W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Rozgraniczenie nieruchomości

RSS
Sprawa: Rozgraniczenie nieruchomości
Kategoria: geodezja i kartografia
Jednostka: Wydział Geodezji i Kartografii

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
44-335 Jastrzębie-Zdrój al. Józefa Piłsudskiego 60
tel. +48 32 4785 100, fax. +48 32 4717 070

Godziny pracy: poniedziałek, wtorek, środa od 7:30 do 15:30
czwartek od 7:30 do 17:00
piątek od 7:30 do 14:00

Data aktualizacji
13-05-2024

Karta informacyjna nr G-07

Rozgraniczenie nieruchomości

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
2. Rozporządzenie Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie rozgraniczania nieruchomości.
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane dokumenty
1. Wypełniony formularz wniosku (załącznik nr 1)
2. Dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej.
3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

Jednostka odpowiedzialna
Wydział Geodezji i Kartografii
Budynek B, III piętro, pokój 361B,
tel. 32 4785 280

Opłaty

1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej: 10 zł.
2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa.

Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.

Numer konta bankowego Urzędu Miasta:
Bank Spółdzielczy Jastrzębie-Zdrój
96 84700001 2001 0017 6125 000
 

Kasa czynna w godzinach:
poniedziałek, wtorek, środa 7:30-15:30,
czwartek 7:30-17:00,
piątek 7:30-14:00.

Termin i sposób załatwienia
1. Postępowanie rozgraniczeniowe wszczyna się postanowieniem, na które nie służy zażalenie.
2. Wniosek można złożyć:
-   w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta,
-   pocztą tradycyjną,
-   Elektroniczną Skrzynką Podawczą na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl) za pomocą pisma ogólnego do podmiotu.

2. Geodeta uprawniony upoważniony przez organ prowadzący postępowanie do przeprowadzenia rozgraniczenia wykonuje czynności związane z ustaleniem granic będących przedmiotem postępowania.

3. Dokumentacja geodezyjna z czynności rozgraniczeniowych stanowi podstawę wydania decyzji o rozgraniczeniu lub umorzenia postępowania, gdy okaże się ono bezprzedmiotowe, albo dojdzie do zawarcia ugody przed geodetą. Jeśli nie dojdzie do zawarcia ugody i nie ma podstaw do wydania decyzji o rozgraniczeniu, postępowanie administracyjne umarza się, a sprawę przekazuje się do rozpatrzenia sądowi.

4. Postępowanie prowadzi się bez zbędnej zwłoki. Termin załatwienia sprawy zależy w szczególności od przebiegu procedury rozgraniczeniowej prowadzonej przez upoważnionego geodetę uprawnionego.

5. Ostateczna decyzja stanowi podstawę wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków.

6. W przypadku wszczęcia postępowania rozgraniczeniowego na wniosek strony, organ administracji ustala w drodze postanowienia wysokość kosztów postępowania, osoby zobowiązane do ich poniesienia oraz termin i sposób ich uiszczenia.

7. Właściciele gruntów sąsiadujących obowiązani są do współdziałania przy rozgraniczeniu gruntów, a koszty rozgraniczenia oraz koszty urządzenia znaków granicznych ponoszą po połowie.

8. Korespondencja w sprawie może zostać doręczona:
-   drogą elektroniczną poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl),
-   pocztą tradycyjną,
-   na adres e-mail wnioskodawcy, który wyraził zgodę na przekazywanie korespondencji drogą elektroniczną.

 

Tryb odwoławczy
1. Strona niezadowolona z ustalenia przebiegu granicy może żądać, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, przekazania sprawy sądowi.
2. Kontrola administracyjna decyzji wykonywana jest przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze.
3. Żądanie, o którym mowa w pkt 1, lub odwołanie, o którym mowa w pkt 2, wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia za pośrednictwem Prezydenta Miasta Jastrzębia-Zdroju.

Załączniki:

Odpowiedzialny za treść: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 30.06.2022
Opublikował w BIP: Anna Chmielowska
Data opublikowania: 30.06.2022 11:06
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 78
Wytworzył: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 13.05.2024
Opublikował w BIP: Renata Jankowska
Data opublikowania: 15.05.2024 13:27
Liczba pobrań: 14
Odpowiedzialny za treść: Jacek Kmita
Data wytworzenia: 30.09.2021
Opublikował w BIP: Ksenia Marzańska
Data opublikowania: 01.04.2005 09:27
Ostatnio zaktualizował: Renata Jankowska
Data ostatniej aktualizacji: 15.05.2024 13:28
Liczba wyświetleń: 601
Drukuj Zapisz do PDF
wersje

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.