Wydział Geodezji i Kartografii
Naczelnik:
Jacek Kmita - pokój 362B
Telefon: 32 4785 319
e-mail: jkmita@um.jastrzebie.pl
gn@um.jastrzebie.pl
Referat Informatyzacji Danych Przestrzennych – Kierownik
Marta Nurzyńska - pokój 366B
Telefon: 32 4785 184
e-mail: mnurzynska@um.jastrzebie.pl
Referat Grodzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Kierownik
Radomir Motyl - pokój 359B
Telefon: 32 4785 175
e-mail: rmotyl@um.jastrzebie.pl
Usytuowanie wydziału:
Wydział Geodezji i Kartografii znajduje się w budynku „B”, na III piętrze.
Zajmuje pokoje o numerach: 358B – 368B.
Adres Urzędu:
Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
al. Józefa Piłsudskiego 60
44-335 Jastrzębie-Zdrój
Godziny przyjmowania interesantów:
od poniedziałku do środy - od godz. 7.30 do 15.30,
czwartek - od godz. 7.30 do 17.00,
piątek - od godz. 7.30 do 14.00.
Zakres kompetencji:
Do zadań Wydziału Geodezji i Kartografii należy w szczególności:
- prowadzenie ewidencji gruntów i budynków, w tym:
a) utrzymanie w aktualności operatu ewidencyjnego poprzez bieżące wprowadzanie zmian i jego stopniową modernizację,
b) gromadzenie i dostarczanie danych ewidencyjnych na potrzeby zagospodarowania przestrzennego, wymiaru podatków lokalnych, oznaczania nieruchomości w księgach wieczystych, statystyki publicznej i gospodarki nieruchomościami,
c) gromadzenie i aktualizacja danych o gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
d) weryfikacja, archiwizacja i ochrona danych ewidencyjnych,
e) udostępnianie danych ewidencyjnych zainteresowanym podmiotom, w tym sporządzanie urzędowych wypisów i wyrysów i innych raportów z operatu ewidencji gruntów i budynków,
f) zawiadamianie właściwych podmiotów ewidencyjnych i instytucji publicznych o zmianach dokonanych w ewidencji gruntów i budynków,
g) współpraca z wydziałem Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w zakresie integracji danych ewidencyjnych z działem I KW,
h) wymiana danych między ewidencją gruntów i budynków a ewidencjami i rejestrami publicznymi prowadzonymi przez inne organy i jednostki organizacyjne wykonujące zadania publiczne - prowadzenie rejestru cen nieruchomości,
- prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach indywidualnych, w tym:
a) w sprawie podziału nieruchomości,
b) sprawie rozgraniczenia nieruchomości,
c) w sprawie scalenia i podziału nieruchomości,
d) w sprawie ustalenia lub aktualizacji gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
e) w sprawie aktualizacji ewidencji gruntów i budynków,
f) w sprawach spornych dotyczących wysokości opłaty za udostępnienie materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
g) w sprawach dotyczących odmowy przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego zbiorów danych lub innych materiałów sporządzonych przez wykonawcę prac geodezyjnych, - prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów, w tym ustalanie numeracji porządkowej budynków,
- prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa ulic, w tym obsługa biurowa Zespołu do spraw Nazewnictwa Ulic i Numeracji Porządkowej Budynków,
- prowadzenie Grodzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, w tym:
a) gromadzenie i ewidencjonowanie w systemie teleinformatycznym materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
b) udostępnianie zasobu zainteresowanym jednostkom, w tym ustalanie wysokości opłat z tego tytułu,
c) obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych i prac kartograficznych,
d) weryfikacja zbiorów danych oraz innych materiałów przekazywanych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego pod kątem zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii,
e) zakładanie osnów szczegółowych,
f) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,|g) tworzenie i prowadzenie baz danych GESUT (geodezyjna ewidencja sieci uzbrojenia terenu) i BDOT500 (bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000)
h) archiwizacja i okresowa ocena wartości użytkowej zasobu, - koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu – organizacja i przewodniczenie naradom koordynacyjnym, aktualizacja bazy danych GESUT w oparciu o treść uzgodnionych projektów sieci,
- prowadzenie Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej,
- prowadzenie spraw związanych z Zarządzaniem Jakością Wydziału, w tym w szczególności spraw dotyczących:
a) sytemu zarządzania jakością,
b) kontroli zarządczej,
c) wykonywania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych, - organizowanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie działania Wydziału na zasadach określonych zarządzeniem Prezydenta,
- przeprowadzanie konsultacji społecznych w zakresie działania Wydziału Geodezji i Kartografii.
Wytworzył: | Rafał Stelmaczonek |
---|---|
Data wytworzenia: | 20.10.2014 |
Opublikował w BIP: | Rafał Stelmaczonek |
Data opublikowania: | 20.10.2014 10:09 |
Ostatnio zaktualizował: | Katarzyna Abrahamczyk |
Data ostatniej aktualizacji: | 09.11.2022 09:20 |
Liczba wyświetleń: | 24808 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.