Wydział Księgowości Budżetowej
Naczelnik:
Marzena Kryst - pokój 164B
Telefon: 32 4785 185,
e-mail: mkryst@um.jastrzebie.pl
Referat Księgowości Budżetowej - Kierownik:
Katarzyna Rolnicka - pokój 161B,
telefon – 32 4785 222.
Referat ds. Księgowości Środków Pomocowych -Kierownik
Lucyna Moczała - pokój 260B
Telefon - 32 4785 380
E-mail: lmoczala@um.jastrzebie.pl
Usytuowanie wydziału:
Wydział Księgowości Budżetowej znajduje się w budynku „B”, na I i II piętrze.
Zajmuje pokoje o numerach: 160B - 164B i 259B - 260B.
Adres Urzędu:
Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
al. Józefa Piłsudskiego 60
44-335 Jastrzębie-Zdrój
Godziny przyjmowania interesantów:
od poniedziałku do środy - od godz. 7.30 do 15.30,
czwartek - od godz. 7.30 do 17.00,
piątek - od godz. 7.30 do 14.00.
Zakres kompetencji:
Do zadań Wydziału Księgowości Budżetowej należą sprawy dotyczące księgowości syntetycznej i analitycznej jednostki Urząd Miasta, w szczególności:
- prowadzenie całości spraw z zakresu obsługi finansowo - księgowej: jednostki budżetowe – Urząd Miasta dotyczących wydatków, w tym m.in. z zakresu funduszy (PFRON, ZFŚS, PRACY – dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników), PKZP,
w szczególności:
a) kontrola formalno - rachunkowa dowodów księgowych,
b) dekretacja dowodów księgowych,
c) prowadzenie ksiąg rachunkowych, w tym między innymi ksiąg głównych,
d) pomocniczych, dzienników częściowych, zestawień obrotów i sald księgi głównej
e) oraz sald ksiąg pomocniczych, wykazów składników aktywów i pasywów,
f) dokonywania odpisów umorzeniowych i amortyzacji środków trwałych i wartości
g) niematerialnych i prawnych,
h) sporządzania sprawozdań budżetowych, bilansu, rachunku zysków i strat,
i) zestawienia zmian funduszu,
j) przygotowywanie okresowych informacji wynikających z prowadzonej ewidencji
k) księgowej,
l) dokonywanie uzgodnień finansowych z wydziałami Urzędu,
m) realizacja płatności wydatków,
n) archiwizacja dokumentacji finansowo – księgowej, - prowadzenie całości spraw z zakresu obsługi budżetowo – księgowej zadań związanych z realizacją projektów z udziałem bezzwrotnych środków zagranicznych,
- prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania i ich rozliczanie w zakresie należącym do kompetencji wydziału,
- prowadzenie spraw płacowych oraz rozliczeń w zakresie ubezpieczeń i podatku dochodowego, pracowników Urzędu a także między innymi osób zatrudnionych na umowy zlecenia i o dzieło, stypendystów, diet radnych, na podstawie otrzymanych dyspozycji, list płac,
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem obowiązków wynikających z ustawy o pracowniczych planach kapitałowych w zakresie bieżącej realizacji zadań wydziału,
- dokonywanie uzgodnień w zakresie sald kont rozrachunkowych, ze szczególnym uwzględnieniem udzielonych dotacji,
- wystawianie zaświadczeń o danych wynikających z zakresu działania wydziału, w tym o wynagrodzeniach,
- uczestnictwo w pracach zespołów powoływanych do realizacji zadań mogących uzyskać współfinansowanie z środków pomocowych,
- organizowanie i przeprowadzenie inwentaryzacji stanu aktywów i pasywów,
- weryfikacja zgodności z ewidencją księgową dokumentacji związanej z wniesieniem majątku w formie aportu, przygotowanej przez właściwe merytoryczne wydziały,
- prowadzenie spraw związanych z Zarządzaniem Jakością Wydziału, w tym w szczególności spraw dotyczących:
a) sytemu zarządzania jakością,
b) kontroli zarządczej,
c) wykonywania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych.
Odpowiedzialny za treść: | Anna Hetman |
---|---|
Data wytworzenia: | 12.02.2019 |
Opublikował w BIP: | Katarzyna Abrahamczyk |
Data opublikowania: | 20.10.2014 10:01 |
Ostatnio zaktualizował: | Ksenia Marzańska |
Data ostatniej aktualizacji: | 29.09.2021 12:11 |
Liczba wyświetleń: | 5669 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.