Uchwała nr XXXI/417/2008
RSSUCHWAŁA NR XXXI/417/2008
Rady Miasta Jastrzębie Zdrój
z dnia 11 września 2008 roku
w sprawie zmian budżetu Miasta Jastrzębie Zdrój na 2008 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4,9 lit. c, d, e, pkt. 10, art. 51, 57, 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zmianami), w związku z art. 92 ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (jednolity tekst Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1592, ze zmianami),art. 82 ust.1, art. 86, art.165, art. 166, art.168, art. 173, art. 176, art. 184, art. 188, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2114 ze zmianami),art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872, ze zmianami), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lipca 2006 roku w sprawie planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami, przekazywania dotacji celowych i przekazywania pobranych dochodów związanych z realizacją tych zadań (Dz. U. Nr 135 poz.955), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 czerwca 2006 roku w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz trybu postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną (Dz. U. Nr 116. poz. 783 ze zmianami), art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006 roku Nr 129, poz. 902 ze zmianami), art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst Dz. U. z 2005 roku Nr 240 poz. 2027 ze zmianami), w oparciu o opinie Komisji,
Rada Miasta Jastrzębie Zdrój
u c h w a l a
§ 1
Zmienić plan dochodów i wydatków budżetu Miasta na 2008 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 1.
§ 2
Zmienić plan przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu budżetu Miasta na 2008 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 2.
§ 3
1.Zmienić limit „Wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, zgodnie z Załącznikiem Nr 3.
2.Wprowadzić limit „Wydatków na inwestycje, których okres realizacji nie przekracza jednego roku”, zgodnie z Załącznikiem Nr 4.
3.Zmienić nazwę zadania inwestycyjnego Nr 86 „Budowa Skateparku ul. Turystyczna „ na „Zagospodarowanie jaru przy ul. Turystycznej wraz z budową Skateparku”.
§ 4
Zmienić plan dochodów rachunku dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych jednostek budżetowych w 2008 roku, zgodnie z Załącznikiem Nr 5.
§ 5
Zmienić limit „Wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w 2008 roku oraz na lata 2009-2010”, zgodnie z Załącznikiem Nr 6.
§ 6
Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
Załącznik Nr 1
1. Proponuje się wprowadzić do budżetu Miasta dochody ponadplanowe w wysokości 2 042 789 zł, w tym:
a) w dziale 100 Górnictwo i kopalnictwo w części powiatowej o kwotę 54 400 zł – w związku z wpłatą przez Jastrzębską Spółkę Węglową środków należnych Miastu z tytułu ugody o naprawienie szkody spowodowanej ruchem zakładu górniczego na wiadukcie w ciągu D.W. Nr 933,
b) w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa w części gminnej o kwotę 130 150 zł, w tym:
- 14 150 zł – z tytułu sprzedaży składników majątkowych- Miejski Zarząd Nieruchomości dokonał sprzedaży ciągnika rolniczego URSUS C - 912 za kwotę 12 100 zł oraz przyczepy ciężarowej AUTOSAN D 732 za kwotę 2 050 zł,
- 116 000 złz tytułu sprzedaży mieszkań komunalnych, w związku ze wzrostem zainteresowania ich wykupem oraz wzrostem ceny mieszkań,
c) w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa w części gminnej o kwotę 21 555 zł, w tym:
- 13 744 zł – w związku z zapłatą kary umownej przez wykonawcę za nieterminową dostawę sortów mundurowych dla Straży Miejskiej,
- 7 811 zł – z tytułu wpływu odszkodowania od towarzystwa ubezpieczeniowego za uszkodzony system monitoringu wizyjnego Miasta,
d) w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, w części gminnej o kwotę 804 822 zł oraz w części powiatowej o kwotę 47 000 zł, w tym:
- 231 200 zł – w związku ze spłatą hipoteki z tytułu zaległości w podatku od nieruchomości i od środków transportowych oraz wpłatą podatków zniesionych tj. podatku od posiadania psów i podatku od środków transportowych dla samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej 3 500 tony,
- 382 500 zł – z tytułu dodatkowych dochodów z odsetek od nieterminowych płatności i kosztów egzekucyjnych w wyniku windykacji zaległości w podatku od nieruchomości,
- 191 122 zł – z tytułu podatku od spadków i darowizn w wyniku znacznego wzrostu liczby postanowień sądowych o nabyciu praw do spadku po zmarłych przed 1 stycznia 2007 roku w pierwszej grupie podatkowej oraz znacznego wzrostu wartości rynkowych nieruchomości będących przedmiotem masy spadkowej podlegającej opodatkowaniu na starych zasadach,
- 47 000 zł – z tytułu opłaty za zajęcie pasa drogi, w związku z zabudową większej niż przewidywano na etapie projektowania budżetu ilości reklam w pasie drogowym,
e) w dziale 758 Różne rozliczenia, w części gminnej o kwotę 615 206 zł i w części powiatowej o kwotę 31 100 zł, w tym:
- 316 306 zł – w związku z wpływem do budżetu środków wynikających z rozliczenia realizacji zadań, które finansowane były w ramach wydatków niewygasających w 2007 roku:
· realizacja celów publicznych wynikających z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta oraz ewidencja nieruchomości – 113.455 zł,
· zadanie Nr 342 „Remont lokali użytkowych” – 1. 777 zł,
· zadanie Nr 92 „ Modernizacja budynku Gagarina 108,110,112” – 570 zł,
· zadanie Nr 338 „ Remont boisk szkolnych” –149.684 zł,
· zadanie Nr 80 „ Modernizacja obiektów w Parku Zdrojowym” – 19.720 zł,
· zadanie Nr 71 „ Modernizacja OW – nadbudowa”- 31.100 zł.
- 330 000 zł – w związku z uzyskaniem dodatkowych wpływów w wyniku oprocentowania wolnych środków na rachunku bankowym i rachunkach lokat terminowych,
f) w dziale 801 Oświata i wychowanie, w części gminnej o kwotę 338 556 zł w związku z zapłatą kary umownej przez wykonawcę za nieterminowe wykonanie remontu boiska przy Gimnazjum Nr 8.
2. Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów budżetowych w wysokości 472 118 zł, w tym:
a) w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, w części gminnej o kwotę 270 000 zł z tytułu podatku od nieruchomości, w związku ze wzrostem przypisu podatku głównie od spółdzielczych lokali mieszkalnych nabytych na własność przez osoby fizyczne,
b) w dziale 758 Różne rozliczenia, w części gminnej o kwotę 58 590 zł z tytułu zwiększonej subwencji oświatowej z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów w obiektach oświatowych,
c) w dziale 801 Oświata i wychowanie, w części gminnej o kwotę 143 528 zł, w tym:
- 133 430 zł – w związku z podpisaniem umowy o dofinansowanie ze środków budżetu państwa remontu w ramach realizacji programu „Blisko boisko”,
- 10 098 zł - w związku ze wzrostem odpłatności za korzystanie z posiłków w przedszkolu.
3. Proponuje się zmniejszyć planowane dochody budżetowe o kwotę 2 518118 zł, w tym:
a) w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa w części gminnej o 2 510 118 zł, w tym:
- 2 000 000 zł – z tytułu dochodów ze sprzedaży lokali w budynkach przychodni w związku z pojawieniem się w trakcie realizacji zadania przeszkód o charakterze formalno-prawnym,
- 90 000 zł - z tytułu wpływów z przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności z uwagi na mniejszą niż planowano ilość składanych wniosków oraz udzielaną bonifikatą w wysokości 90%,
- 420 118 zł –z tytułu dotacji z budżetu państwa na realizację zadania Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292”, w związku z przesunięciem terminu realizacji inwestycji.
b) w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę 8 100 zł, w tym w części gminnej 5 650 zł i w części powiatowej 2 450 zł w związku z rozliczeniem dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej na wyjazdy dzieci i młodzieży szkolnej na tzw. „zielone szkoły”
4. Proponuje się zmniejszenie wydatków budżetowych o kwotę 10 083 309 zł w tym:
a) w związku z koniecznością dostosowania planu do harmonogramów realizacji wydatków sporządzanych do wniosków o dofinansowanie zadań ze środków z Unii Europejskiej, w tym:
- na zadaniu Nr 3 „ Budowa dróg publicznych wraz z uzbrojeniem na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica” o 124 900 zł (rozdz. 60016),
- na zadaniu Nr 30 „Modernizacja DW 937 w Jastrzębiu Zdroju” o 440 000 zł (rozdz. 60015),
- na zadaniu Nr 13 „Modernizacja ul. A. Krajowej” o 141 613 zł (rozdz. 60015),
- na zadaniu Nr 51 „Modernizacja i nadbudowa Hali Widowiskowo-Sportowej przy ul. Leśnej” o 124 800 zł ( rozdz.92601),
- w ramach rezerwy inwestycyjnej na współfinansowanie zadań realizowanych z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej o 5 707 556 zł (rozdz. 75818),
b) w związku z przesunięciem terminu realizacji następujących zadań inwestycyjnych:
- zadanie Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292” o 1 000 000 zł (rozdz. 70001),
- zadanie nr 37 „Modernizacja obiektu ul. Wielkopolska 1 A” o 309 805 zł (rozdz. 70005),
- zadanie Nr 46 „Modernizacja obiektu ul. Pszczyńska 140” o 244 000 zł (rozdz. 70005),
- zadanie Nr 52 „Modernizacja obiektu ul. 1 Maja 61” o 167 101 zł (rozdz. 70005),
- zadanie Nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55 o 38 200 zł (rozdz.70005),
- zadanie Nr 187 „Modernizacja budynku ul. Gajowa 11 A” o 148 300 zł, (rozdz. 70005),
- zadanie Nr 60 „Modernizacja obiektu ul. Klubowa 2” o 200 000 zł (rozdz. 92120),
c) w związku z zakończeniem realizacji zadania Nr 80 „Modernizacja obiektów w Parku Zdrojowym” o kwotę 55 726 zł w zakresie planowanych odsetek od zaciągniętych kredytów na to zadanie (rozdz. 92120),
d) koszty obsługi długu gminy o kwotę 705 161 zł, w związku z przeprowadzeniem analiz wysokości oprocentowania zaciągniętych przez Miasto kredytów (rozdz.75702),
e) remont żłobka o kwotę 59 500 zł, z uwagi na przedłużający się etap wykonywania projektu remontu tego obiektu (rozdz. 85305),
f) wypoczynek dzieci i młodzieży szkolnej o kwotę 8 100 zł, w związku z rozliczeniem dotacji z WFOŚiGW na tzw. „zielone szkoły”( rozdział 85412),
g) wynagrodzenie prowizyjne dla inkasentów podatków lokalnych o kwotę 6 000 zł, w związku ze wzrostem ilości podatników dokonujących wpłat podatków bezpośrednio na konto gminy (rozdz. 75647),
h) w związku z przekwalifikowaniem wydatków bieżących planowanych na zakupy elementów na place zabaw w wysokości 51 047 zł, na wydatki inwestycyjne z uwagi na wysoki koszt jednostkowy wielofunkcyjnego zestawu zabawowego (rozdz.90095),
i) dodatki mieszkaniowe o kwotę 400 000 zł w związku z tendencją zniżkową wypłacanych dodatków ( rozdz.85215),
j) opłata za najem sali gimnastycznej na zajęcia sportowe dla kobiet z Oś. Przyjaźń o kwotę
500 zł (rozdz. 92601) – wnioskowane przez Zarząd Osiedla Przyjaźń przeniesienie tych środków na pokrycie kosztów organizacji imprez wyjazdowych zabezpieczono wcześniej w ramach kompetencji Prezydenta Miasta (rozdz. 92105 – środki będące w dyspozycji jednostek pomocniczych),
k) koszty utrzymania dzieci w rodzinach zastępczych na terenie Miasta o kwotę 91 000 zł (rozdz.85204), głównie z powodu przedłużającego się okresu oczekiwania na postanowienia sądu o umieszczeniu dzieci w rodzinach zastępczych i zmniejszenia ilości rodzin zastępczych pełniących funkcję pogotowia opiekuńczego,
l) zasiłki dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej o kwotę 60 000 zł (rozdz. 85214),w związku z wystąpieniem do Wojewody Śląskiego o dodatkowe środki.
5. Proponuje się zwiększenie wydatków budżetowych o kwotę 542 665 zł, w tym:
a) na nowe zadanie inwestycyjne Nr 162 „Instalacja systemu monitorującego” z przeznaczeniem na zainstalowanie kompletnego systemu monitoringu na ul.Gajowej 11 a oraz Sybiraków 2 o 60 000 zł (rozdz. 70005),
b) w związku z otrzymaniem subwencji oświatowej z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów w obiektach oświatowych na zadaniu
Nr 320 „ Remonty szkół” o 58 590 zł ( rozdział 80101),
c) w związku z otrzymaniem środków zewnętrznych w ramach realizacji programu „ Blisko boisko” na zadaniu Nr 338„ Remonty boisk szkolnych” z przeznaczeniem na pokrycie kosztów remontu boiska przy Gimnazjum Nr 8 o 133 430 zł ( rozdz. 80110),
d) na dotację podmiotową dla Miejskiego Ośrodka Kultury o 15 500 zł ( rozdz.92109) – z przeznaczeniem na pokrycie dodatkowych kosztów związanych z wynajęciem sceny i zadaszenia na potrzeby organizacji miejskich imprez kulturalnych, w związku ze zniszczeniem miejskiej sceny wraz z zadaszeniem,
e) na nowe zadanie inwestycyjne Nr 163 „Zakup profesjonalnej estrady” o 200 000 zł (rozdz. 92604),
f) na zakup środków żywności dla Publicznego Przedszkola Nr 3 o kwotę 10 098 zł (rozdz. 80104),
g) na zabezpieczenie zobowiązań Miasta wobec Izby Rolniczej z tytułu wpłaty stanowiącej 2% zrealizowanych dochodów z tytułu podatku rolnego o kwotę 6 000 zł ( rozdz. 01030), w związku z przewidywanym wzrostem realizacji dochodów z tego źródła,
h) na nowe zadanie Nr 128 „Zakup wyposażenia placów zabaw” w wysokości 51 047 zł ( rozdz. 90095), w wyniku przekwalifikowania zaplanowanych na ten cel wydatków bieżących ze względu na wysoki koszt jednostkowy wielofunkcyjnego zestawu zabawowego,
i) na nowe zadanie Nr 127 „ Przebudowa linii 20kV ul. Libowiec” w wysokości 8 000 zł
( rozdz.90095), w związku z koniecznością wykonania przebudowy linii 20 kV kolidującej z przebudową boiska KL „Granica”. W 2008 roku planowane jest opracowanie projektu budowlano-technicznego.
Załącznik Nr 2
W związku z proponowanymi zmianami budżetu Miasta deficyt budżetu Miasta zmniejszy się do kwoty 9 340 490 zł. Spowoduje to również zmniejszenie zapotrzebowania na kredyt o kwotę
9 537 333 zł tj. do kwoty 5 603 924 zł.
Ponadto w związku ze zmianą interpretacji dotyczącej klasyfikowania nadwyżki budżetowej z roku poprzedniego jako wolne środki” proponuje się zmniejszyć plan przychodów w 957 – Nadwyżki z lat ubiegłych o kwotę 5 649 417 zł przy jednoczesnym zwiększeniu planu w 955 – Przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych o tę samą wartość.
Załącznik Nr 3
W związku ze zmianami planu wydatków majątkowych wynikającymi z Załącznika Nr 1 dokonuje się zmiany „Limitu wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, jak niżej:
W 2008 roku:
1. Zmniejszyć limity:
- na zadaniu Nr 3 „ Budowa dróg publicznych wraz z uzbrojeniem na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica” o 124 900 zł,
- na zadaniu Nr 30 „Modernizacja DW 937 w Jastrzębiu Zdroju” o 440 000 zł,
- na zadaniu Nr 13 „Modernizacja ul. A. Krajowej” o 141 613 zł,
- na zadaniu Nr 51 „Modernizacja i nadbudowa Hali Widowiskowo-Sportowej przy ul. Leśnej” o 124 800 zł,
- na zadaniu nr 37 „Modernizacja obiektu ul. Wielkopolska 1 A” o 309 805 zł,
- na zadaniu Nr 46 „Modernizacja obiektu ul. Pszczyńska 140” o 244 000 zł,
- na zadaniu Nr 52 „Modernizacja obiektu ul. 1 Maja 61” o 167 101 zł,
- na zadaniu Nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55” o 38 200 zł,
- na zadaniu Nr 60 „Modernizacja obiektu ul. Klubowa 2” o 200 000 zł,
- na zadaniu Nr 80 „Modernizacja obiektów w Parku Zdrojowym” o kwotę 55 726 zł,
- na zadaniu Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292” o 1 000 000 zł,
- na zadaniu Nr 187 „Modernizacja budynku ul. Gajowa 11 A” o 148 300 zł,
2. Wprowadzić nowe zadania inwestycyjne:
- zadanie Nr 127 „Przebudowa linii 20kV ul. Libowiec” w wysokości 8 000 zł - okres realizacji zadania przewiduje się na lata 2008-2009, a ogólny koszt zadania na kwotę 88 000 zł (80 000 zł w 2009 roku),
- zadanie Nr 128 „Zakup wyposażenia placów zabaw” w wysokości 51 047 zł - okres realizacji zadania przewiduje się na lata 2008-2011, a ogólny koszt zadania na kwotę 141 047 zł (po 30 000 zł w każdym następnym roku),
- zadanie Nr 130 „Przebudowa wiaduktu ul. Świerklańska”, którego okres realizacji przewiduje się na lata 2008-2010, a koszt po stronie Miasta na kwotę 2 500 000 zł. Zadanie realizowane będzie wspólnie z JSW S.A. w celu uniknięcia zamknięcia wiaduktu i drogi łączącej Miasto z Gminą Świerklany. W roku 2008 planuje się przeprowadzenie postępowania zmierzającego do zawarcia stosownej ugody z JSW S.A. w zakresie partycypacji w kosztach przebudowy wiaduktu i ogłoszenie procedury przetargowej na realizację zadania. Pierwsze płatności przewiduje się w 2009 roku. Potrzebne środki na 2009 rok określa się w wysokości 900 000 zł, a na rok 2010 w wysokości 1 600 000 zł.
3. Proponuje się dokonanie zmian limitów na inwestycje w związku ze zmianą planu wydatków inwestycyjnych wprowadzoną w ramach kompetencji Prezydenta Miasta, jak niżej:
- Zarządzeniem Nr Or.IV.0151-350/2008 z dnia 25 sierpnia 2008 roku zwiększa się limit w 2008 roku na zadaniu inwestycyjnym nr 8 „Budowa drogi głównej południowej na odcinku od DW 933 – ul. Pszczyńskiej w Jastrzębiu Zdroju do węzła autostrady A 1 w Mszanie” o kwotę 3 000 zł w drodze przeniesienia limitu w tej samej wysokości z zadania nr 3 „Budowa dróg publicznych wraz z uzbrojeniem terenu na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica”.
- Zarządzeniem Nr Or.IV.0151-352/2008 z dnia 25 sierpnia 2008 roku zmniejsza się w 2008 roku limit na zadaniu nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55” o kwotę 400 000 zł oraz zmniejsza się limit zadania nr 80 „Modernizacja obiektów w Parku Zdrojowym „ o kwotę 500 zł,
- Zarządzeniem z dnia 10 września 2008 roku:
· zwiększa się w 2008 roku limit na zadaniu Nr 145 „Zakup środków trwałych związanych z eksploatacją budynku i garaży Urzędu Miasta” o kwotę 13 298 zł,
· zwiększa się w 2008 roku limit na zadaniu Nr 50 „Sprzęt komputerowy i kserograficzny dla gminnych jednostek organizacyjnych” o kwotę 10 000 zł w wyniku zwiększenia dla Miasta dotacji inwestycyjnej na zadania zlecone,
· zmienia się dysponenta środków w wysokości 100 000 zł na zadaniu Nr 28 „Wykup gruntów” z Wydziału Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji na Wydział Mienia Urzędu Miasta.
W 2009 i 2010 roku:
Dokonać zmiany limitów zadań realizowanych przez Miejski Zarząd Nieruchomości polegających na:
- zwiększeniu zadania Nr 37 „ Modernizacja obiektu ul. Wielkopolska 1 A” o kwotę 309 805 zł w 2009 roku w wyniku przesunięcia realizacji zadania z 2008 roku,
- zmniejszeniu zadania Nr 46 „Modernizacja obiektu ul. Pszczyńska 140” w 2009 roku o 420 000 zł i zwiększeniu w 2010 roku o kwotę 664 000 zł,
- zwiększeniu zadania Nr 52 „ Modernizacja obiektu ul. 1 Maja 61” o kwotę 167 101 zł w 2009 roku w wyniku przesunięcia realizacji zadania z 2008 roku,
- zwiększeniu zadania Nr 60 „ Modernizacja obiektu ul. Klubowa 2” o kwotę 200 000 zł w 2009 roku w wyniku przesunięcia realizacji zadania z 2008 roku,
- zmniejszeniu zadania Nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55” w 2009 roku o 300 000 zł i zwiększeniu w 2010 o kwotę 738 200 zł,
- zwiększeniu zadania Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292” o kwotę 2 142 754 zł, w wyniku częściowego przesunięcia realizacji zadania z 2008 roku,
- zwiększeniu zadania Nr 187 „Modernizacja budynku ul. Gajowa 11 A” o kwotę 148 300 zł, w wyniku przesunięcia realizacji zadania z 2008 roku,
- zmniejszeniu zadania Nr 92 „Modernizacja budynku ul. Gagarina 108,110,112” w 2009 roku o kwotę 100 000 zł i zwiększeniu o tę samą kwotę w roku 2010.
Załącznik Nr 4
W związku ze zmianą na sesji czerwcowej br. załącznika „ Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009- 2010” polegającej na usunięciu zadań, których planowany okres realizacji nie przekracza jednego roku budżetowego, proponuje się wprowadzić załącznik określający limity wydatków inwestycyjnych, których realizacja nie przekracza jednego roku, tj.:
- zadanie Nr 86 „Budowa Skateparku ul. Turystyczna”,
- zadanie Nr 108 „Zakup zestawów komputerowych na użytek Bloku operacyjnego WSS Nr 2 w Jastrzębiu Zdroju”,
- zadanie Nr 153 „Budowa sygnalizacji świetlnej ul. Rybnicka”,
- zadanie Nr 154 „Modernizacja magazynów 1-4 ul. Dworcowa 17 D”,
- zadanie Nr 155 „Dofinansowanie zakupu samochodu specjalistycznego dla KMP w Jastrzębiu Zdroju”,
- zadanie Nr 158 „Zakup systemu wystawienniczego”,
- zadanie Nr 159 „Budowa i modernizacja boisk szkolnych”,
- zadanie Nr 160 „Wyposażenie boisk sportowych”,
- zadanie Nr 161 „Budowa tablic reklamowych promujących miasto”,
- zadanie Nr 110 „Zakup samochodów służbowych”,
- zadanie Nr 162 „Instalacja systemu monitorującego”,
- zadanie Nr 163 „Zakup profesjonalnej estrady”.
Załącznik Nr 5
Proponuje się dokonać zmian w rachunkach dochodów własnych jednostek organizacyjnych Miasta, polegających na zwiększeniu planu z tytułu wynajmu pomieszczeń szkolnych, opłat za duplikaty świadectw i legitymacji szkolnych oraz nawiązek sądowych na ogólną kwotę 2 370 zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące.
Załącznik Nr 6
W związku ze zmniejszeniem wydatków na zadaniu Nr 13 „Modernizacja ul. A. Krajowej” wprowadza się również zmianę do załącznika „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w 2008 roku oraz na lata 2009-2010” w celu dostosowania wartości z niego wynikających do kwot zaplanowanych w budżecie Miasta.
Uzasadnienie
Załącznik Nr 1
1. Proponuje się wprowadzić do budżetu Miasta dochody ponadplanowe w wysokości 2 042 789 zł, w tym:
a) w dziale 100 Górnictwo i kopalnictwo w części powiatowej o kwotę 54 400 zł – w związku z wpłatą przez Jastrzębską Spółkę Węglową środków należnych Miastu z tytułu ugody o naprawienie szkody spowodowanej ruchem zakładu górniczego na wiadukcie w ciągu D.W. Nr 933,
b) w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa w części gminnej o kwotę 130 150 zł, w tym:
- 14 150 zł – z tytułu sprzedaży składników majątkowych- Miejski Zarząd Nieruchomości dokonał sprzedaży ciągnika rolniczego URSUS C - 912 za kwotę 12 100 zł oraz przyczepy ciężarowej AUTOSAN D 732 za kwotę 2 050 zł,
- 116 000 złz tytułu sprzedaży mieszkań komunalnych, w związku ze wzrostem zainteresowania ich wykupem oraz wzrostem ceny mieszkań,
c) w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa w części gminnej o kwotę 21 555 zł, w tym:
- 13 744 zł – w związku z zapłatą kary umownej przez wykonawcę za nieterminową dostawę sortów mundurowych dla Straży Miejskiej,
- 7 811 zł – z tytułu wpływu odszkodowania od towarzystwa ubezpieczeniowego za uszkodzony system monitoringu wizyjnego Miasta,
d) w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, w części gminnej o kwotę 804 822 zł oraz w części powiatowej o kwotę 47 000 zł, w tym:
- 231 200 zł – w związku ze spłatą hipoteki z tytułu zaległości w podatku od nieruchomości i od środków transportowych oraz wpłatą podatków zniesionych tj. podatku od posiadania psów i podatku od środków transportowych dla samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej 3 500 tony,
- 382 500 zł – z tytułu dodatkowych dochodów z odsetek od nieterminowych płatności i kosztów egzekucyjnych w wyniku windykacji zaległości w podatku od nieruchomości,
- 191 122 zł – z tytułu podatku od spadków i darowizn w wyniku znacznego wzrostu liczby postanowień sądowych o nabyciu praw do spadku po zmarłych przed 1 stycznia 2007 roku w pierwszej grupie podatkowej oraz znacznego wzrostu wartości rynkowych nieruchomości będących przedmiotem masy spadkowej podlegającej opodatkowaniu na starych zasadach,
- 47 000 zł – z tytułu opłaty za zajęcie pasa drogi, w związku z zabudową większej niż przewidywano na etapie projektowania budżetu ilości reklam w pasie drogowym,
e) w dziale 758 Różne rozliczenia, w części gminnej o kwotę 615 206 zł i w części powiatowej o kwotę 31 100 zł, w tym:
- 316 306 zł – w związku z wpływem do budżetu środków wynikających z rozliczenia realizacji zadań, które finansowane były w ramach wydatków niewygasających w 2007 roku:
· realizacja celów publicznych wynikających z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta oraz ewidencja nieruchomości – 113.455 zł,
· zadanie Nr 342 „Remont lokali użytkowych” – 1. 777 zł,
· zadanie Nr 92 „ Modernizacja budynku Gagarina 108,110,112” – 570 zł,
· zadanie Nr 338 „ Remont boisk szkolnych” –149.684 zł,
· zadanie Nr 80 „ Modernizacja obiektów w Parku Zdrojowym” – 19.720 zł,
· zadanie Nr 71 „ Modernizacja OW – nadbudowa”- 31.100 zł.
- 330 000 zł – w związku z uzyskaniem dodatkowych wpływów w wyniku oprocentowania wolnych środków na rachunku bankowym i rachunkach lokat terminowych,
f) w dziale 801 Oświata i wychowanie, w części gminnej o kwotę 338 556 zł w związku z zapłatą kary umownej przez wykonawcę za nieterminowe wykonanie remontu boiska przy Gimnazjum Nr 8.
2. Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów budżetowych w wysokości 472 118 zł, w tym:
a) w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, w części gminnej o kwotę 270 000 zł z tytułu podatku od nieruchomości, w związku ze wzrostem przypisu podatku głównie od spółdzielczych lokali mieszkalnych nabytych na własność przez osoby fizyczne,
b) w dziale 758 Różne rozliczenia, w części gminnej o kwotę 58 590 zł z tytułu zwiększonej subwencji oświatowej z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów w obiektach oświatowych,
c) w dziale 801 Oświata i wychowanie, w części gminnej o kwotę 143 528 zł, w tym:
- 133 430 zł – w związku z podpisaniem umowy o dofinansowanie ze środków budżetu państwa remontu w ramach realizacji programu „Blisko boisko”,
- 10 098 zł - w związku ze wzrostem odpłatności za korzystanie z posiłków w przedszkolu.
3. Proponuje się zmniejszyć planowane dochody budżetowe o kwotę 2 518118 zł, w tym:
a) w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa w części gminnej o 2 510 118 zł, w tym:
- 2 000 000 zł – z tytułu dochodów ze sprzedaży lokali w budynkach przychodni w związku z pojawieniem się w trakcie realizacji zadania przeszkód o charakterze formalno-prawnym,
- 90 000 zł - z tytułu wpływów z przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności z uwagi na mniejszą niż planowano ilość składanych wniosków oraz udzielaną bonifikatą w wysokości 90%,
- 420 118 zł –z tytułu dotacji z budżetu państwa na realizację zadania Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292”, w związku z przesunięciem terminu realizacji inwestycji.
b) w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę 8 100 zł, w tym w części gminnej 5 650 zł i w części powiatowej 2 450 zł w związku z rozliczeniem dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej na wyjazdy dzieci i młodzieży szkolnej na tzw. „zielone szkoły”
4. Proponuje się zmniejszenie wydatków budżetowych o kwotę 10 083 309 zł w tym:
a) w związku z koniecznością dostosowania planu do harmonogramów realizacji wydatków sporządzanych do wniosków o dofinansowanie zadań ze środków z Unii Europejskiej, w tym:
- na zadaniu Nr 3 „ Budowa dróg publicznych wraz z uzbrojeniem na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica” o 124 900 zł (rozdz. 60016),
- na zadaniu Nr 30 „Modernizacja DW 937 w Jastrzębiu Zdroju” o 440 000 zł (rozdz. 60015),
- na zadaniu Nr 13 „Modernizacja ul. A. Krajowej” o 141 613 zł (rozdz. 60015),
- na zadaniu Nr 51 „Modernizacja i nadbudowa Hali Widowiskowo-Sportowej przy ul. Leśnej” o 124 800 zł ( rozdz.92601),
- w ramach rezerwy inwestycyjnej na współfinansowanie zadań realizowanych z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej o 5 707 556 zł (rozdz. 75818),
b) w związku z przesunięciem terminu realizacji następujących zadań inwestycyjnych:
- zadanie Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292” o 1 000 000 zł (rozdz. 70001),
- zadanie nr 37 „Modernizacja obiektu ul. Wielkopolska 1 A” o 309 805 zł (rozdz. 70005),
- zadanie Nr 46 „Modernizacja obiektu ul. Pszczyńska 140” o 244 000 zł (rozdz. 70005),
- zadanie Nr 52 „Modernizacja obiektu ul. 1 Maja 61” o 167 101 zł (rozdz. 70005),
- zadanie Nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55 o 38 200 zł (rozdz.70005),
- zadanie Nr 187 „Modernizacja budynku ul. Gajowa 11 A” o 148 300 zł, (rozdz. 70005),
- zadanie Nr 60 „Modernizacja obiektu ul. Klubowa 2” o 200 000 zł (rozdz. 92120),
c) w związku z zakończeniem realizacji zadania Nr 80 „Modernizacja obiektów w Parku Zdrojowym” o kwotę 55 726 zł w zakresie planowanych odsetek od zaciągniętych kredytów na to zadanie (rozdz. 92120),
d) koszty obsługi długu gminy o kwotę 705 161 zł, w związku z przeprowadzeniem analiz wysokości oprocentowania zaciągniętych przez Miasto kredytów (rozdz.75702),
e) remont żłobka o kwotę 59 500 zł, z uwagi na przedłużający się etap wykonywania projektu remontu tego obiektu (rozdz. 85305),
f) wypoczynek dzieci i młodzieży szkolnej o kwotę 8 100 zł, w związku z rozliczeniem dotacji z WFOŚiGW na tzw. „zielone szkoły”( rozdział 85412),
g) wynagrodzenie prowizyjne dla inkasentów podatków lokalnych o kwotę 6 000 zł, w związku ze wzrostem ilości podatników dokonujących wpłat podatków bezpośrednio na konto gminy (rozdz. 75647),
h) w związku z przekwalifikowaniem wydatków bieżących planowanych na zakupy elementów na place zabaw w wysokości 51 047 zł, na wydatki inwestycyjne z uwagi na wysoki koszt jednostkowy wielofunkcyjnego zestawu zabawowego (rozdz.90095),
i) dodatki mieszkaniowe o kwotę 400 000 zł w związku z tendencją zniżkową wypłacanych dodatków ( rozdz.85215),
j) opłata za najem sali gimnastycznej na zajęcia sportowe dla kobiet z Oś. Przyjaźń o kwotę
500 zł (rozdz. 92601) – wnioskowane przez Zarząd Osiedla Przyjaźń przeniesienie tych środków na pokrycie kosztów organizacji imprez wyjazdowych zabezpieczono wcześniej w ramach kompetencji Prezydenta Miasta (rozdz. 92105 – środki będące w dyspozycji jednostek pomocniczych),
k) koszty utrzymania dzieci w rodzinach zastępczych na terenie Miasta o kwotę 91 000 zł (rozdz.85204), głównie z powodu przedłużającego się okresu oczekiwania na postanowienia sądu o umieszczeniu dzieci w rodzinach zastępczych i zmniejszenia ilości rodzin zastępczych pełniących funkcję pogotowia opiekuńczego,
l) zasiłki dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej o kwotę 60 000 zł (rozdz. 85214),w związku z wystąpieniem do Wojewody Śląskiego o dodatkowe środki.
5. Proponuje się zwiększenie wydatków budżetowych o kwotę 542 665 zł, w tym:
a) na nowe zadanie inwestycyjne Nr 162 „Instalacja systemu monitorującego” z przeznaczeniem na zainstalowanie kompletnego systemu monitoringu na ul.Gajowej 11 a oraz Sybiraków 2 o 60 000 zł (rozdz. 70005),
b) w związku z otrzymaniem subwencji oświatowej z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów w obiektach oświatowych na zadaniu
Nr 320 „ Remonty szkół” o 58 590 zł ( rozdział 80101),
c) w związku z otrzymaniem środków zewnętrznych w ramach realizacji programu „ Blisko boisko” na zadaniu Nr 338„ Remonty boisk szkolnych” z przeznaczeniem na pokrycie kosztów remontu boiska przy Gimnazjum Nr 8 o 133 430 zł ( rozdz. 80110),
d) na dotację podmiotową dla Miejskiego Ośrodka Kultury o 15 500 zł ( rozdz.92109) – z przeznaczeniem na pokrycie dodatkowych kosztów związanych z wynajęciem sceny i zadaszenia na potrzeby organizacji miejskich imprez kulturalnych, w związku ze zniszczeniem miejskiej sceny wraz z zadaszeniem,
e) na nowe zadanie inwestycyjne Nr 163 „Zakup profesjonalnej estrady” o 200 000 zł (rozdz. 92604),
f) na zakup środków żywności dla Publicznego Przedszkola Nr 3 o kwotę 10 098 zł (rozdz. 80104),
g) na zabezpieczenie zobowiązań Miasta wobec Izby Rolniczej z tytułu wpłaty stanowiącej 2% zrealizowanych dochodów z tytułu podatku rolnego o kwotę 6 000 zł ( rozdz. 01030), w związku z przewidywanym wzrostem realizacji dochodów z tego źródła,
h) na nowe zadanie Nr 128 „Zakup wyposażenia placów zabaw” w wysokości 51 047 zł ( rozdz. 90095), w wyniku przekwalifikowania zaplanowanych na ten cel wydatków bieżących ze względu na wysoki koszt jednostkowy wielofunkcyjnego zestawu zabawowego,
i) na nowe zadanie Nr 127 „ Przebudowa linii 20kV ul. Libowiec” w wysokości 8 000 zł
( rozdz.90095), w związku z koniecznością wykonania przebudowy linii 20 kV kolidującej z przebudową boiska KL „Granica”. W 2008 roku planowane jest opracowanie projektu budowlano-technicznego.
Załącznik Nr 2
W związku z proponowanymi zmianami budżetu Miasta deficyt budżetu Miasta zmniejszy się do kwoty 9 340 490 zł. Spowoduje to również zmniejszenie zapotrzebowania na kredyt o kwotę
9 537 333 zł tj. do kwoty 5 603 924 zł.
Ponadto w związku ze zmianą interpretacji dotyczącej klasyfikowania nadwyżki budżetowej z roku poprzedniego jako wolne środki” proponuje się zmniejszyć plan przychodów w 957 – Nadwyżki z lat ubiegłych o kwotę 5 649 417 zł przy jednoczesnym zwiększeniu planu w 955 – Przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych o tę samą wartość.
Załącznik Nr 3
W związku ze zmianami planu wydatków majątkowych wynikającymi z Załącznika Nr 1 dokonuje się zmiany „Limitu wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009-2010”, jak niżej:
W 2008 roku:
1. Zmniejszyć limity:
- na zadaniu Nr 3 „ Budowa dróg publicznych wraz z uzbrojeniem na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica” o 124 900 zł,
- na zadaniu Nr 30 „Modernizacja DW 937 w Jastrzębiu Zdroju” o 440 000 zł,
- na zadaniu Nr 13 „Modernizacja ul. A. Krajowej” o 141 613 zł,
- na zadaniu Nr 51 „Modernizacja i nadbudowa Hali Widowiskowo-Sportowej przy ul. Leśnej” o 124 800 zł,
- na zadaniu nr 37 „Modernizacja obiektu ul. Wielkopolska 1 A” o 309 805 zł,
- na zadaniu Nr 46 „Modernizacja obiektu ul. Pszczyńska 140” o 244 000 zł,
- na zadaniu Nr 52 „Modernizacja obiektu ul. 1 Maja 61” o 167 101 zł,
- na zadaniu Nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55” o 38 200 zł,
- na zadaniu Nr 60 „Modernizacja obiektu ul. Klubowa 2” o 200 000 zł,
- na zadaniu Nr 80 „Modernizacja obiektów w Parku Zdrojowym” o kwotę 55 726 zł,
- na zadaniu Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292” o 1 000 000 zł,
- na zadaniu Nr 187 „Modernizacja budynku ul. Gajowa 11 A” o 148 300 zł,
2. Wprowadzić nowe zadania inwestycyjne:
- zadanie Nr 127 „Przebudowa linii 20kV ul. Libowiec” w wysokości 8 000 zł - okres realizacji zadania przewiduje się na lata 2008-2009, a ogólny koszt zadania na kwotę 88 000 zł (80 000 zł w 2009 roku),
- zadanie Nr 128 „Zakup wyposażenia placów zabaw” w wysokości 51 047 zł - okres realizacji zadania przewiduje się na lata 2008-2011, a ogólny koszt zadania na kwotę 141 047 zł (po 30 000 zł w każdym następnym roku),
- zadanie Nr 130 „Przebudowa wiaduktu ul. Świerklańska”, którego okres realizacji przewiduje się na lata 2008-2010, a koszt po stronie Miasta na kwotę 2 500 000 zł. Zadanie realizowane będzie wspólnie z JSW S.A. w celu uniknięcia zamknięcia wiaduktu i drogi łączącej Miasto z Gminą Świerklany. W roku 2008 planuje się przeprowadzenie postępowania zmierzającego do zawarcia stosownej ugody z JSW S.A. w zakresie partycypacji w kosztach przebudowy wiaduktu i ogłoszenie procedury przetargowej na realizację zadania. Pierwsze płatności przewiduje się w 2009 roku. Potrzebne środki na 2009 rok określa się w wysokości 900 000 zł, a na rok 2010 w wysokości 1 600 000 zł.
3. Proponuje się dokonanie zmian limitów na inwestycje w związku ze zmianą planu wydatków inwestycyjnych wprowadzoną w ramach kompetencji Prezydenta Miasta, jak niżej:
- Zarządzeniem Nr Or.IV.0151-350/2008 z dnia 25 sierpnia 2008 roku zwiększa się limit w 2008 roku na zadaniu inwestycyjnym nr 8 „Budowa drogi głównej południowej na odcinku od DW 933 – ul. Pszczyńskiej w Jastrzębiu Zdroju do węzła autostrady A 1 w Mszanie” o kwotę 3 000 zł w drodze przeniesienia limitu w tej samej wysokości z zadania nr 3 „Budowa dróg publicznych wraz z uzbrojeniem terenu na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica”.
- Zarządzeniem Nr Or.IV.0151-352/2008 z dnia 25 sierpnia 2008 roku zmniejsza się w 2008 roku limit na zadaniu nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55” o kwotę 400 000 zł oraz zmniejsza się limit zadania nr 80 „Modernizacja obiektów w Parku Zdrojowym „ o kwotę 500 zł,
- Zarządzeniem z dnia 10 września 2008 roku:
· zwiększa się w 2008 roku limit na zadaniu Nr 145 „Zakup środków trwałych związanych z eksploatacją budynku i garaży Urzędu Miasta” o kwotę 13 298 zł,
· zwiększa się w 2008 roku limit na zadaniu Nr 50 „Sprzęt komputerowy i kserograficzny dla gminnych jednostek organizacyjnych” o kwotę 10 000 zł w wyniku zwiększenia dla Miasta dotacji inwestycyjnej na zadania zlecone,
· zmienia się dysponenta środków w wysokości 100 000 zł na zadaniu Nr 28 „Wykup gruntów” z Wydziału Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji na Wydział Mienia Urzędu Miasta.
W 2009 i 2010 roku:
Dokonać zmiany limitów zadań realizowanych przez Miejski Zarząd Nieruchomości polegających na:
- zwiększeniu zadania Nr 37 „ Modernizacja obiektu ul. Wielkopolska 1 A” o kwotę 309 805 zł w 2009 roku w wyniku przesunięcia realizacji zadania z 2008 roku,
- zmniejszeniu zadania Nr 46 „Modernizacja obiektu ul. Pszczyńska 140” w 2009 roku o 420 000 zł i zwiększeniu w 2010 roku o kwotę 664 000 zł,
- zwiększeniu zadania Nr 52 „ Modernizacja obiektu ul. 1 Maja 61” o kwotę 167 101 zł w 2009 roku w wyniku przesunięcia realizacji zadania z 2008 roku,
- zwiększeniu zadania Nr 60 „ Modernizacja obiektu ul. Klubowa 2” o kwotę 200 000 zł w 2009 roku w wyniku przesunięcia realizacji zadania z 2008 roku,
- zmniejszeniu zadania Nr 95 „Modernizacja budynku administrowanego ul. 1 Maja 55” w 2009 roku o 300 000 zł i zwiększeniu w 2010 o kwotę 738 200 zł,
- zwiększeniu zadania Nr 61 „Adaptacja pomieszczeń na lokale socjalne ul. Pszczyńska 292” o kwotę 2 142 754 zł, w wyniku częściowego przesunięcia realizacji zadania z 2008 roku,
- zwiększeniu zadania Nr 187 „Modernizacja budynku ul. Gajowa 11 A” o kwotę 148 300 zł, w wyniku przesunięcia realizacji zadania z 2008 roku,
- zmniejszeniu zadania Nr 92 „Modernizacja budynku ul. Gagarina 108,110,112” w 2009 roku o kwotę 100 000 zł i zwiększeniu o tę samą kwotę w roku 2010.
Załącznik Nr 4
W związku ze zmianą na sesji czerwcowej br. załącznika „ Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2008 i na lata 2009- 2010” polegającej na usunięciu zadań, których planowany okres realizacji nie przekracza jednego roku budżetowego, proponuje się wprowadzić załącznik określający limity wydatków inwestycyjnych, których realizacja nie przekracza jednego roku, tj.:
- zadanie Nr 86 „Budowa Skateparku ul. Turystyczna”,
- zadanie Nr 108 „Zakup zestawów komputerowych na użytek Bloku operacyjnego WSS Nr 2 w Jastrzębiu Zdroju”,
- zadanie Nr 153 „Budowa sygnalizacji świetlnej ul. Rybnicka”,
- zadanie Nr 154 „Modernizacja magazynów 1-4 ul. Dworcowa 17 D”,
- zadanie Nr 155 „Dofinansowanie zakupu samochodu specjalistycznego dla KMP w Jastrzębiu Zdroju”,
- zadanie Nr 158 „Zakup systemu wystawienniczego”,
- zadanie Nr 159 „Budowa i modernizacja boisk szkolnych”,
- zadanie Nr 160 „Wyposażenie boisk sportowych”,
- zadanie Nr 161 „Budowa tablic reklamowych promujących miasto”,
- zadanie Nr 110 „Zakup samochodów służbowych”,
- zadanie Nr 162 „Instalacja systemu monitorującego”,
- zadanie Nr 163 „Zakup profesjonalnej estrady”.
Załącznik Nr 5
Proponuje się dokonać zmian w rachunkach dochodów własnych jednostek organizacyjnych Miasta, polegających na zwiększeniu planu z tytułu wynajmu pomieszczeń szkolnych, opłat za duplikaty świadectw i legitymacji szkolnych oraz nawiązek sądowych na ogólną kwotę 2 370 zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące.
Załącznik Nr 6
W związku ze zmniejszeniem wydatków na zadaniu Nr 13 „Modernizacja ul. A. Krajowej” wprowadza się również zmianę do załącznika „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w 2008 roku oraz na lata 2009-2010” w celu dostosowania wartości z niego wynikających do kwot zaplanowanych w budżecie Miasta.
Odpowiedzialny za treść: | Dariusz Holesz |
---|---|
Data wytworzenia: | 11.09.2008 |
Opublikował w BIP: | Katarzyna Abrahamczyk |
Data opublikowania: | 17.09.2008 07:57 |
Ostatnio zaktualizował: | Rafał Stelmaczonek |
Data ostatniej aktualizacji: | 29.09.2016 14:04 |
Liczba wyświetleń: | 358 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.