W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wydział Geodezji i Kartografii

Naczelnik:

Jacek Kmita - pokój 362B
Telefon: 32 4785 319
e-mail: jkmita@um.jastrzebie.pl
gn@um.jastrzebie.pl

Referat Informatyzacji Danych Przestrzennych – Kierownik

Marta Nurzyńska - pokój 366B
Telefon: 32 4785 184
e-mail: mnurzynska@um.jastrzebie.pl

Referat Grodzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Kierownik

Radomir Motyl - pokój 359B
Telefon: 32 4785 175
e-mail: rmotyl@um.jastrzebie.pl

Usytuowanie wydziału:

Wydział Geodezji i Kartografii znajduje się w budynku „B”, na III piętrze.
Zajmuje pokoje o numerach: 358B – 368B.

Adres Urzędu:

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
al. Józefa Piłsudskiego 60
44-335 Jastrzębie-Zdrój

Godziny przyjmowania interesantów:

od poniedziałku do środy - od godz. 7.30 do 15.30, 
 czwartek - od godz. 7.30 do 17.00, 
 piątek - od godz. 7.30 do 14.00.

Zakres kompetencji:

Do zadań Wydziału Geodezji i Kartografii należy w szczególności:

  1. prowadzenie ewidencji gruntów i budynków, w tym:
    a) utrzymanie w aktualności operatu ewidencyjnego poprzez bieżące wprowadzanie zmian i jego stopniową modernizację,
    b) gromadzenie i dostarczanie danych ewidencyjnych na potrzeby zagospodarowania przestrzennego, wymiaru podatków lokalnych, oznaczania nieruchomości w księgach wieczystych, statystyki publicznej i gospodarki nieruchomościami,
    c) gromadzenie i aktualizacja danych o gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
    d) weryfikacja, archiwizacja i ochrona danych ewidencyjnych,
    e) udostępnianie danych ewidencyjnych zainteresowanym podmiotom, w tym sporządzanie urzędowych wypisów i wyrysów i innych raportów z operatu ewidencji gruntów i budynków,
    f) zawiadamianie właściwych podmiotów ewidencyjnych i instytucji publicznych o zmianach dokonanych w ewidencji gruntów i budynków,
    g) współpraca z wydziałem Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w zakresie integracji danych ewidencyjnych z działem I KW,
    h) wymiana danych między ewidencją gruntów i budynków a ewidencjami i rejestrami publicznymi prowadzonymi przez inne organy i jednostki organizacyjne wykonujące zadania publiczne
  2. prowadzenie rejestru cen nieruchomości,
  3. prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach indywidualnych, w tym:
    a) w sprawie podziału nieruchomości,
    b) sprawie rozgraniczenia nieruchomości,
    c) w sprawie scalenia i podziału nieruchomości,
    d) w sprawie ustalenia lub aktualizacji gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
    e) w sprawie aktualizacji ewidencji gruntów i budynków,
    f) w sprawach spornych dotyczących wysokości opłaty za udostępnienie materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    g) w sprawach dotyczących odmowy przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego zbiorów danych lub innych materiałów sporządzonych przez wykonawcę prac geodezyjnych,
  4. prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów, w tym ustalanie numeracji porządkowej budynków,
  5. prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa ulic, w tym obsługa biurowa Zespołu do spraw Nazewnictwa Ulic i Numeracji Porządkowej Budynków,
  6. prowadzenie Grodzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, w tym:
    a) gromadzenie i ewidencjonowanie w systemie teleinformatycznym materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    b) udostępnianie zasobu zainteresowanym jednostkom, w tym ustalanie wysokości opłat z tego tytułu,
    c) obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych i prac kartograficznych,
    d) weryfikacja zbiorów danych oraz innych materiałów przekazywanych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego pod kątem zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii,
    e) zakładanie osnów szczegółowych,
    f) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,|g) tworzenie i prowadzenie baz danych GESUT (geodezyjna ewidencja sieci uzbrojenia terenu) i BDOT500 (bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000)
    h) archiwizacja i okresowa ocena wartości użytkowej zasobu,
  7.  koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu – organizacja i przewodniczenie naradom koordynacyjnym, aktualizacja bazy danych GESUT w oparciu o treść uzgodnionych projektów sieci,
  8. prowadzenie Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej,
  9. prowadzenie spraw związanych z Zarządzaniem Jakością Wydziału, w tym w szczególności spraw dotyczących:
    a) sytemu zarządzania jakością,
    b) kontroli zarządczej,
    c) wykonywania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych,
  10. organizowanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie działania Wydziału na zasadach określonych zarządzeniem Prezydenta,
  11. przeprowadzanie konsultacji społecznych w zakresie działania Wydziału Geodezji i Kartografii.
Wytworzył: Rafał Stelmaczonek
Data wytworzenia: 20.10.2014
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 20.10.2014 10:09
Ostatnio zaktualizował: Katarzyna Abrahamczyk
Data ostatniej aktualizacji: 09.11.2022 09:20
Liczba wyświetleń: 24803
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.