Zarządzenie nr Or.0151-280/2005
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Prezydenta Miasta Jastrzębie Zdrój |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | ustalenia polityki rachunkowości oraz niektórych procedur kontrolnych związanych z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych w jednostce budżetowej Urząd Miasta Jastrzębie Zdrój |
Status | Uchylone |
Treść
Zarządzenie Nr Or. 0151-280/2005
Prezydenta Miasta Jastrzębie Zdrój
z dnia 15 września 2005 roku
w sprawie: ustalenia polityki rachunkowości oraz niektórych procedur kontrolnych związanych z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych w jednostce budżetowej Urząd Miasta Jastrzębie Zdrój
Na podstawie art.2 ust.1 pkt.4, art.4 art.10 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości /jednolity tekst Dz. U. z 2002 roku Nr 76 poz. 694 z późniejszymi zmianami/, art. 28, art. 35a ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych / jednolity tekst Dz. U. z 2003 roku Nr 15 poz. 148 z późniejszymi zmianami/, art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /jednolity tekst Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami/, rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 grudnia 2001 roku w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych /Dz.U.153 poz. 1752/, rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 1999 roku w sprawie zasad rachunkowości i planu kont dla prowadzenia ewidencji podatków i opłat dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego / Dz. U. Nr 50 poz.511 z późniejszymi zmianami/ oraz Komunikatu Nr 1 Ministra Finansów z dnia 30 stycznia 2003 roku w sprawie ogłoszenia „Standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych” /Dz. Urz. Min. Fin. Nr 3 poz.13/
z a r z ą d z a m
§ 1
1.Ustalić politykę rachunkowości oraz niektóre procedury kontrolne związane z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych w jednostce budżetowej Urząd Miasta Jastrzębie Zdrój zgodnie z załącznikiem Nr 1.
2.Ustalić zakres uprawnień do podpisywania, zatwierdzania, akceptowania i kontroli dokumentacji finansowej i księgowej w imieniu kierownika jednostki - zgodnie z załącznikiem Nr 2.
2.Ustalić zakres uprawnień do podpisywania, zatwierdzania, akceptowania i kontroli dokumentacji finansowej i księgowej w imieniu skarbnika miasta - zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 2
Nadzór merytoryczny i koordynację nad wprowadzeniem zarządzenia w życie powierzam Skarbnikowi Miasta.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierzam swoim Zastępcom, Sekretarzowi i Skarbnikowi Miasta, Naczelnikom Wydziałów, Biur, Kierownikowi Urzędu Stanu Cywilnego i Komendantowi Straży Miejskiej..
§ 4
Zobowiązuję osoby, o których mowa w § 3 do wprowadzenia w zakresach czynności pracowników wykonujących zarządzenie ustaleń z niego wynikających.
§ 5
Tracą moc :
-zarządzenie Nr Or.- 0152 -148/2002 Prezydenta Miasta Jastrzębie Zdrój z dnia 23 grudnia 2002 roku ustalenia polityki rachunkowości oraz niektórych zasad gospodarki finansowej w jednostce budżetowej Urząd Miasta Jastrzębie Zdrój - z późniejszymi zmianami,
-zarządzenie Nr Or. – 0154 -311/2004 Prezydenta Miasta Jastrzębie Zdrój z dnia 24 września 2004 roku zmieniającego zarządzenie Nr Or.- 0152 -148/2002 Prezydenta Miasta Jastrzębie Zdrój z dnia 23 grudnia 2002 roku ustalenia polityki rachunkowości oraz niektórych zasad gospodarki finansowej w jednostce budżetowej Urząd Miasta Jastrzębie Zdrój,
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 1października 2005 roku .
Spis treści
Dział I - POSTANOWIENIA OGÓLNE
Rozdział 1 - dane ogólne o jednostce
Rozdział 2 - podstawowe zasady rachunkowości
od strony 1 do strony 4
od § 1 do § 3
Dział II - PROWADZENIE, NA PODSTAWIE DOWODÓW KSIĘGOWYCH, KSIĄG RACHUNKOWYCH, UJMUJĄCYCH ZAPISY ZDARZEŃ W PORZĄDKU CHRONOLOGICZNYM I SYSTEMATYCZNYM,
Rozdział 1 księgi rachunkowe,
Rozdział 2 dowody księgowe,
Rozdział 3 zasady sporządzania dowodów księgowych
Rozdział 4 sprawdzanie dowodów księgowych
Rozdział 5 dekretacja dowodów księgowych
Rozdział 6 zapisy księgowe,
od strony 5 do strony 17
od § 4 do § 41
Dział III - OKRESOWE USTALENIE LUB SPRAWDZENIE DROGĄ INWENTARYZACJI RZECZYWISTEGO STANU AKTYWÓW I PASYWÓW,
Rozdział 1 zasady ogólne,
Rozdział 2 czynności inwentaryzacyjne
Rozdział 3 komisja inwentaryzacyjna i zespoły spisowe
Rozdział 4 uprawnienia i obowiązki przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej oraz zespołów spisowych
Rozdział 5 spis z natury,
Rozdział 6 wycena rzeczowych składników aktywów
Rozdział 7 uzgodnienie sald
Rozdział 8 różnice inwentaryzacyjne
Rozdział 9 obieg dokumentów inwentaryzacyjnych
od strony 18 do strony 27
od § 42 do § 70
Dział IV - WYCENA AKTYWÓW I PASYWÓW,
od strony 28 do strony 30
od § 71 do § 75
Dział V - EWIDENCJA AKTYWÓW I PASYWÓW W KSIĘGACH POMOCNICZYCH
Rozdział 1 zasady ogólne
Rozdział 2 wartości niematerialne i prawne,
Rozdział 3 rzeczowe aktywa trwałe,
Rozdział 4 należności długoterminowe i krótkoterminowe
Rozdział 5 inwestycje długoterminowe i krótkoterminowe
Rozdział 6 długoterminowe i krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe,
Rozdział 7 zobowiązania długoterminowe i krótkoterminowe
Rozdział 8 aktywa obrotowe - zapasy
Rozdział 9 pozostałe środki trwałe w używaniu,
Rozdział10 mienie zlikwidowanych jednostek,
Rozdział11 komputery i sieć komputerowa,
od strony 31 o strony 41
od § 76 do § 110
Dział VI - GROMADZENIE I PRZECHOWYWANIE DOWODÓW KSIĘGOWYCH ORAZ POZOSTAŁEJ DOKUMENTACJI PRZEWIDZIANEJ USTAWĄ O RACHUNKOWOŚCI.
od strony 42 do strony 44
od § 111 do § 120
Dział VII - KONTROLA ŚRODKÓW PUBLICZNYCH,
od strony 45 do strony 47
od § 121 do § 126
Dział VIII - SPORZĄDZANIE SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH
od strony 48 do strony 49
od § 127 do § 135
Dział IX- DOKUMENTOWANIE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH
Rozdział 1 - środki publiczne
Rozdział 2 - dochody publiczne
Rozdział 3 - przychody publiczne
Rozdział 4 - dochody Skarbu Państwa
Rozdział 5 - wydatki publiczne
Rozdział 6 - rozchody publiczne
Rozdział 7 - wynagrodzenia za pracę,
Rozdział 8 - podróże służbowe,
Rozdział 9 - korzystanie z pojazdów służbowych i środków komunikacji miejskiej
Rozdział10 - dokumentacja bankowa
Rozdział11 - sprzedaż towarów i usług
Rozdział12 - ewidencja sprzedaży zakupów towarów i usług na cele reprezentacji i promocji,
od strony 50 do strony 66
od § 136 do § 210
Dział X - ANGAŻOWANIE WYDATKÓW BUDŻETOWYCH
Rozdział 1 - plan finansowy
Rozdział 2 - zasady sporządzania planów finansowych
Rozdział 3 - zaangażowanie wydatków budżetowych
od strony 67 do strony 70
od § 211 do § 221
Dział XI - UMOWY, POROZUMIENIA, UGODY, ZLECENIA, ZAMÓWIENIA DLA CELÓW FINANSOWYCH
Rozdział 1 –sposób przygotowania umów, porozumień, ugod, zleceń, zamówień
Rozdział 2 – udzielanie kontrasygnaty
od strony 71 do strony 75
od § 222 do § 238
Dział XII – OŚWIADCZENIA WOLI - ZACIĄGANIE ZOBOWIĄZAŃ,
od strony 76 do strony 76
od § 239 do § 241
Dział XIII - DYSPONOWANIE ŚRODKAMI PIENIĘŻNYMI NA RACHUNKACH BANKOWYCH
od strony 77 do strony 77
od § 242 do § 245
DZIAŁ XIV - DRUKI ŚCISŁEGO ZARACHOWANIA
Rozdział 1 - ustalenie druków ścisłego zarachowania
Rozdział 2 - ewidencja druków ścisłego zarachowania
Rozdział 3 - znakowanie druków ścisłego zarachowania
Rozdział 4 - odpowiedzialność za gospodarkę drukami ścisłego zarachowania
Rozdział 5 - wydawanie druków ścisłego zarachowania
Rozdział 6 - inwentaryzowanie druków ścisłego zarachowania
od strony 78 do strony 83
od § 246 do § 269
Dział XV - GOSPODARKA KASOWA
Rozdział 1 - zasady ogólne
Rozdział 2 - kasjer,
Rozdział 3 - gospodarka i dokumentacja kasowa
od strony 84 do strony 87
od § 270 do § 288
Dział XVI - RZECZOWE SKŁADNIKI MAJĄTKOWE
Rozdział 1 - zasady ogólne
Rozdział 2 - dokumentowanie obrotów środkami trwałymi, pozostałymi środkami trwałymi oraz wartościami niematerialnymi i prawnymi,
Rozdział 3 - znakowanie środków trwałych pozostałych środków trwałych w używaniu,
Rozdział 4 - zmiany w rzeczowych składnikach majątkowych
Rozdział 5 - umundurowanie, odzież ochronna i robocza oraz inne składniki majątkowe - imienne karty użytkowania,
od strony 88 do strony 96
od § 289 do § 319
Dział XVII - GOSPODARKA MAGAZYNOWA
od strony 97 do strony 99
od § 320 do § 331
Dział XVIII – PODATKI I OPŁATY
Rozdział 1 - wymiar podatków i opłat lokalnych
Rozdział 2 - informacje wykorzystywane dla celów podatkowych
Rozdział 3 - obowiązki wydziałów w zakresie naliczania, ewidencji i rozliczania podatku od towarów i usług – VAT
Rozdział 4 - Dokumenty rozliczeniowe podatku dochodowego
Rozdział 5 - Pobór podatków i opłat w drodze inkasa
Rozdział 6 - Postępowanie w zakresie podejmowania czynności zmierzających do egzekucji zaległości podatkowych.
od strony 100 do strony 109
od § 332 do § 367
DZIAŁ XIX – ZMIANY BUDŻETU I W BUDŻECIE
od strony 110 do strony 111
od § 367 do § 372
DZIAŁ XX – DOKUMENTACJA ZGŁOSZENIOWA I ROZLICZENIOWA Z ZUS
od strony 112 do strony 113
od § 373 do § 374
DZIAŁ XXI - DOTACJE I ICH ROZLICZANIE
od strony 114 do strony 115
od § 375 do § 381
DZIAŁ XXII - ZALICZKI
od strony 116 do strony 117
od § 382 do § 388
DZIAŁ XXIII - JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE MIASTA
Rozdział 1 – dane ogólne o jednostkach organizacyjnych Miasta
Rozdział 2 – procedury kontrolne realizacji zadań w jednostkach i zakładach budżetowych
Rozdział 3 – obieg dokumentacji związanej z realizacją budżetu
od strony 118 do strony 121
od § 389 do § 403
DZIAŁ XXIV –DOKUMENTOWANIE RÓŻNYCH WYDATKÓW
Rozdział 1 - dokumentowanie nagród pieniężnych i rzeczowych
Rozdział 2 - dokumenty rozliczeniowe ZFŚS i PKZP
Rozdział 3 - inwestycje wspólne
Rozdział 4 - protokoły wykonanych i odbioru robót
od strony 122 do strony 125
od § 404 do § 422