W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój


al. Piłsudskiego 60
44-335 Jastrzębie-Zdrój 

tel. 32 4785 100
fax 32 4717 070
informacja Urzędu Miasta: 32 4785 211


e-mail: miasto@um.jastrzebie.pl
www.jastrzebie.pl

ePUAP: /JASTRZEBIE-ZDROJ/skrytka


NIP: 6332216615
REGON: 276255358

Identyfikator miasta TERYT: 246701 1

Powrót

Urząd Stanu Cywilnego

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego:

Marek Mazur
telefon: 32 4785450


Pozostałe numery telefonów:
Archiwum – 32 4785454
Urodzenia/ Odpisy – 32 4785453
Małżeństwa – 32 4785452
Zgony – 32 4785451

E-mail: usc@um.jastrzebie.pl

Usytuowanie:

Urząd Stanu Cywilnego znajduje się w budynku przy ul. Zielona 20B
w Jastrzębiu-Zdroju.

Adres Urzędu Miasta:

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
al. Józefa Piłsudskiego 60
44-335 Jastrzębie-Zdrój

Godziny przyjmowania interesantów:

- poniedziałek 7:30 do 15:00
- wtorek 8:30 do 15:00
- środa 8:30 do 15:00
- czwartek 8:30 do 17:00
- piątek 8:30 do 14:00

Zakres kompetencji:

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

  1. prowadzenie rejestracji zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
  2. sporządzanie aktów stanu cywilnego, wzmianek dodatkowych oraz przypisków,
  3. prowadzenie i przechowywanie ksiąg stanu cywilnego,
  4. wydawanie odpisów i zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego,
  5. wydawanie decyzji o sprostowaniu i uzupełnieniu aktów stanu cywilnego,
  6. odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego,
  7. transkrybowanie zagranicznych aktów stanu cywilnego,
  8. przyjmowanie oświadczeń o zawarciu małżeństwa,
  9. wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem wymaganego terminu,
  10. wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
  11. przyjmowanie oświadczeń rozwiedzionych małżonków o powrocie do nazwiska, które nosili przed zawarciem małżeństwa,
  12. przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa,
  13. przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nieznanego ojca nazwiska matki,
  14. przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska męża matki lub żony ojca,
  15. przyjmowanie oświadczeń o zmianie imienia dziecka na podstawie art. 51 ustawy  Prawo o aktach stanu cywilnego oraz o nazwisku dziecka i jego zmianie na podstawie art. 88 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
  16. sporządzanie wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie i organizacja uroczystości jubileuszowych,
  17. sporządzanie testamentów allograficznych,
  18. wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk,
  19. prowadzenie spraw związanych z Zarządzaniem Jakością Wydziału, w tym w szczególności spraw dotyczących:
    a) sytemu zarządzania jakością,
    b) kontroli zarządczej,
    c) wykonywania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych,
  20. organizowanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie działania Wydziału na zasadach określonych zarządzeniem Prezydenta,
  21. przeprowadzanie konsultacji społecznych w zakresie działania Urzędu Stanu Cywilnego.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego