Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój


al. Piłsudskiego 60
44-335 Jastrzębie-Zdrój 

tel. 32 4785 100
fax 32 4717 070

e-mail: miasto@um.jastrzebie.pl
www.jastrzebie.pl


NIP: 6332216615
REGON: 276255358

Identyfikator miasta TERYT: 246701 1

Urząd Stanu Cywilnego

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Kierownik USC:

mgr Marek Mazur
- ul. Zielona 20B
Telefon/faks: 32 4717 488
E-mail: usc@um.jastrzebie.pl

Usytuowanie:

Urząd Stanu Cywilnego znajduje się w budynku przy ul. Zielona 20B
– Jastrzębie Zdrój 44-335.

Adres Urzędu Miasta:

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
al. Józefa Piłsudskiego 60
44-335 Jastrzębie-Zdrój

Godziny przyjmowania interesantów:

od poniedziałku do środy - od godz. 7.30 do 15.00, 
 czwartek - od godz. 9.00 do 17.00, 
 piątek - od godz. 9.00 do 14.00.

Zakres kompetencji:

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

1) prowadzenie rejestracji zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,

2) sporządzanie aktów stanu cywilnego, wzmianek dodatkowych oraz przypisków,

3) prowadzenie i przechowywanie ksiąg stanu cywilnego,

4) wydawanie odpisów i zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego,

5) wydawanie decyzji o sprostowaniu i uzupełnieniu  aktów  stanu cywilnego,

6) odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego,

7) transkrybowanie zagranicznych aktów stanu cywilnego,

8) przyjmowanie oświadczeń o zawarciu małżeństwa,

9) wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem wymaganego terminu,

10) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,

11) przyjmowanie oświadczeń rozwiedzionych małżonków o powrocie do nazwiska, które nosili przed zawarciem małżeństwa,

12) przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa,

13) przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nieznanego ojca nazwiska matki,

14) przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska męża matki lub żony ojca,

15) przyjmowanie oświadczeń o zmianie imienia dziecka na podstawie art. 51 ustawy  Prawo o aktach stanu cywilnego oraz o nazwisku dziecka i jego zmianie na podstawie art. 88 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

16) sporządzanie wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie i organizacja uroczystości jubileuszowych,

17) sporządzanie testamentów allograficznych,

18) wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk,

19) prowadzenie spraw związanych z Zarządzaniem Jakością Wydziału, w tym w szczególności spraw dotyczących:
a) sytemu zarządzania jakością,
b) kontroli zarządczej,
c) wykonywania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych,

20) organizowanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie działania Urzędu Stanu Cywilnego,

21) przeprowadzanie konsultacji społecznych w zakresie działania Urzędu Stanu Cywilnego.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij