W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Dotacje na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska – zakup  i montaż urządzeń grzewczych, urządzeń do wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych oraz podłączenie budynków do miejskiej sieci centralnego ogrzewania

RSS

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
44-335 Jastrzębie-Zdrój al. Józefa Piłsudskiego 60
tel. +48 32 4785 100, fax. +48 32 4717 070

Godziny pracy: poniedziałek, wtorek, środa od 7:30 do 15:30
czwartek od 7:30 do 17:00
piątek od 7:00 do 14:00
 
Data aktualizacji
26-03-2024

Karta informacyjna nr OŚ-6-1

Dotacje na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska – zakup  i montaż urządzeń grzewczych, urządzeń do wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych oraz podłączenie budynków do miejskiej sieci centralnego ogrzewania

Podstawa prawna
1. Art. 400a i 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska
2. Uchwała Nr II.16.2024 Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój z dnia 29 lutego 2024 r. w sprawie zmiany „Zasad przyznawania dotacji celowych  ze środków budżetu miasta na dofinansowanie kosztów inwestycji z zakresu ochrony środowiska”  (Dz. Urz. Woj. Śl. z 12 marca 2024 r. poz. 2039)

Wymagane dokumenty

  • wniosek o dofinansowanie
  • kserokopia umowy na odbiór nieczystości ciekłych, zawarta z uprawnionym podmiotem. W przypadku korzystania ze zbiornika bezodpływowego lub przydomowej oczyszczalni ścieków dodatkowo trzy ostatnie rachunki za wywóz ścieków - nie dotyczy budynków 
    w budowie,
  • Oświadczenie współwłaściciela/współwłaścicieli o zgodzie na realizację inwestycji przez Wnioskodawcę (zał. nr 1 do Wniosku),
  • Oświadczenie współmałżonka o zgodzie na realizację inwestycji przez Wnioskodawcę (zał. nr 2 do Wniosku),
  • Zaświadczenie/Oświadczenie o otrzymanej w ostatnich 3 latach pomocy de minimis

     Po realizacji zadania należy złożyć: 
  • potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopię faktur VAT i/lub rachunków, wystawionych na Dotowanego, potwierdzających poniesione wydatki (oryginały 
    do wglądu) 
  • potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię dokumentu złomowania kotła węglowego, kozy, wkładu kominkowego (oryginał do wglądu). 
  • potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopie końcowej opinii kominiarskiej (w przypadku kotła gazowego lub pellet), 
  • potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię dowodu zapłaty faktury i/lub rachunku. Jeśli z faktury VAT nie wynika wprost, że została zapłacona – opis: zapłacono gotówką, bądź pozostało do zapłaty 0 zł, niezbędne jest przedstawienie potwierdzenia zapłaty faktury lub druk KP z pieczęcią Wykonawcy), 
  • kserokopię aktualnego certyfikatu energetyczno-emisyjnego, wydanego przez instytucję posiadająca akredytację Polskiego Centrum Akredytacji lub innej jednostki akredytującej w Europie lub zgodnie z Dyrektywą w sprawie Ecodesign (w przypadku kotła na pellet)
  • kserokopię karty produktu (dotyczy wszystkich urządzeń grzewczych)
  • kserokopię dokumentu Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD), które potwierdza przyłączenie mikroinstalacji do sieci oraz montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Energii (PPE). 
  • kserokopię protokołu odbioru wykonania przyłącza kanalizacyjnego przez Zakład Wodociągów. 
  • potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię oświadczenia Wykonawcy o dokonaniu demontażu pieca kaflowego.

 

Jednostka odpowiedzialna
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa pok. 509A,
 tel. 32 4785326 oraz 324785191

Miejsce złożenia dokumentów
- osobiście: w wersji papierowej w Kancelarii Ogólnej budynku Urzędu Miasta w Jastrzębiu-Zdroju, pokój 020A 
- poprzez platformę ePUAP z wykorzystaniem profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego 
- listownie na adres: Urząd Miasta w Jastrzębiu-Zdroju, al. Józefa Piłsudskiego 60, 44-335 Jastrzębie-Zdrój.

Opłaty
Wniosek nie wymaga opłaty. Jeżeli wnioskodawca składa dokumenty przez pełnomocnika, 
to uiszcza opłatę w wysokości 17 zł. 

 Termin i sposób załatwienia
Wnioski przyjmowane są do wyczerpania środków finansowych zaplanowanych na dany rok 
i rozpatrywane wg kolejności złożenia, w terminie 30 dni. Termin wykonania zadania objętego dotacją oraz przedłożenia dokumentów rozliczeniowych wynosi 4 miesiące od daty zawarcia umowy dotacyjnej, ale nie dłużej niż do 30 listopada danego roku kalendarzowego.

Tryb odwoławczy
Nie dotyczy

Załączniki:

Wytworzył: Mariusz Rogala
Data wytworzenia: 26.03.2024
Opublikował w BIP: Renata Jankowska
Data opublikowania: 26.03.2024 14:50
Liczba pobrań: 21
Wytworzył: Mariusz Rogala
Data wytworzenia: 26.03.2024
Opublikował w BIP: Renata Jankowska
Data opublikowania: 26.03.2024 14:51
Liczba pobrań: 8
Wytworzył: Mariusz Rogala
Data wytworzenia: 26.03.2024
Opublikował w BIP: Renata Jankowska
Data opublikowania: 26.03.2024 14:52
Liczba pobrań: 22
Odpowiedzialny za treść: Mariusz Rogala
Data wytworzenia: 16.03.2005
Opublikował w BIP: Ksenia Marzańska
Data opublikowania: 16.03.2005 14:03
Ostatnio zaktualizował: Renata Jankowska
Data ostatniej aktualizacji: 26.03.2024 15:02
Liczba wyświetleń: 21201
Drukuj Zapisz do PDF
wersje