady Miasta nie później jednak niż w ciągu trzech miesięcy od dnia zatwierdzenia przez Prezydenta Miasta wniosku.

4.     Informacja Prezydenta Miasta o zmianie kwot dochodów i wydatków nimi finansowanych gromadzonych na wyodrębnionym rachunku jest podstawą do dokonania i zatwierdzenia przez dyrektorów jednostek budżetowych w tych planach w trybie określonym w pkt. 2.

 

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 30.06.2010 13:50
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 133
Wzór do załącznika nr 2
xls, 37 kB
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 30.06.2010 13:50
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 160
Odpowiedzialny za treść: Barbara Kukuczka
Data wytworzenia: 24.06.2010
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 30.06.2010 13:50
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 29.06.2017 14:56
Liczba wyświetleń: 592
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.